Bir dilim pastırma 2 lira

6 Haziran’da başlayacak Ramazan ayı öncesi, üreticiler, esnaf ve marketler, iftar sofralarının baş tacı olan sucuk ve pastırmaya zam yaptı. Pastırmanın kilosu 85 liradan 110 liraya çıktı

Bir dilim pastırma 2 lira

6 Haziran’da başlayacak Ramazan ayı öncesi, üreticiler, esnaf ve marketler, iftar sofralarının baş tacı olan sucuk ve pastırmaya zam yaptı. Pastırmanın kilosu 85 liradan 110 liraya çıktı

24 Ağustos 2016 Çarşamba 13:48
Bir dilim pastırma 2 lira
   Kayseri’nin vazgeçilmez lezzetlerinden sucuk ve pastırma, Ramazan ayının ilk zammını alanlar oldu. Yeni zamla birlikte pastırmanın kilosu 110 TL’ye satılıyor
Ramazanın yaklaşmasıyla birlikte vatandaşlara fırsatçılardan, gıda fiyatlarına zam haberleri gelmeye başladı. Daha önce Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı’dan gelen iyi haberle sevinen vatandaşa, Kayseriden kötü haber geldi. Başkan Balcı’nın, pide fiyatlarında bir değişim olmayacağı, geçen sene ile aynı kilogram fiyatı olan 6 liranın üstüne çıkmayacağını açıklamasından sonra Kayseri’nin lezzetleri arasındaki pastırma ve sucuğa yaklaşan Ramazan ayı öncesi zam geldi. Bir dilim pastırma 2 lira oldu.
“Et fiyatından pahalı”        Geçen yıl kilosu 85 TL’ye sattıkları pastırmayı bu yıl son gelen zamla birlikte 108 TL’ye sattıklarını belirten sucuk pastırma satıcısı İlhan Tan, "Pastırma ve sucuğa zammın nedeni, et fiyatının pahalı olmasıdır. Geçtiğimiz yıl kesim fiyatı 18 TL iken şimdi kesim fiyatı 24 lira, bundan dolayı da et fiyatlarında yükselme oluyor. Bu yükselme sucuk fiyatına 3 TL, pastırma fiyatına ise 5 TL yansıyor. Pastırma sucuk satışları her Ramazan bir önceki yılı aratıyor. Son zamla birlikte en kaliteli pastırma 108 TL oldu. Tek dilimi 2 gram olan pastırmanın satışı fiyatı da 2 TL oldu" dedi.      “GDO'nun bir sürü artıları var”
      BEYPİLİÇ Genel Müdürü ve Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR DER) Başkanı Sait Koca, GDO'ya alışılması gerektiğini belirtti. Koca, "Bütün dünyada GDO gerçeği var. GDO'lu üretim sürekli artıyor. GDO'lu üretim anlatılan gibi çok fazla verim almak için, dünyadaki açlığı bitirme  için falan da değil. Daha sağlıklı ürün elde etmektir. GDO'nun bir sürü artıları var" dedi. Sait Koca, "Doğu, Güneydoğu’da et dağıtımı yapamadığımız belirli yerlerimiz var. Geçen sene Kasım ve Aralık ayının ortalarına kadar Habur sınır kapısı kapalıydı. Bizim en büyük ihracat yaptığımız ülke Irak. Irak’ta 40-45 gün sıkıntılar çektik, ürün gönderemedik. Biz aslında kim olursa olsun insanın ırkına bakmadan bir gıda üretiyoruz ve onlara ulaştırmaya çalışıyoruz” dedi.
“Beyaz etteki zamma bakın”
   AHİLİK Haftası kutlamaları için Kırşehir’e gelen ve meslektaşlarının işyerlerini gezerek, et fiyatlarına ilişkin görüşlerini alan Kasaplar Federasyonu Genel Başkanı Fazlı Yalçındağ, kışın kilosu 7-8 TL olan tavuk kanatın kilosunun mangal sezonunun başlamasıyla 18-20 TL’ye yükseldiğine dikkat çekti. Başkan Yalçındağ, "Mübarek ay geldiği zaman biraz işler hareketlenir, piyasadaki talep çoğaldığı noktada fiyatlar yukarı doğru çıkar. Esnafımız bunu yüzde 80-90 etiket fiyatına yansıtmaz. Normal bir esnaf spekülasyon yapmaz, yapamaz" diye konuştu.     Başkan Yalçındağ, kurumun bunu kendi ihtiyaçları doğrultusunda yaptığını, bunun azımsanmayacak ancak abartılacak bir rakam olmadığını söyledi. Fazlı Yalçındağ, "Niyetimiz ucuza et satmak ya da eti pahalandırmak değil. Biz sadece ne kadar uygun alırsak o kadar uygun satan insanlarız. Sattığımız etile kazandığımız para ile hayatımızı sürdüren insanlarız. Burada fiyat hareketlerini önlemenin yolu ülkedeki üretimi, tüketimin üstüne çıkartmaktır. Türkiye’deki et probleminin kaynağı 50-60 kilogram et satan kasap değildir. Bunu başka yerde aramalılar" dedi.
Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 24.08.2016 13:48
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.