MEB'den itiraf gibi rapor: Eğitimde kara tablo

MEB, eğitim alanındaki başarısızlığın itirafı niteliğindeki 2018 Yılı Faaliyet Raporunu açıkladı.

MEB'den itiraf gibi rapor: Eğitimde kara tablo

MEB, eğitim alanındaki başarısızlığın itirafı niteliğindeki 2018 Yılı Faaliyet Raporunu açıkladı.

03 Mart 2019 Pazar 22:32
MEB'den itiraf gibi rapor: Eğitimde kara tablo

MEB, eğitim alanındaki başarısızlığın itirafı niteliğindeki, 2018 Yılı Faaliyet Raporunu açıkladı.

Birgün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre; Rapor, öğrencilerin okula devam durumları, başarı ortalamaları, bir yılda okudukları kitap sayısı ve kültürel faaliyetlere katılım oranlarındaki kara tabloyu gözler önüne serdi.

Rapora göre, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullarda devamsızlığı azaltmak için hayata geçirdiği ödül mekanizmaları 2018 yılında da çözüm olmadı.

Önceki yıllarda, en fazla devamsızlık yapılan okul türleri olan mesleki ve teknik liseler ile Anadolu imam hatip liseleri, devamsızlık oranlarında yine öne çıktı.

Mesleki ve teknik liselerde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrencilerin oranı yüzde 44’e, Anadolu imam hatip liselerinde ise yüzde 36’ya yükseldi.

Bakanlığın, devamsızlığın azaltılmasına ilişkin koyduğu hedef yalnızca ortaokullarda tuttu. Ortaokullarda 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrencilerin oranı yüzde 9,98 oldu.

Bu oran, imam hatip ortaokullarında ise hedefin üç puan altında kalarak yüzde 8,86 ile ifade edildi.

Yüksek devamsızlık verilerini değerlendiren MEB, öğrencileri okullardan uzaklaştıran en önemli nedenleri, Ekonomik, sosyal ve kültürel üst başlıklarıyla sıraladı.

Mevsimlik tarım işçiliğinden kaynaklı göçlerin devamsızlığa doğrudan etki yaptığına işaret eden Bakanlık, konuyla ilgili, “Eğitim ve öğretim dönemine rastlayan bu göçler neticesinde zorunlu öğrenim çağındaki birçok çocuğumuzun eğitim ortamından uzaklaşmaları yani devamsızlığın artmasına yol açtığı gözlenmiştir” yorumunu yaptı.

ÖZEL ÖĞRETİMİN PAYI ARTTI

Eğitim alanında birçok hedefi ıskalayan MEB’in az sayıda tutturduğu hedeflerden birinin, 2018 yılında özel öğretimin payını artırmak hedefi olması dikkat çekti. 

Bu oran, imam hatip ortaokullarında ise hedefin üç puan altında kalarak yüzde 8,86 ile ifade edildi.

Yüksek devamsızlık verilerini değerlendiren MEB, öğrencileri okullardan uzaklaştıran en önemli nedenleri, Ekonomik, sosyal ve kültürel üst başlıklarıyla sıraladı.

Mevsimlik tarım işçiliğinden kaynaklı göçlerin devamsızlığa doğrudan etki yaptığına işaret eden Bakanlık, konuyla ilgili, “Eğitim ve öğretim dönemine rastlayan bu göçler neticesinde zorunlu öğrenim çağındaki birçok çocuğumuzun eğitim ortamından uzaklaşmaları yani devamsızlığın artmasına yol açtığı gözlenmiştir” yorumunu yaptı.

ÖZEL ÖĞRETİMİN PAYI ARTTI

Eğitim alanında birçok hedefi ıskalayan MEB’in az sayıda tutturduğu hedeflerden birinin, 2018 yılında özel öğretimin payını artırmak hedefi olması dikkat çekti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.