banner87

'AKP’nin akaryakıtta ÖTV hamlesi‘seçime yönelik manipülasyon'

Akaryakıt fiyatlarındaki artışa ÖTV ile müdahale etme hazırlığını yorumlayan Prof. İzzettin Önder, AKP’nin bu hamlesinin ‘seçime yönelik bir manipülasyon’ olduğunu, belirsizliklerin gölgesinde kaldığını ve ÖTV’nin akaryakıttan kaldırılması gerektiğini belirtti

'AKP’nin akaryakıtta ÖTV hamlesi‘seçime yönelik manipülasyon'

Akaryakıt fiyatlarındaki artışa ÖTV ile müdahale etme hazırlığını yorumlayan Prof. İzzettin Önder, AKP’nin bu hamlesinin ‘seçime yönelik bir manipülasyon’ olduğunu, belirsizliklerin gölgesinde kaldığını ve ÖTV’nin akaryakıttan kaldırılması gerektiğini belirtti

18 Mayıs 2018 Cuma 11:28
'AKP’nin akaryakıtta ÖTV hamlesi‘seçime yönelik manipülasyon'

Mümtaz BUDAK / YURT

AKP hükümeti, akaryakıt fiyatları üzerindeki rekortmen döviz kurları ve petrol fiyatları etkisini cevaplamak iddiasıyla Özel Tüketim Vergisi'nde (ÖTV) indirim yapılacağını açıkladı. Dün Bakanlar Kurulu'nun Resmi Gazete'de yayımlanan kararına göre, döviz ve petroldeki düşüşlere bağlı indirimlerde ise ÖTV’nin 17 Mayıs tarihli düzeyine kadar artırılarak, akaryakıt fiyatlarının sabit tutulacağı öne sürüldü.

Konuyla ilgili Yurt Gazetesi’ne değerlendirme yapan, kamu maliyesinde Türkiye’nin önde gelen uzmanlarından Prof. İzzettin Önder ise hükümetin ÖTV hamlesini ‘seçime yönelik bir manipülasyon’ olarak tanımladı. Piyasalardaki belirsizliğin yanı sıra gerek dolardaki gerekse petroldeki tırmanışın hükümetin hamlesini gölgede bırakabileceğini belirten Önder, akaryakıtta yüksek ÖTV’nin ekonomi açısından zaten doğru bir yöntem olmadığını vurguladı.

'AKARYAKITTA ÖTV UYGULAMASI ZATEN YANLIŞ’

Yapılan bir yanlış uygulamanın seçim atmosferi etkisiyle yumuşatıldığını söyleyen Prof. İzzettin Önder, özel ekonomik nedenlerle belirli mallara dönük talebi kısma için uygulanması gereken ÖTV’nin, yüksek oranda ve genelleştirilerek uygulanması nedeniyle Türkiye’de yaşayan herkese çok ağır bir yük getirdiğini belirtti. “Akaryakıt ile sebze ve meyve de taşınıyor, ÖTV gıda fiyatlarını da etkiliyor” şeklinde hatırlatma yapan Önder, “Keşke akaryakıttan ÖTV’yi tamamen kaldırsalar” diye konuştu.

Prof. Önder ayrıca, Doların dünya ölçeğinde yükseliş eğiliminde olduğunu ve bu etkinin Türk Lirası’ndaki değer kaybıyla birlikte arttığını vurguladı. Jeopolitik gerilimler ve savaş riskleriyle de petrol fiyatlarının tırmanışını hızlandırdığına işaret eden Önder, tüm bu unsurların ortaya çıkardığı belirsizliğin ise AKP’nin hamlelerine gölge düşürdüğüne dikkat çekti.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 18.05.2018 11:37
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Millet İttifakı 2018-05-18 11:56:27

kazanacak

Misafir Avatar
ankara 2018-05-18 18:24:32 @Millet İttifakı

Bir manyak diyor seçimden sonra vergiler gelecek akp vergilei erteliyor bir manyak diyor bu vergi indirimler seçim yatırımıdır . bu muhalefetde onları destekleyenlerde settiriklerkardeşim settirik.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
AKP ye neden oy vereceğim? 2018-05-18 18:18:26 @Millet İttifakı

Oyumu AKP ye vereceğim çünkü İsraile ABD ye askeri malezeme için ödenen miktar Türkiyenin tüm bütçesi idi. ve bundan hükümetin haberi yoktu ne alındı kaça alındı ... asker alırdı faturası devlete gelirdi içerik yok tutarı TC devleti öderdi. İsrailden ABD den aldığımız İHA lar istihbaratı önce pkk ya veriyor sonra bize veriyor bizim uçaklarımız boş dağları bombalıyordu. ABD ve İsrail iki kez bizdn para kazanıyordu hemde pkk ya yardım etmiş oluyordu. bu gün İHA larımızı kendimiz yapıyoruz pkk nın kökü kurudu. diğer yatırımları saymıyorum haaa.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
OY umuzu kime verelim? BAKALIM. 2018-05-18 18:15:20 @Millet İttifakı

24 Haziranda ya şampanyalar patlatılacak yada şükür secdeleri yapılacak. sen oyunu hangisinden yana vermek isretsen sen osun. sen ondansın.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
akp.ye oy vereni Allah iflah etmesin..amin 2018-05-18 14:11:16 @Millet İttifakı

akp.ye ve öbürlerine oy veren kişi islam nezdinde cehennemliktir..çünkü
başkasına da oyları ile zarar vermiştir..zulumu daha katılaştırmıştır..akp.zulumdür.

Beğenmedim! (1)
Avatar
akp.ye mhp.ye oy verme..beddua alma..vatandaş. 2018-05-18 14:07:34

akp.kazanırsa 2020 de akp.ye oy veren kişiler ağlamayın..hem ağlayacaksınız hemde oy vermeyenlerin bedduasına muhatap olacaksınız.LANETLERİN BİNİ Bİ PARA OLACAKTIR..aynı zamları ve dikdatörüst davranışları sizlerde göreceksiniz..sizin yüzünüzden bir kişi aç kalırsa (oy verdiğiniz için) Allahın laneti size dokunacaktır.

Ahhh yerde kalmaz akp.ye oy veren zalim..bunun cezasını kesinlikle mazlumun bedduası ile ödersiniz..
mazlumun ahhıı indirir tahttan şahı..
Allah doğrunun yanındadır..hilecinin yanında asla olmaz..
akp.de hilecidir..ramazanda dahi hile yapmaktadır..
Adam aldatmaktadır..bu gördükleriniz bayram sonrası ESKİ TAS ESKİ HAMAM olacaktır..Çünkü akp..milleti aldatıyor.uyan ve vebal alma..vatandaş.

Avatar
ötv 2018-05-18 12:42:03

asla bu ulkede kaldirilamaz bu munkun degil hatta kapsami daha genisler kürt sorunu çozulebilir ama asla bu ulkede gelir dagilimi adaletsizligi cozulmez zaten milliyetcilik nedir bu ulkede yanlis anlasiliyor herkes milliyetciyim der milliyetcilikse aslinda vergini odemektir evet gelir vergisini kaciran herkes esasen ne kadar milliyetci oldugunu belirler bu ulkede mutahitinden avukatina doktorundan is adamina herhes gelir vergisini dogru beyan etmez hatta iktidarin adami isen vergini gosterip silme imkanini uzlasma adi altinda yaparlar bana sorarsaniz bu ulkede gercek milliyetcilerin orani binde birden azdir acinasi bir durum ötv vergiyi tuketimden almaktir ictimiz kizilay sodada bile ötv var yani garip soda icecek mustafa koc la ayni vergiyi odeyecek tupunden sigarasina icecekde akaryakita beyaz esyadan herseye otv var ustune zaten kdv de var oooo bu iste gelir dagilimini iyice bozuyor kazanan vergi vermiyor mecbur alacagimiz tuketime ötv en garibi kiymetli taslarda yani prlantada yok otv yat mazotunda yok yani esas zengin tuketimine yok dunyanin en ezilen halkina sahibiz cahil oldugumuz icin ezen iktidar vatan millet sakarya biz milliyiz dedimi istiyen gelip halki beceriyor halkda mutlu bunlari bos yere anlattim galiba bu halk mikilmeyi seviyor bosverin gitsin

Avatar
deveye 2018-05-18 12:44:49

deveye diken insana si..... yakışırmıs.eskiler oyle derlerdi

Misafir Avatar
t: @deveye x--baksana 2018-05-18 18:19:49 @deveye

: @deveye x--sen kaşınıyorsun gaba. ama bizden öyle sapık çıkmaz seni bizden kimse becermez. sen defol başka sizden gibi olan sapıkların kapısına. onlar sana yaransın sen onlara yaran. manyak .

Beğenmedim! (1)
Avatar
hele bi seçilsin akp 2018-05-18 12:52:51

aldiginiz ekmeye bile otv devlet zorda kim kurtaracak akp li is adamlarimi gec bunlari gec bu halk daha cok cekecek cokk adam ilaci bulmus milliyiz yerliyiz dedimmi halk hipnotize oluyor ondan sonra ver Allah ver ver Allah ver helal olsun akp ye

Avatar
bu ulkede 2018-05-18 12:55:27

secimden sonra cok cok guzel yeni vergilerimiz olacak 1994 dun aynisi yasanacak yeni yeni vergiler secimden sonra hemde yerli ve milli

Misafir Avatar
@bu ulkede x---cevap 2018-05-18 18:21:50 @bu ulkede

@bu ulkede x-----------------iftira atmayın yahu. AKP iktidar olduktan beri hangi vergiği artırdı veya ek neye vergi koydu söylemisin?
ayıp ayıp. hakkaten insan yalan söylerken biraz utanır . yalan büyük günahtır bilmeme biliyormusun?

Beğenmedim! (1)
Avatar
kazikmi 2018-05-18 12:56:11

yerli ve milli olsun gerisi onemli degil

Avatar