banner87

O Avrupa ülkesi camileri kapatıyor, imamları sınır dışı ediyor...

Avusturya Başbakanı Kurz, ülkedeki 7 camiyi kapatacaklarını ve birkaç imamı sınır dışı edeceklerini açıkladı.

O Avrupa ülkesi camileri kapatıyor, imamları sınır dışı ediyor...

Avusturya Başbakanı Kurz, ülkedeki 7 camiyi kapatacaklarını ve birkaç imamı sınır dışı edeceklerini açıkladı.

08 Haziran 2018 Cuma 11:01
O Avrupa ülkesi camileri kapatıyor, imamları sınır dışı ediyor...

Avusturya Başbakanı Sebastian Kurz, kararın Viyana'daki bir camide Çanakkale Savaşı'nın canlandırıldığı bir etkinlikte çocukların asker ve şehit rolünde oynatılması üzerine alındığını söyledi. Kurz, 7 caminin kapatılacağını, diğer ülkelerin maaşlarını verdiği imamları da sınır dışı edeceklerini ifade etti.

Avusturya Başbakanı Sebastian Kurz ve aşırı sağcı ortağı Strache, Müslüman cemiyetleri ve camilerin incelenmesinin ardından ilk önlemlerini uygulamaya koydu. Avusturya Kültür Dairesi 7 caminin kapatılmasını karara bağladı. Kapatılma kararı verilen camiler arasında Viyana Antonsplatz adresinde bulunan bir cami de bulunuyor. Ayrıca DİTİB'e bağlı Avusturya Türk İslam Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Birliği'nin (ATİB) 11 imamı hakkında da sınırdışı işlemi başlatıldı. Ayrıca ATİB'te görevli yaklaşık 40 imamın Avusturya'daki oturma izni hakkını kaybedebileceği belirtildi.

Buna gerekçe olarak Avusturya İslam yasasına aykırı düşmek gösteriliyor. Avusturya Başbakanı Kurz, aşırı sağcı FPÖ partili İçişleri Bakanı Herbert Kickl ve Başbakanlıkta kültür dairesi sorumlusu Gernot Blümel cuma sabahı yaptıkları açıklamada İslam yasasına ters düştükleri için bu camilerin kapatılması kararı alındığını açıkladı. Başbakan Kurz, İslam yasası sayesinde kültür dairesinin geniş yetkilerle donatıldığını ve bundan şimdiye kadar yararlanılmadığını belirterek “Bu yasayı şimdi ilk kez uygulamaya koyacağız” dedi.

2016 yılında Türkiye’nin maddi destek sağladığı camide Çanakkale Savaşı’nı canlandırması, bu yıl Nisan ayında Avustruya'da gündem olmuştu. Bir gazetenin yayınladığı anma fotoğrafları ülkede tepki yaratmıştı. 

Avusturya Başbakanı Sebastian Kurz, kararın Viyana'daki bir camide Çanakkale Savaşı'nın canlandırıldığı bir etkinlikte çocukların asker ve şehit rolünde oynatılması üzerine alındığını söyledi.

AVUSTRUYA'NIN KARARINA İLK TEPKİ KALIN'DAN

Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın karara Twitter'dan tepki göstererek, "Avusturya’nın sudan bahanelerle yedi camiyi kapatması ve imamları sınır dışı etmesi, bu ülkedeki İslam karşıtı ırkçı ve ayrımcı popülist dalganın sonuçlarından biridir. Amaç, Müslüman toplulukları ötekileştirerek siyasi kazanım elde etmektir.Avusturya hükümetinin ideolojik tutumu evrensel hukuk normlarına, toplumsal uyum politikalarına, azınlık hukukuna ve bir arada yaşama ahlakına aykırıdır. İslam karşıtlığının ve ırkçılığın bu şekilde normalleştirilmesi ve sıradanlaştırılması kesin olarak reddedilmelidir." ifadelerini kullandı.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 08.06.2018 11:55
Anahtar Kelimeler:
ViyanaKurzAvusturya
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Zübük 2018-06-08 11:06:03

Allah ve Kuran adina yaptiklari pislikler yeter, bir yerde islami korumak ve arindirmak icin güzel bir gelisme.Helal olsun zehir yuvalarini kapatiyorlar. insAllah devami gelir.

Misafir Avatar
Ossmann 2018-06-08 18:35:53 @Zübük

camide cocuklara askerlik talimati yaptirirsaniz olacagi bu! Camiler askeri talim yerimi , yoksa ibadet yerimi ? Islami kabul eden her müslümanin feryat etmesi gerekir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Zübük 2018-06-08 16:20:13 @Zübük

Evet dinsizim, Allahima icten bagliyim, Allah beni seviyor ben de Yaradanimi cok seviyorum. haciya hocaya seyh e , üfürükcüye ve yobazlara ihtiyacim yok, hele müridlerini serbetleyen canli bomba yapan kafirlerden cok uzakdayim!.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
sebestiyan ve zubük aynı kafa..!**Cev. 2018-06-08 13:15:31 @Zübük

Cehenneme inananlar yolcu , sen de buna dahilsin.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
sebestiyan ve zubük aynı kafa..! 2018-06-08 11:10:56 @Zübük

asla akp.nin gidişat ve davranış biçimini tastik etmeyiz..Ancak ZÜBÜK olduğun belli..din düşmanısınız..avusturyalı sebestiyan ile zübük imansız aziz nesin arasında fark varmı? yok..ikiside dinsiz..ancak aziz,in mezarı manevi ateş kaynıyor..Allahı inkar ettiğinden dolayı..ayetler ve hadisler ışğında bunu söylüyoruz.
goto in the
hell..cenenneme kadar yolunuz var..

Beğenmedim! (17)
Avatar
Ali ATASOY 2018-06-08 11:10:44

Hepsini yollayın teröristlerin!

Misafir Avatar
Günah nedir bilen yobaza 2018-06-08 13:35:13 @Ali ATASOY

sen hic Allah in ceza verdigini gördünmü, benim gözümde siyaset yapan imam, hoca terröristtir

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
günah nedir bilmeyenlere..!! iftiracılar.**cev 2018-06-08 13:24:45 @Ali ATASOY

Münafik , ben Allah dan korkmuyorum onu seviyorum . Cenneti bu dünyada bize bagislamis anliyana, cehennem korkusu ile dolasan sefillere gafillere Allahim zihinlerini gözlerini acsin. Her seye kadir olan yüce Allah sana neden Kitap, peygamber göndersin insanlarin yaradilisinda istediklerini yapamazmiydi? Aklina zihnine yerlestiremezmiydi?

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
günah nedir bilmeyenlere..!! iftiracılar. 2018-06-08 11:12:55 @Ali ATASOY

müslüman imama hangi gerekçeler ile terorist diyorsun....ali..
Allah huzurunda sen ve zubuk ve benzerlerinizde hesap vereceksiniz..eğer onlarda teroristlik varsa cezasını Allah verir..
yoksa siz battınız.iftira atmakla..günahtır günah..

Beğenmedim! (9)
Avatar
Dinsizin 2018-06-08 11:26:56

hakkindan imansiz gelir, demisler Atalar, müslüman gecinen bu Fetö den kalma AKP pisligi zannediyorki, Türkiye de yedigimiz halti yurtdisinda da yapariz, bu pis yaratiklar, Arab seviciler gercek müslümanlarin dini vecibelerini yerine getirmelerine de böylece engel oldular, müslüman gecinen bu güruhun cani cehenneme

Avatar
darisi butun avrupanin basina 2018-06-08 11:39:53

katliyan yapan kafa kesen tecavuz yapan yakan yikan cihatcilarin mekani camilerdir oralarda yetisiyorlar bunu herkes biliyor avrupanin ozgurliklerinden faydalaniyorlar camilere gizleniyorlar camileri devlet yardimi ayakta tutuyor tabiiki yasaklar hepsini yasaklamalidir dunya zulumden arindirilir taaki insanca yasamak isteyen islam olusdursa yoksa dunya insanlik harap olacak

Avatar
Metmet Güven 2018-06-08 11:19:45

Gafil(!) diye kusan yobaz ak-trolün seçtiği isme bak: Katolik Hristiyan Meksikalı(!)

Avatar
laz 2018-06-08 13:17:40

akp nın ımdadına kostular burada veryansın yaparlar oyları arttırmak ıcın oyleYA YAPTIGIN YANLIS avusturalya da neden secıme 15 gun kala dimi ,,

Avatar
şeddeli apati 2018-06-08 13:34:01

Tabi orası çocukların tecavüze uğradığı taciz edildiği 10 yaşında evlendirilebildiği bir ülke değil!Adamlar için insan kıymetli heleki çocuklar!Bizim evin ataist babasının höt deyince çocukları susturması tabi orda mümkün değil!Bunu anlamaları için kırk fırın ekmek yemeleri bile az!!

Avatar
Propaganda 2018-06-08 13:33:45

Devlette bayağı kadro boşalacak. Siyaset yapan imamları, Diyaneti tramplen gibi kullanan diğer memurları temizledikten sonra...