Olimpik kazanımlar…

Hayatımızdan bir Sochi geçti.
Öncesinde organizasyon sahibi Rusya’nın anti demokratik uygulamaları, insan hakları karnesi, sansürcülüğü gibi konular bolca gündeme geldi ama bunlar hep göstermelik hareketler. Öyle olmasa FIFA da, IOC da aynı karneye sahip ülkelerle yola devam etmezdi.
2014 Kış Olimpiyatları "Reklamın iyisi kötüsü olmaz" deyiminin de kanıtı. Bu konular Sochi Olimpiyatlarını o kadar çok gündeme taşıdı ki, değişen medyanın gücüyle de öncesinden bu kadar çok konuşulan ilk kış olimpiyatları oldu diyebiliriz.
Hep kaybeden olsak da olimpiyatlar ve diğer organizasyonlarla ilgili hala umudumuzun olması bu yüzden. Japonya’ya kaybedişimiz onların “Bizim para cepte” demesinden. Yoksa ne içerdeki gazeteciler, ne kulüp seçimlerine etki eden siyasiler bu kurumların umurunda olmaz.
Organizasyonun başlamasına yakın bizde de epey bir gürültü koptu. Özellikle de buz pateni yayınları hakkında TRT’nin iddia edilen tutumu sebebiyle... Sosyal medya merkezli olarak kıyameti kopardık, sonra izlemeye gelince tembel davrandığımız için TRT canının istediği gibi yayın yaptı.
6 tane sporcumuz "Mühim olan katılmak" dedi ki, onlar için tabii ki öyleydi. Ama başarıya aç sporseverlerimiz onlara kızdı. Oysa sorun bir spor politikamızın olmayışı, olanın da kulüpleri kontrol altına alıp stat ihalesi açmaktan mütevellit oluşu…
Biz yazı, kışı her mevsimin olimpiyatının kaybedeniyken, birileri de her zaman kazanıyor. Bizde de, dünyanın her yerinde de…
Ülkeler, sporcular, madalyalar değil esas kazanan.
Her zaman olduğu gibi markalar. Spor sektörünün gidişatının belirleyicisi sponsorlar.
Rakamlar Sochi’de de öyle diyor;
7 Şubat–23 Şubat tarihleri arasında etkinlik sponsorları ile ilgili yazılan mention sayısı 335.754.
Bunun 183.439’u twitter, 93.633’ü facebook ve kalanı diğer sosyal paylaşım sitelerinde gerçekleşmiş. Burada marka adı vermeyelim ama kullanıcıların sektör değil sporcu, spor dalı ayırt ettiğini söyleyelim.
Marka iletişimin en yoğun olduğu dallar ise sırasıyla kızak ve paten yarışları.
Ve etkileşim madalya kazanınca, özellikle şampiyon sporcu/sponsor ilişkisinde epeyce artıyor.
İstatistiklerdeki en dikkat çekici rakam ise total paylaşımın %73’ünün ABD’den yapılmış olması. İkinci sırada %7 ile İngiltere geliyor ve sırasıyla Kanada, Hindistan, Almanya ilk 5’i oluşturuyor.
Günün sonunda markalar aldıkları geri dönüşten memnun.
Özellikle de sosyal medyada.
Ve Rusya ile ilgili gündem de çoktan eşcinsel hakları, basın özgürlüğünden, Kırım’a kaydı bile…

Önceki ve Sonraki Yazılar