banner87

Aleviler 'sessizce' oruca başladı... Lokmalarını paylaşıyorlar

Kerbela'da 72 ehlibeyt üyesinin katledilmesi nedeniyle Aleviler tarafından tutulan 'yas orucu' başladı. Oruç 12 gün sürecek. Alevi Vakıflar Federasyonu (AVF) Başkanı Remzi Akbulut da Muahrrem Ayı ve tutulan oruçlarlar ile ilgili açıklama yaptı.

Aleviler 'sessizce' oruca başladı... Lokmalarını paylaşıyorlar

Kerbela'da 72 ehlibeyt üyesinin katledilmesi nedeniyle Aleviler tarafından tutulan 'yas orucu' başladı. Oruç 12 gün sürecek. Alevi Vakıflar Federasyonu (AVF) Başkanı Remzi Akbulut da Muahrrem Ayı ve tutulan oruçlarlar ile ilgili açıklama yaptı.

12 Eylül 2018 Çarşamba 00:05
Aleviler 'sessizce' oruca başladı... Lokmalarını paylaşıyorlar

Aleviler tarafından her yıl tutulan muharrem matem ayı (11 Eylül) itibariye başladı. 72 ehlibeyt üyesinin Kerbala'da katledilmesi nedeniyle tutulan yas orucu, 12 gün sürecek.

NE OLMUŞTU? 

Muhammed Peygamber’in torunu Hüseyin ve akrabalarının da aralarında bulunduğu 72 kişi, Hicri takvime göre 10 Muharrem 61’de (10 Ekim 680); halifelikte hak iddia eden Yezid’in ordusu tarafından Kerbala Çölü’nde öldürülmüş, kadın ve çocuklar ise esir alınmıştı. Aleviler, Ehlibeyt üyesi 12 imam için 12 gün matem orucu tutuyorlar. 12 gün boyunca düğün, eğlence gibi etkinlikler yapılmıyor. Et yenilmiyor ve oruçlar açıldıktan sonra da su içilmiyor. Gün doğumunda başlayan oruç, gün batımı ile sona eriyor.

Şiiler de Muharrem ayında yas tutuyorlar. Fakat Alevilerden farklı olarak matem orucu tutmuyorlar. Katliamın yaşandığı Muharrem ayının 10’uncu gününde (Aşura/Aşure Günü), törenler düzenleniyor. Türkiye’ye yaşayan Caferiler de farklı kentlerde törenler gerçekleştiriyorlar. Türkiye’deki en büyük anma töreni İstanbul Halkalı’da yapılıyor.

İŞTE REMZİ AKBULUT'UN YAPTIĞI AÇIKLAMA

Akbulut sosyal medya hesabından "Muharrem ayı,zalime ve zulme karşı onurlu direnişin adıdır.Mazlumların yanında saf tutulan matemin adıdır. İnsanlık tarihinde bir daha Kerbela gibi katliamların yaşanmaması umuduyla matem ayında tutulan oruçların kabülünü diliyorum" ifadelerini kullanarak şu açıklamayı yaptı:

Görüntünün olası içeriği: yazı

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 12.09.2018 00:30
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Haydar 2018-09-12 00:20:16

MAHREM URUCU ADEMDEN BERI BÜTÜN PEYGAMBERLERIN TUTUĞU URUCTUR HER INSAN DINI NE OLURSA OLSUN ALLAHI TANIYORSA TUTMALIDIR KURANDA AYETLERDE GÜZELCE AÇIKLAR BU URUÇ SADECE ALEVILERE SOYLENMEDI MAVIYA VE OĞLU YIZIDIN ZULÜMÜ URUÇ SADECE EHLIBEYTI SEVENLERE KALDI.EY INSAN OĞLU SEN HANKI URUCU SEVAP SAYARSIN KURANAMI YOKSA SUNET VEYA HADISLEREMI INANIRSIN .BENCE KURANI OKU ONA GORE URUÇ TUT BENDEN SOYLEMESI.MAHREM URUCUNUZ KERBALA YAŞINIZ ALLAH KABUL ETSIN

Avatar
T.C. ATATÜRKÇÜ ATEİST TÜRKÜM ,TÜRK 2018-09-12 04:37:38

Aleviler her kezin ,inançlarına dinlerine saygı duyuyorlar .!! Sizlerede onların inançlarına saygı duyacaksınız . ALEVİLERİ,SAYİPLENENİP İNANÇLARINA ,SAYGI hürmermet,duyuyorum ,ALEVİLER ÇOK İYİ KALPLİ İNSANLAR . Her kezle üzülür,her,kezle ağlar ,herkez le sevinçlerini acılarını paylaşır .Alevi arkadaşlarım BENİM ATEİSTLİĞİME hiç bir zaman hakaret etmediler .ALEVİLERİ bir ATEİST,OLARAK SEVİYOR VE SAYIYOR HÜRMET DUYUYORUM . Herkezin inancı ,dini kendinedir , Kimseyi ilgilendirmez .

Avatar
Gunther 2018-09-12 08:12:38

Baslik, Alevi inancina uygun olmamis "zalime ve zulme karsi". Inancim geregi oruc tutuyorum, kimseyi incitecek, intikam amaciyla degil.

Avatar
aydın 2018-09-12 00:25:55

aleviler turva atı hdp den uzak dursun,onların tek amacı aleviyi teröre çekmek,hdp e pkk yı red etmedikce yaklaşmayın

Avatar
sanamni dustu atesi 2018-09-12 01:17:16

aleviler ne yapip yapacaklarini kendileri daha iyi bilir kararini verir siz hain katliyamcilar kandira kandira katliyamlardan gecirdiniz alevileri yinemi ayni seneryolar havlamak urmek duser size alevilere ne yapacagini yolunu inancini soylemek belkirlemek bitti o zulum zamanlari kanmiyorlar artik hangi parti hangi olusun aleviye yer verirse esitce aleviler orda olacaklardir

Avatar
T.C. ATATÜRKÇÜ ATEİST . 2018-09-12 04:07:59

ATEİST İM ALEVİLERİ SAYİPLENİYORUM SAYI ,HÜRMET DUYUYORUM İNANÇLARINA KİMSE KARIŞAMAZ ,Alevile kimsenin inançlarına karışıyordu ALEVİLERİ SAYİPLENİYORUM İNANÇLARINADA SAYGI HÜRMET DUYUYORUM . Sizlerde,duyacaksınız onlarda sizinkine diyor. Rahat bırakın alevileri.

Avatar
T.C. ATATÜRKÇÜ ATEİST TÜRKÜM ,TÜRK 2018-09-12 04:19:00

Aleviler her kezin ,inançlarına dinlerine saygı duyuyorlar .!! Sizlerede onların inançlarına saygı duyacaksınız . ALEVİLERİ,SAYİPLENENİP İNANÇLARINA ,SAYGI hürmermet,duyuyorum ,ALEVİLER ÇOK İYİ KALPLİ İNSANLAR . Her kezle üzülür,her,kezle ağlar ,herkez le sevinçlerini acılarını paylaşır .Alevi arkadaşlarım BENİM ATEİSTLİĞİME hiç bir zaman hakaret etmediler .ALEVİLERİ bir ATEİST,OLARAK SEVİYOR VE SAYIYOR HÜRMET DUYUYORUM . Herkezin inancı ,dini kendinedir , Kimseyi ilgilendirmez .

Avatar
aydın 2018-09-12 04:35:10

TRAVESTİ AYDIN .Yine orospuluk yapıyorsun göt veren travesti ibne aydın nerelerdeysüdin uzun zaman . Ben söyleyeyim yazın müşteriler çoğaldı deyilmi ..? Aydını tanıtayım size aydın orta okul ,müdür yardımcısı ,aydın küçükkene babadı tarafından ve ailenin,değer erkek bireyleri tarafından TECAVÜZE UĞRAMIŞ İBNENİN TEKİ VE PSİKOLOJİK SORUNLARI DOLAYISI İLE UĞUŞTURULAR kullandığı için para yetiştiremediğinden dolayı ,kökenine, morfine ,eriyince TRAVESTİLİK YAPAN sapığın teki aydın müşterileri genelikle AKPTİLİ,SAPIK VÜSÖZDE VEKİLLER CAMİ İMAMLARI HACILAR ,HOCALA, ÖLÜ YIKICILAR (( ENSER,VAKIFI )) çalışanları sapık TECAVÜZCÜ imamlar ,ve değer akptililerin TRAVESTİLİĞİNİ YAPAN ORTA OKUL MĞDÜR VARDIMCISI. ((( AYDIN TRAVESTİLİK )) yaparak kullandığı pahalı uyuşturucuların parasını çıkartan İĞNENİN TEKİ EROYİN ,MORFİN ,KÖKEYİN..için İBNELİK YAPAN TRAVESTİLİK YAPAN GÖT..VERENİN TEKİ .DOLAYISI ile sık ,sık ,değerli yorumcular aydının müşterilerini ve KAT VİZİTLİ TRAVESTİ AYDIN hakında sizleri ,bilgilendireceğim ayrıca AYDINDA ( HİV ) HASTALIĞI VARDIR aydına küçülen babası alkol aldığı için taa çocukluğundan bu yana tecavüz etmiş ,değer aile erkek bireyleri ile .