Hopi'den Türkiye'nin alışveriş haritası!

Türkiye genelinde 5 milyona yakın üyesi ile mobil sadakat uygulamaları sektöründeki Hopi, bayram dönemindeki alışveriş tercihlerini dikkat çekici verilerle ortaya koydu.

Hopi'den Türkiye'nin alışveriş haritası!

Türkiye genelinde 5 milyona yakın üyesi ile mobil sadakat uygulamaları sektöründeki Hopi, bayram dönemindeki alışveriş tercihlerini dikkat çekici verilerle ortaya koydu.

04 Temmuz 2017 Salı 15:14
73 Okunma
Hopi'den Türkiye'nin alışveriş haritası!

19 – 30 Haziran tarihlerinde yapılan alışverişlerin istatistiklerinde; en çok alışveriş yapan illerden en çok satan ürünlere, hangi ilde hangi ürünün daha çok satıldığından kadın ve erkeklerin arasındaki karşılaştırmalı rakamlara kadar pek çok önemli veri yer alıyor. Hopi’nin istatistiklerine göre; erkekler kadınlardan bir buçuk kat daha fazla alışveriş yaptı, üye başına en çok alışveriş yapan il Uşak olurken sıcak havaların da etkisiyle ülke genelinde bayramın öne çıkan ürünü tişört oldu.

İstatistiklere göre bayram döneminde gerçekleşen alışverişlerde erkekler kadınlara bariz fark attı. Alışveriş yapan erkeklerin sayısı kadınlara oranla 1.5 kat daha fazla (yüzde 50) oldu. Erkeklerin sayısı kadınlardan yüzde 50 fazlayken ciroya katkı dikkate alındığında erkeklerin daha az para harcadığı ortaya çıktı.

En çok alışveriş yapılan il Uşak

Yeme içmeden teknolojiye, hazır giyimden ayakkabıya, havayolu ulaşımından eğlenceye, valeden kargoya kadar farklı sektörlerden yüzden fazla üye markasıyla 360 derece alışveriş ihtiyaçlarına çözüm sunan Hopi, Ramazan Bayramı’nda Türkiye’nin alışveriş istatistiklerini açıkladı. Hopi’nin istatistiklerine göre, bayramda sepet ortalamasının en yüksek olduğu iller sırasıyla Ankara, İstanbul, Balıkesir olarak dikkat çekti. Bayram alışverişlerinde ülke genelinde işlem başına harcama ortalaması 312 TL ile geçtiğimiz yıla oranla değişmedi. Diğer taraftan üye başına bayramda en çok alışveriş yapılan il Uşak olurken Burdur, Karaman, Tunceli ve Kırklareli Uşak’ı takip etti.

Tatilcilerin gözdesi Bodrum oldu

Bu bayramda da en popüler tatil rotası değişmedi. 4 milyona yakın turisti ağırlayarak haberlere konu olan Bodrum en çok tur/bilet alınan tatil beldesi oldu. Bodrum’u sırasıyla; Mersin, Altınoluk, Çeşme ve Side takip etti.

Maslak ve Ataşehir'de çalışan profesyoneller tur satın almada lider 

Tatil için tur/ulaşım harcaması yapan yerlerde ise ilk sırayı beyaz yakalıların yoğun olduğu İstanbul’un Maslak semti aldı. Maslak’ı sırasıyla, İstanbul (Ataşehir), Ankara (Bahçelievler) ve İzmir takip etti.

Trabzon tişört, Diyarbakır ayakkabı, Rize ise kemer aldı

Bayram alışverişlerinde il bazında en çok rağbet gösterilen ürünler de farklılık gösterdi. Trabzon’da en fazla satılan ürün tişört olurken Diyarbakır’ın gözdesi ayakkabıydı. Rize’de ise en çok kemer satıldı. Yozgat ve Kırıkkale’nin tercihi gömlek, Ardahan’ın tercihi ise çorap oldu. Gümüşhane, Bingöl ve Iğdır’da ise en çok pantolon satıldı.

Annelerimiz için daha çok harcama yaptık

Anneler Günü ve Babalar Günü alışveriş istatistiklerini de açıklayan Hopi’nin rakamlarına göre; bu yıl annelere hediye almak için ortalama 384 TL harcadık. Babalar Günü’nde ise bu rakam 298 TL oldu.

Özel günlerde en cömert il İstanbul

Anneler Günü’nde en cömert davranan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, Gaziantep olurken hediye almasına rağmen diğer illere göre cimri davranan illerin Kayseri, Antalya ve Mersin olduğu ortaya çıktı. Babalar Günü’nün en cömert illeri ise İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa olurken hediye konusunda bütçesini sınırlı tutan iller sırasıyla Afyon, Gaziantep ve Trabzon oldu.

En aksesuar ve mücevher seven anneler Samsun'da

Ayrıca istatistiklere göre, en kozmetiksever anneler Ankara'da, En sportif anneler Antalya'da, en teknolojik ve ev ürünleri seven anneler Muğla'da, en aksesuar ve mücevher seven anneler Samsun'da, en sportif babalar Trabzon’da, giyimlerini aksesuar ile süsleyen babalar ise Antalya ve İzmir’de.


Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.