banner87

Alman basını: Erdoğan'ın fazla zamanı kalmadı

"Erdoğan yönetiminin yapabileceği çok şey var..."

Alman basını: Erdoğan'ın fazla zamanı kalmadı

"Erdoğan yönetiminin yapabileceği çok şey var..."

16 Ağustos 2018 Perşembe 10:20
Alman basını: Erdoğan'ın fazla zamanı kalmadı

Türkiye'deki ekonomik krizin ele alındığı Süddeutsche Zeitung gazetesindeki yorumda "Erdoğan oturup beklerse resesyon gecikmeli gelir ama çok ağır olur" değerlendirmesi yer alıyor.

Süddeutsche Zeitung Türkiye'deki para krizinin bulaşma tehlikesine dikkat çektiği yorumunda ekonomik daralmanın kaçınılmaz olacağını yazıyor:

"Çoğu uluslararası iktisatçıya göre Türkiye'nin resesyona sürüklenmesini önlemek mümkün değil. Önemli olan ne zaman geleceği, kontrol edilebilir olup olmayacağı ve yumuşak mı geçeceğidir. Erdoğan oturup beklerse resesyon gecikmeli gelir ama çok ağır olur. Daralmayı yumuşatabilmesi için Erdoğan'ın şimdiye kadar yaptığının tam aksini yapması gerekir. Para politikasına karışmamalı ve devlete daha az para harcatmalıdır. Önceleri çok başarılı olduğu ekonomik reformlara geri dönmelidir. Merkez Bankası faizleri güçlü şekilde arttırmalı ve güven ortamı yaratabilmek için Türkiye Uluslararası Para Fonu'ndan destek kredisi istemelidir. Erdoğan'ın fikrini değiştirmesi için fazla zamanı kalmadı. İlkbaharda Dolar'la alınan borçların vadesi gelmeden kriz planı hazırlanamazsa Türkiye'nin durumu çok kötü olur."

Frankfurter Allgemeine Zeitung Trump ile çekişen Erdoğan'ın kazanma şansının olmadığını vurguluyor:

"Milliyetçilik ve Batı aleyhtarı retorik iktidarın yolunu açtıysa, Türkiye Cumhurbaşkanı'nın ne kadar ağır bir ipotek altına girdiği gözden kaçabilir. 'Erdoğan sisteminden' duyulan kuşkular nedeniyle para krizinin ekonomik krize dönüşmesi mümkündür. Kendine yeni müttefikler arayabileceğini söyleyen Erdoğan Rusya ve İran ile birlikte Amerikan dış politikasını olumsuz etkileyebilir. Ama o kendini birçok çıkmaza birden soktu. ABD ile arasındaki anlaşmazlık konuları sayılamayacak kadar fazla. Bölge ülkelerinden sadece Katar ve İran onu destekliyor. Amerikan mallarına ek vergi koyması Trump'ın daha avantajlı durumda olduğu gerçeğini örtmez. Amerikalı papazın tutukluluk halinin sürmesi seçmenlerinin önemli bölümünün desteğini almasına fırsat yaratıyor. Erdoğan blöf yaptıktan sonra şimdi Merkel ve Macron'dan destek bekliyor. Vah, vah!"


Stuttgarter Nachrichten gazetesi Türkiye'deki krizi şöyle yorumluyor:

"Türkiye'nin yakın gelecekte uluslararası arenada nasıl konumlanacağı merak konusu. Erdoğan şimdilik Çin ve Rusya'ya ABD ve Avrupa'dan daha fazla yakınlık gösteriyor. Bu durum sadece ekonomik bakımdan ilginç olmakla kalmıyor. NATO'nun doğudaki müttefiki kararsız bir partner oldu çıktı. Erdoğan içerde iktidarını genişletmeye, dışarıda ise Türkiye'yi sağlam bir ortağı olmadan tek başına bazen birine, bazen de başkasına karşı çıkan bir ülke yapmaya çalışıyor. Bu taktik içerde de, dışarda da başarısızlığa uğramaya mahkûmdur. Taktik bozuluncaya kadar da düşüncesizce davranışlarını sürdürecektir."

Frankfurter Rundschau gazetesi Türkiye ile ABD arasındaki giderek artan gerginliği konu alan yorumunda şu görüşlere yer veriyor:

"ABD ile Türkiye arasındaki anlaşmazlık büyüyor. Almanya Başbakanı Angela Merkel'in Cumhurbaşkanı Erdoğan ile yapması planlanan görüşmenin olumlu katkısı olabilir. Erdoğan'ın bu kez Berlin'e zayıf bir pozisyonda gelmesi avantajdır. Merkel'in mülteci krizinde yardım aramak için Erdoğan ile yaptığı görüşmede bunun tersi olmuş ama kimse açıkça dillendirmemişti. Erdoğan ülkesinin ekonomik ve siyasi krizine çare bulmak zorunda. Almanya hükümeti ona yardımcı olmalı, lâkin şartlarını da sıralamalıdır. Erdoğan yönetiminin yapabileceği çok şey var. Yaparsa, bu herkesin yararına olur."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 16.08.2018 13:04
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KIM YAPTI???? 2018-08-16 13:35:17

Ecevit olunca ekonomok kiriz deniyor AKP olunca dis guclerin saldirmasi. AKP yol yapti kopru yapti, tunel yapti amma ekonomik kirizi dis gucler yaratti. FETO ile yillar suren ortaklik bozulunca CEHAPE FETOcudur. AKP ile PKK arasinda yillar suren gorusmeler ve anlasmalardan sonra CEHAPE PKK ile biraberdir. Katar’dan baska dost ulke kalmadi suc yine CEHAPE’nin. Tabi canim AKP hic yanlis yapar mi.

Misafir Avatar
2001 ekonomik krizinde 2018-08-16 14:37:31 @KIM YAPTI????

1 dolar 1.23 TL idi

Beğenmedim! (0)
Avatar
Cehalettt yaşasın!!!! 2018-08-16 11:38:45

Bu cehalet biz halkta kibir ve çok bilmişlik politikacılarda olduğu sürece biz daha çooooook çile çekeriz.

Misafir Avatar
disardan saman satin alinca 2018-08-16 14:44:16 @Cehalettt yaşasın!!!!

dolar oduyoruz dis a bagimlilik sonlandirilmali

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
uretime agirlik verilmeli ucuk kacik beton 2018-08-16 14:43:24 @Cehalettt yaşasın!!!!

yap islet hazine garantili dolar bazinda projelere son verilmeli disaridan sigir satin aldikca dolar oduyoruz ciftcilige hayvanciliga onem verilmeli

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
300 odali yazlik saray da iptal 2018-08-16 14:41:14 @Cehalettt yaşasın!!!!

edilsin israf a son verilsin tasarrufsa hep beraber

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kopru gecisleri sehir hastaneleri 2018-08-16 14:40:31 @Cehalettt yaşasın!!!!

dolar bazinda .. neden dolar bazinda ???

Beğenmedim! (0)
Avatar
zx 2018-08-16 12:51:01

Arkadasim bu rte degilmi türkiyeye sit 18 adayi yunanistana peskes ceken? Ayrica bizim ab ye nato ya ihtiyacimiz yok . Bu rte degilmi komsularla sifir sorun diyerek etrafimizda komsu ulke varmi? Ve türkiye cumhuriyeti devletini yönetenler basiretsiz capsiz devlet adamligiyla zerre alakalari yok ABD KATİL İSTİLACI SÖMÜRGECİ devlettir. Komsumuz irakta abd 1milyondan fazla muslumani katletti ADANA İNCİRLİK ÜSSÜNÜ ABD FÜZELERİYLE donatan bu rte idi ABD turkiyede 2001 krizini rte yi bu memleketin basina bela musallat etti iktidara getirdi ne zaman aralarinda cikar iliskisi bitti ÖKÜZ ÖLDÜ ortaklik bitti TABLO BU

Avatar
zx 2018-08-16 13:03:31

Bir tane diktatör bozuntusu başlan yüzünden bakin memleket ne hale geldi TÜRKİYE: CUMHURİYETTİR bu cumhuriyet ve parlementer sistem düşmanı ADETA ABD ye İLAH GİBİ TAPMAKTADIR türkiyeyi 16 yil abd yasayalariyla yönetti bu devlletten maas aldi EMİRLERİ abd den tekel telekom petkim bankalar fabrikalar otoyollar limanlar seker fabrikalari VE KUMPAS ORTAĞI ABD YE GİZLİCE ATATÜRK ORMAN ÇİFTLİĞİNİ 88 MİLYON DOLARA SATTI Bu rte VATAN HAİNİ... RAHMETLİ MEHMET AKİF ERSOY DEKİ SAHİPSİZ KALAN MEMLEKETİN BATMASI HAKTIR.

Avatar
Deist 2018-08-16 13:44:50

Tayyip'i ABD ve AB ülkeleri basa getirdi ve ayni ülkeler ipini cekecekler. Hazir olun, önce Lahey ve AiHM ve ardindan Milosevic gibi kotese. Akdeniz ve Ege'de Onbinlerce Suriyelinin bogulzp ölmesinde Tayyip sorumlu tutulacak. Suriye politikalari ve milyonlsarca Suriyelinin vatanlarini terketmesi Tayyip'e baglaniyor. Bilmis olun.

Avatar
zx 2018-08-16 13:12:21

Bu rte 2002 de geldiginde dis borc 120 milyar doladi simdi ise 470 milyar dolar; 16yilllik iktidarinda vatandastan 850 milyar dolar vergi topladi. 16 yilda turkiyeye harcadigi para ozellestirmeler dahil 60milyar dolar TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN merkez bankasindaki para rezervesi 136 milyar dolar. Peki Türkiyeden ARAKLANAN 2 TRİLYON DOLAR NEREDE cevap sarayda...

Avatar
AB ile ABD nin tutarsizliklari neden görülmüyor 2018-08-16 12:06:47

AB 50 senedir kapisinda beklettigi Türkiye yi almadigi gibi Teröristlere yardimci olup himaye ettigini ve ABD nin Türkiye ye karsi yaptiklarini saymakla bitmez ama en önemlisi Partneri oldugu Türkiye yi bir kez daha sirtindan bicaklamistir ayrica NATO partnerleri ise EGE ve Akdenizde yapilanlari görmezden gelerek Erdogani mi sucluyorlar simdi?
Ben akp li degilim ama söyle bir düsünün ve öyle kararinizi verin derim

Avatar
ATEİST: 2018-08-16 16:18:27

Bu adam ülkesini ,ULUSUNU düşünen ,ülkesi ,ULUSU MENFAATLERİ İÇİN, çalışan siyasetçi üst düzey politikacı DEYİL ..! Bu ADAMIN tek bildiği MEVKİİ,MAKAM, KENDİ VE HANEDANLIĞININ hadda ve hadda 7 DEN 77 SÜLÂLESİNİN olduğu gibi birde MENFAATLERİNDE kullanacağı insanların menfaatlerini gösterisini, düşünüyor .Tamamen ÜLKEMİZ TÜRK VATANIMIZ VE TÜRK ULUSUNUN NE MENFAATLERİ NEDE maddi ve nameyi ilerlemesini DEYİL. Dolayısı ile bu adam EGOİST .AŞAĞILIK KOPLEXLİ,kendini beğenmiş ben ,sadece ben biliyiyorum.. be TANRIDANDA dünyada merkezdende..büyüğüm benim üstüme yok ..koplexli,aklı denge sorunu DELİ GÖMLEĞİ GİYECEK SON SEFAYA GELMİŞ RUH HASTASI bu adam inanın ki ÇOOK tehlikeli bir ruh sağlığı bozuk politikacı KESİN, KESİN bu adamı tedavi edilemesi..münkün olmadığı için ya CUMHUR başkanlığından BERTARAF edilecek eğer itiraz edersede KESİN TUTUKLANIP ya akıl hastanesinde bir ömür yatacak..yada çok yüksek ağır tutukluların bulunduğu HAPİS HANEYE KONULACAK DAHA OLMADI ÖZEL KANUN ÇIKARILIP (((((((( ASILACAK ,ASILACAK ))) bu adamdan kurtulmanın 3 şıkkı..bu yoksa bu adam dan kurtulmak için eceli ile ölmesini beklersek DEMOKRATİK LAİK TÜRK ULUSU TÜRK VATANİ DİYE BİR ÜLKEMİZ KALMIYACAĞI GİBİ HARİTANDAN SİLİNECEĞİZ BU ADAM 16 SENEDİR ÜLKEMİZ TÜRK VATANIMIZI CEBREN VE HİLE İLE İŞGAL ETTİ BİR FİİL BÖLDÜ PARÇALADI ülkemize el koydu sorumsuzca kendi malıymış ,gibi satıyor alıyor el koyuyor büttün..ülkemizin maddi ,manevi değerlerini çalıyor ,KENDİ üstüne geçiriyor ÇOOK sorumsuz ve haddini aşan hakaretler yapıyor biz TÜEK ULUSUNU alçalıyor vs çvs ,eğer bu adam ENKISA ZAMANDA KESİN..BERTARAF EDİKMEZSE BİZ TÜRK ULUSUNU VE TÜRK VATANIMIZI YAKINDA ÇOOK YAKINDA BİR ÇOOK SORUNLAR FELÂKET FACİA , DEHŞET BEKLİYOR !! Bir SURİYE IRAK, LİBYA, mısır ve değer FELÂKET içinde bulunan ülkelerden farkınız kalmiyacak ÇOOOK kötü ,çok kötü sosyal yalayınız olacağı gibi ekonomide ve değer felâketler DOLAYISI ile eriyip gideceğiz .,bu ADAMIN hemen şimdi BERTARAF edilmesi gerek zaten çooooooook bile geç kaldık çok KESİN bu adam ya tutuklanacak yada sınır ve ruh sağlığı hastanesine kapatılacak bir ömür boyu yok tamamen ..IŞGAL EDİLECEĞİ DEMOKRATİK LAİK LİĞİ ZATEN KAYBETİJ HİÇ OLMASA ÜLKEMİZİ TAMAMEN İŞKAL EDİP ZİHMETİNE GEÖİRNEDEN GEÇ KALMADAN BİLEYLER YAPILMASI GEREK .