Merkez Bankası'ndan flaş 'enflasyon' açıklaması

Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Murat Çetinkaya son dönemde yaşanan gelişmelerin enflasyon üzerinde yarattığı riskleri yakından takip ettiklerini belirterek, enflasyonu etkileyen unsurlardaki gelişmeler dikkate alınarak, ihtiyaç duyulması halinde ilave sıkılaştırma yapılabileceğini söyledi.

Merkez Bankası'ndan flaş 'enflasyon' açıklaması

Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Murat Çetinkaya son dönemde yaşanan gelişmelerin enflasyon üzerinde yarattığı riskleri yakından takip ettiklerini belirterek, enflasyonu etkileyen unsurlardaki gelişmeler dikkate alınarak, ihtiyaç duyulması halinde ilave sıkılaştırma yapılabileceğini söyledi.

12 Nisan 2018 Perşembe 15:39
Merkez Bankası'ndan flaş 'enflasyon' açıklaması

Çetinkaya TCMB 86. hesap dönemi olağan genel kurul toplantısında yaptığı konuşmada, para politikası kararlarının şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da fiyat istikrarı odaklı olarak şekilleneceğini belirterek, "Bu vesileyle son dönemdeki gelişmeleri enflasyon görünümüne etkileri açısından yakından takip ettiğimizi vurgulamakta fayda görüyorum" dedi.

Merkez Bankası'nın, fiyat istikrarı temel amacı doğrultusunda elindeki bütün araçları kullanmaya devam edeceğini ifade eden Çetinkaya, "Enflasyonu etkileyen unsurlardaki gelişmeler dikkate alınarak ihtiyaç duyulması halinde ilave sıkılaştırma yapılabilecektir" diye konuştu.

Çetinkaya, amaçlarının kalıcı fiyat istikrarını sağlamak olduğunu kaydederek şöyle devam etti:

"Merkez Bankası olarak bir yandan para politikası araçlarını fiyat istikrarı doğrultusunda etkin biçimde kullanırken diğer yandan yapısal alanlarda ortak çaba platformlarına destek vermeye devam edeceğiz. Tasarladığımız bütüncül politika çerçevesi ile uyumlu şekilde kapsamlı bir kurumsal dönüşüm stratejisini de eş zamanlı olarak hayata geçirmeye devam edeceğiz."

Çetinkaya, son aylarda enflasyonun bir miktar gerileyerek yüzde 10.23'e düştüğüne, ancak gelinen seviyelerin hala yüksek olduğuna dikkat çekti.
Çetikankaya konuşmasında ayrıca, bu yıl ilk çeyrek öncü göstergelerinin iktisadi faaliyetin gücünü koruduğuna işaret ettiğini belirterek, önümüzdeki dönemde özel tüketim ve yatırımın büyümeye pozitif katkısının sürmesinin beklendiğini ifade etti.

Yurtiçi talebin büyümeye katkısının devam ettiğine ve büyümenin işgücü piyasasına yansımasının bellirginleştiğine dikkat çeken Çetinkaya, reel sektörle görüşmeleri ve finansal kesimle teknik içerikli iletişimi artırdıklarını da sözlerine ekledi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 12.04.2018 15:47
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2001 ekonomi krizinde bile tl degerliydi 2018-04-12 15:50:04

2002 yılında dolar 1,41 lira. 2002 yılında euro 1,42 lira

Avatar
Vatandaş 2018-04-12 15:45:54

Ayrışmadan beslenenler; halkın uyanmasından, her şeyden bilgisi olmasından korkusuyla yaşıyorsunuz. Sıtmayı gösterip ölümü hatırlatıyorsunuz. Artık sağcısı, solcusu, muhafazakarı tıpkı Gezi'de olduğu gibi HALK İttifakını kuracak bunun korkusunu yaşıyorsunuz, Yağlı ekmeğimizden olacaksınız telaşınız bundan. Mağdurum da mağdurum edebiyatı bitti şimdi vatandaş mağdur. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu ama umutlarını yitirmedi Milli irade metanetle ve sabırla seçimi bekliyor İYİ günlere

Avatar
Vatandaş 2018-04-12 15:47:32

Güç zehirlenmesi yaşıyorlar Varsa yoksa Bay Kemal. Bay Kemal mi iktidar? Hep ayrışma hep biz biz. İyi gideni biz yaptık, kötü oldu mu tek parti dönemi veya vesayet. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu FARKINDA MISINIZ? Gençlerimiz işsiz.Karamsar FARKINDA MISINIZ? Küçük ve orta ölçekli işletmeler Dolar/Euro önlenemeyen yükselişi nedeniyle yatırımlarını durdurdu ve işçi çıkartmaya başlayacak FARKINDA MISINIZ? Büyük patronlar bile borçları nedeniyle yapılandırma istiyor. FARKINDA MISINIZ? Esnaf siftahsız dükkan kapatıyor ve biriken kredi mal vergi prim borçlarını ödeyemiyor ne yapacağını şaşırdı FARKINDA MISINIZ? Emekli maaşını getiremiyor ve sağlık kesintilerinden ne kadar maaş aldığını bilmiyor FARKINDA MISINIZ? İşçi ve memur ay sonunu getiremiyor ek işte de çalışsa veya aile büyüklerinin yardımda alsa bile geçinemiyor FARKINDA MISINIZ? Çoluk çocuğun geleceklerinden endişeli FARKINDA MISINIZ? Çektiği konut kredisini ve kredi kartı borçlarını ödeyemiyor Bankalara rehin durum da FARKINDA MISINIZ? Çiftçi tarımı bıraktı il ve ilçelerde köle gibi çalışıyor FARKINDA MISINIZ? Çıkardığınız KHK ile taşeron işçiler işsiz güçsüz kaldı çoluk çocuğun geleceklerinden endişeli FARKINDA MISINIZ? Otomatiğe bağladığınız benzin ve motorin zamları nedeniyle iğneden ipliğe zamları getirdi FARKINDA MISINIZ? Mutfakta yangın var yangın FARKINDA MISINIZ? Kısacası milletçe perişanız FARKINDA MISINIZ? Tabii ki Tok açın halinden anlamazmış. Milletçe umutluyuz Sabır ve metanetle seçimi bekliyoruz. El mi yaman bey mi yaman sandıkta gösterecek İYİ günlere

Avatar
MUTFAKTA YANGIN VAR YANGIN 2018-04-12 16:08:31

Mağdurum da mağdurum edebiyatı bitti şimdi vatandaş mağdur. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu ama umutlarını yitirmedi MUTFAKTA YANGIN VAR YANGIN

Avatar
Merkez Bankası 2018-04-12 15:41:40

KIMIN ????

Avatar
merkez bankasi devletinmi ?? 2018-04-12 15:50:50

devletin degilse merkez bankasindaki doviz kimin ???

Avatar
HAKAN 2018-04-12 16:42:22

NEYI KIMI SIKISTIRACAKSIN.HANI ÜFÜRÜNCE MANGALDA KÜL BIRAKMAYANLAR,EYTTTT DIYE KASIM KASILIYOR.DIYORLARKI
TÜRKIYE 7,4 BÜYÜMÜŞ.O ZAMAN MERKEZ BANKASI BAŞKANI OLARAK ÇIK TELEVIZYONLARDA ERKEKÇE DE,BÜYÜME FALAN YALAN
SUNI GÜNDEM YARATILIYOR DE.SEÇIME YATIRIM DE.BIR AÇIKLA MADEM BÜYÜYORUZ,PARAMIZ NIÇIN DEĞER KAYBEDIYOR.DÖV-IZ NEDEN FIRLIYOR YUKARIYA.HANI BIR DOLAR BIR LIRA OLACAKTI.KOYUNLAR HALA CEVAP BEKLIYOR.