banner87
İş arayanlar, bu yazıyı okuyun!

Girişim Fabrikası’nı duydunuz mu? Bildiğiniz fabrikalardan değil tabi, makarna veya salça üretmiyor ama girişimci yetiştiriyor. Girişimci işletmeciden farklı olarak, bilinmeyen bir iş modelini hayata geçiren kişi demek… Biraz gizemli gibi görünüyor ama bilinmeyen iş modeli derken aslında mucitlik veya yeni bir şey icat etmek değil, var olan bir işe yenilik katmak, geliştirmek kastediliyor. Girişim Fabrikası’nın Kurucu Direktörü, kendisi de genç bir girişimci olan İhsan Elgin. Önce Türkiye’de sonra da Amerika’da şirketler kurmuş, en sonunda girişimcilere destek olmaya karar vermiş. İhsan Elgin son 5 yılda yaklaşık 5 bin girişimciye destek verdiklerini söylüyor. Tabi bunda Girişim Fabrikası’na destek veren Özyeğin Üniversitesi’nin de büyük payı var. Girişim Fabrikası’ndan çıkan girişimciler bugüne kadar 7 milyon liraya yakın yatırım yapmış. İhsan Elgin, girişimcilerden gelen her türlü projeye açık olduklarını ve destek verdiklerini anlatıyor. Kendilerine başvuran girişimcilere ilk başta ortak gibi davrandıklarını ve yapmak istedikleri iş neyse, maddi kaynak sağladıklarını söylüyor. Gerçekleştirdikleri projelerden biri Yodiviki Sesli İçerik Platformu. Teknolojiyi doğru ve yerinde kullanarak genişletmenin mümkün olduğunu kanıtlayan bu platformu mobil cihazınıza yüklediğinizde, örneğin yolda giderken gazetede takip ettiğiniz köşe yazarının o günkü yazısını dinleyebiliyorsunuz. Yine bu sistemle, okumaya fırsat bulamadığınız bir kitabı sesli olarak dinleyip okuyabiliyorsunuz. Bu ve bunun gibi yenilikçi düşüncelere açıksanız ve bu işlerden para kazanmayı hayal ediyorsanız, Girişimcilik Fabrikası’na mutlaka başvurun.

Kalamış’ta metrekare fiyatı 8 bin dolara çıktı


Dünyanın en fazla danışmana sahip gayrimenkul danışmanlık firması Keller Williams, Anadolu Yakası’nın gözde semtlerinden Kalamış’taki emlak piyasasını değerlendirdi. Uzun yıllardır bölgeyi takip eden Keller Williams Cadde Danışmanı İnşaat Mühendisi Zafer Köksal, Kalamış’ta gayrimenkul fiyatlarının geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 25 civarında artış gösterdiğini söyledi. Kentsel dönüşüm çalışmalarının bölgedeki konut fiyatlarını doğrudan etkilediğini belirten Köksal’a göre, önümüzdeki yılda da rakamlar yükselen bir grafik izleyecek. Köksal, “Yatırımcılar marina manzarasına karşı yenilenen bir gayrimenkule yatırım yapmak istiyorsa metrekarede 6-8 bin doları gözden çıkartmaları gerekecek. Anadolu Yakası’nda genellikle 3+1 veya 4+1 geniş daireler tercih edilirken, ne yazık ki 2+1 dairelere olan arzın talebin üstüne çıktığını gözlemliyoruz” diyor.

Aygaz’lı Şener Şen tartışma yarattı


Aygaz Otogaz, ünlü sanatçı Şener Şen’in rol aldığı “Türkiye Yola Aygaz’la Çıkıyor” başlıklı yeni bir reklam kampanyası başlattı. Genç oyuncu Veli Kılıç’a “Yola kimle çıkmak istersin?” sorusunun yöneltilmesiyle başlayan reklam filmi, Kılıç’ın Şener Şen’i belirtmesiyle sıcak bir yol hikâyesine dönüşüyor. Şener Şen’in hayata dair tecrübelerini aktardığı film, uzun yıllar evvel öğretmenlik yaptığı okula gitmeleri ile son buluyor. Duygusal bir tonda ilerleyen film için Türkiye’nin çeşitli yerlerinde 3 gün boyunca çekimler yapıldı. Yönetmen Umur Turagay, özellikle karlı ve çetin yol sahnelerinde aracın gösterdiği performansla Aygaz Otogaz’ın kışa özel ürününe atıfta bulunmuş. Reklamda, Şener Şen'in oyuncu olarak zirveye çıktığı unutulmaz yapımlardan biri olan Muhsin Bey filmi için Atilla Özdemiroğlu’nun bestelediği müzik kullanılmış. Reklam filmi televizyonlarda yayınlanmaya başladıktan kısa bir süre sonra sosyal medyada konuşulmaya başlandı. En çok getirilen eleştirilerden biri de Şener Şen gibi ünlü bir sanatçının ticari amaçlı reklam filmlerinde oynamasının doğru olmadığı yönündeydi. Sinemaya mal olmuş oyuncuların filmlerde yarattıkları karakterlerle özdeşleştikleri ve böyle hatırlanmaları gerektiği şeklinde görüşler paylaşıldı. 

Pazarlama Gurusu Prenses

Her yıl dünyaca ünlü konukların yer aldığı Pazarlama Zirvesi bu yıl “Hazine Avı” konseptiyle 16’ıncı kez gerçekleşti. MCT Danışmanlık tarafından düzenlenen Pazarlama Zirvesi iki gün boyunca dünyaca ünlü konuşmacıları ağırladı. Avrupa, Amerika, Orta Doğu-Afrika ve Asya-Pasifik olmak üzere 4 kıtadan toplamda 80 pazarlama hazinesinin paylaşıldığı Pazarlama Zirvesi’nde her bir kıtadan bir pazarlama kahramanı konuşma yaptı. Zirvenin ilgi çeken konuşmacıları arasında ise Suudi Arabistan Prensesi HRH Basmah Bint Saud da vardı. Cesareti ve azmiyle yarattığı kişisel markasını anlatan ve Pazarlama Prensesi olarak da anılan HRH Basmah Bint Saud, pazarlamanın kendisi için marka anlamına geldiğini söyledi. Suudi Arabistan Prensesi, “Başarılı bir marka olmak için pazarın ihtiyaçlarını anlamak ve yaptığın işi sevmek gerekiyor” dedi. Üç tanesi ikram ve gıda, bir tanesi de medya sektöründe hizmet veren 4 markanın sahibi olan HRH Basmah Bint Saud, “Müşteriyi dinlersek onların gereksinimlerine yönelik çözümler üretebiliriz. Bir prenses olsanız bile müşterilerinizle oturup kahve içmeniz ve sizden ne istediklerini dinlemeniz gerekiyor” diye konuştu.

ÜNLEM – SORU İŞARETİ


Sokağa çıkma yasağı ilan edilen yerlerde 200 bin, sadece Diyarbakır’ın Sur ilçesinde ise 20 bin insan evini terk etti.

Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.