Türk Festivali'ne yoğun ilgi

Ruslar Moskova'nın en büyük parklarından Park Kresnaya Presnya'de düzenlenen 3 günlük Türkiye Festivali'ne büyük katılım gösterdi.

Türk Festivali'ne yoğun ilgi

Ruslar Moskova'nın en büyük parklarından Park Kresnaya Presnya'de düzenlenen 3 günlük Türkiye Festivali'ne büyük katılım gösterdi.

19 Haziran 2017 Pazartesi 11:51
54 Okunma
Türk Festivali'ne yoğun ilgi

Türk turizmcilerin Rusya'da düzenlediği ''Türkiye Festivali'' ilk yılında sınavı geçti. On binlerce Moskova sakini 3 gün boyunca festival alanına akın etti. Türk müziğinin, sanatının, mutfağının ve halk danslarının Moskova'ya taşındığı festivalle turizmciler, Rus vatandaşlarına birebir dokunma şansı elde etti. 


 Konserler, dans gösterileri, Türk yemekleri ve el sanatları Ruslardan yoğun ilgi görürken, Türk ve Rus sanatçıların ortak performansları ise büyük beğeni topladı.

Festivalde konuştuğumuz Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, Türkiye’nin Moskova Kültür ve Turizm Müşaviri Alper Özkan, Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Sarıl, Martı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Emre Narin ve Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Yakup Dinler şunları söyledi:

OSMAN AYIK - TÜROFED BAŞKANI:

''İLİŞKİLERDEKİ ÜST DÜZEY İYİLEŞMEYİ TABANA YAYMAK İSTEDİK''

''Bu organizasyonla amaç alışılmış tanıtım faaliyetlerinin dışına çıkmaktı. İki ülke arasında üst düzeyde başlayan ilişkilerdeki iyileşmeyi tabana da indirmeyi amaçlayan bir festival düzenledik. Türkiye'yi üç boyutlu olarak Rusya'ya getirmek ve halkla buluştırmak istedik ve bunda da başarılı olduk. 

''FESTİVALE BU KADAR BÜYÜK KATILIM OLACAĞINI BİZ DE TAHMİN ETMEMİŞTİK''

Festivale bu kadar büyük bir katılım ve ilgi olacağını beklemiyorduk. Bu nedenle açıkçası biz de şaşırdık. Sanıyorum buradaki katılım sayısı dünyanın en önemli fuarlarından biri olan MITT Moskova Fuarı'nın sayılarının üstünde olacak. 

Yaptığımız bu festivalin mutlaka bu sezona da bir etkisi olacak. Çünkü yukarıdaki yumuşamanın tabana yayılmasında bir takım sıkıntılar olduğunu biliyorduk. Bu festival ile bu sıkıntıyı da aşmayı hedefledik. Çünkü Rusya'da hala belli bir kesim Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkilerin yumuşadığının farkında değil. 

''TALEP PATLAMASI OLACAK, THY'NİN DESTEĞİ ÖNEMLİ''

Türkiye'ye dönük uçak ve kapasite sorunu yok. Öte taraftan uçak ve kapasite konusunda Türk Hava Yolları'nın bundan sonra vereceği destek çok önemli rol oynayacak. Çünkü sezonun kalan döneminde Rusya'dan Türkiye'ye çok yoğun bir ilgi olacak. Festivaldeki katılım da bunun en önemli göstergesi. Türkiye'ye dönük talep patlaması olacak ve talebe cevap vermek gerekiyor.

''AVRUPA'YA DA TAŞINMALI, RUSYA'DA GELENEKSEL HALE GELMELİ''

Bizim bu tür organizasyonları sıkıntı yaşadığımız Avrupa pazarlarına da taşımamız, Rusya'da ise geleneksel hale getirmemiz lazım. Dahası, Rusya'nın diğer önemli şehirlerinde de benzer organizasyonlar yapmamız gerekiyor.''

ERKAN YAĞCI - AKTOB BAŞKANI:

''KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞINDAKİ İLK BÜYÜK ÇALIŞMA''

''Bu etkinlik Türkiye'nin ilk turizm festivali olma özelliğini taşıyor. Festival aynı zamanda, fuarlar dışında kamu-özel sektör ortaklığında yapılan ilk büyük çalışma. Festivale olan ilgiye baktığımızda gerçekten çok doğru bir iş yaptığımızı gördük. Bu Türkiye'nin tanıtıldığı bir festival ve hem otellere hem de destinasyonlara büyük ilgi olduğunu görüyoruz. Direkt tüketiciyi hedefleyen bu çalışma halkın Türkiye algısının olumlu yönde değişmesine büyük katkı sunuyor.

''KENTLERDE HALKLA BULUŞMAK GEREKİYOR''

İlk defa yapılmasına rağmen çok başarılı olmuş bir organizasyon olduğunu söyleyebilirim. Bu etkinliğin geliştirilerek diğer pazarlara da yayılması lazım. Ürün ve pazar çeşitlendirmesini konuşuyoruz ama tanıtımda da çeşitlendirmeye gitmek gerekiyor. Fuarlar elbette sektör için önemli bir etkinlik alanı, ama kentlerde halkla buluşmak gerekiyor. 

''FİYATLARIN ESKİ SEVİYEYE ULAŞMASI İÇİN BİRKAÇ YIL GEREKİYOR''

Fiyatların yükselebilmesi için önce talebin yükselmesi gerekiyor. Rusya'dan Türkiye'ye dönük büyük bir ilginin olduğunu görüyoruz ancak fiyatların eski seviyelerine yükselebilmesi için birkaç yıla ihtiyaç var.''

ALPER ÖZKAN - TÜRKİYE’NİN MOSKOVA KÜLTÜR VE TURİZM MÜŞAVİRİ:

‘’NORMALLEŞME DÖNEMİ BİTTİ, İLİŞKİLER HIZLA İLERLİYOR’’

‘’Moskova’da Bakanlığımızın ve Büyükelçiliğimizin ciddi desteğiyle ve hemen hemen tüm sektör temsilcilerinin katılımıyla çok başarılı bir festival düzenledik. Gerçekten çok büyük bir organizasyon oldu. Festivalin, özellikle yaşadığımız sıkıntılı sürecin ardından Türkiye’nin Rusya’da düzenlediği en büyük etkinlik olduğunu söyleyebilirim. Halktan çok ciddi bir ilgi oldu. Elimize ulaşan verilere göre, sadece ilk gün 50 bin ziyaretçi ağırladık. 

‘’DEVLET VE ÖZEL SEKTÖR OLARAK BİRLİKTE ÇALIŞIRSAK BAŞARILI OLURUZ’’

Bu festivalin en önemli özelliklerinden birisi de sektörün biraz daha elini taşın altına koyduğu, Rusya’da gerçekten iş yapmanın zorluklarını yaşayarak hep birlikte çözüme ulaştırdığımız ve mutlu sonla biten bir etkinlik olması. Rusların ülkemizi ne kadar özlediğini, ülkemize ne kadar ilgi duyduklarını görmek gerçekten çok önemli. Devlet ve özel sektör olarak hep birlikte faaliyetlerimizi devam ettirmeliyiz. Bu şekilde başarılı olmamız çok mümkün. 

Türkiye, Rusya’da turizm ve diğer sektörel faaliyet alanlarında ciddi ilişkiler içerisinde. Bu ilişki şu anda farklı bir boyuta doğru yol alıyor. Artık normalleşme süreci bitti, ilişkilerimiz hızla ilerliyor. Kültürel ve halkla ilişkiler alanında yaptığımız faaliyetler de buna paralel olarak gelişme gösteriyor. Pazarda en çok tercih edilen ülkeyiz, bu yüzden her zaman en aktif ülke olmak durumundayız. Bu tür halka dokunan etkinlikler bizim için çok önemli. 

Festivalde turizm sektörünün yoğun bir katılımı oldu. Türk kültürünü, cam üfleme sanatından gastronomiye, halk danslarından görsel sanatlara kadar her boyutuyla Rusya halkına tanıtma şansı yakaladık. Moskova’nın göbeğinde bu kadar büyük bir parkı Türkiye’nin tüm bölgelerinin katılımıyla tamamen kaplıyor olmak gerekten çok güzel bir deneyim oldu. Festivalin çok olumlu sonuçlarını olacağını umut ediyorum. Bize şimdiden medya anlamında çok ciddi sonuçlar ulaşmaya başladı. Sonuç raporunu en kısa zamanda paylaşacağız. Bu kadar başarılı bir organizasyon yapılmasında emeği geçen herkese çok teşekkür etmek istiyorum.’’

SERDAR SARIL - BODER YÖNETİM KURULU ÜYESİ:

BODRUM 16 OTELLE KATILDI 

''Bodrum'un etkinliğe katılımını Bodrum Otelciler Derneği ve Bodrum Yarımadası Tanıtma Vakfı olarak organize ettik. Bodrum'dan 16 otelci Bodrum Belediyesi'nin katkıları ile bu iki standı kiraladık. Özellikle Bodrum Holiday Resort'ün sahibi Gürel Aydın'ın ciddi bir katkısı oldu.

''BODRUM'A GELEN BİN RUS, ANTALYA'YA GİDEN 10 BİN RUS'A BEDEL''

Festivale katılım oldukça yoğun ve Bodrum standına olan ilgiden çok memnunuz. Çok güzel bir organizasyon gerçekleştirdik. Bodrum geçen yılın ilk 5 ayına kıyasla 20 bin paks geriden gidiyor. Bu nedenle Rusya pazarı bizim için çok önemli. Bodrum'a yüksek sayıda Rus gelmiyor ancak gelenler üst gelir grubu. Bodrum'a gelen bin Rus, başka yerlere giden 10 bin Rus'a bedel. Biz Moskova'da düzenlenen fuarlara da katılıyoruz, ancak orada başka ülkeler ve destinasyonlar da var. Bu festivalde ise sadece Türkiye var. Rakiplerimiz sadece, Antalya, Alanya, Kemer... 

Festival kapsamında Bodrum'da bulunan 5 otel olarak çekilişle tatil hediye ettik. Bodrum'u tanıtırken yaşamın kendisi olarak tanıtıyoruz. Antalya'da deniz, güneş güzeldir. Ama Bodrum'a eğlenceye, denize, alışverişe, tarihe, doğaya geliyor insanlar. Bodrum bir marka ve biz de bu markayı satıyoruz.''

EMRE NARİN - MARTI GRUBU YÖNETİM KURULU ÜYESİ:

''TÜM KAYNAK PAZARLARDA YAPILMALI''

''Çok başarılı bir organizasyon. İlk gün havanın yağmurlu olmasına rağmen 20 bin kişi gelmiş. İkinci günde ise saat 14.00 itibarıyla 50 bin kişi festival alanına geldi. Toplamda 150-200 bin kişinin festivali ziyaret etmesi bekleniyor.

Festivalin ikinci yılında otellerin ve tur operatörlerinin daha yoğun bir katılım göstereceğini düşünüyorum. Bana kalırsa diğer ülkeler de bizden ilham alıp bu tarz festivaller yapacak. Bu festival Türkiye'nin kaynak pazarlarının tamamında yapılmalı. İnsanlara birebir dokunma ve iletişim kurma olanağı yakalıyorsunuz. 

Rusya'da 3.5 milyon rakamının yakalanabileceği söyleniyor. Ancak bir uçak sorunu olduğunu duyuyoruz. Uçak sıkıntısı olmasa 4 milyon Rus turist sayısına ulaşılabilececeği söyleniyor.''

''KAPADOKYA'NIN EN BÜYÜK SORUNU ULAŞIM''

''Etkinliğin fikir sahibi Kültür ve Turizm Bakanlığı ile beraber TÜROFED. Alan ve katılım çok güzel. Türkiye'ye yönelik ilgi ve merak var. Festivali ziyaret edenler Kapadokya'yı da soruyorlar ve en çok ulaşım konusunu merak ediyorlar. İşte orada bir problem yaşıyoruz. Geçen yıl Antalya'dan Kapadokya'ya Anadolu Jet'in bir uçuşu vardı ancak talep olmadığı için kaldırıldı. Biz de onlara 'Geçen yıl kriz olduğu için talep yoktu. Bu sene yeniden uçak koyun.' dedik. Koyamadılar, daha sonra da havalimanı kapatıldı. Kayseri Havalimanı'nı kullanıyoruz, ancak şu anda bizim en büyük problemimiz ulaşım.

''RUS INSTAGRAM FENOMENLERİ KAPADOKYA'YI ABLUKA ALTINA ALDI''

Kapadokya hem Hristiyanların hem de Ortodoksların ilk yerleşim yeri. Orada kendi azizleri var. Ayrıca son dönemde balona karşı artan bir ilgisi var Rusların. Rus Instagram fenomenleri Kapadokya'yı adeta abluka altına aldı. Son dönemde 15 civarında Rus Instagram fenomenini bölgeye çağırdık. 

Şu anda bölgeye özellikle genç Ruslar gelmeye başladı. Kapadokya'ya gelen Ruslar genellikle paket turla Antalya'ya gelen tur operatörlerinin tek gecelemeli Kapadokya turu müşterileri olurdu. Ancak şu anda Kapadokya'ya münferit olarak gelmeye başladılar. Bu yıl baktığınız zaman her otelde 3-4 oda Rus vatandaşı olduğunu görüyorsunuz. Bu yıl en az 3.5 milyon Rus ziyaretçimizin olacağını düşünüyorum.'' dedi

kaynak:güncelturizm

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.