Teknoloji 'aklandı': Ergenlerin psikolojisini yaşadıkları daha çok etkiliyor

Yapılan son bir araştırma, uzun süre ekrana maruz kalmanın ergenlerin psikolojisi üzerinde oldukça sınırlı bir etkisi olduğunu ortaya koydu. Araştırmacılara göre ergenlikte tecrübe edilen diğer konular bunu daha çok tetikliyor.

Teknoloji 'aklandı': Ergenlerin psikolojisini yaşadıkları daha çok etkiliyor

Yapılan son bir araştırma, uzun süre ekrana maruz kalmanın ergenlerin psikolojisi üzerinde oldukça sınırlı bir etkisi olduğunu ortaya koydu. Araştırmacılara göre ergenlikte tecrübe edilen diğer konular bunu daha çok tetikliyor.

05 Nisan 2019 Cuma 15:59
Teknoloji 'aklandı': Ergenlerin psikolojisini yaşadıkları daha çok etkiliyor

İngiltere'de Oxford Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma, bilgisayar ve akıllı telefon gibi araçlarda uzun süre ekran önünde zaman geçirmenin ergenlerin psikolojisi üzerinde sanılandan daha az etkisi olduğunu gösterdi. Üstelik uzmanlara göre bu durum, bir günde saatlerce bilgisayar kullanılsa da geçerli, yatmadan önce ekran karşısına çakılı kalınsa da geçerli.

Bilim insanlarına göre, ergenlikte tecrübe edilen deneyimlerle kıyaslandığında ekran önünde uzun süre harcamak psikolojiyi ‘oldukça az' etkiliyor.

ARAŞTIRMA 17 BİN KİŞİYLE YAPILDI

Araştırma, Birleşik Krallık'ta ve ABD'de 17 bin ergenle yapıldı. Araştırmanın sonuçları Psychological Science dergisinde yayımlandı.

Araştırma, bilim dünyasında da ilgiyle karşılandı. Royal College'da Pediatri ve Çocuk Sağlığı bölümünde çalışan Dr. Max Davie, "Ekran kullanımı ve ergenlerin refahı arasındaki ilişkiye dair veriden çok fikir ortaya atılıyordu. Bu araştırma bu dengesizliği ortadan kaldırdı" dedi.

Ancak bireylerin yine de fazla ekran alışkanlığı nedeniyle zarar görebileceğini savunan Davie, bu kullanıma bir sınır getirmenin kişilerin yararına olacağını söyledi.

Son Güncelleme: 05.04.2019 16:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.