Kanal İstanbul: Kendi eliyle sorun yaratma…

Kanal İstanbul: Kendi eliyle sorun yaratma…

Marmara ve Karadeniz’i birleştiren projenin işletme maliyetinin devasa boyutlarda olduğuna yer verilirken, kanalın başlangıçta uluslararası hukuka göre sorun yaratacağına işaret edildi.

Kanal İstanbul projesi ile Marmara ve Karadeniz’in birleştiği, yeni bir suyolunun açıldığı belirtilerek, “Bu tür projeler hep sorunlu olmuştur. Yap İşlet Devret projeleridir; Süveyş kanalı, Panama kanalı mülkileştirme projesi, finansman sorunu ve devir işlemleri ciddi problemler yaratmıştır. Yeni oluşan bu kanal da başlangıçta uluslararası hukuka göre bir sorun yaratacak Montrönün ihlali sayılacak” yorumuna yer verildi.

Yurt Ankara Gündemi’nin bugünkü konusu ekonomi oldu. ‘Biraz da ekonomi’ başlığıyla kaleme alınan yazıda, Resmi Gazete’de yayınlanan kararnamenin, havayolu ile yük ve yolcu taşıma işini teşvik kapsamına aldığı belirtilerek, şöyle denildi:

“Bu yatırımlara KDV istisnası Gümrük vergisi muafiyeti SGK pirim desteği işveren payı arazi tahsisi gibi desteklerden yararlanmayı getiriyor.

Yatırım tutarı 200 milyon TL ve üzeri olan yatırımlar bu kapsamda.

İstanbul 3. Havalimanı ve yeni ihalesi yapılan havalimanları bu kapsamda işe başlamadan kazanmak budur işte.

Enerji Bakanlığı Bakanı Berat Albayrak’ın talimatı ile Fransa odaklı nükleer santrallerle ilgili bir çalışma yapıldı.

Elektrik üretim sektörünün desteklediği kararname “Kapasite Mekanizması” yayınlandı.

Santrallere, sabit işletme maliyetlerini karşılayabilmeleri için kurulu güç başına öngörülen tutarda ödeme yapılacak.

Rusya ile nükleer santral anlaşması yürürlükte iken Fransa ile yapılan çalışma dikkat çekici. Bu çalışma Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın son Fransa seyahatinin ayak izlerini taşıyor.

KANAL İSTANBUL

Yeni Proje Kanal İstanbul’da 45.2 km kanalın toplam uzunluğu, 150 metre kanalın genişliği ve 65 milyar TL proje bedeli.

Bu proje ile Marmara Denizi ile Karadeniz birleşiyor. Yeni suyolu açılıyor.

İşletme maliyeti devasa boyutta.

Bu tür projeler hep sorunlu olmuştur.

Yap İşlet Devret projeleridir; Süveyş kanalı, Panama kanalı mülkileştirme projesi, finansman sorunu ve devir işlemleri ciddi problemler yaratmıştır.

İstanbul’u Karadeniz’e ve Akdeniz’e bağlayan mevcut bir suyolu var, İstanbul Boğazı.

‘KENDİ ELİYLE SORUN YARATMA’

Yeni oluşan bu kanalda başlangıçta uluslararası hukuka göre bir sorun yaratacak Montrönün ihlali sayılacak.

Rusya ve Karadeniz sahildar ülkeleri Türkiye’yi IMO’ya şikayet edecek.

Rusya ile aramızda var olan sorunlara bir yenisi eklenecek.

Buna bir de Yunanistan’ı ekleyelim.Çevre ve Doğa ile ilgili sorunlara girmiyoruz.

Kendi eliyle sorun yaratma buna denir.”