banner87

Meclis sil baştan değişecek! Oturma düzeni dahil...

2019’da Türkiye’de siyasi sistemi sil baştan değiştirecek olan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi için AKP, vekillerden görüş ve önerilerini istedi.

Meclis sil baştan değişecek! Oturma düzeni dahil...

2019’da Türkiye’de siyasi sistemi sil baştan değiştirecek olan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi için AKP, vekillerden görüş ve önerilerini istedi.

07 Mart 2018 Çarşamba 14:19
Meclis sil baştan değişecek! Oturma düzeni dahil...

Yeni sistemde Başbakanlık makamı kalkacağı için Meclis’in sistemi de sil baştan değişecek. Önce yasalardan kaldırılacak olan Başbakanlık sonra da Meclis’ten kaldırılacak ve yerine Cumhurbaşkanlığı makamı getirilecek. Ayrıca vekil sayısı 600’e çıkarılacağı için Genel Kurul’daki düzen de değişecek ve bakanların oturma alanı kaldırılarak locada yeni bir bölüm oluşturulacak.

Yenişafak'ın haberine göre ittifak çalışmalarının tamamlanıp Meclis’e sunulmasının ardından AK Parti ikinci adım olan uyum yasaları için harekete geçti. Daha önce çeşitli komisyonlar oluşturan AK Parti, vekillere de bir mektup göndererek görüş ve önerilerini istedi. Kurulan komisyonlarda birçok madde ele alınacak. Partinin uyum yasaları kapsamında ele alacağı konulardan biri de ‘Başbakanlık’ makamı olacak. Çünkü 2019 itibarı ile kaldırılacak olan ‘Başbakanlık’ın hem yasalardan hem de Meclis İç Tüzüğü’nden kaldırılması gerekiyor.

2019’da başbakanlık olmayacak

En önemli başlıklar arasında ‘Başbakanlık’ ifadesinin yasalardan çıkartılması ve Meclis İç Tüzüğü çalışmaları olacak. Başbakanlık 2019 itibari ile olmayacağı için önce yasalardaki ifadelerden çıkartılacak ardından Meclis’teki oturma düzeni ve makamlardan kaldırılacak. Ayrıca çalışmalar kapsamında bazı komisyonlar lağvedilerek yerine yeni sistem ile uyumlu komisyonlar kurulacak.

Başbakanlık ifadesi kalkacak

Uyum yasalarını çalışacak komisyonun önündeki en önemli maddelerden biri Başbakanlık makamını ilgilendiren yasalar olacak. 2019'da başbakanlık sistemi kalkacağı için yasalardaki başbakanlık ifadesinin kaldırılması için gerekli mevzuat hazırlanacak.

Meclis sil baştan değişecek

Uyum yasaları ile Meclis’in düzeni de sil baştan değişecek. Özellikle Meclis’in çalışma sistemini içeren Meclis İç Tüzüğü yeni sisteme uyarlanacak. Yeni sistemde ‘Başbakanlık’ kaldırıldığı için oturma düzeni ve Meclis’teki makam kaldırılacak. Bunun yerine Cumhurbaşkanı için yeni bir makam oluşturulacak. Bakanlar da Meclis dışından atanabileceği için Genel Kurul’daki oturma düzeninde önemli değişiklikler yapılacak. Ayrıca vekil sayısı 550’den 600’e çıkacağı için Genel Kurul’da yeni vekillere yer açılması gerekiyor. Bunun içinde Bakanların oturduğu alan loca bölümünde yeni oluşturulacak bir alana taşınarak açılan alana vekiller için masalar eklenecek.

Yeni sisteme yeni komisyon

Uyum komisyonundaki çalışmalar çerçevesinde yeni sisteme uygun yeni komisyonların kurulması öngörülürken eski sistemdeki bazı komisyonların lağvedilmesi planlanıyor.

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
TBMMMeclisBaşbakanlık2019
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
VATAN SEVER 2018-03-07 16:21:01

HARAMSEVERLERE 50 TARAFTAR DAHA KATILIYOR.SANKI 550 BIR IŞ BAŞARMIŞ,BİR DIYORUM.İŞ DIYORUM,İŞLER DEMİYORUM.
OYSA MADEM ŞIMDÌDEN NIYET OKUNMAYA BAŞLANMIŞ.REİSÌCUMHURDAN BAŞLIYARAK YANİ YÜRÜTMENIN TAMAMININ RESMI SIF-
LARINI IPTAL EDER CUMHURIYETINI VATANINI MILLETINI SEVEN ESKI ASKERI KOMUTAN VE SAVCILAR YARGIÇLARDAN SEÇERDİM.EN BAŞTAKI DAHIL MECLISTEKI HARAM YIYICILERLE BIRLIKTE IMRALIYA KAPATIRDIM.ÇÜNKÜ 15 SENE GÖSTERDİ
BUNLARDAN BIR HALT OLMUYOR.

Avatar
sazgirel mereta 2018-03-07 14:48:15

NE OLACAK 600 VEKİLE NE GEREK VAR.BOŞUNA PARA VERMEYİN ZATEN EL KALDIR EL İNDİR .FETÖYU NE KADAR SEVERSİNİZ AKP. TÜMÜ KABUL EDİLDİ.
TV.CUMHURBAŞKANI- BAŞKA KANALDA BAŞBAKAN NEYİ İZLİYELİM MİLLETİ SATIN ALMIŞLAR. KAMUDA A HABER BAŞKA YOK KANAL DEĞİŞTİRİRSEN SORUŞTURMA YERSİN

Avatar
YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM . 2018-03-07 15:11:50

İyide tayyip bi yollayacağız . Yeni cumhur başkanımız SEVGİLİ MERAL ALŞENER GELECEĞİ İÇİN ESKİSİNİN HÜKMÜ Yani tayyip bin HÜKMÜ KALMIYACAK Dolayısı ile bune acelelik ..?? Bu kadar emin olmayın tayyip gidecek %100 gidecek .!tayyipbin son kullanma tarihi geldide geçti nile .! Dile kolay tam 16 senedir hiç bir maşrabaya kup olmadı .Hem tayyipbin geleceğine nadıl bu kadar emin oluyorsunuz ..?? Bir yaşam boyu kalacak deyilya ,hem bunadı ,hemde ruhsağlığı vicut sağlığı artık cumhurluk yapabilecek kapasitede deyil muhtemelen artık yolluyacağız ..dolayısı ile acele etmeyin hiç bir konuda tayyip gidecek bir ömür boyu kalacak diye kural yok imi çimi yok artık tayuip gidecek 2019 da artık tayyipden ve hanedanlıpından önce TANRI TÜRK ULUSU OLARAK kurtulacağız nokta

Misafir Avatar
anıt: @rrrrrrI x---cevap 2018-03-07 18:28:50 @YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM .

Ordunun israilden abd den hükümetin haberi olmadan aldığı yada almış gibi gösterilen askeri malzemeler için ödeme yaptığı yani yapmak zorunda olduğu dönemin demokrasisinemi dönmek istiyorsun? akmayan suların yanmayan lambaların, kirli paslı toplu taşıma araçlarının olduğu dönemin demokrasisinemi dönemek istiyorsun? emeklilerin gecenin saat 3 veya dördünde banka kuyruğuna maaş almak için girdiği demokrasili günleremi, eczaneerde ilaçların olmadığı günlerin demokrasisinemi dönmek istiyorsun? manyaksın sen be.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
2019 da başbakan yok 2018-03-07 18:23:20 @YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM .

Acaba kılıçdaroğlu anladımı bunu? hani evet hayır referandumunda diyorduya cumhurbaşkanlığı siteminde "cumhurbaşkanı bir partiden başbakanda bir partiden olursa kavga çıkar" işte o zaman Kılıçdaroğlu yasayı anlamadan hayır demişti. KOMİK DEĞİLMİ?
işte chp yi yöneten cahil.

Beğenmedim! (2)
Avatar
rrrrrrI 2018-03-07 17:36:35

INSALLAHZ ALLAHIN IZNIYLE BASKANLIKDA OLMAYACAK TEKRAR DEMOKRASIYE DÖNECEGIZ ISTEYEN ISTEDIGI GIBI KONUSACAK ICECEK EYLENECEK NAMAZINI KILAN KILACAK IBADETINI YAPAN HER KESIMDE ÖZGÜRLÜGÜN TADINI CIKARAVCAK

Misafir Avatar
anıt: @rrrrrrI x--cevap 2018-03-07 18:29:40 @rrrrrrI

Ordunun israilden abd den hükümetin haberi olmadan aldığı yada almış gibi gösterilen askeri malzemeler için ödeme yaptığı yani yapmak zorunda olduğu dönemin demokrasisinemi dönmek istiyorsun? akmayan suların yanmayan lambaların, kirli paslı toplu taşıma araçlarının olduğu dönemin demokrasisinemi dönemek istiyorsun? emeklilerin gecenin saat 3 veya dördünde banka kuyruğuna maaş almak için girdiği demokrasili günleremi, eczaneerde ilaçların olmadığı günlerin demokrasisinemi dönmek istiyorsun? manyaksın sen be.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
nıt: @rrrrrrI x****e cevap 2018-03-07 18:25:31 @rrrrrrI

çüşşşşş eşşek, tekrar hangi demokrasiye döneceksiniz? zanlının karakollarda süresiz tutulan demokrasiyemi? işkenceden ölenlerin olduğu dönemin demokrasisinemi? mefyanın şehirleri parsel parsel böldüğü dönemin demokrasisinemi, dönmek istiyorsun?
manyaksın be .

Beğenmedim! (1)
Avatar
VATAN SEVER 2018-03-07 16:40:22

HARAMSEVERLERE 50 TARAFTAR DAHA KATILIYOR.SANKI 550 BIR IŞ BAŞARMIŞ,BİR DIYORUM.İŞ DIYORUM,İŞLER DEMİYORUM.
OYSA MADEM ŞIMDÌDEN NIYET OKUNMAYA BAŞLANMIŞ.REİSÌCUMHURDAN BAŞLIYARAK YANİ YÜRÜTMENIN TAMAMININ RESMI SIF-
LARINI IPTAL EDER CUMHURIYETINI VATANINI MILLETINI SEVEN ESKI ASKERI KOMUTAN VE SAVCILAR YARGIÇLARDAN SEÇERDİM.EN BAŞTAKI DAHIL MECLISTEKI HARAM YIYICILERLE BIRLIKTE IMRALIYA KAPATIRDIM.ÇÜNKÜ 15 SENE GÖSTERDİ
BUNLARDAN BIR HALT OLMUYOR.

Avatar
VATAN SEVER 2018-03-07 15:43:48

HARAMSEVERLERE 50 TARAFTAR DAHA KATILIYOR.SANKI 550 BIR IŞ BAŞARMIŞ,BİR DIYORUM.İŞ DIYORUM,İŞLER DEMİYORUM.
OYSA MADEM ŞIMDÌDEN NIYET OKUNMAYA BAŞLANMIŞ.REİSÌCUMHURDAN BAŞLIYARAK YANİ YÜRÜTMENIN TAMAMININ RESMI SIF-
LARINI IPTAL EDER CUMHURIYETINI VATANINI MILLETINI SEVEN ESKI ASKERI KOMUTAN VE SAVCILAR YARGIÇLARDAN SEÇERDİM.EN BAŞTAKI DAHIL MECLISTEKI HARAM YIYICILERLE BIRLIKTE IMRALIYA KAPATIRDIM.ÇÜNKÜ 15 SENE GÖSTERDİ
BUNLARDAN BIR HALT OLMUYOR.

Avatar
rrrrrrr 2018-03-08 04:44:36

EESEK SENIN ANANDIR PIC AKPE FASIZMI COKMU HOSUNA GIDDI IIBINE EVLADI