400 bin emekliye kötü haber...

Banka emeklisi 400 bin kişiye bayram ikramiyesi yatırılmadı: Hazine'den yardım alamadık

400 bin emekliye kötü haber...

Banka emeklisi 400 bin kişiye bayram ikramiyesi yatırılmadı: Hazine'den yardım alamadık

13 Haziran 2018 Çarşamba 09:01
400 bin emekliye kötü haber...

Hükümetin emeklilere Bayram ikramiyesi olarak ‘1000 TL’ ödeneceği açıklamasının ardından milyonlarca emeklinin paraları geçen hafta yattı. Ancak ‘her emekliye bin TL ikramiye’ söylemi tam anlamıyla gerçekleştirilemedi. Alınan bilgiye göre Hazine karşılamadığı için bazı banka emeklileri Bayram ikramiyesi alırken bazıları alamadı. Aralarında Şekerbank, İş Bankası, Akbank, TEB ve Yapı Kredi’nin olduğu bankaların emeklileri bayram ikramiyesinden yararlanamayanlar arasında yer aldı. Banka yönetimlerinden gerekçe olarak “Hazine’den yardım alamadık, bütçemiz yok” dendi.

Cumhuriyet'ten Pelin Ünker'in haberine göre Resmi Gazete’de 18 Mayıs 2018 tarihinde yayınlanarak yürürlüğe giren 7143 sayılı torba kanunun 23. maddesine göre, Ramazan bayramı ve Kurban bayramında verilecek biner TL Bayram ikramiyesi ödemeleri için gerekli olan tutar hazine tarafından ödenmek zorunda.

HAZİNE KARŞILAMIYOR

Türkiye’de sosyal güvenlik sisteminde, Emekli Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) ve Bağ-Kur’un yanı sıra, bu kurumlarla aynı işleve sahip vakıf-sandık kuruluşları da yer alıyor. Bu da 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun Geçici 20. maddesinde düzenlenmiş durumda. Söz konusu maddeye göre kurulan banka, sigorta, borsa özel sandıkları da SSK veya Bağ-Kur gibi birer sosyal güvenlik kuruluşu sayılıyor.

7143 sayılı torba kanunun 23. maddesine göre SSK Bağ-Kur ve Emekli Sandığı emeklilerine Hazine’den yapılan ödeme nedeniyle sosyal güvenlik kurumlarına ilave bir yük getirilmiyor. Dolayısıyla da mali yapıları olumsuz yönde etkilenmiyor. Ancak 506 sayılı kanunun geçici 20’nci maddesi kapsamında bulunan sandık emeklileri ilgili kanunun kapsamı dışında tutulduklarından bu ödemeden yararlanamıyor. Hazineden karşılamak yerine sandıkların kendi kaynaklarından ödenmesi isteniyor.

400 BİN MAĞDUR

Sandık emeklilerinin sayısı ise 350–400 bini buluyor. Hükümet tarafından emekliler arasında "ayrımcılık yapıldığına" işaret eden bir emekli, bu durumun sosyal hukuk devleti ilkesine aykırı olduğunu vurguladı. Vakıf-sandık emeklileri sandık yöneticilerinin insafına bırakıldığını belirtti.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 13.06.2018 11:09
Anahtar Kelimeler:
EmekliBanka
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
yörük haydar 2018-06-13 09:07:48

hazine karşılamıyorsa yardım sever reisimizin hazine i hassası var ordan hazineye ödünç versin .yalancılar adiler hani emekliye 1000tl.idi 750 tl. alanların size oymu verecegini sanıyorsunuz.1500 tl. veren varken senin gibi at hırsızına neden verelim.

Misafir Avatar
bankacı 2018-06-13 09:32:45 @yörük haydar

Bu kuyrukları AKP tarihe gömdü tarhe. AKP den önce hayatınher kesimi ömrünü kuyruklarda geçiriyordu. bu gün verilen bu kuyruk yalandır. öyle bir sıra olamaz.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
yalan haberlere dikkatEMEKLİ 2018-06-13 09:29:49 @yörük haydar

Bnede emekli ikramiyemi aldım hiç bu kadar kuyruk görmedim. istanbulda en merkezi yerden ikramiyemi almaya gittiğim bankada sırada 2 kişi vardı. bu yurt gazetesi ve benzerleri fitne olsun diye bu kuyrukları yayımlamıştır. bilemiyorum belki bankamatik bozuldu ya para kalmadı, ya bişe oldu yoksa hiç bir bankada bu kuyruk olmaz. maalesef yurt gazetesinin yalan yanlı haberinden bir çok insanımız yanlış zan içine girip doğrulara ters düşebiliyor. gerçekleri yanlış anlıya biliyor.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
ÖNEMLİ ÇAĞRI 2018-06-13 09:24:58 @yörük haydar

Kardeşler, arkadaşlar, burada yorum yaperken kişisel egonuzu veya kişisel kininizi ortaya koymak değil. gerçeklik payı olan yorumlarınızı yazın. kin ve düşmanlıkla yazılan yorumlar sizi hem vicdani hemde islami sorumlukuk altına souyor haberiniz olsun.. yala ve ifitra yazmayın. aşağılayıcı yazı yazmayın.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@yörük haydar x------------cevap 2018-06-13 09:22:16 @yörük haydar

yörük haydar x--------------yorumunda bir parça mantık , akıl, vicdan doğruluk payı olan tarafı olsa sana eyvAllah diyeceğim. ama senin yüzüne sadece işenir bu durumda. küstah.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Devlet aldartmaz. haber çarpıtılmıştır. 2018-06-13 09:20:12 @yörük haydar

BİR OYUN VAR BURADA.. hükümet asla bu ayrımcıığı yapmaz. vatandaş olarak hükümetime sonuna adar güveniyorum. bir yanlışlık var. küstah fırsatçı larda bunu hemen malzeme yapmışlar.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Mağdur emekli 2018-06-13 10:33:06

Özel sandık emeklileri insan değil mi sayın erdoğan ???

Avatar
HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE 2018-06-13 09:17:39

yetti gari hani her emekliye 1000 tl verilecekti ???

Avatar
ŞEDDELİ APATİ 2018-06-13 11:43:38

Reis şu köprüleri yaptırdığın baba mirasından şu garibanlarıda sevindirsene!Nede olsa denizde kum sende para!

Avatar
tego 2018-06-13 12:50:11

Partiyi degistirin Akp li kardesler adalet ve esitligin olmadigi bir iktidari anladiniz mi simdi.Hemen partinizi degisin size söz verip sözünü yapmayani indirin cezalandirin ki birseyler olsun yoksa olmaz

Avatar
banka emeklisi 2018-06-14 02:10:03

bu haber dogrudur. banka emeklisi olarak , bayram ikramiyesini alamadik. hazine odeme yapmadigindan, emekli vatandaslar arasinda ayrimcilik yapilmistir.

Avatar
DİKK. akp, chp, hdp, iyi partili herkese 2018-06-13 09:20:35

Gelişmiş ülkelerde İNTERNET kafeler yok. bu emperyalist güçler kendilerinden olmayan ülkelerin içine bu internet cafe leri virüsünü sokmuşlar. gençlerde eğlenceye oyuna meraklı, gelecekleri o cafelerde kararıyor haberleri yok. Erdoğan bunlardan Türk gençliğini kurtarmak istiyor. okuyan düşünen bir gençlik için kütüphaneler kitapların okunduğu kıraathaneler açmak kurmak istiyor. ama yine emperyalist güçlerin emir kulları oyuncuları muhalefet buna karşı çıkıyor. bu muhalefeti sandığa gömmek namus vicdan, insanlık ve vatan borcudur.

Avatar
Nurali boz 2018-06-13 10:46:34

OY "nuzu gine (akp) aptallari kandiran partiye verirsiniz ne kadar kazik o kadar azik derler