banner87

Hollanda'dan skandal karar

Türkiye’ye büyükelçi göndermeme kararı alan Hollanda, yeni bir skandala daha imza attı. 1915 olaylarıyla ilgili ‘soykırım tasarısı’ mecliste kabul edildi.

Hollanda'dan skandal karar

Türkiye’ye büyükelçi göndermeme kararı alan Hollanda, yeni bir skandala daha imza attı. 1915 olaylarıyla ilgili ‘soykırım tasarısı’ mecliste kabul edildi.

22 Şubat 2018 Perşembe 20:56
Hollanda'dan skandal karar

Türkiye’ye büyükelçi göndermeme kararı alan Hollanda yeni bir skandala daha imza attı. Meclis’in gündemine gelen ‘1915 olaylarını sözde soykırımı olarak kabul eden tasarı’ kabul edildi.

Hollanda’daki koalisyon hükümetinin ortaklarından Hristiyan Birliği (CU) tarafından hazırlanan ‘Ermeni soykırımının tanınması’ önerisine Türk kökenli siyasetçiler tarafından kurulan DENK adlı parti dışındaki siyasi partilerden destek geldi.

Yapılan oylama sonucunda kabul edilen karar gereği, Hollanda Parlamentosu 1915 olaylarını bundan böyle ‘soykırım’ olarak niteleyecek. Karar, hükümetin her yıl 24 Nisan’da Ermenistan’ın başkenti Erivan’da yapılan anma törenlerine bakan düzeyinde temsilci göndermesini de öngörüyor. Hollanda daha önce bu törenlere üst düzey siyasi bir temsilci göndermemişti.

Hollanda hükümeti, 1915’te yaşanan olayların soykırım kriterlerine uymadığı görüşünde. Oylama öncesinde de, ‘soykırım’ ifadesinin kullanımına yönelik olarak Hollanda Dışişleri Bakanı Sigrid Kaag ile bir oturum düzenlendi. Kaag, ‘soykırım’ ifadesinin kullanılması için Birleşmiş Milletler kararının yanı sıra uluslararası mahkemelerin kararının gerekli olduğu tezini işledi.

Ancak bu konuşmaya rağmen oylamada tasarı kabul edildi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 22.02.2018 23:09
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
adaletli olmak kendimize dokunsa da ! 2018-02-22 21:51:44

Merak etmeyin pirincik hemen halleder ! Tehcir zorla göc ettirmekdir. öleceklerini bile bile tehcir uygulamak nedir? Kar da kis da yada kavurucu sicaklarda coluk cocuk kadinlari ve erkekleri yüzlerce kilometre yola, yürüyerek göce zorlamak hemen öldürmekden daha da beterdir. iskence ile öldürmektir. Ermeniler arasindan bir cete isyan cikardigi zaman bütün halki sivil dahil ölüme terk etmek ne kadar dogru vicdani olan sorgulasin. Bu gün esad sivilleri öldürüyor diyerek feryad edenler 1915-16 yillarini da düsünsünler.

Avatar
yapmisan kabul edecen 2018-02-22 22:19:58

inkar korkakliktir almanya yhudi soy kirimini kabul eti durumuna bak simdi hitler soy kirim orneyini turkiyeden almis bunu soylemisler yazmislar kim inkar ede bilirki bu un kurdlere yapilanda yarin karesimiza soy kirim olarak cikacak reise soyleyin!

Avatar
M.Kemal "Enver yargılansın" demedimi? 2018-02-23 00:05:29

Ta..O zamanda bu sivil katliam olduğu anlaşıldı..Üç-beş çete bir kaç bölgede eylem yaptı diye 500 bini aşkın sivil halkı zorunlu göçe kaldırp telef etmek Katliamdır..M.Kemal ABd li bir gazetecinin sorusuna "Bu konuda Osmanlı döneminde Hükümetde davalar açtı yargılanlar oldu.Enverler de suçlu iseler yargılanmalılar" diyor...Ulan inkarcı ıırkcılıkmı var TÜrk halkının tarihinde Fetullahcı dinci ırkcılar bunu söylerler ama halklar bilir neyin ne olduğunu..Almanya tanıdı parlementosunda ne oldu? Gidip çayın kahvesini içiyorsunuz sırıtarak pişkince..Önce biz kendmizi dürüstce olanları kabul etmiş olsak BOK YEMEK düşer bu ülkelere ki bunlarda sömürgeci geçmişleri ünlü o ayrı..Adam diz çöküp özür dilemiş YAHUDİ anıtı önünde.Ne diyeceksin? Osmanlıcılar Enveri göklere çıkarıyorlar ama Sarıkamışın daha hesabını çıkaran olmamış RUS videolarında içimiz sızlayarak donmuş cenzaeleri görüyoruz..M.Kemal "Yargılansın "diyor Enveri için daha ne desin? "Enveri Anadoluya sokmayın" da diyor.

Avatar
Mehmet 2018-02-22 21:29:44

Sizde Hollandalıların ENDONEZYADA yaptıkları savaş suçlarını mecliste kınayın. Hanı herkese osmanlı tokatı atıyordunuz.

Misafir Avatar
Bir hatirlama ! 2018-02-22 22:38:05 @Mehmet

Atatürk yobazlara öyle bir toak attiki kuyruk acilari i hala devam ediyor. Öyle canlari yanmiski keske yunanlilar kazansaydi diyorlar... Yasasin Cumhuriyet ve laiklik!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ossmann 2018-02-22 21:55:10 @Mehmet

Mustafa Kemal Atatürk tokadi dahada anlamli Yerde yatan milleti ayagi kaldirip o halkin kahramanliklar yaratarak. isgalci güclere ögle bir tokt attiki osmanli yaninda sifir ceker.

Beğenmedim! (0)
Avatar
DOGAN 2018-02-23 00:01:37

TARİHİ VE ELİ KANLI DEVLET ALBİ KARAR MIŞ BİR HALK