CHP'nin kampanya stratejisi şekilleniyor!

Türkiye 101 gün sonra sandık başına gidiyor. Tarihi seçim için siyasi partiler kampanya stratejilerini belirlemeye başladı. CHP, seçim kampanyasına dönük haftalardır yürüttüğü yoğun mesainin sonuna geliyor. Parti yönetimi yarın gerçekleştireceği nihai toplantının ardından kampanya stratejisinin yaşama geçirilmesi için düğmeye basacak. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçaroğlu’nun da Mart ayı içinde kampanyanın içeriğine dönük kamuoyunu bilgilendirmesi bekleniyor. CHP kimlerle çalışacak? Ali Taran ile anlaşma yapıldı mı? Başkan Obama’nın kampanyasında danışmanlık hizmeti veren ünlü şirketin görevi ne olacak? Kampanya koordinasyonunu kimler üstlenecek? Seçimde hangi başlıklar öne çıkacak? *** Ana muhalefet partisi ilk kez 7 Haziran seçim kampanyasında birden çok ajansla iş yapma kararı aldı. Beşin üzerinde araştırma, reklam ve tanıtım ajansı farklı alanlarda farklı üretimler gerçekleştirecek. Strateji belirleme, anketler, saha çalışmaları, slogan saptama, yaratıcı içerik üretimi, sosyal medya gibi konular farklı firmalara dağıtılacak. Birkaç şirket doğrudan koordinasyon içinde olacak. Farklı ajanslardan içerik satın alınma yoluna da gidilecek. AKP’li belediyelerin CHP’ye karşı örtülü uyguladığı billboard yasağına da çözüm üretilmiş. İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere pek çok ilde çok katlı binaların geniş duvarları kiralanarak sorun aşılacak. Kampanya ekibi Tanıtım ve Halkla İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Bekaroğlu ile seçim işlerinden sorumlu Genel Başkan Başdanışmanı Erdoğan Toprak’a bağlı çalışacak. *** ABD Başkanı Obama’ya seçim kazandıran Amerika merkezli Benenson Strategy Group (BSG) ile anlaşma sağlandı. BSG, CHP için yerli şirketlerle anlaşıp, alan araştırmaları üzerinden Türkiye okumaları yapacak. Anket analizleri ile strateji belirleyecek, siyasi mesajlar oluşturacak. Toplumu analiz ederek tercihlerini saptayıp ona göre kampanya kurgusu önerecek. Seçim kampanyasının yaratıcı atölye “(creative workshop) çalışması popüler reklamcı Ali Taran’a emanet ediliyor. Taran’ın, kampanyanın omurgasını şekillendirecek fikirler, çarpıcı kampanya içerikleri ve etkili sloganlar üretmesi bekleniyor. Ali Taran 2002’de Cem Uzan’ın başkanlığındaki Genç Parti’nin seçim kampanyasını yaşama geçirmişti. Genç Parti ilk kez girdiği seçimde “1 YTL’ye mazot” benzeri vaatlerde bulunarak 7,2’lik yüzdeye ulaşmayı başarmıştı. *** Kampanyanın ana üssü İstanbul’da kuruluyor. Yorum Ajans’ın ortaklarından ünlü reklamcı Mehmet Ural merkezin başında olacak. Sonradan “Puplicis Yorum” adını alan ajans 1987 seçimlerinde Erdal İnönü’nün liderliğini yaptığı SHP’nin kampanyasını sürdürmüş “Beş Yıl Daha Bir Limon Gibi Sıkılmaya Hayır!” sloganı ile eleştirdiği dönemin Başbakanı Turgut Özal’ın bile beğenisini kazanmayı başarmıştı. Ural, kampanya danışmanı sıfatıyla deneyimli bir ekip kurarak, koordinasyonu sağlayacak. *** Seçim kampanyasının siyasi mesajları için de deneyimli isimler beyin fırtınası yapıyor. CHP 7 Haziran’a “pozitif” bir kampanya ile gidecek. Söylemini sadece iktidar eleştirisi üzerine kurmayacak. Tenkitlerini zengin çözüm önerileri, ayağı yere basan etkili projeler ile dengeleyecek. Kapsayıcı, ötekileştirmeyen, empati kuran, halkçı, sosyal demokrasiyi önceleyen bir söylem benimsenecek. “Demokrasi, özgürlükler, Kürt sorunun çözümü, insan hakları ve özelikle ekonomi” öne gelen başlıklardan olacak. Başbakan Davutoğlu’nun yanı sıra meydana çıkan Cumhurbaşkanı Erdoğan da hedefe oturtulacak. Başkanlık sistemi karşıtı bir dil kullanılacak. *** Yolsuzluklar kampanya stratejisinin önemli parçasını oluşturacak. Dört bakanın aklanması ve yolsuzluk ve usulsüzlükler belgelerle meydanlara taşınacak. İktidarın medyaya baskısı, düşünce ve ifade özgürlüğünün sınırlanması, kötü yönetim, yargı bağımsızlığına vurulan darbe, eğitim sistemi, dış politika eleştirisi, laiklik ve cumhuriyet ilkelerinin korunması da diğer konu başlıkları arasında yer tutacak. İş ve emek ekseninde götürülecek kampanyada yoksulluk ve işsizliğin altı kalınca çizilecek. İşsizliğe ve yoksulluğa çare olacak, sokaktaki insanı ikna edici projeler açıklanacak. Aile sigortası yeniden güncellenecek. “1 milyon emekliye Ramazan ve Kurban bayramlarında birer maaş ikramiye” benzeri bazı sürpriz vaatler de öne çıkarılacak. Seçim meydanlarında “AKP’nin 12 yıllık iktidarında getirdiği tüm yasakların kaldırılması, mağduriyetlerin giderilmesi, yasalardaki antidemokratik hükümlerin temizlenmesi” sözünün de verilmesi bekleniyor...

Önceki ve Sonraki Yazılar