MEB raporu: İmam hatipler devamsızlık ve yıl sonu başarısızlığında bir numara

MEB raporu: İmam hatipler devamsızlık ve yıl sonu başarısızlığında bir numara

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yayımladığı faaliyet raporuna göre imam hatipler bu yıl da devamsızlık ve yıl sonu başarısızlığında diğer okul türlerine göre başı çekti.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yüz milyonlarca lira yatırım yapmasına karşın yıllardır imam hatipler için belirlediği hedeflere ulaşılamıyor.  MEB tarafından yayımlanan faaliyet raporuna göre imam hatipler bu yıl da devamsızlık ve yıl sonu başarısızlığında diğer okul türlerine göre başı çekti. Okullardaki din içerikli etkinliklerden bir türlü geri adım atmayan MEB, öğretmen gelişimi dahil birçok alandaki faaliyetleri ‘tasarruf tedbirleri’ adı altında iptal etti. 

Cumhuriyet'ten Ozan Çepni'nin haberine göre, MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanan ‘2018 Yılı İdari Faaliyet Raporu’ yayımlandı. Bakanlığın geçmiş 5 yıllık planı, yıllık hedefleri ve 2023 vizyonu kapsamında faaliyetlerin gerçekleşme oranları raporda yer aldı. Birçok alanda kendisini ‘başarılı’ bulan bakanlığın, yıllardır imam hatiplerde hedeflerini tutturamaması dikkat çekti.

Bakanlık raporuna göre, imam hatipler devamsızlık, sosyal etkinliklere katılma ve kitap okuma hedeflerini tutturamadı. İmam hatipler bir tek yıl sonu başarı puanı ortalamasında bakanlığın hedefini tuttursa da o alanda da en düşük hedefe sahip ve ‘başarısız okul türü’ olarak dikkat çekti. Genel ortaöğretimde öğrencilerin yıl sonu başarı ortalaması 76 olarak tespit edilirken, ortalaması 66.7 olan meslek liselerinin de gerisinde kalan imam hatiplerin yıl sonu ortalaması 65.9’da kaldı. 

Bakanlığın bu göstergenin altına ise “İmam hatip ortaokullarında dönem göstergelerinin gerçekleşmesi açısından değerlendirildiğinde başarılıdır. 2019 yılında imam hatip ortaokullarının yıl sonu başarı puanı ortalamasının yükseleceği tahmin edilmektedir. 2019’da Anadolu imam hatip liselerinde yerleştirme ve destekleme kursları kanalıyla yıl sonu başarı puanı ortlaamasının yükseleceği tahmin edilmektedir” notu yer aldı. 

MEB’in öğrencilerin sanat, bilim, kültür ve spor alanlarındaki faaliyetlerini artırmak alanındaki hedeflerinde de imam hatipler en geride kaldı. Genel ilkokul, ortaokul ve lise türlerinde öğrencilerin sosyalleştirilmesi için hedeflerde yüzde 80’in üzerinde bir başarı sağlanırken, imam hatip liselerinde bu oran yüzde 65’e, imam hatip ortaokullarında ise yüzde 54’e kadar düştü. Gösterge tablosunun altına ise MEB, “İmam hatip ortaokulları dönem göstergelerinin gerçekleşmesi açısından değerlendirildiğinde ‘makul’ düzeyde bir gerçekleşme sağlanmıştır” notunu düştü. İmam hatip hedeflerinin çoğu bakanlık tarafından ‘makul’ olarak değerlendirildi. 

DİNDEN TASARRUF YOK

Bakanlık raporunda birçok alanda ekonomik krize dikkat çekilerek, ‘tasarruf tedbirleri’ kapsamında etkinliklerin iptal edildiği ve hedeflerin tutturulamadığı aktarıldı. Ancak milyarlarca TL harcayan Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün okullarda düzenlediği etkinliklerin fazlalığı dikkat çekti. Bakanlığın ekonomik kriz nedeniyle iptal ettiği etkinlikler arasında ise öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, meslek liselerinin patent alma projeleri, Ar-Ge çalıştayları, uluslararası toplantı organizasyonları, eğitim yöneticileri çalıştayı gibi etkinliklerin iptal ediliği raporlaştırıldı.