banner87

Her iki kişiden birinin tatil bütçesi 1000-2000 TL arasında

Yaz sezonunda heyecanla tatil planları yapılırken, GittiGidiyor Poltio üzerinden düzenlediği anketle tatilcilerin tercihlerini ve hazırlık sürecindeki alışkanlıklarını ortaya koydu. Toplamda 9 bin 357 oyun kullanıldığı ankette her iki kişiden biri, tatile ayırdığı bütçenin 1000 ile 2000 TL arasında değiştiğini belirtti. Sonuçlar, her üç kişiden birinin de tatil öncesi mutlaka kıyafet satın aldığını ortaya çıkardı.

Her iki kişiden birinin tatil bütçesi 1000-2000 TL arasında

Yaz sezonunda heyecanla tatil planları yapılırken, GittiGidiyor Poltio üzerinden düzenlediği anketle tatilcilerin tercihlerini ve hazırlık sürecindeki alışkanlıklarını ortaya koydu. Toplamda 9 bin 357 oyun kullanıldığı ankette her iki kişiden biri, tatile ayırdığı bütçenin 1000 ile 2000 TL arasında değiştiğini belirtti. Sonuçlar, her üç kişiden birinin de tatil öncesi mutlaka kıyafet satın aldığını ortaya çıkardı.

07 Ağustos 2018 Salı 13:28
Her iki kişiden birinin tatil bütçesi 1000-2000 TL arasında

Türkiye'nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor, yaz sezonundaki tatil tercihlerine ve hazırlık alışkanlıklarına, sosyal anket platformu Poltio üzerinden düzenlediği anketle ışık tuttu. 13-23 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilen ve toplamda 9 bin 357 oy kullanılan anketin sonuçlarına göre, Türkiye'de her iki kişiden birinin tatil için 1000 ile 2000 TL arasında bütçe ayırdığı ortaya çıktı. Ankete katılanların yüzde 24'ü tatil için ayırdığını bütçenin “2000-3000 TL” ve yüzde 13'ü “5000 TL ve üzeri” arasında olduğunu belirtirken, yüzde 12'si ise “3000-4000 TL arası” bütçeyle tatil yaptığını ifade etti.
 
Tatil için Ege'yi yurtdışından daha fazla tercih ediyoruz
Katılımcılara “Tatil için nereye gitmek istersiniz?” sorusunun yöneltildiği ankette, Ege Bölgesi'nin, yurtdışından daha fazla tercih edilen bir lokasyon olduğu görüldü. Ankete katılanların yüzde 42'si tatilde Ege'ye gitmek istediğini belirtirken, Ege'yi yüzde 33'le “yurtdışı”, yüzde 16'yla “Akdeniz” ve yüzde 9'la “Karadeniz” seçenekleri izledi.
 
Valizler son dakikada hazırlanıyor
Ankette yöneltilen “Tatil valizini ne zaman hazırlarsınız?” sorusuna, tatilcilerin yüzde 70'i açık ara farkla “Yola çıkmadan 1 gün önce” yanıtını verdi. Bu yanıtı yüzde 21'le “Yola çıkmadan 1 hafta önce”, yüzde 5'le “Yola çıkacağım gün” ve yüzde 4'le “Valizimi ben hazırlamıyorum” yanıtları takip etti.
 
Tatil öncesi mutlaka alınanlar arasında kıyafet bir numara
Her tatil öncesi mutlaka satın alınan ürünlerin de sorulduğu ankette “Yazlık kıyafet” yüzde 30 oy oranıyla birinci gelirken; onu yüzde 15'le “Mayo/Bikini”, yine yüzde 15'le “Güneş kremi”, yüzde 13'le “Sandalet/Terlik”, yüzde 9'la “Güneş gözlüğü”, yüzde 7'yle “Kitap”, yine yüzde 7'yle “Çanta” ve yüzde 4'le “Şapka” izledi.
 
“Tatilde olmazsa olmaz dediğiniz elektronik cihazlar hangileri?” sorusuna ise ankete katılanların yüzde 32'si “Kulaklık” yanıtını verirken, katılımcıların yüzde 27'si “Fotoğraf makinesi/Kamera”, yüzde 19'u “Powerbank”, yüzde 11'i “Saç düzleştirici ve şekillendirici”, yüzde 4'ü “Su geçirmez kamera”, yüzde 3'ü “Laptop”, yine yüzde 3'ü “Bluetooth hoparlör” ve yüzde 1'i “E-kitap okuyucu” dedi.
 
Geçen yıla göre en çok güneş gözlüğü ve sandalet satışı arttı
50'den fazla kategoride 15 milyon ürün çeşidi bulunan ve giyimden aksesuara, elektronikten kozmetiğe kadar tatil için gerekli tüm ihtiyaçları yüz binlerce ürün seçeneğiyle tüketiciye sunan GittiGidiyor, bu yaz da alışverişin tercih edilen adresi oldu. Platformun satış verilerine göre; yaz tatili valizlerinin olmazsa olmazı haline gelen güneş gözlüğü, mayo, sandalet ve güneş kremi gibi ürünlerin satışı yaz sezonuyla birlikte önemli ölçüde yükseldi. Bu yaz, 2017 yazına kıyasla satışı en çok artan ürünler ise yüzde 56'yla güneş gözlüğü ve yüzde 43'le sandalet oldu.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.