AYM kararına CHP'den ilk açıklama: ‘Baskı altında hareket ettiğini…’

CHP Sözcüsü Bülent Tezcan, Anayasa Mahkemesinin (AYM), seçim ittifakı yasasının bazı hükümlerinin iptali istemini reddetmesine ilişkin açıklama yaptı.

AYM kararına CHP'den ilk açıklama: ‘Baskı altında hareket ettiğini…’

CHP Sözcüsü Bülent Tezcan, Anayasa Mahkemesinin (AYM), seçim ittifakı yasasının bazı hükümlerinin iptali istemini reddetmesine ilişkin açıklama yaptı.

31 Mayıs 2018 Perşembe 19:18
AYM kararına CHP'den ilk açıklama: ‘Baskı altında hareket ettiğini…’

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Bülent Tezcan, Anayasa Mahkemesinin (AYM) seçim ittifakı yasasının bazı hükümlerinin iptali istemini reddetmesine ilişkin, "AYM, bu kararıyla hukuk ekseninde karar vermediğini, tam tersine siyasi baskı altında hareket ettiğini bir kere daha ne yazık ki göstermiştir"  değerlendirmesinde bulundu.

AYM, seçim ittifakı yasasının bazı hükümlerinin iptali istemini reddetti. Konuya ilişkin Anadolu Ajansı'na açıklamada bulunan Parti Sözcüsü Tezcan, 7102 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri Seçmen Kütükleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un bazı hükümlerinin iptali için AYM'ye gittiklerini söyledi.

‘İKTİDAR BASKISI GÖLGESİNİ ATMASINI BEKLERDİK’

Söz konusu yasada, seçim güvenliğini ihlal eden çok açık düzenlemelerin olduğunu, serbest seçim hakkının ihlal edildiğini kaydeden Tezcan, şunları kaydetti:

"AYM, bu kararıyla hukuk ekseninde karar vermediğini, tam tersine siyasi baskı altında hareket ettiğini bir kere daha ne yazık ki göstermiştir. Bu kararıyla AYM'nin üzerindeki iktidar baskısı gölgesini atmasını beklerdik ama bir kere daha AYM'nin Anayasa'ya, evrensel hukuk ilkelerine göre değil, tek adam rejiminin dayatmaları ve telkinlerine göre hareket ettiğini görüyoruz. Hiçbir çağdaş ülkede olmayacak şekilde mühürsüz oy pusulalarının geçerli sayılabileceği, sandık taşımalarının yapılacağı, sandıkların bölüneceği gibi düzenlemelerin Anayasa'ya aykırı olmadığını söylemek, ya Anayasa'yı bilmemektir ya siyasete karşı hukuku savunma cesaretine sahip olamamaktır. İkisinden birisidir."

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
CHPAYMTezcanIttifakSeçim
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
hak hukuk adalet istiyoruz 2018-05-31 19:50:16

seffaf adil secim istiyoruz muhursuz oylarin sayilmasi ne demek ??? dunyada ornegi varmi ???

Misafir Avatar
AKP hangi yuzle oy istiyor 2018-06-01 00:09:37 @hak hukuk adalet istiyoruz

16 senede Milli Varliklarimizi sattiniz yer alti madenlerimize kadar cogu yabancilarin eline gecti IMFY BORCU ODEDIK DIYORSUNUZ DA MILLI VARLIKLARIMIZI 60 Milyar a veya 70 MILYAR Dolara satmadinizmi ??? AKP iktidara geldiginde dış borcumuz 129.6 milyar dolardı Simdi Dis Borcumuz 450 Milyar Dolar yapilan sehir hastaneleri kopruler falan filan hazine garantili dolar bazinda borc kullananda oduycek kullanmayanda oduycek dolar arttikca ucretler artacak avrupada hic kimse yaptigi yolla koprulerle ovunmez cunku bu devletin gorevi o kadar vergi odeniyor MILLET DE HIZMET BEKLIYOR ciftci lik can cekisiyor Hayvancilik can cekisiyor Millet Borc Bataginda Cogu Kirasini oduyemiyor Esnaf Desen onlarda Maddi SIKINTIDA SONUC ET I SAMANI BUGDAY I MISIR I COGU SEYI ITHAL EDIYORUZ DOLAR ARTTIKCA HERSEYE ZAM GELIYOR ciftci mutsuz isci mutsuz esnaf mutsuz emekli mutsuz memur mutsuz hepimiz mutsusuz insanlar borc bataginda yeter artik AKP ise israf

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
EBEDI BASKOMUTANIMIZ MUSTAFA KEMAL ATATURK 2018-05-31 23:37:34 @hak hukuk adalet istiyoruz

Atatürk'e Saldıranlara Özel Video "KUDURUN"
https://www.youtube.com/watch?v=E9Zfd277Hfw

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
göt siktiren adamdan cumhurbaşkanı olmaz 2018-05-31 20:17:55 @hak hukuk adalet istiyoruz

vedada götünü siktiren müptezel ibnenin cumhurbaşkanı ünvanı geri alınsın.

Beğenmedim! (1)
Avatar
. 2018-05-31 19:59:53

https://odatv.com/basbakan-yildirim-bos-meydana-konustu-31051823.html

Misafir Avatar
EBEDI BASKOMUTANIMIZ MUSTAFA KEMAL ATATURK 2018-05-31 23:38:09 @.

Atatürk'e Saldıranlara Özel Video "KUDURUN"
https://www.youtube.com/watch?v=E9Zfd277Hfw

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
aydin ATATURK e hakaret et iftira at 2018-05-31 22:45:49 @.

ondan sonra ATATÜRK'ÇÜ DOĞU PERİNÇEK yaz bizleri Aptalmi sandin ???? size oy yokkkk

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
götünü vedada ülkeyi ingilizlere teslim eden 2018-05-31 20:23:31 @.

atatürk türkiyeyi kurtarmamıştır. adam kendi götünü kurtaramamış vedad çankayanın bahçesinde köklemiş. ulan cehape kim ülkeyi kurtarmak kim cehape hainlerin toplandığı bir partidir atatürk de hainlerden biriydi 1918de Türkiyenin kurulacağını ABD başkanı Wilson ilan etmişti İngilizler karşısında Filistin cephesinde sürekli ricat uygulayan iki komutandan biri cumhurbaşkanı diğeri başbakan oldu sözde almanlar yenilince yenik sayıldık nah almanlar yenilince yenik sayıldık götveren kemal petrol çıkan bölgeyi vedada götünü teslim ettiği gibi teslim etti istanbul işgal altındayken ankara hükümetinin ordusu ingilizlere tek bir kurşun bile atmamıştır lozan kabul edildikten sonra ingilizler kendileri çekilmiştir

Beğenmedim! (2)
Avatar
siyonist USAKLARI Troller 2018-05-31 22:47:00

Troller iyice salgirganlasti acizlestiler feto usulu iftira ve foto montaj dahil her iftira var MUHARREM INCE BEY I CAMININ ICINDE BISIKLET LE FOTO MONTAJLAMISLAR Temel Karamollaoğlu Bey icinde foto montaj yapmislar eline raki bardagi montajlamislar bunu yapanlar olsa olsa şeytanın hizmetkarları olur bir MUSLUMAN IFTIRA ATMAZ GUNAH OLDUGUNU BILIR BIR BAYANA HAKARETTE BULUNMAZ ATATURK e Bile iftira

Avatar