Müşteri hakaret eden çağrı merkezi çalışanına 1500 lira ceza

Müşteri hakaret eden çağrı merkezi çalışanına 1500 lira ceza

Erzurum’da bir GSM şirketine çalışan müşteri hizmetleri temsilcisi, aboneye hakaret ettiği gerekçesiyle bin 500 lira adli para cezasına çarptırıldı.

Erzurum Adliyesi’nde zabıt katibi olarak çalışan Mustafa Enes Gündüz, 350 lira gelen telefon faturası hakkında bilgi almak için 27 Kasım 2015 tarihinde müşteri hizmetlerini aradı. Faturasında yanlışlık yapılmış olabileceğini söyleyen Gündüz, 50 liralık indirim yapılıp yapılamayacağını sordu. Telefondaki görevlinin olumsuz yanıt vermesi üzerine Mustafa Enes Gündüz bir üst yetkiliyle görüşmek istedi.

Çağrı merkezindeki ‘Takım lideri’ konumunda olan Remziye Ç’ye de durumu anlatan Mustafa Enes Gündüz, faturasında indirim yapılmasını istedi. Remziye Ç, müşteri hizmetlerindeki görevliye, “Geri zekalı manyağa söyle, faturasını ödesin, manyak ya” dedi. Bu konuşmayı duyan Mustafa Enes Gündüz telefonu kapattı ve müşteri hizmetlerini tekrar aradı. Şikayet kaydı oluşturan Mustafa Enes Gündüz, savcılığa başvurup Remziye Ç’den şikayetçi oldu.

Erzurum 5. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davada mahkeme, müşteri temsilcisi olan sanığı haksız bularak, Remziye Ç’yi ‘hakaret’ suçundan 90 gün karşılığında adli para cezasına çarptırdı.

Sanığa iyi hal indirimi uygulayan mahkeme, cezası 75 gün adli para cezasına düşürdü. Sanık, günlüğü 20 liradan 1500 TL para cezasına mahkum edildi.

Mahkeme hükmün açıklanmasını geri bıraktı.