CIA'den Türkiye raporu... Savaş çıkabilir ama... 

CIA’in yan kuruluşu Rand Corporation, hazırladığı raporda Türkiye ile ABD arasında doğrudan bir savaş yaşanabileceğini belirtti. Ancak raporda 'TSK kimseye benzemez' ifadesiyle de uyarıda bulundu

CIA'den Türkiye raporu... Savaş çıkabilir ama... 

CIA’in yan kuruluşu Rand Corporation, hazırladığı raporda Türkiye ile ABD arasında doğrudan bir savaş yaşanabileceğini belirtti. Ancak raporda 'TSK kimseye benzemez' ifadesiyle de uyarıda bulundu

18 Aralık 2017 Pazartesi 10:00
CIA'den Türkiye raporu... Savaş çıkabilir ama... 

 Türkiye'nin Suriye'de PKK/YPG'ye askeri operasyonları genişletme kararlılığı ABD'de panik doğurdu. ABD, Suriye ve Irak'ta terör örgütleri eliyle Türkiye'ye kurşun sıkarken ABD'li düşünce kuruluşları Türkiye'yi doğrudan sıcak çatışmayla tehdit ediyor. CIA'nın yan kuruluşu Rand Corporation, Türkiye'nin PKK/YPG'ye askeri operasyonlarını genişletmesinin iki ülkeyi doğrudan silahlı çatışmaya itebileceği tehdidini içeren bir rapor servis etti. "ABD'nin Ortadoğu'daki Stratejik Çıkarları ve ABD Ordusu İçin Sonuçları" başlıklı çalışmada, Ankara ve Washington arasındaki çıkar farklılıklarının iki ülkeyi çatışmaya sürüklemesinin mümkün olduğu yorumu yer aldı. Raporda ABD'nin Türkiye ile sıcak çatışma ihtimaline yönelik "pek muhtemel değilse de büsbütün imkansız değildir" ifadesi dikkat çekti.
 
TSK, KİMSEYE BENZEMEZ!
 
Rand raporu, ABD ordusunu da uyararak bölgenin en güçlü silahlı gücü ile karşılaşmanın daha öncekilere benzemeyeceğini kaydetti. "ABD ordusunun Suriye ve Irak'ta, DEAŞ'a karşı savaşta sadık müttefiki Kürt militanlarına, Türkiye'nin potansiyel ya da fiili saldırısına karşı destek ve yardıma çağrılması olanaksız değil" ifadelerine yer verilen belgede "Bu da Amerikan güçlerini daha önce Ortadoğu'da karşılaşılanlardan çok daha kapasiteli bir ordu ile karşı karşıya bırakacak." uyarısında bulunuldu.
 
İSRAİL, BATAKLIĞA SAPLANIRSA
 
İsrail'in İran'a karşı olası bir saldırısının ABD çıkarlarına ve politikalarına aykırı olduğunu değerlendiren Rand, İsrail'in İran karşısında bataklığa saplanması halinde ise ABD'nin yardıma koşacağını savundu. Raporda "ABD'nin bu çatışmanın içine çekilmesi ihtimali de var. Ancak bu ABD'yi, boyundan büyük işlere kalkışan müttefiklerini kurtarmak amacıyla potansiyel bir misillemeye itebilir." denildi.(Takvim)

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 18.12.2017 23:45
Anahtar Kelimeler:
TSKCIASavaş
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mıstır coni indir doni 2017-12-18 10:29:44

coni kardeş gerçekleri biliyorsun bazıları hariç çocuğuna sağlamken çürük raporu alanlar gurbetçi olmayıp evrakla çocuğuna paralı askerlik yaptıranlar ve yapan şerefsizler ve kanı bozuklar hariç her türk asker doğar .o ayırdıklarım hariç hepimiz tek yumruk olur ananızı beller donlarınızı indiririz.biz 60 milyon erkek askeriz.hodri meydan buyurun savaşalım pör harvıra dönsün ortadoğu.

Misafir Avatar
@mıstır coni indir doni x**e cevap 2017-12-19 10:15:39 @mıstır coni indir doni

Bu yorumunla mister coninin önüne yattığının farkında değilsin bre cahil. ulan aptal bu ülkenin öz evlatlrını iftira ile dışlamak isteyecksin sonra ülkeyi savunmak isteyeceksin öylemi? yuhhh. sanada senin savunduğun zihniyetede yuuuhhh. biz sksen milyon Tükiye birliğiz desene sersem. işte bu coni ler sizin gibi oyunbozanlar yüzünden ülkeleri sömürüyor. bçölücü eşkiya seni.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Nurali Boz 2017-12-18 12:48:03

Evet Turk Ordusu guclu Idi Amma sayeniz ve emriniz ile Piyon olan receb ve gurebasi ordumuzu cokerttiler eski gucunde eseryok amma unnutugunuz bir gercek var turkiyenin kendisine has ozgu bir gucu var buda hic bir millette olmadigi ve elindeki mesalenin ATATURK "ten kaldigini unutmayin receb turkiye degildir receb bir piyondur icab ettigi anda GELDIKLERI GIBI Giderler DEGIL Geldiklerine pisman ederize doner

Misafir Avatar
@Nurali Boz x*** e cevap 2017-12-19 10:19:17 @Nurali Boz

nurali boz bırak aykları pkk lı olduğunu yazılarından çok gördük buradan. hadi hi. yorumcu ajanlık etme. bütün tuzaklarınız kendi başınıza çevrilecek sizi yok edecek. kahrolasıcalar. ülkenin öz evlatlarına iftira edin sonra ülke savunmaktan bahsedin öylemi. yemezler. siz düşmanın yanında saf tutarsınız. zihniyetiniz karekteriniz bozuk.

Beğenmedim! (0)
Avatar
cem 2017-12-18 23:30:45

Amerikalılar dalga geçmiş resmen bizimle türkiyeden korkalım ayağına yatmışlar hassiktir ordan amerika bizi havada karada sker bizim burdaki salaklarda atıp tutmuş iman gücü filan başlarım senin imanına denyolar amerikanın elinde ne var yok ben çoğunuzdan daha iyi biliyorum çok açık konuşmayacağım susun oturun oturduğunuz yerde o eski savaşlardan olsa biz tabiki kazanırdık ama şimdi hayel

Avatar
fetöcüleri kim besliyor 2017-12-18 11:33:51

iskenderun jandarma bölük komutanlığı fetöden içerde yatan hançer gıdadan ikaz edildiği halde hala alış veriş yapmaya devam ediyorlar.neden fetöcüleri besliyorlar acaba içlerinde gizli fetöcümü var çay ocağı malzemelerini bile ordan alıyorlar.vatandaş diyorki bak yahu fetöcü diye içeri aldılar adamı asker bu fetöcü ise neden bir senedir burdan alış veriş yapıyor hadi açıklayın içişleri bakanı ve iskenderun kaymakamı hala takipteyiz bundan sonra film çekip medtanın vatsap hatlarına atacağız. Gizle

Avatar
TEMOCIN 2017-12-18 12:37:52

YORUM YAZMAYA GEREK YOK HERSEYI BÜYÜK ISRAIL ICIN YAPILMAKDA ABD BIZIM HICBIR ZAMAN DOSDUMUZ OLMADI OLMAYACAKDA YANLIZ CELISGILI BIR DURUM VAR YENI BIR BASBAKAN SECILECEGI ZAMAN ABD TURLARI BASLIYOR GIDIP GELMELER NICIN ÜLKEYE ZARAR VERIR ABD YE ÖDÜN VERMEK

Avatar
ramazan 2017-12-18 13:08:13

Amerika senin elini, dilini, ayağını, silahını,askerini, gözünü bağlamış..."Ay çok korkuyoruz" diye tuzağa çekiyor..."Şu sahte kabadayılarda buna inanıp Afrine bir saldırsalar" diye avuçlarını ovuyorlar...3 Ay da BaB'a (Rusya desteği olmazsa) giremiyecektik... Yıllardır Güney Iraka girip kayıp verip çıkıyoruz.. 4 ayda 60 kişilik gruba karşı SUR a giremiyenleri dolduruşa getiriyorlar...Alman tankları, Amerikan silahları ile sivil yerleşim yerlerini, evleri bombalamaya benzemiyeceğini ilkokuldaki çocuğa sorsan bilir..Belkide Saddam gibi yapmak istiyorlar..

Avatar
TEMOCIN 2017-12-18 12:41:41

DÜNYA BUZUL CAGINA GIRDIGI ZAMAN YASANILACAK EN ILIMAN BÖLGENIN KUDÜS BÖLGESI OLDUGUNU DUYDUM TEK EKILIR YER OLARAK KALACAKMIS ACABA ABD O BÖLGEYEMI TASINACAK

Avatar
ABD SENİN KARŞINDA IRAK,SURİYE,AFGANİSTAN GİBİ ÖDLEK..KORKAK ULUS YOK BİZ TÜRKÜZ ,TÜRK 7 DÜVELLE SAVAŞMIŞ TÜRK ULUSUYUZ TÜRK 2017-12-18 14:51:27

TSK..lerimizi tayyip bertaraf etti ama biz TÜRK ULUSU ..2 çi bir TÜRK ULUSU SİLAHLI KUVVETLERİYİZ..ABD !! Dolayısı ile TÜRK ULUSU ne bir,IRAK..MİLLETİ,NE BİR AFGANİSTAN,NE BİR SURİYE .!!!! Dolayısı ile haddini bilecek akılı OLACAKSIN!!Senin karşında 7 DÜVELE MEYDAN OKUMUŞ TÜRK ULUSU VAR gerekirse ÇANIMIZIN, KANIMIZIN son DAMLASINA KADAR BİR ABD ASKERİ KALMAYANAKADAR sade ülkede deyil ORTADOĞUNUN BÜTÜN ÜLKELERŞNDE TEL BİR ABD ASKERİ KALMAYANA KADAR SÜPÜRÜRÜZ GELDİĞİNİZ GİBİ ABD ASKERLERİNİN LEŞLERİ İLE GİDERSİNİZ ..UNUTMAYIN BİZ TÜRKÜZ ,TÜRK BİZE BU ANLI ŞANLI İSMİ TÜRK VATANININ KURTARICISI, DEMOKRATİK ,LAİK TÜRK CUMHURİYETİNİN KURUCUSU ..DÜNYA MUCİZESİ DÜNYA LIDERİ..TÜRK ULUSUNUN İLK VE MAHŞERE KADAR SON OLACAK BAŞ KUMUTANI ÖZELİ,DAHİSİ,EFSANESİ BİRDAHA BİR EŞİNE GELMİYECEK ULU ÖNDER AZİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜMÜZ VERDİ ULU ÖNDER DÜNYA MUCİZESİ BAŞKUMUTANIMIZ NE DEDİ NE MUTLU TÜRKÜMÇTÜRKĞM,TÜRKĞM DİYENE DEFİ ..Dolayısı ile ABD GELECEĞİN VARSA KEN ŞUNU ŞÖYLE BİLESİN Kİ GÖRECEİNDE VAR ..BU DEFA ÜSLERİN OLAN ZAPETTİĞİN ÜLKELER GARİBAN ÜLKELERDEN BİLE SURİYE,IRAK,AFGANİSTAN VE NEREDE ORTA DOPUDA ÜSTLERİN VARSA ..SADDAM VE KADDAFİNİN YAPADIĞI SÖYLEYİP DURDUĞU ABD ASKERLERİNİN LEŞLERİNİ BİZ TÜRK ULUSU SİYAH ÇÖP TORBALARINA YEMİNLE KOYAR ELLİNE VERİRİRZ ..DOLAYISI İLE FAŞİT,EMPERYALİST,IRKÇI PKK TERÖR SEVİCİ ABD AKILI OL ..YOKSA SONUNU BİZ TÜRK ULUSU ..IRKINI SONLANDIRIRIZ ..ABD DİYE BİR ULUS KALMAZ. SANTAJ..DEYİL KURU SIKI İSE HİÇ DEYİL BİZ TÜRKÜZ ,TÜRK ULUSUYUZ TÜRK TÜRK NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Misafir Avatar
lavukkk 2017-12-19 01:26:38 @ABD SENİN KARŞINDA IRAK,SURİYE,AFGANİSTAN GİBİ ÖD

hasssktr lannn gaza gelmiş bir lavuk

Beğenmedim! (0)