banner87

Alevilerden Akit'e sert tepki!

Akit gazetesinin geçen hafta yayımladığı “2 cemevi yaptıran Ataşehir Belediyesi hiç cami yaptırmadı!” başlıklı haberine Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Ataşehir Şubesi’nden tepki geldi.

Alevilerden Akit'e sert tepki!

Akit gazetesinin geçen hafta yayımladığı “2 cemevi yaptıran Ataşehir Belediyesi hiç cami yaptırmadı!” başlıklı haberine Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Ataşehir Şubesi’nden tepki geldi.

07 Aralık 2018 Cuma 00:27
Alevilerden Akit'e sert tepki!

İktidara yakınlığı ile bilinen Akit gazetesinin Cemevlerini hedef gösterdiği habere  Pir Sultan Abdal Kültür Derneği'nden tepki geldi. 

AKP hükümetine verdiği destekle bilinen Akit gazetesi Muhammet Uzun imzasıyla bir hafta önce “2 cemevi yaptıran Ataşehir Belediyesi hiç cami yaptırmadı! İşte CHP belediyeciliği” başlığıyla bir haber yayınlamıştı.

 
Söz konusu haberde, “CHP’li Ataşehir Belediyesi vatandaşların dini tercihlerini ve ibadet yapma özgürlüklerini görmezden gelip bir cami dahi yaptırmazken, İçerenköy Mahallesi’nde bir cemevi açtı ve başkan yardımcısı Abdullah Der’in memleketine cemevi yaptırmasına da destek verdi” şeklinde ifadeler yer almıştı.

Akit’in bu haberine tepki gösteren Pir Sultan Abdal Kültür Derneği (PSAKD) Ataşehir Şubesi yazılı bir açıklamayla cevap verdi.

“Akit gazetesi Alevilerden özür dilemelidir” başlıklı bir açıklama yapan PSAKD Ataşehir Şubesi, “İster genel seçimler, ister yerel seçimler olsun seçimleri kazanmak için kullanılan araçlar önemlidir. Bu araçların en önemli ayağından biri de basındır. 28 Kasım tarihinde Akit gazetesi Ataşehir Belediyesi hakkında haber yapmıştır. Yapılan haberde belediyenin 10 yıllık faaliyetine dair bir değerlendirme yaparken değerlendirmesinin tamamını inançlar üzerine kurarak yapmıştır” dedi.

 'AKİT, ALEVİ İNANCINA DA SALDIRIYOR'

“Tarih boyunca Aleviler yok sayıldı. Bunun için baskı, sürgün ve katliamlar yaşadı. Akit gazetesi bu tarihsel yapıdan aldığı ideolojik gıda ile Ataşehir’de yerel seçimlere dair CHP’li ve Alevi olan Ataşehir Belediye Başkanı’nı hedefe koyarken Alevi inancına da saldırmaktadır. Haberde “Ataşehir belediyesi 10 yıl boyunca hiç cami yapmadı ama İçerenköy’de bir cemevi, Erzincan’a yapılan cemevine de yardım yapıldığı, cemevinde hazır halde dede bulundurulduğu söylenmektedir” denilen açıklama şöyle devam etti:

“Akit gazetesinin Ataşehir Belediyesi ile olan hesabı herkes tarafından bilinmektedir. İktidarın istemediği her belediye ya da her hangi bir durum olduğunda Akit gazetesi içinde hedef yapılmaktadır. Bunu yaparken her zaman olduğu gibi amaca gitmek için her şey mubah sayılmaktadır. Akit gazetesi bu haberle Ataşehir Belediyesi’ne saldırırken bununla inançlar arasında farklılık yaratmak istemektedir. Bu farklılıkla bir yandan siyasi olarak rant sağlarken diğer yandan Alevilere de saldırmaktadır. Cemevinde dede bulundurmanın suç, cemevine yardım yapılmanın ise yanlış ve usulsüz olduğunun mesajını diğer toplumsal kesimlere vermektedir.”

 'AKİT’İN YAPTIĞI HABERİ DÜZELTMESİNİ VE ÖZÜR DİLEMESİNİ İSTİYORUZ'

Açıklamada son olarak şunlara değinildi:

“Aleviler bu asimilasyonu tarih boyunca hep yaşadı. Bunlara karşı tarihinde nasıl tutum aldıysa bugün de aynı biçimde tutum alacaktır. Haber, Akit gazetesi yazdığı gibi de değildir. Ataşehir’de oturanların %30’u Alevilerden oluşmaktadır. İlçede 69 tane cami 2 adet de cemevi var. Bu oran her şeyi anlatmaya yetmektedir. Cemevleri de bahsi edildiği gibi son yıllarda yapılmamıştır. Ayrıca Ataşehir Belediyesi’nde cami ekibi bulunmaktadır. Tüm camiler bu ekipler tarafından temizlenmektedir. Bu ekipler cemevine de gelmekteler.

Alevilerin tarihi ve yaşamları hak ve hakikat üzerine kuruludur. Bırakın fazla almayı kendileri dışındaki ezilen yok sayılan her insana el uzatır, lokmalarını verir. İnancı yerine getirmek için, ‘seyir için değil hak için yapılır.’ Bu nedenle hiç kimsenin inancını sormaz, sorgulamaz ve herkesin inancına saygı gösterir. Ancak bunu diğer tüm kesimlerden de ister ve bekler. Çünkü bugüne kadar farklı toplumsal kesimler arasında yaşanan çatışmalarda, yok sayılmalarda Aleviler de çok bedel ödemiştir.

Bizler dün olduğu gibi bugün de asla haksızlıklara boyun eğmeyiz. Hakkımızda herkesin istediği gibi yanlış ve eksik haber yapmasını kabul etmiyor, Akit gazetesinin yaptığı haberi düzelmesini ve özür dilemesini istiyoruz.”

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
CAHIL KAFALILARA DUYRULUR 2018-12-07 01:35:18

ALEVILER OLMASAYDI SIZ TÜRKIYEDE SIMDI AFGANISTAN OLMUSTUNUZ ISID SIZI YÖNETIRDI SIZ HEPINIZ KARA CARSAVA GIRMISTINIZ 1400 yilGERI GITMISTINIZ SIZ ALEVILERE DUA EDINKI SIZE IYI ÖRNEK OLDULAR TÜRKIYEDE SIMDI KADINDAR ARABA SÜRMEZDI OKUMAZDI KULUSKA MAKINESI OLURLARDI DENIZE GIRMEZDINIZ

Avatar
gele me 2018-12-07 01:03:06

ALLAH alevileri siz sunni lere muhtac etmesin cünkü aleviler TÜRK devletinden daha 5 kurus alip cem evi yaptirmamistir hepsini kendi atralarinda topladiklari bagislarla yaptilar ve yapmayada devam ediyorlar siz alevilerin kestigi haramdir diyorsunuz ama alevinin verdigi vergiyle cami yapip hocanizin maasini ödüyorsunuz sizde devleten deyilde kendi aranizda topladiginiz parayla camii yapsaniza

Misafir Avatar
ALEVİ KARDEŞLER, SÜNNİ KARDEŞLER okuyunuz 2018-12-07 08:39:52 @gele me

Burada yorum yazan yorumcular DİKKAT ateist ve sapıklar sizi kendilerine çok ykın bulmuşlar. sizin müslümanlara hakaretinizi ateistle pek sevmiş. ndene acaba? sizde ATEİS leri sevindirince sapık olmuyormusunuz?

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
Ahhh aaahh 2018-12-07 08:36:18 @gele me

Benim güzel ülkemin güzel insanları. kardeş Türkiyem yok alevi sünni, yok türk kürt yok zengin fakir deyip, yok sağcı yok solcu yok o parti yok bu parti diyerek ayrıştırdılar bu milleti. bir haber yüzünden burada okuyucu olanlar hemen saldırıya geçip cahilliklerinden öte sapık sapık yorumlar yazıyorlar.. yahu utanın be. cahil tayfası aklınızı başınıza alın. alevi kalkıyor Sünniye sövüyor bu nasıl ciddiyetsizlik ve sapıklık. halbuki ikiside ALLAH diyor, İKİSİDE MUHAMMED SAV diyor. ama gel görki bir birlerine sövüyor!!! Cennete böyle mi gitmek istiyorlar, Cehennemden böylemi kurtulmak istiyorlar?

Beğenmedim! (0)
Avatar
fifi 2018-12-07 02:00:33

alevi degilim ama 1 aleviyi 10000000000000 suniye degismem,

Misafir Avatar
t: @fifi x---DİKKAT 2018-12-07 08:39:08 @fifi

Burada yorum yazan yorumcular DİKKAT ateist ve sapıklar sizi kendilerine çok ykın bulmuşlar. sizin müslümanlara hakaretinizi ateistle pek sevmiş. ndene acaba? sizde ATEİS leri sevindirince sapık olmuyormusunuz?

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
LÜTFEN OKUYALIM. 2018-12-07 08:37:35 @fifi

Benim güzel ülkemin güzel insanları. kardeş Türkiyem yok alevi sünni, yok türk kürt yok zengin fakir deyip, yok sağcı yok solcu yok o parti yok bu parti diyerek ayrıştırdılar bu milleti. bir haber yüzünden burada okuyucu olanlar hemen saldırıya geçip cahilliklerinden öte sapık sapık yorumlar yazıyorlar.. yahu utanın be. cahil tayfası aklınızı başınıza alın. alevi kalkıyor Sünniye sövüyor bu nasıl ciddiyetsizlik ve sapıklık. halbuki ikiside ALLAH diyor, İKİSİDE MUHAMMED SAV diyor. ama gel görki bir birlerine sövüyor!!! Cennete böyle mi gitmek istiyorlar, Cehennemden böylemi kurtulmak istiyorlar?

Beğenmedim! (0)
Avatar
ATEİSTİM AMA ALEVİLERİ SEVİYOR SAYIYOR VE SAYİPLENİYORUM ÇEKİN KANLI ELLERİNİZİ ALEVİLERDEN 2018-12-07 04:26:11

Alevileri seviyor ve sahiplenmiyorum. Dünyanın en fedakar insanları saygı hürmet duyuyorum ALİVİLER DÜNYA MUCİZESİ EBEDİ BAŞKUMUTAN EBEDİ CUMHUR BAŞKANI TÜRK ULUSUNUN İLK VE SON EBEDİ ULU ÖNDERİ AZİZ GAZİ MARAŞAL MUSTAFA KEMAL ATATÜRKE Saygı sevgi diyor ve 10 KASIMDA DÜNYA MUCİZESİ EBEDİ BAŞKUMUTAN KEMAL ATATÜRKE MEVLİT OKUDULAR HELVA DAĞITILAR SİZ SUNİLER SÖZDE MÜSLÜMANSINIZ HA..?? Şerefsizler (((*ATEİSTİM*)))MUTLUYUM HUZURLUYUM ,ŞEREF DUYUYORUM ((*ATEİST OLMAKTAN**) VE ALEVİLERİ DE KAYIRIYOR SAYİPLENİYORUM ÇEKİN KANLI ELLERİNİZİ ALEVİ VATANDAŞLARDAN KATİLLER ,KATLİYAMCILAR .Sözde müslüman olduğunu iddia eden şerefsiz hırsızlar ALEVİLERE KURBAN OLUN .Başınızdaki GÜRCÜ,BİLE SÖZDE MÜSLÜMAN OLDUĞUNU İDDA EDEN KATLİYAMCI hırsızın teki. ÖLÜRÜM ALEVİLER İÇİN .ŞEREFSİZ tayyip ülkemizi ne hale getirdi din,ırık,,ayrımcılığı yaptı akıl hastası PİSİKOPAT MANYAK bumu müslüman ÇOLUĞU ç8cuğu gençleri KATLEDEN HIRSIZ sahtekar PALAVRACI 3 KÂĞITCI IRKCI ŞEREFSİZ az kaldı İDAM EDECEĞİZ .

Avatar
ATEİSTİM ALEVİLERİ SEVİYOR,SAYIYOR SAYİP ÇIKIYORUM KURBAN OLUN ŞEREFİZ SÖZDE MÜSLÜMANLAR ALEVİLERE . 2018-12-07 04:59:51

Akit basın tamamen (((**LAĞIM**)İÇEREN MEDYA Yalaka,yaltakcı,tayyibin,sikini emen tamamen KANALİZASYON MEDYASI yalancılık sahtekarlık habercilik yapan şerefsiz medya patronlarından tutunda taa köşe yazarlarına kadar hep yalan haber yapan şerefsiz ((*FOSEPTİK*) MEDYA çalışanlarının tamamı FETÖCÜ ve tayyipci şerefsiz medya AKİT GAZETESİ ALMAYIN HEP YALAN DOLAN SAHTE HABERCİLİK YAPAN OROSPU PİÇLERİ MEDYASI hırsız medya SÖZDE basıncılık,,yaptığını zanneden şerefsiz medya gör bedenlerinin bulunduğu medya FETÖNÜN tayyibin medyası .Kurban ederiz sizin gibi lağım FARELERİ medyasını ASİL ŞEREFLİ NAMUSLU ALEVİLERE KURBAN OLUN ALEVİLERİN BOKUNU YİYİN GÖTVERENLERİN SÖZDE MEDYASI AKİT SÖZDE müslüman yalan dolan sahtekarlık hırsız lar medyası akit akit taarat,palavrası medya bizim siteye bedava bırakıyorlar gör tümüsün bokunu silip atıyoruz KANALİZASYONLARA helâ tarat,paçaavrası,medya akit almayın iğneler götverenler oaspular dolu bu akit tarat,medyasında kurban olun ALEVİLERE SIÇTIĞI BOKLARI YİĞİN ALEVİLERİN .

Avatar
SAHTEKAR DINCILER 2018-12-07 01:10:04

ACIN TELEVISYONLARI BU AKIT TV ACILIM SÜRESINDE VE YA KÜRT SORUNU TARTISILDIGI SÜRECTE ABDULLAH ÖCALANDAN DAHA COK KÜRTCÜYDÜ VE KÜRCÜLÜGÜ HDP DEN DAHA COK SAVUNUYORDU ACIN ESKI YAYINLAR BAKIN BALIK HAFIZALI OLMAYIN O ZAMAN NE YAYIN YAPIYORLARDI SIMDI NASIL YAYIN YAPIYORLAR

Avatar
ATEİSTİM AMA ALEVİLERİ SEVİYOR SAYIYOR VE SAYİPLENİYORUM ÇEKİN KANLI ELLERİNİZİ ALEVİLERDEN 2018-12-07 04:23:23

Alevileri seviyor ve sahiplenmiyorum. Dünyanın en fedakar insanları saygı hürmet duyuyorum ALİVİLER DÜNYA MUCİZESİ EBEDİ BAŞKUMUTAN EBEDİ CUMHUR BAŞKANI TÜRK ULUSUNUN İLK VE SON EBEDİ ULU ÖNDERİ AZİZ GAZİ MARAŞAL MUSTAFA KEMAL ATATÜRKE Saygı sevgi diyor ve 10 KASIMDA DÜNYA MUCİZESİ EBEDİ BAŞKUMUTAN KEMAL ATATÜRKE MEVLİT OKUDULAR HELVA DAĞITILAR SİZ SUNİLER SÖZDE MÜSLÜMANSINIZ HA..?? Şerefsizler (((*ATEİSTİM*)))MUTLUYUM HUZURLUYUM ,ŞEREF DUYUYORUM ((*ATEİST OLMAKTAN**) VE ALEVİLERİ DE KAYIRIYOR SAYİPLENİYORUM ÇEKİN KANLI ELLERİNİZİ ALEVİ VATANDAŞLARDAN KATİLLER ,KATLİYAMCILAR .Sözde müslüman olduğunu iddia eden şerefsiz hırsızlar ALEVİLERE KURBAN OLUN .Başınızdaki GÜRCÜ,BİLE SÖZDE MÜSLÜMAN OLDUĞUNU İDDA EDEN KATLİYAMCI hırsızın teki. ÖLÜRÜM ALEVİLER İÇİN .ŞEREFSİZ tayyip ülkemizi ne hale getirdi din,ırık,,ayrımcılığı yaptı akıl hastası PİSİKOPAT MANYAK bumu müslüman ÇOLUĞU ç8cuğu gençleri KATLEDEN HIRSIZ sahtekar PALAVRACI 3 KÂĞITCI IRKCI ŞEREFSİZ az kaldı İDAM EDECEĞİZ .

Avatar
welat parez 2018-12-07 05:09:05

camileri alevilerin vergileriyle yapmayiniz cünkü alevilerin kestigi yenilmedigine göre vergileride heram paradir siz heram parayla yapilan camii lerde namaz kildinizmi ceheneme gidersiniz hocalarin aldigi maaslarda alevinin verdigi heram paradan ödeniyor oda heramdir hocada ceheneme gider heram para yiyor