ABD'den Kanada'ya Türk 'Akın'ı! 5 fabrikanın başına geçti

Tofaş’ın Bursa fabrikası direktörlüğünden geçtiğimiz yıl Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Michigan fabrikasını yönetmek üzere transfer olan Akın Aydemir’in hızlı yükselişi sürüyor. Aydemir, başında olduğu fabrikada üretilen yeni nesil Ram 1500’ün büyük beğeni toplaması ve kârlılığa ulaşması sonucu FCA’nın Kanada’da da bulunan 5 fabrikasının başına getirildi. Bu fabrikalarda Dodge Challenger ve Dodge Charger gibi efsane modeller de üretiliyor.

ABD'den Kanada'ya Türk 'Akın'ı! 5 fabrikanın başına geçti

Tofaş’ın Bursa fabrikası direktörlüğünden geçtiğimiz yıl Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Michigan fabrikasını yönetmek üzere transfer olan Akın Aydemir’in hızlı yükselişi sürüyor. Aydemir, başında olduğu fabrikada üretilen yeni nesil Ram 1500’ün büyük beğeni toplaması ve kârlılığa ulaşması sonucu FCA’nın Kanada’da da bulunan 5 fabrikasının başına getirildi. Bu fabrikalarda Dodge Challenger ve Dodge Charger gibi efsane modeller de üretiliyor.

30 Nisan 2018 Pazartesi 11:58
ABD'den Kanada'ya Türk 'Akın'ı! 5 fabrikanın başına geçti

İtalyan-Amerikan ortaklığı olan otomotiv devi Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) geçtiğimiz yıl ABD Başkanı Trump’ın tehditleri sonrası 1.5 milyar dolar yatırım yaptığı Michigan fabrikasının başına Tofaş’tan transfer ettiği Akın Aydemir’in grup içinde yükselişi sürüyor. FCA’nın ‘Dünya Klasında Üretim’ (WCM) programında ‘Altın Seviye’de üretim yapan yani en verimli ve kârlı fabrikası olan Tofaş’ın direktörlüğünü yürüttüğü sırada Egea projesi başta olmak üzere, birçok önemli projede kilit rol oynayan Akın Aydemir, geçen yılın mayıs ayı itibarıyla FCA’nın Michigan’daki Sterling Heights Fabrikası’nda yeni görevine başlamıştı.
Sterling Heights’ın fabrika direktörlüğü görevine getirildiği andan itibaren ABD’nin en başarılı ve kârlı pick-up modellerinden RAM 1500’ün yeni nesli için yapılan çalışmaların başında yer alan Aydemir, 1.5 milyar dolar yatırımla hayata geçen yeni aracın ABD pazarında büyük beğeni toplamasının ardından Fiat Chrysler Grubu’nun Kanada’daki ikisi otomobil, diğerleri döküm ve parça üretim fabrikası olmak üzere 5 fabrikasının başına getirildi.

GÜNDE 2430 ADET ÜRETECEK

Akın Aydemir’in göreve getirildiği Kanada Brampton fabrikasında Chrysler 300, Dodge Challenger, Dodge Charger ve Dodge Demon gibi modelleri üretiliyor.Windsor’da bulunan fabrikada Chrysler’in Pacifica Minivan modelinin üretimi gerçekleştiriliyor. Aydemir, Fiat Chrysler Automobiles’e ait döküm ve enstrüman panellerinin üretildiği Kanada’daki üç fabrikanın daha sorumluluğunu üstlenecek. Böylece Aydemir, Kanada’da bulunan FCA fabrikalarında günlük 2 bin 430 adetlik üretimin başında olacak.

BU EFSANELERI ÜRETECEK

Akın Aydemir, Fiat Chrysler Grubu’nun Kanada fabrikalarında Chrysler 300, Dodge Challenger, Dodge Charger, Dodge Demon ve Chrysler Pacifica modellerinin üretiminden sorumlu olacak.

MARCIONNE’DEN ÖVGÜ

Akın Aydemir’e Kanada’da 5 fabrikanın başına geçme yolunu açan yeni nesil Ram 1500, ilk olarak ocak ayında Detroit fuarında sergilenmiş ve mart ayında da seri üretimine başlanmıştı. Amerika’da ilk kez bir pick-up modeli kalitesi hakkında bu kadar övgü toplarken, FCA CEO’su Sergio Marchionne ise Akın Aydemir’e, “Geleceğimiz için çok önemli olan bir fabrikayı yönetiyorsun” yorumunu yapmıştı. Aydemir, Michigan’daki fabrikada verimliliği ve kaliteyi iyileştirerek, kârlılığı yükseltince hemen Marchionne tarafından yeni fabrikalar bağlandı. Şimdi Aydemir bu fabrikaları da benzer şekilde yeniden ayağa kaldırmak için ter dökecek.

VERİMLİLİK VE KALİTEYİ ARTIRDI

AMERİKA’da pick-up modellerinin çok kârlı olduğunun altını çizen Aydemir Ocak ayında Hürriyet’e şu açıklamayı yapmıştı: “Pick-up modelleri neredeyse yüzde 15 kâra ulaşıyor. Bu otomotiv şirketleri için çok önemli. Bu sayede bu modellerden kazandıkları parayı, geleceğin araçlarını yaratmak için harcıyorlar. Bugün bu tip araçları üreten fabrikaların 3 haftada elde ettikleri kâr neredeyse Türkiye’de bir fabrikanın bir yılda elde ettiği kâra ulaşıyor. Ben şimdi verimliliği artırarak daha kaliteli araçlar üretmek için çalışıyorum. Bugüne kadar yüksek kârlar elde ettikleri için verimlilikle ve kaliteyle pek ilgilenmemişler. Sonuçta ne yapsalar satıyorlar. Marchionne’nin beni bu fabrikanın başına getirmesinin sebebi, verimliliği ve kaliteyi artırmam. Bu sayede daha fazla para kazanıp, geleceğe yatırım yapmak istiyorlar.”

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
TofaşBursaFabrika
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.