Biletix müşterilerinin bilgileri çalındı… Bilgileri çalınan ne yapacak?

Biletix müşterilerinin bilgileri çalındı. Şirketten yapılan açıklamada müşterilerin şifrelerini değiştirmelerinin isteneceği bildirildi. Şirket yaşanan durumun kötü niyetli bir yazılımdan kaynaklandığını belirtti ve özür diledi. Biletix çalınan kredi kartı bilgileri için bankalarla görüştüklerini söyledi. Müşterilere kart hareketlerini takip etmeleri önerisinde bulunuldu.

Biletix müşterilerinin bilgileri çalındı… Bilgileri çalınan ne yapacak?

Biletix müşterilerinin bilgileri çalındı. Şirketten yapılan açıklamada müşterilerin şifrelerini değiştirmelerinin isteneceği bildirildi. Şirket yaşanan durumun kötü niyetli bir yazılımdan kaynaklandığını belirtti ve özür diledi. Biletix çalınan kredi kartı bilgileri için bankalarla görüştüklerini söyledi. Müşterilere kart hareketlerini takip etmeleri önerisinde bulunuldu.

28 Haziran 2018 Perşembe 12:37
Biletix müşterilerinin bilgileri çalındı… Bilgileri çalınan ne yapacak?

Türkiye’nin en büyük online bilet satış ve dağıtım şirketi Biletix, 2006’da tüm hisselerini sattığı ABD’li biletleme firması Ticketmaster kaynaklı bir veri sızıntısı olduğunu açıkladı. Müşterilerine gönderdiği e-posta yoluyla açıklama yapan Biletix, kendilerine dış kaynaklı hizmet sunan Inbenta Technologies’in sağladığı ve müşteri destek hizmetleri için kullandığı bir ürün üzerinde kötü amaçlı yazılımın Ticketmaster İngiltere tarafından 23 Haziran 2018 Cumartesi günü tespit edildiğini duyurdu.

ANINDA KALDIRILDI

Açıklamaya göre kötü amaçlı yazılım, tespit edildiği anda Inbenta'nın söz konusu ürünü Ticketmaster’ın tüm web sitelerinden anında kaldırıldı. Ancak bu önlem bazı müşterilerin etkilenmesini engelleyemedi. Zira, İspanya merkezli yapay zeka firması Inbenta’nın bu ürünü, tüm Ticketmaster International web sitelerinde kullanılıyordu. Biletix konuyla ilgili olarak “Bazı müşterilerimizin kişisel verilerine ve ödeme bilgilerine tanımlanamamış üçüncü kişiler tarafından izinsiz olarak erişilmiş olabilir” açıklamasını yaptı ve ekledi:

“Eylül 2017 ile 23 Haziran 2018 tarihleri arasında bilet almış veya almayı denemiş olmanız sebebiyle size bu e-postayı gönderiyoruz. Sizin bilgilerinize erişildiğine dair elimizde herhangi bir kanıt olmamakla birlikte, azami tedbiri almak adına sizi bilgilendiriyoruz.

Adli ve güvenlik uzmanı ekiplerimiz bu olayın sebeplerini araştırmak üzere durmaksızın çalışmaya devam ediyor. Bu konu hakkında ilgili makamlar, kredi kartı kuruluşları ve bankalar ile çalışmaya devam ediyoruz.”

Açıklamaya göre bu olaydan Ticketmaster'ın global müşterilerinin yüzde 5'inden daha azı etkilendi ve Kuzey Amerika müşterileri bu durumdan etkilenmedi.

BİLETİX, ALDIKLARI ÖNLEMLERİ DE ŞÖYLE SIRALADI

1) Ticketmaster, bahsi geçen Inbenta olayı hakkında sizi bilgilendirmek üzere konuya özelguvenlik.biletix.com web sitesini hazırlamıştır. Buna ilaveten fan.help@biletix.com adresini kullanarak her zaman bize ulaşabilirsiniz.

2) Tedbir amaçlı olarak tüm müşterilerimizin, sitemizdeki hesaplarına girişlerinde şifrelerini değiştirmelerini sağlıyor olacağız.

3) Hesap özetlerinizi, herhangi bir art niyetli kullanım veya kimlik hırsızlığı şüphesine karşı takip etmenizi tavsiye ederiz. Endişe duymanız veya hesabınızda herhangi bir şüpheli hareket olması durumunda bankanız ile iletişime geçiniz.

4) Ticketmaster olarak, kişisel verilerin gizliliğinin önemini biliyoruz. Bu verilerin korunmasını çok ciddiye alıyor ve bu şartlar altında size yazmak zorunda kaldığımız için üzgün olduğumuzu belirtmek istiyoruz.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 28.06.2018 12:41
Anahtar Kelimeler:
BilgilerMüşteriBiletix
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.