CHP'den MB'nin faiz kararına ilk tepki!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu, Merkez Bankasının faiz artırım kararının, ekonomide ani bir durgunluk yaratmasından ve bunun sonucunda iflaslar ve işten çıkarmalar yaşanmasından endişe duyduklarını belirtti.

CHP'den MB'nin faiz kararına ilk tepki!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu, Merkez Bankasının faiz artırım kararının, ekonomide ani bir durgunluk yaratmasından ve bunun sonucunda iflaslar ve işten çıkarmalar yaşanmasından endişe duyduklarını belirtti.

13 Eylül 2018 Perşembe 17:09
CHP'den MB'nin faiz kararına ilk tepki!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu, yaptığı yazılı açıklamada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın TESK Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada, "Yüksek faizi düşürelim" dediğini aktardı.

Merkez Bankasının bunun ardından faiz artırım kararını açıklamasının, "siyasi bir tiyatro" olduğunu öne süren Erdoğdu, şu ifadeleri kullandı:

 "Tiyatronun kötü polisi Merkez Bankası"

"Bu sayede Erdoğan faiz artışının siyasi sorumluluğunu Merkez Bankası üzerine yıkmaya çalışırken, tiyatronun kötü polisi Merkez Bankası, Erdoğan'dan bağımsız olarak faiz artırmış görüntüsü vermeye çalışıyor. Bu samimiyetsiz tiyatrodan Türkiye ekonomisine bir hayır gelmez. Merkez Bankasının aldığı bu şok faiz artırımının kaçınılmaz sonucunun, ekonomide ani bir durgunluk ve bu durgunluğun sonucu iflaslar ve işten çıkarmalar olmasından endişe ediyoruz. Üstelik bu çadır tiyatrosunun kur artışını durduramama riskini hatırlatıyoruz. Bu şok faiz artışına rağmen döviz kurunda anlamlı gerileme olmazsa işte o zaman ekonomik bir felaketle karşılaşabiliriz."

Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile dövizle yapılan sözleşmelerin Türk lirasına çevrilmesine de değinen Erdoğdu, "Milli paranın itibarı, döviz sözleşmelerini yasaklayarak değil fiyat istikrarı sağlanarak korunur." ifadelerini kullandı.

 "Yangının üzerine benzin döküyor"

Merkez Bankasının, fiyat istikrarını sağlamak ve enflasyonu kontrol altına almak için bütün araçları tam ve zamanında kullanabilmesi gerektiğini belirten Erdoğdu, iktidarın, hem Merkez Bankasının bağımsızlığını, hem de seçim kazanmak için mali disiplini ayaklar altına aldığını öne sürdü.

Milli paranın itibarının kaybolması ve gelecek değerinin belirsizleşmesi sonucu, ticari sözleşmelerin döviz üzerinden yapılarak "dolarizasyon sürecinin" başladığına dikkati çeken Aykut Erdoğdu, "Hükümetin dolarizasyonla mücadele yöntemi, döviz üzerinden veya dövize endeksli sözleşmeleri yasaklamak. Milli paramıza değer ve istikrar kazandırmak için para ve maliye politikalarında gerekli önlemleri alamayan hükümet, yasakçı bir anlayışla kriz yangınının üzerine benzin döküyor." değerlendirmesinde bulundu.
 

Son Güncelleme: 13.09.2018 17:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Inanilacak gibi deyil 2018-09-13 18:28:38

Faizler beklenilenin uzerinde arttirilmasina ragmen Dolar'a sadece yuzde 2 felan farki oldu, durum vahim amma televizyonlarda bilerek hep Idlib konusuluyor ekonomi yok.

Avatar
Cemal hanoglu 4186 2018-09-13 18:58:48

Adını bile yazamayan arkadaş chp sana ne yaptı adam doğru söylemiş olamazmi bende aynı fikirdeyim

Avatar
ekonomist 2018-09-13 19:13:49

türkiyede yüzde 80 asgari ücretle çalışıyor bunların para arttırıp faize yatırması mümkünmü hayır peki kim yararlanacak bu faizden diyelimki 100 bin tl.olan 32 günlük mevduat faiziinde elde edeceği faiz 1800 tl. ama ana para ne olacak 1 yıl sonra 60 bin oşur

Avatar
nn 2018-09-13 17:56:22

Gezekler bir öyle bir böyle diyor. bu chp ne istiyor bilen varmı

Misafir Avatar
CHP dogrulari soyluyor amma 2018-09-13 18:04:31 @nn

senin gibi kafasizlar hala anlamiyor

Beğenmedim! (0)
Avatar
iskenderun hırsız akpliler 2018-09-13 18:10:33

İSKENDERUN Akçay 342 nolu hiçbir imarı olmayan parsel üzerine fetö sempatizanlarının açtığı burçak söve fabrikasının ve Abdullah SAĞIROĞLU adında bir sempatizanın mermer üretim atölyesinin bulunduğu-soner boz burçak söve fabrikasının olduğu İSKENDERUN Akçay 342 nolu parsel olduğu yer imarsız yarısı hazine arazisi atıklar kimyasal hiçbir önlem yok siğortasız işçi çalıştırılıyor ve bunu akp liderinden saklıyorlar.duysa derhal işlem başlatır.belediye seçimlerinde işi bitti artık bu hırsız ların.belediye meclis üyesi Erdal bönceoğlu ile beraber bu sahışlar araştırın arşivlerden çıkar. 17 temmuzdan sonra 1 ay kıbrısa kaçıp sonra geri döndüler neden buraya çalışma ruhsatı elektrik su verdiler.neden bu ülkede İskenderun belediye bşk.nı Seyfi dingilde hesap verecek bekbele eski belediye bşk Beyazıt bestami bilgilide ŞİMDİ AKP İSKENDERUN İLÇE BAŞKANI kanunlar yokmu ey akp haydi bakalım iş başına bu başkan ve fetö sempatizanlarını sorgulayın .şuda çok önemli akbezden bir valizle gelip bu kadar

Misafir Avatar
savciya git gavat 2018-09-13 22:50:50 @iskenderun hırsız akpliler

sanki s.kimdeydi !!!!!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
devam et 2018-09-13 18:11:13 @iskenderun hırsız akpliler

gelip bu kadar servete bu kadar kısa zamanda nasıl ulaştılar.ben birini söyleyeyim Mehmet boz Soner bozun babası modern evler Sakarya bütün camileri gezerek fetöcüler gibi mal sahibi yaşlıların yerlerini kat karşılığı kandırıp camiden cematten çaldı.fetöcüler:Soner boz,Mehmet boz,Erdal bönceoğlu,Abdullah sağıroğlu mermer atölyesi sahibi.beyazıt bestami bilgili akp İskenderun ilçe başkanı hala elleri kolları serbest geziyorlar.erdal bönceoğlunun bir akrabası eski hava assubayı incirlik adana fetöden tutuklandı.bönceoğlu himmet vererek çocuklarını gülen kollejinde okuttu.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beğenmedim! (9)
Avatar
büyük osman 2018-09-14 11:13:45