banner87

ABD’li iktisatçıdan Türkiye için kritik uyarı!

Nobel Ödüllü ABD’li iktisatçı Paul Krugman, Twitter üzerinden yaptığı değerlendirmede Türkiye’ye bir kez daha 'Asya tipi kriz' uyarısı yaptı

ABD’li iktisatçıdan Türkiye için kritik uyarı!

Nobel Ödüllü ABD’li iktisatçı Paul Krugman, Twitter üzerinden yaptığı değerlendirmede Türkiye’ye bir kez daha 'Asya tipi kriz' uyarısı yaptı

11 Temmuz 2018 Çarşamba 11:48
ABD’li iktisatçıdan Türkiye için kritik uyarı!

Geçtiğimiz aylarda New York Times gazetesinde kaleme aldığı yazıda Türkiye 'de esas sorunun özel sektörün yüksek döviz borçluluğu olduğunu dile getirmiş ve Latin Amerika ve Asya'da daha önce başka örnekleri görülen durumun Türkiye 'de hızlı ekonomik kötüleşmeye yol açtığına işaret etmişti.

Twitter hesabı üzerinden bir değerlendirme yapan Krugman , Türkiye’ye bir kez daha “Asya tipi kriz” uyarısı yaptı.

Türkiye’nin 1997-98 yıllarında Doğu Asya'da yaşanana benzer bir finansal krizle karşı karşıya olduğunu belirten Krugman , Türkiye’nin Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’sının (GSYH) yüzde 48’i ve ihracatının yüzde 210’u oranında dış borca sahip olduğunu ve bu borcun büyük kısmının özel sektöre ait olduğunu kaydetti. Türkiye’nin içinde bulunduğu durumu, 1996 yılında Endonezya’nın geçtiği sürece benzeten Krugman , süreç sonunda Endonezya’nın dış borcunun iki yıl içerisinde GSYH’sinin yüzde 58’inden yüzde 168’ine çıktığını hatırlatarak, “Tam olarak aynı şeylerin yaşanacağını söylemiyorum, ancak Türkiye kesinlikle böyle bir senaryo karşısında savunmasız bir durumda” ifadelerini kullandı. 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 11.07.2018 11:52
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
akp yi yıkacak olan kişiler kim biliyormusunuz 2018-07-11 18:29:54

akp ye oy verenler yıkacak.gööttüümmmm yandııı diyecekler.o günü sabırla bekliyorum

Misafir Avatar
001 2018-07-12 02:11:16 @akp yi yıkacak olan kişiler kim biliyormusunuz

aynı düşüncedeyiz o zamanları göreceğiz

Beğenmedim! (0)
Avatar
Mavi göz,sarı saç. 2018-07-11 12:49:07

HADİ ORDAN.! SEN BİZİ ÇEKEMİYORSUN.TÜRKİYE UÇUYOR.BÖLGESİNİN LIDERİDİR.ASRIN LIDERİ TÜRKİYEYEYİ UZAYA TAŞI
YACAK.ÜST AKIL DIŞ GÜÇLER,TÜRKİYENİN GELİŞMESINI ISTEMIYOR.AMA ASRIN LIDERİ ONLARA BIR EYYYYYT ÇEKTİ,HEPSİ
Nİ BIR GÜZEL SUSTURDU KORKUTTU.TÜRKİYE IMF BORCUNU (15 MILYAR $ ) ÖDEDİ.ŞU ANDA IMF YE BORÇ VERECEK DURUMA GELDIK.KIMIN SAYESINDE.ASRIN LIDERİ ERDOĞAN SAYESINDE.15 KUSUR YIL VATANDAŞI BU ÜFÜRMELERLE UYUTTULAR.KÖTÜ
OLAN BUNLARI SÖYLEYEN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE TÜM AKAPE LILER KENDİ SÖYLEDİKLERİNİN YALAN OLDUĞUNU BÎLE BİLE
İNANDILAR.AKSİNİ SÖYLİYENLERİ,TÜRK OLMAMAKLA,SON BEŞ YILDADA TERÖRLE,TERÖRİSTLİKLE SUÇLADILAR.KISACA KENDİ
LERINE MUHALIF OLANLARI SUSTURMAK İÇİN,VATASEVERLERE GÖZDAĞI VERMEK İÇİN TÜRLÜ İFTİRALARLA KUMPASLAR KURDU
LAR. (BAKINIZ ERGENEKON,BALYOZ,ASKERİ CASUSLUK,ÜMRANÎYEDEKİ BİR EVDE SÖZDE BULUNAN EL BOMDALARI) ULUSALCI VATANINI BAYRAĞINI SEVEN TÜM ATATÜKRKÇÜ MUHALIFLERE ASKER VE SIVILLERE KURULAN KUMPASLARLA ÖNCE TSK BITIRIL
DI.SONRADA TÜRKİYE CUMHURRIYETİ DEĞERLERİ YAVAŞ YAVAŞ YOK EDILMEYE BAŞLANDI.BUNLARI LIBOŞ DENILEN LAVUKLAR
VE TATLI SU SOLCULARI SAYESINDE BAŞARDILAR.SÖZDE ASKERİ VESAYETLE BERABER YOKSULLUK YOLSUZLUK YASAKLARLA MU
CADELE EDECEKLER,BIR DEVRIMLE SİVİL VESAYETİ DAYATTI.SIKIYSA KARŞI GEL.HEMEN YA TERÖRİST,YADA VATAN HAINI ILAN EDILIRSİN.TABİ BURADA KOYUNLARIDA ATLAMAYALIM.HER SEÇÎMDE MAKARNA,PIRINÇ YAĞ VE KÖMÜRE INSAN ONURUNU SATIP KENDINI BILMEZ SONRADAN GÖRMELERİ 15,5 YIL IKTIDARDA TUTTULAR.NEDENİ;BUNLAR KÖTÜNÜN İYÎSÎYMİŞ.KENDİ
LERINI BÖYLE AVUTTULAR.SUÇLARINI BÖYLE ÖRTTÜLER.BAŞTA ERDOĞAN OLMAK ÜZERE AKAPELİ OLAN EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE ALLAH ÖNÜNDE HESAP VEREMİYECEK.BUNUN BEDELINI ER VEYA GEÇ ÖDEYECEKLER.ALLAHIN SOPASI YOK DEDIKLE
RI DURUM.ADALETİ ER VEYA GEÇ GELEN BİR TEK ALLAHTIR.AMA MUTLAKA O ADALET UYGULANIR.

Misafir Avatar
. 2018-07-11 21:14:25 @Mavi göz,sarı saç.

Toplumun çalışan üyeleri hiçbir şey elde edemezken, her şeyi elde edebilen üyeleri hiç çalışmamaktadır!.. Friedrich Engels

Beğenmedim! (0)
Avatar
köylü 2018-07-11 19:14:00

yüce ALLAH bu hain nankör mustafa kemale küfreden lanetli milleti cezalandırır inşAllah ekonomisi iflas eder inşAllah şeriatçıları başımıza bela yaptılar cumhuriyetimizi yıktılar hainler

Misafir Avatar
şerefi olmayan kişiler kişiliksiz ölür 2018-07-11 19:47:15 @köylü

kurtuluş savaşına katılmış asker çocukların, kadınların,gazilerin komutanlarımızın ahı bu tür haysiyetsizleri Allah ,da affetmez kulda affetmez.ne yazık ATATÜRK gibi bir onur bu millete verilmeyecek

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2018-07-11 14:01:45

köktencil çözümler lazım,takıntılıda olamalı,ok yaydan çıkmış,ya özel sektöre ne halin varsa gör diyecen,yada birşey yapacan

Misafir Avatar
Ahmet 2018-07-11 23:51:20 @aydın

Köktendinci anlamışlar uyguladılar bile sonuç tarikatlar ve metanın tarikatlar üzerinden el değiştirmesi. Özel sektör borcu diyip durduğumuz da özel sektörün devlet ihalelerinde kullandığı finansman veya devlete borç verdiği para. yani devletin borcu yok da hepsi özel sektörün diyip yırtamaz reisimiz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
reiz ülkeyi batıracakmı aydın trolu 2018-07-11 18:27:32 @aydın

söyle gari

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AYDIN TROLU 2018-07-11 18:26:19 @aydın

arasıra kafan çalışıyor

Beğenmedim! (0)
Avatar
DOGAN 2018-07-12 00:58:28

ABD CÖÖÖKÜYOOOR NEW YORK KÜMES GAZETE AÇIKLADI

Avatar
DOGAN 2018-07-12 01:01:43

ALMAN PAUL KRUGMAN ÜNLÜMÜ ÜNLÜ NO BEL GÖTÜLLÜ İKTİSATCI

Avatar
D 2018-07-12 05:27:54

Valla bizimkilere bir şey olmaz . Başımızda milli damadımız var çakılsa bile bir şeycik olmaz Hiiii merak etmeyiniz .