Alman marketçiden ÇAYKUR açıklaması

Alman marketçiden ÇAYKUR açıklaması

ÇAYKUR bir kilogram turist çayının Almanya'da 9.5 TL,Türkiye'de 25.90 TL olduğu iddiasını değerlendiren Euro Gıda Şube Müdürü Onur Çimen, "ÇAYKUR Türkiye'de de Almanya'da da aynı fiyat tarifesini uygular. Market ekstra bir kampanyaya gitmiş olabilir"dedi.

ÇAYKUR'un bir kilogram turist çayının Almanya'da 9.5 TL, Türkiye'de 25.90 TL olduğu iddiası sosyal medyada gündem olurken Berlin'in en büyük Türk marketini işleten Euro Gıda'nın şube müdürü Onur Çimen'den açıklama geldi. Sözcü'den Can Mumay'a konuşan Çimen, "ÇAYKUR Türkiye'de de Almanya'da da aynı fiyat tarifesini uygular. Market ekstra bir kampanyaya gitmiş olabilir" diye konuştu.

4.7 EURODAN SATILMALI

Türkiye’de ihraç edilen çayda yüzde 8 KDV bulunuyor. Yani 25 lira 90 kuruşa satılan çay için 4 lira 66 kuruş KDV ödüyoruz. Böylece çayın ÇAYKUR’dan çıkış fiyatı 21 lira 24 kuruş oluyor. Bu çayın normal koşullarda Almanya’da 4.7 euro’dan satılması bekleniyor. Fakat çay 2.49 euro’dan satılıyor. Almanya’da gıdada yüzde 7 KDV var.

‘ÇAYKUR ALMANYA’DA DA BERLİN’DE DE AYNI FİYAT TARİFESİNİ UYGULAR’

Berlin'de 13 şubesi olan Euro Gıda'nın Şube Müdürü Onur Çimen sozcu.com.tr'ye yaptığı açıklamada ÇAYKUR'un Berlin bölgesi için kendilerine böyle bir fiyattan çay vermediğini söyledi. Çimen fiyatların Türkiye ile aynı olduğunu belirtirken, “Fiyatlar Türkiye fiyatıyla hemen hemen aynı arada 1 TL vardır en fazla. Buralarda kilogram ile satılmaz çay. En büyük boy yarım kilogramdır. Çok satılan 200 gram var. Turist çay 200 gram 1.29 euroya satılıyor. 4 tane alırsanız 5 euro eder. Kilogramı yaklaşık 25 TL oluyor. Aynı Türkiye fiyatı gibi” ifadelerini kullandı.

Söz konusu afişteki market sahibinin haftalık bir indirim yapmış olabileceğini belirten Çimen, “Müşteri çekmek için bu afişi koymuş olabilir” diye konuştu.

‘MARKET MÜŞTERİ TOPARLAMAK İSTEMİŞ OLABİLİR’

Çay Sanayii İş Adamları Derneği Başkanı Erdal Saral sozcu.com.tr’ye yaptığı açıklamada fiyat arasındaki farkı ÇAYKUR'a sormak gerektiğini belirtirken, “Oradaki market bazı malları maliyetin altında müşteri toparlamak istemiş de olabilir” diye konuştu. İhraç edilen mallarda KDV olmadığını ve fiyat avantajları bulunduğunu belirten Saral Türk çayında zirai ilaç bulunmadığı için yurtdışında daha kıymetli olduğunu belirtti. Türkiye’nin yurt dışına çay ihracı konusunda sorunlar olduğunu belirten Saral bu yıl Fransa’ya organik yeşil çay gönderildiğini anlattı. Saral Türk çayının Avrupa’daki fiyatının rekabetçi olduğunu söylemenin güç olduğunu da belirtti.