Geçtiğimiz günlerde bir araya geldiğimiz Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, 2015 yılını değerlendirirken, genel ekonomi ve inşaat sektörünün hız kesmesine karşın iklimlendirme sektörünün büyümeye devam ettiğini söyledi. Özellikle çevre ve tüketici dostu yeni nesil cihazlar ile artan tüketici bilincinin iklimlendirme sektörünü canlı tuttuğuna dikkat çeken Önder, 2015 yılına ilişkin değerlendirmesinde ilginç tespitler yaptı; “2015 yılında iklimlendirme sektörü genel ekonomik büyümenin üzerinde bir performans gösterdi ama büyük bir sıçrama yapamadı. Bunun sebebi inşaat ve gayrimenkul sektöründe beklenen büyümenin gerçekleşmemesi olarak açıklanabilir. Yine de mevsimsel dalgalanmalar yaşanmasına karşın, sektörümüz genel ortalamanın üzerine çıkarak bu yıl da yüzde 8-10 civarında büyüme oranını yakaladı. Sektörümüzün büyüme sırrı ise, yeni nesil cihazlar ve bilinçli tüketicinin tavrı diyebiliriz. Tüketicimiz eskisi gibi artık sadece fiyatlara bakmıyor. Enerji verimliliği, tasarruf gibi konularda çok daha bilinçli ve satış fiyatına göre değil sonradan ödeyeceği faturaya göre de hareket ediyor. Örneğin, bu yıl Temmuz ve Ağustos aylarında klima talebinde yüzde 20’ye varan bir artış yaşandı. Bu artışın neredeyse tamamı inverter klimalara yönelik oldu. Çünkü inverter klimaların hem verimlilik hem de tasarruf değerleri çok yüksek.” Hasan Önder, 2016 yılı hedef ve beklentilerini ise şöyle açıkladı; “2016 yılında Türkiye ekonomisinde beklenen yüzde 3.5-4’lük büyüme oranı, yaşanacak ekonomik gelişmeler, inşaat ve gayrimenkul sektörünün performansı ve dış pazarlardaki gelişmeler sektörümüzün performansını yakından ilgilendiren konular. Şu anda Türkiye’de ısıtma-soğutma pazarının büyüklüğü 2.7 milyar dolar seviyesinde. İklimlendirme sektörünün 2016 yılında, yüzde 8-10 bandında büyümesini bekliyoruz. Klima pazarında ise split klimaların yüzde 10, inverter klimaların ise yüzde 30 civarında büyümesi bekleniyor.

“Siber saldırıların ODTÜ ile ilgisi yok”

ULAŞTIRMA Bakanı tarafından çok sert eleştirilen ODTÜ’den siber saldırılarla ilgili açıklama geldi. ODTÜ Rektörlüğü’nden yapılan açıklamada, “Sosyal medyada ve bazı internet sitelerinde yer alan haberlerde, devam eden siber saldırılarda bazı bankalara ve diğer kurum ve kuruluşlara ait web sitelerinin hedef alındığı belirtiliyor. Medyada paylaşılan, ülkemizin bankalarına ve kurumlarına yönelik olarak sürdüğü söylenen siber saldırılar, ilgili kurumların kendi kontrolü altındaki sistemlerle ilişkilidir. Konunun ODTÜ/Nic.tr tarafından tutulan ‘.tr’ DNS kayıtları veya DNS servisi ile hiçbir ilgisi yoktur” denildi.

Türk gençleri Avustralya’ya gitme peşinde


Türkiye’nin içinde bulunduğu şiddet ortamı, genç nüfusun ülkesinden uzaklaşmasına yol açıyor. Özellikle 20’li ve 30’lu yaşlarındaki gençler, memleketlerinden umudu kesmiş olmalı ki başka ülkelerde yaşamanın planlarını yapmaya başlamış. Son zamanlarda çokça duyuyoruz “Hangi ülkeye yerleşsek?” muhabbetlerini… Ama iş maalesef ciddiye binmiş. Sadece Amerika ve Kanada değil, Avustralya bile Türk gençleri için cazip bir hale gelmiş. Avustralya’ya mülteci olarak gitmek isteyenlerin sayısının beş kat arttığı söyleniyor. Avustralya Büyükelçiliği’ne vize için başvuranlara üç ay sonrasına görüşme günü veriliyormuş, varın siz düşünün artık…

Yapı Kredi küçülüyor mu?

YAPI Kredi Bankası 2015 hedeflerinde iddialıydı. Dağıtım kanallarını genişletmeye ve müşteri odaklı bankacılık anlayışıyla müşteri tabanını büyütmeye çalışıyordu. Büyüme stratejisi doğrultusunda ilk çeyrek itibarıyla, toplam şube sayısı bin 7’ye, ATM ağı ise 3 bin 731’e ulaşmıştı. Toplam çalışan sayısı 20 bine yaklaşmıştı. 2015’in son aylarında da ’Akıllı Büyüme’ stratejisini uygulamaya devam edeceklerdi. Peki ne oldu? Son zamanlarda Yapı Kredi çalışanlarından çok sık şikayet duymaya başladık. Özellikle İstanbul’da verimsizlik nedeniyle bazı şubelerin kapatıldığı, bazı çalışanların ise yılsonu itibariyle işten çıkarılacağı konuşuluyor. Umarız ‘Akıllı Büyüme’ stratejisi çalışanların işinden olması sonucunu doğurmaz.
Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.