banner87

Bakan Soylu: Kanuna uyum daha iyi bir noktaya geldi

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Trabzon'da yaptığı konuşmada OHAL'in bilançosuna değindi. Soylu, OHAL aracılığıyla kanuna uyumun daha iyi bir noktaya geldiğini söyledi.

Bakan Soylu: Kanuna uyum daha iyi bir noktaya geldi

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Trabzon'da yaptığı konuşmada OHAL'in bilançosuna değindi. Soylu, OHAL aracılığıyla kanuna uyumun daha iyi bir noktaya geldiğini söyledi.

15 Nisan 2018 Pazar 23:49
Bakan Soylu: Kanuna uyum daha iyi bir noktaya geldi

Soylu, AKP Trabzon Gençlik Kolları 5. Olağan Kongresi'nde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin üzerinde olağanüstü hale (OHAL) ilişkin bir tartışma bulunduğunu, yılın ilk üç ayının bitirildiğini belirterek, "Türkiye'de olağanüstü hal oldu. Trabzon'a gelen turist sayısı olağanüstü halde yüzde 125 arttı. Antalya'da yüzde 55 arttı. Türkiye genelinde ilk 3 ayda yüzde 34 arttı. Elin adamı Türkiye'ye güveniyor ama maalesef Türkiye'de siyaset yaptığını zannedenler, Türkiye'ye itibar etmiyorlar. Biz olağanüstü halde 15 Temmuz'dan sonra 2017 yılında yüzde 7.4 büyüdük. İstihdamımız bir o kadar arttı ve insanımız iş buldu" ifadesini kullandı.

'ETKİNLİĞE KATILIMLAR GEÇEN YILDAN FAZLA'

AKP Pateşkilatına emeklerinden dolayı teşekkür eden Bakan Soylu, "Bir şey söylemek istiyorum. 21 aydır olağanüstü haldeyiz. 21 ayda bir önceki olağanüstü hale girmeden önceki 21 ayda Türkiye'de toplam 79 bin 653, yani neredeyse 80 bin etkinlik olmuş. OHAL sonrası 21 ayda da toplam etkinlik sayısı 66 bin. Arada büyük bir fark yok. OHAL'den önceki 21 ayda bu etkinliğe katılan insan sayısı 43 milyon 600 bin, OHAL'in içindeki 21 ayda bu etkinliğe katılan insan sayısı 57 milyon 400 bin, yani önceki yılki rakamdan daha fazla" diye konuştu.

'KANUNA UYUM DAHA İYİ BİR NOKTAYA GELDİ'

İzinli yapılan etkinlikler hakkında da bilgilendirmede bulunan Soylu, şöyle devam etti:

"2911 sayılı kanuna göre izinli yapılan etkinlikler, OHAL'den önceki 21 ayda bin 700, OHAL'den sonraki 21 ayda bin 650. Arada bir fark yok, aynı. Yine ifade ediyorum, kanuna aykırı etkinlikler, bakın adamların dertleri nerede, kanuna aykırı etkinlikler OHAL'den önceki 21 ayda 6 bin 500, OHAL'den sonraki 21 ayda bin 725. Legal, meşru, bütün etkinliklere bu ülkede OHAL'den önceki 21 ayda ne kadar izin verilmişse, bu ülkede ne kadar yapılmışsa, OHAL'den sonraki 21 ayda da aynı şekilde ortaya konuldu ve yapıldı ama ifade etmek istiyorum OHAL'den önce 2 bin 453 etkinliğe müdahale edilmiş. OHAL esnasında 21 ayda sadece ve sadece 560 etkinliğe müdahale edilmiş. Aslında yasaya uyum, kanuna uyum daha iyi bir noktaya gelmiş"

'KURULAN DERNEK SAYISI 108 BİN'

Bakan Soylu, Türkiye'de OHAL'in ilan edildiği gün faaliyette olan dernek sayısının 108 bin olduğunu belirterek, "OHAL'in ilanından bugüne kadar kurulan dernek sayısı 18 bin. Yani toplumumuz, milletimiz, halen sivil toplum konusunda, dernek kurma konusunda aktivitesini ortaya koyuyor" dedi.

Kanun Hükmünde Kararnamelerle (KHK) kapatılan dernek sayısının da sadece bin 419 olduğunu aktaran Soylu, "Yani bin 400 dernek kapatıldı onun 10 katı kadar bu ülkede dernek açıldı. Şu an faal dernek sayısı 112 bin. OHAL'in ilanından önce 21 ayda kurulan dernek sayısı da 20 bin. Aslında OHAL öncesiyle OHAL sonrası arasında çok büyük açılımlar söz konusu değil" diye konuştu.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 16.04.2018 00:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Gündem 2018-04-16 00:02:38

Süleyman Soylu'yu kim dinledi? 6 polisin görev yeri değiştirildi

Ankara kulislerini sarsan iddia... Bakan Süleyman Soylu'nun uzun zamandır Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı ve Enerji Bakanı Berat Albayrak ile aralarında problem olduğu iddia edilen hatta bu yüzden istifa edeceği yönünde iddialar gündeme gelmişti. İçişleri Bakanı Soylu hakkında telefonlarının usulsüz şekilde dinlediğinin orta çıkması üzerine 6 polisin görev yeri değiştirildiği iddia edildi.

Misafir Avatar
ohal oldu bu hal 2018-04-16 05:36:18 @Gündem

soylu bey dunyanin neresinde khk ile yasalar cikartiliyor ??meclisi milli iradeyi by pass ettiniz bunun neresi demokrasi ??? mit ordu polis zaten akp nin emrinde daha ne kadar ohal i surdurceksiniz ohalsiz terrore karsi mucadele edemiyormusunuz ?? ayrica varlik fonunun terrorle ne ilgisi var khk ile yasalastirdiniz pes valla yeter artik ecevit kibris i alirken ohal mi vardi ??? ayrica yunanlilarin isgal ettigi keci adasini ne zaman geri alacaksiniz hepsi vatan topragi burnumuzun dibi yani

Beğenmedim! (0)
Avatar
soylu market 2018-04-16 00:58:33

marketten alış veriş yaparsan sever yapmazsan sevmez hakaret ettiği kişinin emrine nasıl girer oda muamma

Avatar
Vatandaş uyandı 2018-04-15 23:59:40

Yandan muhalefet mhp ve iktidar güç zehirlenmesi yaşıyorlar varsa yoksa CHP Güç zehirlenmesi yaşıyorlar Varsa yoksa Bay Kemal. Bay Kemal mi iktidar? Hep ayrışma hep biz biz. İyi gideni biz yaptık, kötü oldu mu tek parti dönemi veya vesayet. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu FARKINDA MISINIZ? Gençlerimiz işsiz.Karamsar FARKINDA MISINIZ? Küçük ve orta ölçekli işletmeler Dolar/Euro önlenemeyen yükselişi nedeniyle yatırımlarını durdurdu ve işçi çıkartmaya başlayacak FARKINDA MISINIZ? Büyük patronlar bile borçları nedeniyle yapılandırma istiyor. FARKINDA MISINIZ? Esnaf siftahsız dükkan kapatıyor ve biriken kredi mal vergi prim borçlarını ödeyemiyor ne yapacağını şaşırdı FARKINDA MISINIZ? Emekli maaşını getiremiyor ve sağlık kesintilerinden ne kadar maaş aldığını bilmiyor FARKINDA MISINIZ? İşçi ve memur ay sonunu getiremiyor ek işte de çalışsa veya aile büyüklerinin yardımda alsa bile geçinemiyor FARKINDA MISINIZ? Çoluk çocuğun geleceklerinden endişeli FARKINDA MISINIZ? Çektiği konut kredisini ve kredi kartı borçlarını ödeyemiyor Bankalara rehin durum da FARKINDA MISINIZ? Çiftçi tarımı bıraktı il ve ilçelerde köle gibi çalışıyor FARKINDA MISINIZ? Çıkardığınız KHK ile taşeron işçiler işsiz güçsüz kaldı çoluk çocuğun geleceklerinden endişeli FARKINDA MISINIZ? Otomatiğe bağladığınız benzin ve motorin zamları nedeniyle iğneden ipliğe zamları getirdi FARKINDA MISINIZ? Mutfakta yangın var yangın FARKINDA MISINIZ? Kısacası milletçe perişanız FARKINDA MISINIZ? Tabii ki Tok açın halinden anlamazmış. Milletçe umutluyuz Sabır ve metanetle seçimi bekliyoruz. El mi yaman bey mi yaman sandıkta gösterecek İYİ günlere

Avatar
2017 yılında yüzde 7.4 büyüdük. 2018-04-16 05:30:21

diyorsunuzda kagitta buyumusunuzdur reelde buyuseydik toplumun alim gucu olurdu insanlar borc bataginda millet et yiyemiyor sizse bizlere masal anlatiyorsunuz bay soylu
ayrica turizm 2017 senesinde artti diyorsunuzda turistik beldeler cok sakindi turizmciler kan agliyordu neye dayanarak bunu soyluyorsunuz piyasalar durgundu esnafin cogu iflas ediyordu dukkanlar habire kapaniyor

Avatar
ohal oldu bu hal 2018-04-16 05:34:49

soylu bey dnyanin neresinde khk ile yasalar cikartiliyor meclis milli iradeyi by pass ettiniz bunun neresi demokrasi ??? mit ordu polis zaten akp nin emrinde daha ne kadar ohal i surdurceksiniz ohalsiz terrore karsi mucadele edemiyormusunuz ?? ayrica varlik fonunun terrorle ne ilgisi var khk ile yasalastirdiniz pes valla yeter artik
ecevit kibris i alirken ohal mi vardi ???
ayrica yunanlilarin isgal ettigi keci adasini ne zaman geri alacaksiniz hepsi vatan topragi burnumuzun dibi yani

Avatar
giyom kel deyyus 2018-04-16 08:42:25

bunun cevabını ver bırak bu ayakları herşey elinde araştır haber doğrumu değilse yayan gazetelerin anasını düz ama gerçekse yapanları düz Yayınlanma tarihi: 15 Nisan 2018 Pazar, 22:39


Kırşehir Şeker Fabrikası’nı 330 milyon TL ile alan Tutgu Gıda’nın sırrı çözüldü. 300 bin TL sermaye ile kurulan, 5 yıldan bu yana şeker ihalesi dışında faaliyet göstermediği için ‘naylon şirket’ iddiası ortaya atılan Tutgu Gıda’nın sahibinin bir de inşaat şirketi var. Tutgu Gıda’nın sahibi İsmail Doğan’ın Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Duygu Mühendislik İnşaat’ın, 17 Aralık’ın simge isimlerinden Mehmet Cengiz’in Cengiz İnşaat’ı başta olmak üzere yüz milyonlarca liralık projelerin “alt yüklenicisi” olduğu ortaya çıktı. İnşaat alanındaki ilişkiler ağı, şeker fabrikasını alarak ilk kez gıda işine giren inşaat şirketinin gizemini de çözüyor. Şirket, alt yüklenicilik dışında kamudan aldığı ihalelerle ihya olmuş. Duygu İnşaat, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün iki ihalesini 600 milyon TL’lik teklifle almış ve bu

Avatar