Bakan Tüfenkçi'den, 'yanıltıcı tanıtım' uyarısı

Bakan Tüfenkçi'den, 'yanıltıcı tanıtım' uyarısı

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkçi, turizm işletmelerinin yanıltıcı yıldız tanıtımı içeren reklamlarına ilişkin uyarıda bulundu.

Bakan Tüfenkçi, tesis tanıtımlarının Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan alınan belgeye uygun yapılması gerektiğini belirterek, "Ülke turizmini zedeleyecek nitelikte yanıltıcı tanıtımlarda bulunulmaması hususunda, reklam verenler, reklam ajansları ve mecra kuruluşları bilinçli hareket ederek, gerekli hassasiyeti göstermeli." değerlendirmesinde bulundu.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Basın Müşavirliği'nden yapılan yazılı açıklamaya göre Bakan Tüfenkçi, turizm yatırım ve işletmelerinin tür ve yıldız sınıflarının, tesislerin asgari niteliklerinin, kapasite, fiziki özellikler, kullanılan malzeme standardı, işletme ve hizmet kalitesi ile personelin nitelikleri ve eğitim düzeyi gibi ölçütler değerlendirilerek belirlendiğini ifade etti.

Bu sınıflandırmaların, tüketicilerin ekonomik tercihlerini önemli ölçüde etkilediğine dikkati çeken Bakan Tüfenkci, yanıltıcı bir tesis/sınıf tanıtımı yapılması halinde, tüketicilerin maddi ve manevi birçok sorunla karşılaşacağını ve nihayetinde ülke turizminin zedeleneceğini kaydetti.
Tüfenkci, bu bağlamda yanıltıcı yıldız ve ibarelerin her ne surette olursa olsun hiçbir tanıtım aracında kullanılmaması gerektiğini vurguladı.

Yanıltıcı tesis/sınıf tanıtımı içeren reklamlara ilişkin gerekli özenin gösterildiğini ve tedbirlerin uygulandığını belirten Tüfenkçi, bazı firmalar hakkında reklam durdurma cezası uygulandığını ve bazı reklamlarla ilgili de incelemelerin devam ettiğini hatırlatarak, tanıtımlardaki aykırılıkların sürdürülmesi halinde idari para cezası uygulanacağına dikkat çekti.

Tesis tanıtımlarının Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan alınan belgeye uygun yapılması gerektiğini belirten Tüfenkci, "Ülke turizmini zedeleyecek nitelikte yanıltıcı tanıtımlarda bulunulmaması hususunda, reklam verenlerin, reklam ajanslarının ve mecra kuruluşlarının bilinçli hareket ederek, gerekli hassasiyeti göstermesi gerekiyor. Yanıltıcı yıldız tanıtımları sebebiyle mağduriyet yaşayan tüketiciler, uyuşmazlıkların çözümü için, ayıplı hizmet kapsamında uyuşmazlık konusunun parasal sınırlarını da dikkate alarak, Tüketici Hakem Heyetlerine veya Tüketici Mahkemelerine başvurmalılar." ifadelerini kullandı.

Tüfenkci, yanıltıcı reklamlarla ilgili firmalar hakkında gerekli idari işlemlerin yapılması için Reklam Kuruluna da başvurulabileceğini kaydetti.