banner87

Alevilerden peş peşe açıklamalar geliyor...

Alevi Dernekleri Federasyonu Birleşenleri'nden olan 19 Cemevi ve Dergahtan Alevilere karşı cezaevlerinde uygulanan ayrımcılığa dair ortak açıklama geldi.

Alevilerden peş peşe açıklamalar geliyor...

Alevi Dernekleri Federasyonu Birleşenleri'nden olan 19 Cemevi ve Dergahtan Alevilere karşı cezaevlerinde uygulanan ayrımcılığa dair ortak açıklama geldi.

10 Temmuz 2018 Salı 23:17
Alevilerden peş peşe açıklamalar geliyor...

Nilay GÖL / YURT

Cezaevlerindeki Alevi yurttaşlar inançları gereği Alevi Dedeleri ile görüşme talebinde bulunuyor, ancak cezaevi yönetimleri bu talebi reddediyor. Cezaevleri yönetimlerinin bu tavrı Alevi Bektaşi dernek ve vakıf temsilcilerini ayağa kaldırdı.

Alevi Dernekleri Federasyonu  Birleşenleri'nden olan 19 Cemevi ve Dergahtan Alevilere karşı cezaevlerinde uygulanan ayrımcılığa isyan ederek şu açıklamayı yaptı:

Diyanet İşleri Başkanlığı, Alevilerin varlığını kabul etmeyen, devlet eliyle ideolojik ve teolojik dayatmalarla bulunan anayasal bir kurumdur. 
Cem evlerini ibadethane, cemi ve diğer tüm inançsal ritüelleri kabul etmediği gibi, bireysel inanç isteklerimiz olduğunda, Alevi inancı hakkında yargıyı, siyasi otoriteyi, eğitim-öğretimi etkileyen müdahaleci tutumlarda bulunur, Temsil etmediği bir inanç hakkında fetva vermeye hatta Alevilik ve Sünnilik arasında fark yok deyip Alevileri görmemezlikten gelmeye ve Alevilik inancının yaşama dair pratik yaklaşımlarını ve tanımını sonlandırmayı üstlenir.
Geçmişten günümüze kültürü, eğitimde ileri görüşlü, ahlakta disiplinli, iyiliğe bağlı, hümanizmi seven, hoşgörülü, özgürlükçü düşünen bir inancın temsilcileri olarak önceliğimiz kimsenin haksız yere tutsak edilmemesi suç işlemesi durumunda ise insanca yaşama hakkının elinden alınmamasıdır.
Bizler bu projenin bir dindarlaştırma sistemi olduğu kanısındayız tüm kurumlarımız bu konuda fikir birliğindedir çünkü manevi rehberlik hizmetleri ile 360 cezaevinde 75'i kadın olmak üzere 680 din görevlisi, mahkûmlara manevi destek hizmeti veriyor.

Diyanet işleri başkanlığı bu proje kapsamında Alevi mahkûmlarının Alevi Dedesi istemesi durumunda gönderileceğini hatta gönderildiğini açıkladı. 
Sünni Din görevlilerinin, cezaevlerinde sunacağı din hizmetinin çerçevesi diyanetin yasal metinleriyle çizilmiştir bu yasal metinler içinde Alevilik henüz kabul görmezken bu hizmet Cezaevi yönetiminin inisiyatifine bırakmak, güvenlik, fiziki ortam diğer tüm konularda Alevi mahkûmları riske atmak demektir. 

İşte bu kapsamda Mahkûm Alevi canlarımızla görüşmemiz, inançlarını yaşatmaları konusunda telkinde bulunmamız mümkün görünmemektedir. Bizler her inançtan kişilerin tutuklu ya da hükümlü olma ihtimali dâhilinde bu hakkın verilmesini ve düzenlemelerin adil olmasını istiyoruz.

“Mahkûmlara Manevi rehberlik Projesi kapsamında  “Alevi mahkûmların inançlarını yaşama fırsatını bulamıyor örneğin Eski CHP Milletvekili Eren Erdem şu an tutuklu ve Alevi Dedesi ile görüşme isteği var ancak bu talebi proje kapsamına alınmadı talebi ret edildi.

Bizler Eren Erdem’in farklı inanç ve din mensubunun sesi olduğunu düşünüyor bu talebinin yerine getirilmesini istiyor.

Alevi Dernekleri Federasyonu olarak;  Her şeyden önce cezaevi din ve inanç hizmetleri hassasiyet gerektiren bir hizmettir. 

Hizmetin kapsamını belirleyen programdan, hizmeti sunana, hizmet verilen ortama ve hizmet sunulurken kullanılan dile varıncaya hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşünüyor başta Avrupa insan haklarının Mahkemesinde de karara bağlanan eşit yurtadaşlık hakkımızın verilmesini istiyoruz, bu kapsamda mahkum olan canlarımızda kendi inançlarını tutukluluk  süreç içinde yaşayacaklardır. 

Aksi durumda Cezaevine giden Alevi dedelerinin Gri pasaportla  (Hizmet)   yurtdışına giden Dedelerden farkı olmadığını alenidir.
Saygılarımızla.

Alevi Dernekleri Federasyonu Birleşenleri:

Garip Dede Dergahı
 
Erikli Baba Dergahı 

Bağcılar Cemevi 

Kağıthane Nurtepe Cemevi

İstanbul Cemevi 

Esenler Cemevi

Kilyos Cemevi

Kazım Karabekir Cemevi 

Yunus Emre Cemevi

Uğur Mumcu Cemevi

Yalova Pirsultan Cemevi 

İzmir Canbir Cemevi

Derince Cemevi

Süccaddin Veli Dergahı

Eskişehir Hacı Bektaş Cemevi

Bozhöyük Cemevi 

Kafi Baba Cemevi 

Divriği Hacı Bektaş Cemevi

Başköy Hasan Efendi Cemevi

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 11.07.2018 00:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
GERCEKLER 2018-07-11 01:01:50

amcik sunnilerde seref ve haysiyet yoktur. amcik sunniler, orospu evladi recep amcik erdogan gibi birinin gotunu yalar, o hirsizlik yapinca sesini cikartmaz, cunku bunlar sunnilerin dininin temelidir, cehennemlik sunniler.

amcik sunniler gizli gizli icki icerler, zina yaparlar, hirsizlik yaparlar, komsularini rahatsiz ederler, cocuk tecavuzculerini yargilamazlar, 1 kisiye 10 kisiyle saldirirlar cunku kopek gibi korkaktirlar.

bu amcik sunniler o kadar korkaktirlardir ki, suriye'de kendiler savasmak yerine isidli parali kopeklerini gonderirler. namaz kildiklarini zannederler, oruc tuttuklarini zannederler, halbuki ikiyuzludurler ve Allah'i kandiramazlar.

Bu amcik sunniler kulliyen OROSPU COCUGUDUR. Ben alevi degilim, anti kapitalistim. amerika ve israil'in sikini yalayan amcik sunniler dinden bahsedemezler, CEHENNEMDE amerika ve israil ile ebedi kalacaklardir.

Hadi itiraz edin soylediklerime, amcik sunniler!

Misafir Avatar
GERCEKLER 2018-07-11 09:10:18 @GERCEKLER

yorumuma cevap yazan cocuk tecavuzcusu orospu cocugu sunniler, gercekleri duyunca provokasyon diye ziplarsiniz. baska zaman isid'i destekleyip irak'ta suriye'de musluman kani dokersiniz. israil ile milyar dolarlarca anlasma yapip, filistin hamiligi yaparsiniz. o kadar boksunuz ki sunniler, her tarafinizdan ikiyuzluluk fiskiriyor, ne de olsa omer bin hattab'in tohumlarisiniz. ne zaman amerika ve israil'e karsi bir savasta bulundunuz? ne zaman hirsiz amcik erdogan'i protesto ettiniz, kopek gibi sustunuz ve zulme karsi susan zalimlerle beraberdir. TAMAM MI simdi amcik sunniler??????

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
selam 2018-07-11 09:02:57 @GERCEKLER

Alevi sünni hepsi müslümandır. Hepimiz ALLAH ve Resulü HZ MUHAMMED SAV e tabiyiz. hepmiz namza kılarız oruç tutarız. islamın 5 şartına uyarız. nifak sokmak isteyenlere kulak asmayız. ortalık karıştıranları kınıyoruz .yaşasın. alevi sünni kardeşiği

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
ella nano ya cevap-----------selam 2018-07-11 09:00:28 @GERCEKLER

ella mono------------------ çok salakmısın yoksa gerçekten dinsiz sapıkmısın?. Aleviyi dışlayan falan yok bir. birde alevi üzerinden devlete millete zarar vermek topluma ayrımcılık salmak isteyenlerin oyununa gelmişsin iki. birde Allah a inanıp dine inanmaman seni sünni de yapmaz. sen bu görünüşte SAPIK zihniyettensin. . sünni müslüman olmak istiyorsan ki olmanı ben isterim. EŞHEDÜ ENLA İLAHE İLLALLAH VE EŞHEDÜ ENNE MUHAMMEDEN ABDUHU VE RESULUH deyip ve islamın şartlarını uygulaman gerek. umarım tutarsın.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
yine dikkat 2018-07-11 08:49:54 @GERCEKLER

ŞER MAKİNASI PROVAKTÖRLER kımıldamaya başlıyor.

Beğenmedim! (2)
Avatar
A 2018-07-11 01:03:42

Ulan alevi düşmanı deyus senide papazıda alevilerin tümü 's..sin. Yavşak yobaz

Misafir Avatar
ella mono 2018-07-11 01:36:28 @A

Ben alevi değilim bu halde sunni oluyorum anladığım oysa ben ben tek Allaha inanan ama dinlere inanmayan bir ataist düşüncede olan birisiyim ve alevi diye ayrımcılık yapan kim varsa Allah belasını versin ayrımcılık ırkçılık kötü bir şey bir müslümana yakışmayan bir şey ama baştaki diktatör alevilere çephe alarak bakıyor ve kınıyorum alevi veya sunni fark etmez öenmli olan ülkeye hayırlı birisi olmak kimsenin dini kimseyi ilgilendirmemeli

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2018-07-11 01:12:16

aleviler atatürke katil diyen,şeriat ayaklanması yapan seyh sai
te sahip çıkan hdp den uzak durmalıdır,solcu hdp e miletvekillerinin ortak özeligi ataturk duşmanı ve kemalistlere katil demesidir

Misafir Avatar
sampyion 2018-07-11 01:18:16 @aydın

ataturk bir katil idi. ingiliz piyonu idi. dersim'de onbinlerce masum insani oldurten birisi icin katil lafi hafif bile kalir. hadi simdi siktir git ve olmayan beyninle bu soyledigim gerceklerin uzerinde dusun. ucaklarla bombalar yagdirdigi o mazlum kadin ve cocuklar, ataturk'un cehennemde kopek gibi yanmasina yeter.

Beğenmedim! (3)
Avatar
pilov 2018-07-11 07:15:29

küfür etmeden yorum yapin ayip artik ulkede aleviligide sunniligide yasakliyorum nedir bu kavganiz sizler arapmisiniz arabin kavgasini yasatiyorsunuz bir daha gormeyim

Misafir Avatar
hak ediyorsun 2018-07-11 08:56:46 @pilov

kufur yazmasinlar amma sana yazilacak baska kelime bulamiyorlarki eren erdemin dinine inancinada sen karar veriyorsun dede istemisse dede gider hoca istemiyor ateist olduguna senmi karar veriyorsun seninle muhabeti nedir erdemin kim neye inananirsa sana hoca o nada dede inanci gereyi neden prafakatorluk yapiyorsun

Beğenmedim! (0)
Avatar
Mehmet 2018-07-10 23:36:18

Vergimizi bir bölümünü cemevlerine ve kültürünüze ayırtmak için çağrı yapsaydınız ,daha makbul olurdu. Bu bir günlük gazete manşetidir

Avatar
pilov 2018-07-11 06:26:30

eren erdem ateisttir dede istemiz ise bak yine alevileri kullanmak istiyorlar dede isteyene Kadar otur dinini ogrensene dedenin sana ne yarari olacak gunahmi cikaracaksin erdoganin yerinde olayim ne Kadar alevi sunni tarikati varsa kapatirim inanclarda tarikat olmaz hangi kitaba inaniyorsan al otur oku o kitab sana Dogru yolu gosterir

Avatar
ali 2018-07-11 12:23:30

Bizim erkânımız; ahlâkı Muhammed’i ve edebi Ali’dir.
Cahiller ve hak tanımazlara, sükût ile karşılık veriniz.

Avatar
Alevisiken 2018-07-10 23:26:27

Papaz gönderilsin onunla görüşsün ibneler

Misafir Avatar
alcak soysuz it oglu it 2018-07-11 09:00:37 @Alevisiken

papaz senin hocandan milyon sefer daha iyidir papazin vijdani vardir sizin igrern zehirli kininiz vardir insanlik dusmanisiniz katliyamci cihatcisiniz insan yakanlar aleviler gelir anani skrler stir git kayip ol bulurlar seni

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
sikici 2018-07-11 01:03:11 @Alevisiken

ulan cocuk tecavuzcusu orospu evladi sunni, adresini ver de anani nasil sikiyorum gor. versene ulan adresini orospunun evladi, yezid'in tohumu, ebubekir zindik'in dindasi.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
aleviler senin avradini siksin 2018-07-10 23:33:54 @Alevisiken

sefefini siktiyim cihatcisi aleviler ananin amina koysun ipne orospu cocugu senin basi sariklini esekler siksin alevilerin emeyiyne namaz kilip cenete gideceksin deilmi anani ver elevinin emeyi karsiligi cenete git

Beğenmedim! (2)