Gıda sektöründe dev satın alma tamamlandı

Gıda sektöründe dev satın alma tamamlandı

Kerevitaş’ın, son dönemdeki en büyük tahsisli sermaye artışı sonrasında, Marsa’yı da bünyesinde bulunduran lider yağ üreticisi Besler’i satın alma işlemi resmen tamamlandı.  

Superfresh markasıyla dondurulmuş gıda pazarında faaliyet gösteren, aynı zamanda ton balığı ve konserve üretimi de yapan Kerevitaş, yağ pazarında Bizim Yağ, Teremyağ, Luna, Yayla gibi tanınmış, pazar lideri markaları olan Marsa’yı da bünyesinde bulunduran pazar lideri Besler’i satın alma işlemini resmen tamamladı. Kerevitaş’ın 904,5 milyon TL ödediği bu anlaşma sonrası 2017 yılı sonu konsolide net cirosunun yaklaşık 2.5 milyar TL, konsolide FAVÖK’ün 150-160 milyon TL civarında gerçekleşeceği ön görülüyor.

Satın alma sonrasında Kerevitaş, Türkiye’nin halka açık en büyük ikinci gıda firması olma yolunda önemli bir adım attı.

Besler’in Brunei yatırımı

2016 yılını konsolide 410 milyon TL özkaynak, 1.4 milyar TL net ciro, 115 milyon TL FAVÖK ile kapatan Besler, 2017 yılının ilk 6 ayında cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artırdı. Besler 2017 yılını yüzde 30'a yaklaşan büyüme oranı ile 1.8 milyar TL civarında ciro ile kapatmayı hedefliyor. Besler’in çoğunluk hissesine sahip olduğu Marsa 35 milyon dolarlık yatırımla Brunei’de Western Foods & Packaging adlı bir margarin üretim tesisi açtı. Şirket bu yatırımıyla ülkenin en büyük yabancı yatırımcısı oldu.

"Kritik önemde bir satınalma"

Yıldız Holding’in İşlenmiş Et, Dondurulmuş Gıda ve Kişisel Bakım Grubu Başkanı Oğuz Aldemir tamamlanan satın alma işlemiyle ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu işlem Kerevitaş’ın sürdürülebilir büyümesi açısından kritik önem taşıyor. Her ikisi de kendi pazarlarında lider olan iki şirketimiz, güçlerini birleştirerek daha geniş alanda faaliyet gösteren ve büyük bir satış hacmi olan yeni bir yapı oluşturuyor. Bu işlemle birlikte, üretimde kullanılan hammadde tedarikinde süreç iyileştirmeleri ve maliyet avantajları hedefliyoruz. Besler’in mükemmellik ve sürdürülebilir büyüme kriterleri ve tam otomasyona sahip üretim tesisleri yeni yapı için avantaj sağlayacak. Hedefimiz, tüketicilerimizin karşısına daha geniş bir portföy ile çıkarak müşteri memnuniyetimizi artırmak.”