3. havalimanı işçileri eylem başlattı!

3. Havalimanı inşaatında çalışan işçiler tahtakurusu, pire, yemek sırası, kötü çalışma koşulları sebebiyle sabah 06.30 itibariyle eylem başlattı.

3. havalimanı işçileri eylem başlattı!

3. Havalimanı inşaatında çalışan işçiler tahtakurusu, pire, yemek sırası, kötü çalışma koşulları sebebiyle sabah 06.30 itibariyle eylem başlattı.

14 Eylül 2018 Cuma 11:44

3.havalimanında çalışan işçi, her gün iki kişinin öldüğünü iddia ederek "Her gün iki ölü çıkıyor. Her gün yaralı arkadaşlarımız var. Şişli Etfal'de yatıyor bir tane arkadaşımız. Bize yoğun bakımda olduğu söylendi fakat bilgi alamıyoruz" dedi. İnşaat ve Yapı İşçileri Sendikası Genel Başkanı Ali Öztutan, eylem yapan işçilere hoparlörlerden ' eylem yapana cezai işlem uygulanacak' şeklinde anons yapıldığını belirterek işçilerin de hoparlörün kablosunu keserek yanıt verdiğini söyledi.
İstanbul'daki 3. Havalimanı inşaatında çalışan işçiler kötü çalışma koşulları nedeniyle sabah 06:30 itibariyle eylem başlattı.  Eylem yapan işçilere jandarma ve tomalar biber gazıyla müdahale etti.

Yağmur altında servis beklediklerini, şantiyedeki yemek ve barınma imkanlarının çok kötü olduğunu, tahtakurusu ve pire gibi sorunların da olduğunu vurgulayan işçiler, çalışma koşullarının düzeltilmesini istiyor.

Sabah saatlerinde şantiye önünde toplanan çok sayıda işçi, servislerin çıkışına engel olarak tepkilerini dile getirdi.

"SÖYLENMİYOR BUNLAR"

İsmini vermek istemeyen bir işçi "Dün otobüs kazası oldu orada arkadaşımız yaralandı. Ondan önceki gün yine arkadaşlarımız yaralandı. Arkadaşımız çatıdan düştü o yaralandı. Metro göçüğünde arkadaşlarımız içeride kaldı. Söylenmiyor bunlar " dedi. 

"ODALARIMIZ TAHTAKURUSU, PİRE DOLU"

Çalışma şartlarının çok kötü olduğunu vurgulayan 3. havalimanında çalışan işçi "Yağmurun altında bekletiyorlar. Odalarımız tahtakurusu, pire dolu" ifadelerinde bulundu.

"YARISI SABAH İŞE ÇIKTI YARISI BURADA"

Servislerin durdurulup yolların kapatıldığını belirten işçi, "İşçilerin yarısı sabah işe çıktı. Yarısı burada. Patronlar bizimle muhatap olmuyor, 'bir hafta içinde hallolacak' deyip erteliyorlar" dedi.

İŞÇİLER İSYAN ETTİ: "HER GÜN İKİ TANE ÖLÜ ÇIKIYOR"

3.havalimanında çalışan işçi, her gün iki kişinin öldüğünü iddia ederek şöyle dedi; "Her gün iki ölü çıkıyor. Her gün yaralı arkadaşlarımız var. Şişli Etfal'de yatıyor bir tane arkadaşımız. Bize yoğun bakımda olduğu söylendi fakat bilgi alamıyoruz" dedi.

İŞÇİLERİN YATAKLARINDAKİ TAHTAKURULARI

İşçilerden biri "20 gündür koğuşta yataksız ve tahtakurularıyla mücadele ediyorum. Otobüsler yarım saatte bir saatte gelmiyor. Kamp amirine gösteriyorum. İşte bak tahtakurularının yuvaları bunlar" diyerek yataktaki tahtakurularını gösterdi. 

İNŞAAT VE YAPI İŞÇİLERİ SENDİKASI GENEL BAŞKANI: İŞÇİLER HOPARLÖRÜN KABLOSUNU KESEREK YANIT VERDİ

İnşaat ve Yapı İşçileri Sendikası Genel Başkanı Ali Öztutan, eylem yapan işçilere hoparlörlerden ' eylem yapanlara cezai işlem uygulanacak' şeklinde anons yapıldığını belirterek işçilerin de hoparlörün kablosunu keserek yanıt verdiğini söyledi.

"BİRBİRLERİNİ EZEREK BİNİYORLAR"

Eylemin 09:45 itibariyle hala devam ettiğini belirten Öztutan "Kaldıkları kampta servis kalkıyor. Bu servisler yetersiz. Bir saat sırada bekliyorlar birbirlerini ezerek biniyorlar. Bu bir sorun. Sırılsıklam bir şekilde binerek çalışmaya gidiyorlar" dedi.

"BARDAĞI TAŞIRAN SON DAMLADIR"

Daha önce de eylem yapıldığını belirten Öztutan, "Saatlerle ilgiliydi düzeltilmişti. Ama bu sefer bir adım atılmayınca bir eylem gerçekleştirildi. 3. havalimanında herhangi bir eylem başlamışsa bardağı taşıran son damladır. 3. havalimanı, iş cinayetleri, barınma, beslenmeleriyle ilgili sorunların yaşandığı bir yer" diyerek eylemin bir birikmenin sonucu olduğunu vurguladı. 

"AÇIKLANAN ÖLÜMLERLE İLGİLİ BİR CEZAİ İŞLEM YAPILDI MI?"

3. havalimanı inşaatında yaşanan işçi ölümlerine ilişkin de açıklama yapan Öztutan "Bakanlığın kabul ettiği 29'du 35'in üzerine çıktı. Şantiye açıldığından beri devletin kabul ettiği 30'dan fazla ölüm var. Rakamlarla ilgili tartışma var biz buna çok anlam veremiyoruz. Rakam tartışmasına girmek yerine açıklanan ölümlerle ilgili bir cezai işlem yapıldı mı? Bunu sormamız gerekiyor." dedi.

İŞÇİLERE TEHDİT 

İnşaat İşçileri Sendikası'nın twitter hesabından yapılan açıklamaya göre video çeken işçiler tehdit edildi. Yapılan açıklama şu şekilde: Video çeken işçi arkadaşlarımıza ve üyelerimize “video çekimi yapanlar tek tek belirlenip cezalandırılacaktır” denilerek tehdit edildi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 14.09.2018 12:45
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Tarik 2018-09-14 12:05:57

Calisan arkadaslarin durumuna cok üzüldüm ama Türkiyeyi bu durumlara sizler düsürdünüz.

Avatar
Emine 2018-09-14 12:25:46

Kendi düşen ağlamazzzzz...AKP nin MHPnin oy deposu kim... Fakir fujara işsiz güçsüz,hirdiz, kapkacci, Lümpen, ayyaş, evsiz, barksiz varsa Vatan × Millet × Sakarya naralari atan kişiliksiz iki bacakli Tavukkardir...Yoksa Zengin, okumuş, dünyayi gezmis hangi insanoglu bu Eşşek Partilerine oy verir...

Avatar
BU İHTİŞAM ,GÖSTERİŞ TAYYİP BİN VE HANEDANLIĞININ SONU OLACAK UÇAKLARI BU HAVAALANINDA İNERKEN VEYA KALKARKEN DÜŞECEK . 2018-09-14 12:27:23

O hava alanı tayyibede,mezar olsun . Tok açın halinden ne anlar ki. ?? Bu hasta ADAMIN deli ADAMIN mevki,MAKAM, MENFAATLERİ DOLAYISI ile bir ÇOOK şehitler ,gaziler ,VERDİK bu adam NE İŞÇİYİ, NE MEHMETCİĞİ,NEDE SİVİL HALKI ,NEDE ÇOLUK ,ÇOCUK GENÇ KİMSESİ DÜŞÜNDÜĞÜ YOK VARSA.MEVKİİ,MAKAM ,ÖZELİKLE MENFAATLERİ ,GÖSTERİŞLERİ BU HASTA RUHLU ADAM SADECE KENDİNİ DÜŞÜNEN EGOSİST MANYAĞIN TEKİ SERSERİ YA adam İHTİŞAM gösteriş ,meraklısı başka ülkelere hava varacağım diye her kezi kurban VERDİK . Bu DELİNİN KAÇAK SARAYINDADA DÜNYANIN İŞÇİSİ CAN VERDİ ..!! İNSANLARIN HAYATI BUNLAR İÇİN KEDİ KÖPEK ÖLÜSÜ .!Bakın kendi canı ne kadar kıymetli kaç bin KORUMA TUTUYOR BİZ TÜRK ULUSUNUN VERGİLERİ İLE . ÜZELME İŞÇİ KARDEŞ O SIKTIĞIM HAVA ALANO tayyibide SONU olacak YA BİR GÜN İNERKEN YADA KALKARKEN UÇAĞI DÜŞECEK GEBEREK ÖLÜSÜ PARAM PARÇA OLACAK GEBERESİCE YA 16,5 SENEDİR KAN AĞLATI BU MANYAK ADAM TÜRK ULUSUNA .,Kendisi ve 7 DEN 77 sülâlesi ve fenfaat aldıkları verdiklerinden başka TÜRK ULUSUNU TÜRK VATANIMIZI DÜŞÜNMEDİ ..GEBERESİCE AŞACAĞIZ SENİ ,YARGILAMADAN ASILACAKSIN O UÇAĞIN DÜŞECEK ÇESEDİN PARAÇ ,PARÇA OLACAK SEVDİKLERİNLE GEBERECEKSİN UÇAK KAZALARINDA GEBERECEKSİN . Çaldıklarını, çıktıklarını mevki ,MAKAM menfaatlerini ihtişamını doya ,doya yaşayamıyacaksın BU GÖSTERİŞ İHTİŞAM HIRSIN SONUN OLACAK SONUN PARAM ÇPARÇA OLACAK UÇAK KAZALARINDA GEBERECEKSİN İZ AİLECEK .

Avatar
büyük osman 2018-09-14 12:30:22

hergün iki ölü havaalani ne zamandir faliyette 2 yil desek bir yil 365 gün baya ölü olmali hay yalanini s....... bu is iyice arastirilsin yoksa inanmam

Misafir Avatar
zalimler zor inanır.....!!!!!!!!!!!!!!!!! 2018-09-16 10:17:20 @büyük osman

bu kadar insan yalan mı söylüyor..tahtakurusu..ölü sayısı..vesair..
ister inan ister inanma..

Beğenmedim! (0)
Avatar
mg 2018-09-14 12:36:16

aydın .....! nerdesin ses ver orospu çocuğu

Avatar
T.C. ATATÜRKÇÜ ATEİST TÜRKÜM ,TÜRK 2018-09-14 12:40:51

Değerli işçi arkadaş ..Kaç kılınız ailelerinizle beraber tayyip denen gösteriş meraklısı bu deliye OY VERDİNİZ kesin ailende değer akrabalarında dail d eyilmi işçi arkadaş ÇOOOK üzgün ÇOOK içim yandı ,kimbilir daha bir ÇOOK köle gibi çalışan daha başka yerlerde de işçi arkadaşlarımız vardır kibirlidir daha ne kadar ölümler olmuştur .Kimbilir daha ne kadar ÇOOK ETRİKALAR DÖNÜYORDUE BAŞKA ,BAŞKA BİZLERİN BİLDİĞİ SADECE BASINLARDA OKURSAK ÖRENDİĞİMİZ . Geçmiş olsun işçi arkadaş gerçekten ÇOOK üzüldüm içim yandı içim . Budan böyle artık hiçkimsenin EYYYYYY YARATILANI ,YARATANDAN ,DOLAYI SEVDİĞİM BENİM İŞÇİ, KARDEŞLERİM ,BENİM TÜRBANLI BACILARIM ,BENİM ASKERLERİM,BENİM POLİSLERİM VS İDS DİYE HER ŞEYİ KENDİNE MAAL EDEN 3 KAĞITCI,PARLAVRACILARA,KEFENİMİZİ,BU YOKDA GİYDİK DİYENLERE SAHTEKÂRLARA SEN YATAĞA AÇ GİREKEN ONLAR ORGANİK GİYENLERE SENİNLE YAĞMURLARDA ÇAMURLARDA YÜRÜDÜK,PALAVRASI,ATANLARA HİİİÇ İNANMA İŞÇİ ARKADAŞ . BUNDAN BÖYLE HATANI çoluğunu çocuğunu düşün işçi arkadaş . GERÇEKTEN ÇOOK ÜZÜLDÜM .

Avatar
T.C. ATATÜRKÇÜ ATEİST TÜRKÜM ,TÜRK 2018-09-14 12:44:27

Değerli işçi arkadaş ..Kaç kılınız ailelerinizle beraber tayyip denen gösteriş meraklısı bu deliye OY VERDİNİZ kesin ailende değer akrabalarında dail d eyilmi işçi arkadaş ÇOOOK üzgün ÇOOK içim yandı ,kimbilir daha bir ÇOOK köle gibi çalışan daha başka yerlerde de işçi arkadaşlarımız vardır kibirlidir daha ne kadar ölümler olmuştur .Kimbilir daha ne kadar ÇOOK ETRİKALAR DÖNÜYORDUE BAŞKA ,BAŞKA BİZLERİN BİLDİĞİ SADECE BASINLARDA OKURSAK ÖRENDİĞİMİZ . Geçmiş olsun işçi arkadaş gerçekten ÇOOK üzüldüm içim yandı içim . Budan böyle artık hiçkimsenin EYYYYYY YARATILANI ,YARATANDAN ,DOLAYI SEVDİĞİM BENİM İŞÇİ, KARDEŞLERİM ,BENİM TÜRBANLI BACILARIM ,BENİM ASKERLERİM,BENİM POLİSLERİM VS İDS DİYE HER ŞEYİ KENDİNE MAAL EDEN 3 KAĞITCI,PARLAVRACILARA,KEFENİMİZİ,BU YOKDA GİYDİK DİYENLERE SAHTEKÂRLARA SEN YATAĞA AÇ GİREKEN ONLAR ORGANİK GİYENLERE SENİNLE YAĞMURLARDA ÇAMURLARDA YÜRÜDÜK,PALAVRASI,ATANLARA HİİİÇ İNANMA İŞÇİ ARKADAŞ . BUNDAN BÖYLE HATANI çoluğunu çocuğunu düşün işçi arkadaş . GERÇEKTEN ÇOOK ÜZÜLDÜM .

Avatar
adem 2018-09-14 14:32:30

İNSAF İŞÇİ KARDEŞİM GÜVENLİK ÖNLEMLERİNİ SEN ALACAKSIN ÇOĞU YAŞAMSAL ÖNLEM VE KOLAYLIKLARI SEN ALACAKSIN YEMEK VERİLİYOR BİR DE AZINA MI KOYULSUN YANİ İNSAF ETMEK GEREKİR SENDİKA AĞALARINIZIN NASIL LÜKS İHTİŞAM İÇERİSİNDE KIŞKIRTICILIK YAPARAK O İHTİŞAMLI LÜKS YAŞAMLARINI ELEŞTİRİN İRDELEYİN SİZLER İÇİN HALKIMIZ İÇİN CEPLERİNDEN BAŞKA DÜŞÜNDÜKLERİ MAKUL OLAN GERÇEK DÜZENLEME İSTEKLERİ YOK