Erdoğan: 'İsim babası Bülent Arınç'

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Melike Hatun Camisi'nin açılışını yaptı.

Erdoğan: 'İsim babası Bülent Arınç'

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Melike Hatun Camisi'nin açılışını yaptı.

27 Ekim 2017 Cuma 15:08
Erdoğan: 'İsim babası Bülent Arınç'

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım, Ulus'taki Melike Hatun Camisi'nin açılış törenine katıldı.


Erdoğan törende yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı:"Bu eserin kendine has güzellikleri ile Anakaramızın sembollerinden biri olacağına inanıyorum. Melike Hatun Camisi'nin mimarisi öyle zannediyorum ki Türkiye'de bir ilk. Bu yönüyle farklı özelliklere sahip. 19 bin 500 metre karelik arsa alanı yaklaşık 7 bin cemaat kapasiteli. Altta kongre salonu medeniyetler müzesi, toplantı salonları, 5 katlı otopark. Maşallah her açıdan şehrimize yakışır bir eser. Bu eser ile Melike Hatun'a vefa borcumuzu da bir nebze de olsa ödemiş olacağız. Burada böyle bir hanımefendinin ismini bu camiye verilmesi kişi isim babası da Bülent Arınç beydir teşekkür ediyorum. 
Daha önceki camileri ahırlara çeviren zihniyet, Ankara'da da mescitleri mahzenlere, bodrumlara, binaların en kör noktalarına mahkum etmişlerdir.  
İnsanları kılık kıyafetine bakarak şehir merkezine sokmayanlar, yeni inşa ettikleri semtleri de camisiz, ezansız, ruhsuz bir şekilde tasarlamışlardır. Bir başkente yakışmayan yer altı camileri uzun yıllar Ankara'nın kaderi olmuştur. 
1959 senesinde tamamlanan Maltepe Camii rahmetli Menderes'in 20 yıllık bir çabanın sonucu 1987'de açılan Koca Tepe Camisi rahmetli Özal'ın bir eseri olmuştur. Oysa nüfusunun 30-40 binleri bulduğu eski Ankara, her köşe başında bir caminin ve mescidin olduğu ruhaniyetli bir şehirdi. 
Biz bu tür eserlerle Cumhuriyetin Ankara'sını, Selçuklu'nun, Osmanlı'nın Ankara'sı ile buluşturuyoruz. İşte Melike Hatun, işte Millet Cami, yapılmakta olan inşallah Ankara yolundaki cami. Bütün bunlarla inşallah bu mühür vurulmuş olacak. Farklı abidelerle, şehrimizi kadim kimliğine yeniden kavuşturuyoruz. Burada devlet bütçesin bir kuruşu yoktur tüm hayırseverlerimizin verdikleriyle yapılmıştır. Bizden teşvik onlardan da bu eserleri ihya." 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 27.10.2017 15:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Antalyalı Attalos 2017-10-27 15:31:03

İyide daha önce camileri ahıra çeviren zihniyet sizin gibi danaları neden bu ahırlara kapatmamış hayret.

Misafir Avatar
bolu 2017-10-27 20:42:03 @Antalyalı Attalos

Bir makina düşünün kurulmuş ve çalışıyor , işini iyi yapsın diyerekte yağlaması bakımı yapılır! ama bir gün o makinanın ömrü dolar ve kaldırıp ya hurdacıya verirler yada çöpe atarlar. şimdi buradaki yorumcular SATILMIŞ AJANLAR ın FİTNECİLERİ in gazı ile akp ye hükümete, dine, islama saldırıyorlar. bu sefil yorumcularında ya ağızlarına bir parmak bal sürüyorlar yada enayılıklarından kendilerini kendileri boşa kullandırıyorlar.. gün gelecek ki kesin gelecek bu sefillerinde ömüleri biteck ama ne hurdacıya nede çöpe gitmeyecekler. iftira ve yalan , hakaretlerinin hesabını verecekler ama hesabın sonunda bu günahlara CEHENNEM var. orası ne kötü bir varış yeridir. buradaki yorumculara duyurulur. TÖVBE EDİP ADAM GİBİ YAŞAMALARINI DİLİYORUM

Beğenmedim! (1)
Avatar
koçum 2017-10-27 19:45:41

camileri ahıra çeviren meviren artık bu edebiyatı yemezler 100milyon avronun hesabını verin
İSKENDERUN Akçay 342 nolu parsel üzerine fetö sempatizanlarının açtığı burçak söve fabrikasının ve Abdullah adında bir sempatizanın mermer üretim atölyesinin bulunduğu Akçay 342 nolu parsel olduğuyer imarsız yarısı hazine arazisi atıklar kimyasal hiçbir önlem yok belediye meclis üyesi Erdal bönceoğlu ile beraber bu sahışlar araştırın 17 temmuzdan sonra 1 ay kıbrısa kaçıp sonra geri döndüler neden?buraya çalışma ruhsatı elektrik su verdiler.neden bu ülkede İskenderun belediye bşk.nı Seyfi dingilde hesap verecek kanunlar yokmu ey akp haydi bakalım iş başına bu başkan ve fetö sempatizanlarını sorgulayın .şuda çok önemli akbezden bir valizle gelip bu kadar servete bu kadar kısa zamanda nasıl ulaştılar.ben birini söyleyeyim Mehmet boz Soner bozun babası modern evler Sakarya bütün camileri gezerek fetöcüler gibi mal sahibi yaşlıların yerlerini kat karşılığı kandırıp camiden cematten çaldı.

Avatar
ATATURK 2017-10-27 16:17:16

Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi by Halil Arslan [English Subtitle]
https://www.youtube.com/watch?v=fu0yeEo1KFc

Avatar