banner87

ABD'den şok yaptırım açıklaması; 2 Bakanı hedef aldılar

ABD Hazine Bakanlığı, ABD vatandaşı Papaz Andrew Brunson'la ilgili İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Adalet Bakanı Abdülhamit Gül'e yaptırım uygulama kararı aldığını açıkladı.

ABD'den şok yaptırım açıklaması; 2 Bakanı hedef aldılar

ABD Hazine Bakanlığı, ABD vatandaşı Papaz Andrew Brunson'la ilgili İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Adalet Bakanı Abdülhamit Gül'e yaptırım uygulama kararı aldığını açıkladı.

01 Ağustos 2018 Çarşamba 21:03
ABD'den şok yaptırım açıklaması; 2 Bakanı hedef aldılar

Türkiye ile ABD ilişkileri arasında son dakika haberlere göre; ABD, Türk İçişleri Bakanı ve Adalet Bakanı'nı kapsayacak bir dizi yaptırım uygulama kararı aldı. Beyaz Saray'dan yapılan açıklamada yaptırımların nedeni olarak rahip Brunson'ın tutukluluk halinin devam etmesi gösterildi.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Adalet Bakanı Abdulhamit Gül’e ABD tarafından yaptırım uygulanacak. İki Türk bakanla ilgili ABD bütün ilişkilerini askıya alacak. Yaptırım açıklamasını Beyaz Saray Sözcüsü Sarah Sanders gerçekleştirdi. Yaptırım kararı ilk olarak şubat ayında kongrede alınmıştı. Kongrede şubat ayında alınan bir kararla, ‘rahip Brunson’ın tutuklanmasında rolü olan Türk yetkililere vize yaptırımı uygulanması’ konusunda bir karar almıştı. Kongre kararın uygulamasını Trump yönetimine bırakmıştı. Şubat ayında aldığı bu yetkiyi kullanmayan Beyaz Saray, Brunson konusunda yaşanan son gelişlmelerin ardından yaptırım için düğmeye basma kararı aldı.

Kongre kararında kime yaptım uygulanacağı konusunda genel ifadeler kullanılmış “Amerikan vatandaşlarını tutuklanmasında rolü olan Türk yetkililer” denmişti. Trump yönetimi ise bu yetkililerin isimlendirilmesini yapmış oldu ve Türk bakanlara yaptımları başlattı.

YAPTIRIMLAR NELERİ İÇERİYOR?

ABD’nin gerçekleştirdiği yaptırımlar ile iki Türk bakanın başta ABD olmak üzere bazı ülkelere giriş ve çıkışları yasaklanacak. ABD içerisinde bulunan mal varlıklarına el koyulabilecek.

ABD Hazine Bakanlığı'nın Soylu ve Gül ile ilgili kararına dair basın açıklamasının tam metni şöyle: 

"Amerika Birleşik Devletleri Hazine Bakanlığı’na bağlı Yabancı Malların Kontrolü Ofisi bugün, Türkiye Cumhuriyeti Adalet Bakanı Abdülhamit Gül ve İçişleri Bakanı Süleyman Soylu hakkında harekete geçmiştir. Her ikisi de Papaz Andrew Brunson’ın gözaltı ve tutukluluk sürecinde yönetici rol oynamışlardır. Bu resmi yetkililer, Türkiye’nin ciddi insan hakları ihlallerinden sorumlu olan Türk hükümetinde yönetici pozisyonlara sahiptir ve Hazine’nin Evrensel Magnitsky Yasası’ndan aldığı otoriteye dayananan, “İnsan Hakkı İhlalleri ve Yolsuzluğa Karışan Şahısların Mal Varlıklarının Dondurulması”nı 13818 nolu Başkanlık Kararı uyarınca hedef alınmışlardır.

Hazine Bakanı Steven Mnuchin açıklamasında “Papaz Brunson’ın Türk yetkilileri tarafından haksız tutukluluk ve devam eden adli takibatı kabul edilemezdir” dedi ve devam etti: “Başkan Trump Amerika Birleşik Devletleri’nin, Türkiye’den Rahip Brunson’ı serbest bırakmasını beklediğini açıkça belirtti”

Papaz Andrew Brunson, Türk hükümetinin haksız ve adaletsiz alıkoymasının bir kurbanı olmuştur. Türkiye tarafından Ekim 2016'da İzmir'de tutuklanan Andrew Brunson, hakkında iddia edilen silahlı terör örgütlerine yardım ve yataklık, gizli devlet sırlarını politik ve askeri casusluk için çalmak suçlarıyla ilgili olarak mahkemenin elinde hiçbir kanıt olmadan alıkonulmuştur.

Adalet Bakanı Abdülhamit Gül ve İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun, Bakanlığa bağlı kişilerin ciddi insan hakları suistimallerine liderlik ettikleri için, ABD yargı yetkisi kapsamındaki mülkü veya mülkiyeti ve bu mal varlıklarından elde edebilecekleri faiz gelirleri donduruldu. Ayrıca ABD vatandaşlarıyla işlem yapmaları yasaklanmıştır."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 01.08.2018 21:58
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2018-08-01 21:29:48

Hadi, söyle bir cümle bekliyoruz : "Amerika pilini pirtini topla 24 saatde türkiyeyi terkediyorsunuz. Radarlar , füzeler ve incirligide kapatiyoruz" Geri adim atmamak sartiyla.

Avatar
Fikrettin 2018-08-01 23:32:10

Muhalefet nerede neden tayyipe Adaleti hukuku bu rezil hale getirdiginin hesabini sormuyor. Amerikalilar aptal degil yarginin sarayin emirlerini bekledigini biliyor . Artik türk adaleti tamamen saraya bagli.. onun icinde amerikalilar siyasetcilere baski uyguluyor. Yargiya tayyip müdahale etmeseydi amerikada böyle küstahlik yapmazdi!!!!!

Avatar
Lahey 2018-08-01 21:35:28

Bak sõylüyorum...bizim çakma dünya lideri 3 gün sonra ortalık yattışsın ...vıdı vıdı konuşur.
Ama cevap şu an lazım..nerdeeeeee ..kaçak dövüşmede bir numara .

Avatar
Tarik 2018-08-01 22:44:05

Vay bee! ABD Türkiye'ye kafa tutuyor. Eyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy! ABD sen kim oluyorsun? Karsinda dünya lideri cakma reis varrrrrrrrrr! Iste böle yaaaa! Senin Adalet ve Icisleri bakanina posta koyarlar. Hadi konus reis.

Avatar
yeliz 2018-08-01 22:50:15

Hadi.cakma.kanadayi.erdogsn.bitir.isini.AND nin.

Misafir Avatar
Tercümesi 2018-08-01 23:39:00 @yeliz

Haydi, çakma kabadayi erdoğan, bitir şu amerikanin işini.

Beğenmedim! (0)
Avatar
VAYYY..BE ABD BUNLARIN MAL VARLIĞI VARSA KİMBİLİR TÜRK VATANIMIZDA NELERİ VARDIR NELERİ 7 DEN 77 SÜLÂLESİNİN BİLE . 2018-08-01 23:18:45

İyide adalet bakanı ile İÇ işleri bakanının ABD mal varlıklarını var..?? Var batu be desene bundan dolayı her kez tayyip bin Götünü..öpüyor .!! Demeki tayyip ci olununca milyoner oluyorsun taaa ABD bile mal varlığın var .Eğer ABD lerinde mal varlıkları varsa kim bilir TÜRKİYEDE ŞATOLARI,VİLLALARI,Bilinmez belkide HOLDİNKLERİ bile vardır ..!! Belkide sade be bakanların DEYİL akp TILI bütün bakanların milyonluk mal varlıkları vardır hele,hele,avrupada kim bilir neleri vardır yani ..!! Belkide DAMAT derindin bütün dünya ülkelerinde milyonlarca ,milyonlarca mal varlığı ve değer varlıkları vardır ..Hele tayyibin anaaaa,vayyyy.. be alp tilkiler tayyipgiler hanedanlığı ..bizi iyi soymuş soğana çevirmiş bayt be.. askalsım donumuzu alacaklarmış RAMAK KALMIŞ.! Uyyy vayyy,be amaaa bizde helâsı taaa bahçenin bir köşesinde derme çatma gece kondunun kirasını ödiyelimde kışta kıyamete sokaklara kalmıyalım diye çöplerden ekmek toplayıp mezarlıklarda mezar suluyor ,mezar yıkıyor bazende gecekondumuzun lira parasını çıkaramayınca tamamlamak için,dileniyoruz..zabıtaya yakalanmazsak..vayy be ..Şimdi anlaşıldı akp TILI olmanın gör ölmenin, yalaka ,YALTAKCILIK yapmanın SİKME BAŞLI TÜRBANLI OLMANIN PAHA biçilmez mirasçısı olmanın faydasını ..iyi oldu bizde kafayı yalandan şöyle bir siktirelim,SÖZDE TÜRBANLI OLALIM, tayyip,tayyip,DİYELİM padişahım tayyip,DİYELİM yolumuzu bulalım aynı yalaka ,yaltakcıların akptililerin tayyip bin götünü,öptüğü,gibi .Yok ben kafamı kesin,para için SİKTİREMEM haram yiyemem ,olsun çöpten ekmek yiyeyim tek haram olmasın, zaten bu dünya yalan öbür,,tarafda hesabı sorulur,terazi ağır gelirse ÇAYIR,ÇAYIR,YANMAK VAR SONUNDA boş ver haram yemeyeyim..dünya malı dünyada kalır ,DOLAYISI ile ben etti kurban bayramında yerim nasılsa bayram yakın hayır kurumları ,dağıtıyor komşularımız fakir kurban felâ kesecek,durumları yok BİRİLERİ verir yeriz boş ver haram yemeyelim ve yalan yerede SİKME BAŞLI olmayalım belki,akptilileri tayyibi kafayı SİKTİRSEK YALAN YERE TÜRBANI takarsak ama yoook ben yapamam tayyibi kandırırız ama TANRIYI ASLA VE ÖBÜR,TARAFDADA HESABI CEHENDEMDE YANMAK OLUR haram,yersek,,başkalarının vergi parasını yersek,rıksını,yersen TANRI bir tarafdan çıkarır bol ver ben çöpten..ekmek toplamaya devam edeceğim arnım ak yüzüm pak .Benim rahmetli ninem derdiki sakın..hırsızlık,yapmayın ..gidin,dilenin..ama hırsızlık yapmayın TANRI ACILAN AV6CA 5 KURUŞ EKMEK PARADI NADİP EDER AMA HAKİKATEN İHTİYACINIZ VARSA .Her neyse eğer bunların AND MALVARLIĞI VARSA DĞNYANIN BÜTÜN ÜLKELERİNDE KESİN HER ŞEYLERİ VARDIR .

Avatar
D 2018-08-01 23:32:04

Rezaletin böylesi . Bunlar Varlık parası istemiyorlarmıydı . Eee bu ne şimdi Parasını ABD de bu Nasıl bir şey birde biz milliyiz diyorlar. Hade be sizde olurda bu kadarı olmaz . Nasıl cevabını vereceksin acaba uykuların kaçti deyilmi , yedigin hurmalar gelir seni böyle gıdıklar ,düşün taşın çık işin .içinden bakalım .

Avatar
D 2018-08-01 23:20:40

Duyduk duymadık demeyin . Soylu bakanımızın ABD olan mal varlığını dondurma kararı almışlar .Demek beyimizin mal varlığı oradaymış . Şimdide derki iftiradır yalandır vay vay vay daha neler duyacağız .