Flaş Haber
Kapat

Başpiskopos'tan Türklere skandal sözler: Aslınız Rum

KKTC ile Kıbrıs Rum yönetimi arasında, ‘Kıbrıslı Türkler, Müslümanlaştırılmış Rum’dur’ kavgası patladı.

Başpiskopos'tan Türklere skandal sözler: Aslınız Rum

KKTC ile Kıbrıs Rum yönetimi arasında, ‘Kıbrıslı Türkler, Müslümanlaştırılmış Rum’dur’ kavgası patladı.

30 Kasım 2017 Perşembe 16:16
Başpiskopos'tan Türklere skandal sözler: Aslınız Rum

Medya üzerinden başlayan kavgaya Rum Başpiskopos Hrisostomos’un, Rum gençlerine yönelik bir etkinlikte, sarf ettiği, “Kıbrıslı Türkler aslında ekonomik baskılarla din değiştirmiş Hristiyan Rum’dur’ sözleri neden oldu.

ÖNCE 2 DEVLET DEDİ, SONRA...

Başpiskopos ayrıca, Türkiye’nin garantörlüğünün kalkması, Türk askeri ile Ada’ya yerleşen Türkiye kökenlilerin dönmesi halinde Kıbrıs’ta AB kuralları çerçevesinde iki devletli bir çözüm olabileceğini söyledi. Başpiskopos, iki devletli çözüm görüşünü Rum siyasetinden gelen tepkiler üzerine düzeltti ve “Ben çocukların anlaması için devlet ifadesi kullandım, iki kurucu devletli federal çözümü kast ettim” dedi.

BAŞBAKAN’DAN SERT SÖZLER

Başpiskopos’un sözlerine en sert tepkiyi KKTC Başbakanı Hüseyin Özgürgün verdi. Hüseyin Özgürgün yazılı açıklamasında, “Başpiskopos Hrisostomos, Kıbrıs Türk Halkını aşağılayıcı tavırlarını sürdürürken, saygı sınırlarının yanı sıra haddini de aşmıştır” dedi. Özgürgün şöyle devam etti:

“Kıbrıs Adasının tarihi sürecinde Kıbrıs Türklerine karşı her türlü düşmanca eylem ve söylemlerin mimarı, finansörü olan Rum Ortodoks kilisesinin şimdiki Başpiskoposu II. Hrisostomos öğrencilere sahte bir masal anlatıyor. Yüce Türk ulusunun mensubu olmaktan her zaman onur ve gurur duyan Kıbrıs Türk halkından; adadaki varlığı, kökeni, tarihi bilinmesine rağmen, “Ekonomik baskılarla Müslümanlaştırılmış Ortodoks Hristiyan Rum kökenliler” diye söz etmek en hafifiyle utanmazlıktır, saygısızlıktır, soysuzluktur.”

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 30.11.2017 21:27
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
CEMAL 2017-11-30 16:20:22

HASIKTIR IBNE SEN ONCE SOYUNA BAK SOYSUZ KATILLER

Avatar
ali 2017-11-30 21:42:15

Aslınız yahudiler gibi arap filistin müslüman kıbrıs

Avatar
cem 2017-12-01 01:22:07

bir gecede bombalayıp yerle bir edeceksin amk kıbrıs rum kısmını savaşa karışanıda bomba manyağı yapacaksın

Avatar
inan 2017-11-30 22:16:49

ARINCI KASDEDIYORSAN SDOGRUDUR BABASI RUMDUR TAYYITIN BABASI GIBI ONLAR RUM KABUL DIGERLERINE SÖZ SÖYXLEYEMESSIN YILDIRIM ERMENIDIR ABDUL GÜL ERMENIDIR EGEMEN EFEDE ERMENIDIR ISTE TC YI ESIR ALMIS YAVSAKLAR

Avatar
Ahmet 2017-12-01 05:03:39

Kibrisi bilmem ancak,turk olmaip turkçu

Avatar
cc 2017-12-01 13:34:01

(1)Türk Halkı Hazar Musevi Türk Devletinin Devamıdır
israiloğulları imandan saptığı zaman Rab putperest milletleri israile musallat etti(birçok defa)...israil halkı sürgün yaşadılar ...bu sürgünler milattan önce sadece o.doğu ve anadolu idi...isadan sonra(m.s.70-...-1492-1945) tüm dünyaya sürüldüler özelliklede israil-portekiz hattına yani akdeniz kıyılarına yerleştiler(sefaradlar)...diğer bir kol ise iran-kafkasya ve karadenizin üzerinden ukrayna-polonya-almanya(aşkenaziler) göç etttiler...biraz konuyu uzatıcam ama önemli birşey ; anadolu yani türk halkı hazar musevi türk devletinin devamıdır...bu yüzden çekik gözlü tatar-kazak-moğol-türkmenistan-kırgız yani ural altay türklerine benzemiyoruz...bodrumda tanıştığım bir kazak bana'' neden bize çinlimisiniz diye soruyorlar''' demişti....bende onlar(anadolu halkı) gerçekte kendilerinin kim olduklarını bilmiyorlar diye cevap verdim...dna mızda yahudi yani israil-portekiz hattında yaşayan halklarla aynı...dna analizleri(bilimsel kanıt) var

Avatar
cc 2017-12-01 13:35:37

(2)netanyahu'nun veya einstein'ın kim olduğunu bilmesen ve bu ikisi senin mahallenin önünden geçse ''türk'' sanırsın...fakat yukarıda saydığım ural-altay tipli birini görsen çinlimi diye ilgini çeker...cüppelinindi galiba internet sitesinde şöyle bir haber çıkmış...''fatih camiinde siyon yıldızı...''akıl sır erdiremiyorlar...kim koydu onu oraya diye aval aval bakınıyorlar...'''sakın 36 nesillik osmanlının 35 i yahudi gelin almış olmasın!!!'''...başta Fatih Camii olmak üzere tüm Sultan Türbeleri Davut Yıldızlarıyla süslenmiştir...
sülalesi 35 nesil yahudiyle evlenirse o kişi kim olur ! hanedan kim(köken) olduğunu biliyordu..fakat anadolu halkı halen asimile...Selçuklu imp.Selçuk beyin oğullarının adları Mikâil, İsrâil, Musa'dır.Birçok anadolu beyliğinin sancağında Davut yıldızı vardır.
http://www.ihvanlar.net/2014/01/30/fatih-camiinde-siyon-yildizi-skandali/
osmanlı torunuyum deyipte yahudi,rum,ermeni kelimesini hakaret olarak kullananlar kendi dedelerinin kemiklerini sızlatıyorlar.

Avatar
cc 2017-12-01 13:37:09

(1)Altın Çağ başlıyor.Büyük İsrail kurulacak.Süleyman Mabedi kutsal sandık(musa tabletleri)için 3 bin sene önce yapıldı.Rabbin emridir tekrar inşa edilecek...Padişah Anneleri Yahudidir.Başta Fatih Camii olmak üzere tüm Sultan Türbeleri,And Beylik sancakları Davut Yıldızlarıyla süslenmiştir.Selçuk Bey'in oğullarının adı İsrail,Musa,İsa,Yakup'tur.Dna araştırmaları her 3 türkten 1 nin (saf)Yahudi olduğunu kanıtladı(asimile).Geri kalanıda kafkas(mix)Aşkenaz+Sefarad Dna'sı taşıyor.(çekik göz ural-altay %4).Yani Türkiye'de İsrailden daha çok asimile yahudi var...Anadolu Selçuklu Dev.&Osmanlı İmp.&Türkiye Cumhuriyeti ;'Yahudi Musevi Hazar Türk Devleti'nin devamıdır.Ulu Önder y.yıl önce seçebileceği (çökmüşOsmanlı,Türk,Arap&hilafet) üç değerden Türklüğü tercih etmiş,Türk halkının bilmesi gereken gerçekleri ileride açılmak üzere saklanan 400 sayfa(zaman kapsülü)vasiyetinde belirtmiştir.Ortadoğuda Savaş durumu bitince Tüm Dünya Yahudi Firmaları B.İsraile taşınacak.