Bakan Zeybekci'den koyun ve keçide 'milli seferberlik' çağrısı

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Anadolu coğrafyasının koyun ve keçi yetiştirmeye uygun olduğunu belirterek, bununla ilgili bir milli seferberlik başlatılması gerektiğini belirtti.

Bakan Zeybekci'den koyun ve keçide 'milli seferberlik' çağrısı

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Anadolu coğrafyasının koyun ve keçi yetiştirmeye uygun olduğunu belirterek, bununla ilgili bir milli seferberlik başlatılması gerektiğini belirtti.

25 Mart 2018 Pazar 22:38
Bakan Zeybekci'den koyun ve keçide 'milli seferberlik' çağrısı

TBMM Bağcılık ve Üzüm Araştırma Komisyonu'nun Pamukkale'deki bir otelde düzenlediği toplantıya katılarak konuşma yapan Zeybekci, Türkiye'nin, dünya kuru üzüm ticaretinin yüzde 25'ini yaptığını, bu alanda dünya birincisi olduğunu ifade ederek, Türkiye için zeytin, incir, fındık ve üzüm gibi birkaç 'hassas ve milli ürün' olduğuna işaret etti.

'DÜNYADA SIĞIR ETİ 15-20 LİRAYKEN ÜLKEMİZDE 40 LİRAYSA HAK MESELESİNDE SİZ ZARARLI ÇIKARSINIZ'

Tarıma yapılan desteklemeler konusunda bazen "çiftçinin hakkını alamadığı" yönünde serzenişlerin bulunduğuna işaret eden Zeybekci, şöyle konuştu: "Bu gözle bakarsak çok zararlı çıkarız. Hak, dünyada bu alanda ürün üretenlerden daha azsa evet, hakkınızı alma konusunu beraber inceleyelim ama dünyada buğday 750 lirayken Türkiye'de bin liraysa, dünyada sığır eti 15-20 lirayken ülkemizde 40 liraysa bu hak meselesinde o zaman zararlı çıkarsınız, söyleyeyim. Sizi her anlamda koruyoruz. Gümrük vergileri ve verdiğimiz desteklerle koruyoruz. Ha 'yeterli değil' derseniz konuşalım."

'BİZİM MİLLETİMİZ DÜNE KADAR KOYUN VE KEÇİ YERDİ, GENETİĞİMİZ BUNA UYGUN'

Türkiye'nin dezavantajlı olduğu alanlarda zorla 'bu ürünü üreteceğim, bunun da maliyetini tüketicinin sırtına yükleyeceğim' denilirse bundan ekonomik bir faydanın çıkmayacağına işaret eden Zeybekci, Anadolu'nun iklim ve coğrafi yapısı nedeniyle büyükbaş hayvancılıkta rekabet gücünün yüksek olmadığını kaydetti. "Bizim milletimiz daha düne kadar koyun ve keçi yerdi. Bizim genetik yapımız da buna uygun" diyen Zeybekci, sözlerini şöyle sürdürdü: "Anadolu coğrafyası, koyun ve keçi yetiştirilmeye uygundur. Sonsuz, uçsuz ve bucaksız yaylarımız, meralarımız, 1 metre büyüklüğünde otlarımız olan coğrafyada değiliz ki. Dağlarımız, yayla ve meralarımızda 5 santimetre ot çıkıyor. Bu ineğe uygun değil, koyuna ve keçiye uygun. Benim aklımdan bile geçmezdi. Benim çocuğum diyor ki koyun eti yerken 'baba bu kokuyor'. Bana kokmuyor. Şimdi sığır eti üretmeyi destekleyeceğiz ama biz bunu küçük ekonomiler halinde yaparsak olmuyor. Koyun ve keçiyle ilgili milli bir seferberlik başlatmamız gerekiyor." diye konuştu.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 25.03.2018 22:50
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Okur 2018-03-25 23:04:09

Tarım bakani,silah sanayiinde bahseder,ekonomi bakanı keçiden,koyundan bahsediyor..herkes Kendi işine baksın ...ülkemiz keçi ve koyun uretimine elverişlidir diyor .. günaydın hemşerim ya.. ülkeyi mahvettiniz.. dışardan sığır ital ediyosunuz,ulkemizde yeteri kadar sığır yok mu?

Misafir Avatar
koyun ve keçide 'milli seferberlik 2018-03-26 01:34:10 @Okur

satilan fabrikalarimizin keci koyun kadar degeri yokmu ??
https://www.youtube.com/watch?v=tBsTDKPB6bc

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
cidden saka gibi 2018-03-26 01:31:32 @Okur

guleyim mi agliyayim mi ??

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ossmann 2018-03-26 00:14:34 @Okur

Yeteri kadar sığır yetistirdilerde ,kesimlik degil oy kullandirmak icin.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okur 2018-03-25 23:07:59

Keçi ve koyun üretimi için millî seferberlik ilan edelim diyor,eh artık iktidara geldiginizde ilan edersiniz, ülkeyi 16 yıldır cehape yönetiyor (!)

Misafir Avatar
ya satilan cogu fabrikalarimiz 2018-03-26 01:30:43 @Okur

israil amerikan bayrakli keci koyun yerli olsa ne yazar

Beğenmedim! (0)
Avatar
taka 2018-03-26 00:03:56

köylüyü çiftçiyi bitirdiniz her taraf çiftlik bankla dolmuş nerdesiniz malı alan kaçıp gidiyor çiftçiyi böyle yok ettiniz vurdum duymazlıkla

Avatar
aga 2018-03-26 01:29:16

bizlen egleniyo fabrikalarimizi emperyalistlere satin sonra koyun ve keçide 'milli seferberlik' çağrısı yapin komedi otesi ya

Avatar
Vatandaş 2018-03-25 23:29:23

Buna güç zehirlenmesi diyorlar bir eliniz yağda bir eliniz balda olduğu için vatandaşı anlayamaz durumdasınız. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu gençlerimiz işsizlikten karamsar esnafımız siftahsız dükkan kapatıyor ve biriken kredi prim ve vergi borcu var ne yapacağını şaşırdı orta ve küçük ölçekli işletmeler dolar ve Euro yükselişi nedeniyle yatırımlarını durdurdu ve işçi çıkartmaya başlayacak emekli maaşını yetiremiyor sağlık kesintileri nedeniyle ne kadar maaş aldığını bilmiyor işçi ve memur ay sonunu getiremiyor ek işte yapsa veya aile büyüklerinin yardımına rağmen bankalara kredi kartı borcu nedeniyle rehin durumda. Kısacası beyler vatandaş uyandı metanetle seçimi bekliyor Milli irade sandık bekliyor sandık el mi yaman bey mi yaman göreceksiniz İYİ günler

Avatar
Vatandaş 2018-03-25 23:29:26

Buna güç zehirlenmesi diyorlar bir eliniz yağda bir eliniz balda olduğu için vatandaşı anlayamaz durumdasınız. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu gençlerimiz işsizlikten karamsar esnafımız siftahsız dükkan kapatıyor ve biriken kredi prim ve vergi borcu var ne yapacağını şaşırdı orta ve küçük ölçekli işletmeler dolar ve Euro yükselişi nedeniyle yatırımlarını durdurdu ve işçi çıkartmaya başlayacak emekli maaşını yetiremiyor sağlık kesintileri nedeniyle ne kadar maaş aldığını bilmiyor işçi ve memur ay sonunu getiremiyor ek işte yapsa veya aile büyüklerinin yardımına rağmen bankalara kredi kartı borcu nedeniyle rehin durumda. Kısacası beyler vatandaş uyandı metanetle seçimi bekliyor Milli irade sandık bekliyor sandık el mi yaman bey mi yaman göreceksiniz İYİ günler

Avatar
Mürteza Sudabatmaz 2018-03-25 23:05:12

Aha ülkede koyun kıtlığımı vamıç he?
Seferberlik ne oli ki?

Avatar
Mürteza Sudabatmaz 2018-03-25 23:00:23

Koy