banner87

Suudi Arabistan'da Şii kadın aktivist için infaz kararı

İnsan hakları örgütleri, Riyad yönetiminin ilk kez bir kadın aktivisti infaz etmeye hazırlandığını bildiriyor. Ülkenin önde gelen Şii aktivistlerinden Esra Gamham, üç yıl önce eşiyle birlikte gözaltına alınmıştı.

Suudi Arabistan'da Şii kadın aktivist için infaz kararı

İnsan hakları örgütleri, Riyad yönetiminin ilk kez bir kadın aktivisti infaz etmeye hazırlandığını bildiriyor. Ülkenin önde gelen Şii aktivistlerinden Esra Gamham, üç yıl önce eşiyle birlikte gözaltına alınmıştı.

23 Ağustos 2018 Perşembe 10:54
Suudi Arabistan'da Şii kadın aktivist için infaz kararı

İnsan Hakları İzleme Örgütü (HRW), Suudi Arabista'ın Esra el Gamham adlı kadın aktivist için idam kararı verdiğini dünyaya duyurdu. Reuters haber ajansına konuşan HRW Orta Doğu direktörü Sarah Leah Whitson, "Bütün idamlar dehşet verici ancak aktivist Esra Gamhaminfaz çabaları canavarca. Kendisi daha önce hiçbir şiddet eylemiyle suçlanmadı" dedi.

Londra merkezli Suudi insan hakları grubu ALQST ise, dini mahkemenin idam kararını hafta başında verdiğini bildiriyor.

Riyad yönetimi, şimdiye kadar söz konusu kararla ilgili herhangi bir yorum yapmış değil. Esra Gamham'a yöneltilen suçlama ise, bir protesto gösterisine katılmak. Ülkedeki öne çıkan Şii eylemcilerden biri olan Gamham, 2011 yılında Doğu Eyaleti'nde gösterileri başlatmakla suçlanıyor.

Gamham, Aralık 2015'te kocasıyla birlikte evinden gözaltına alınmıştı.

Kadınlara araç kullanım izni, sinema salonlarının açılması gibi yeniliklere sahne olsa da Suudi Arabistan'da halihazırda siyasi parti kurmak ve protesto gösterileri yasak.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2018-08-23 14:10:31

Suriyede cok masum insan müslüman teröristler tarafindan katledilirken bu İnsan Hakları İzleme Örgütü neredeydi.. ikiy üzlü serefsizler!

Avatar
Deist 2018-08-23 20:23:27

Ben iste bunun icin Kuran'a inanmiyorum, bu Kuran'i ve seriati getirenler insanlarin kendileridir. Bunu yapan yalniz Kuran'in Tanrisi ama bunu gercek Tanri istemiyor. Ben sizin inandiginiz dehset sacan Kuran'iniza inanmiyorum.

Avatar
Kemal Devtürk 2018-08-23 14:21:24

Taş devrinden kalma suratsız, yobaz, cani kılıklı dinozor suratlı kral denen soytarının egemenliğindeki Amerikan metresi o ülkeden başka ne beklenir ki. Batsın senin şeriat kanunların. inandığın ya da halkını ezmek için kullandığın uyduruk mezhebin soytarı.

Avatar
Trt 2018-08-23 14:59:17

İktidarlarını putlaştırıp insanlara zulüm ediyor münafıklar.

Avatar
A 2018-08-23 17:30:28

Cumhuriyetimizi altın tepside sunan Atatürk ve yol arkadaşlarına Allahtan rahmet diliyorum ve özelikle bayan yobazlara bu haberi iyi okumlaraını tavsiye ediyorum.

Avatar
cengizhann 2018-08-23 22:10:07

Ben.müslümanigin.bir.kelimesine.da7hi.inamiyorum.zorba.bir.din.cahelet.bir.din

Avatar
Müslüman 2018-08-23 23:11:25

Allah'a karşı gelmekten sakının, kaybedenlerden olmayın!........Allah Teâlâ, Kur’an-ı Kerimde, Efendimiz (asv)’e hitaben şöyle buyurmaktadır:

“Sen inkâr edenleri korkutsan da, korkutmasan da birdir. Onlar iman etmezler. Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Ve gözlerinde de bir perde vardır. Onlar için büyük bir azap vardır.” (Bakara Suresi, 2/6-7)

Bu ayet-i kerimeyi, sathi bir anlayışla ele alan bazı kimseler: “Allah bu kişilerin kalplerini ve kulaklarını mühürlemiş, gözlerine de perde çekmiştir. Bunlar nasıl iman ve ibadet etsinler, hakikatleri nasıl görsünler ve nasıl işitsinler?” demektedirler. Hâlbuki meseleyi, “Allah’ın ezeliyeti” ve “İlmin maluma tabi olması” kaidesi çerçevesinde ele alan bir insan için, böyle bir iddia çok yersizdir.

Evvela, ayet-i kerimenin ifadesinde; “inkâr etme” fiili insanlara, mühürleme ve perde çekme fiilleri ise; Allah’a hamledilmiştir. Demek insan, inkârı kendi tercih etmekte ve bunda ısrar etmekte, bunun neticesi olarak da Allah kalbini mühürlemektedir.

Misafir Avatar
Dinsizim. 2018-08-24 00:06:12 @Müslüman

Sen annen yanindayken ona ulaşman mümkün iken ona ulak ile mektup yazarmisin? Yazmazsin . Allah her şeye kadir olduguna göre neden, kullarindan beklediklerini yaratirken kurgulamamiş da elci gönderiyor kullari ile arasi acik küsmüş ve irtibatini kesmişmi? Yoksa insanlari ilk yaratiginda imalat hatasimi yapti ? Elci ile güncellememi yapiyor? Zaten Kuran insanlarin düşünmemeleri icin beyinlerine duvar cekiyor. "Onlar zaten inanmazlar" gibi genel sözler!

Beğenmedim! (0)
Avatar
Müslüman 2018-08-23 21:35:10

Bunların yaptığının dinle,Kur'an la ilgisi yok!
Deist rumuzlu okur lütfen Kur'an-ı Kerim'in Türkçe anlamını oku bak bakalım Allah insanlara ne emrediyor, insanlar da nasıl dini kullanıp zulmediyor!Allah ve Kur'an bunların sapkınlıklarından mesul değildir.

Misafir Avatar
Deist 2018-08-23 22:23:28 @Müslüman

Kuran fuhusu tesvik ediyor, Nur Suresi- Ayet 33, Kuran 2, 3 ve 4 kadinla evliligi emrediyor Nisa Suresi- Ayet 3. Ama Muhammed ve 4 halife 11 ve 12 kadinla evleniyorlar ve cariyeler haric. Onlar Kurana uymamislar benmi uyayim. Cok Ayet ismi verirdim ama burasi yeri degil. Önce oku ve ögren derim.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Deist 2018-08-23 22:18:22 @Müslüman

Ben Kurani 6 yasimdan itibaren ögrendim ve Türkce mealinin tamamini biliyorum ve okuyorum. Kuran ve islam dini bastan sona siddet dolu ve ölüm kokuyor ve zaten % 70 ve 80 ni tekrardan ibaret. Benim adimi kullanan arkadas, önce Kurani, Tevrati ve Incili oku ve karsilatir.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@Müslüman x 2018-08-23 22:04:56 @Müslüman

Ahzap 50. ayet .. 250 degil yanlis yazmisim.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@Müslüman x---cevap 2018-08-23 22:03:48 @Müslüman

Ahzap suresi 250 ayeti iyi oku ve düsün. Bir de Cehennem ile azap ile insanlari korkutan sindiren o ilahi yaradan degildir!

Beğenmedim! (0)