Bilal Erdoğan: Rum Ortodoks Patriği bile 'inşallah, maşallah' diye konuşuyor

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın oğlu Bilal Erdoğan, "Cuma kılmak ne dincilik, ne gericilik. Eskiden kalkıp şehidin cenazesinde bile saf tutamayanlar vardı. Nerelerden nerelere geldik. Bir milletin değerleri, geleneği inancıyla şekillenir mi, şekillenir. Bugün Rum Ortodoks Patriği bile 'Selamün aleyküm, aleyküm selam', inşallah, maşallah diye konuşuyor ya. Müslüman mı yani? Dolayısıyla bu milletin değerleriyle kavgalı olanlara bu siyasette millet alan açmayacak, bu yeni sistemin özeti bu" diye konuştu.

Bilal Erdoğan: Rum Ortodoks Patriği bile 'inşallah, maşallah' diye konuşuyor

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın oğlu Bilal Erdoğan, "Cuma kılmak ne dincilik, ne gericilik. Eskiden kalkıp şehidin cenazesinde bile saf tutamayanlar vardı. Nerelerden nerelere geldik. Bir milletin değerleri, geleneği inancıyla şekillenir mi, şekillenir. Bugün Rum Ortodoks Patriği bile 'Selamün aleyküm, aleyküm selam', inşallah, maşallah diye konuşuyor ya. Müslüman mı yani? Dolayısıyla bu milletin değerleriyle kavgalı olanlara bu siyasette millet alan açmayacak, bu yeni sistemin özeti bu" diye konuştu.

06 Mayıs 2018 Pazar 18:50
Bilal Erdoğan: Rum Ortodoks Patriği bile 'inşallah, maşallah' diye konuşuyor

Türkiye'de uzlaşma kültürünün olmadığının ifade edildiği belirten Bilal Erdoğan, Başbakanlık sisteminin yüzde 51'lik uzlaşmayı zorunlu hale getireceğini ifade etti. Bilal Erdoğan, "Tayyip Erdoğan hep birinci turda kazanacak diye bu sistemin hep birinci turda biteceğini sanmayalım. Gün gelecek 2. turlarda ülkenin cumhurbaşkanı belirlenecek" diye konuştu.

"İnsanların gözünün yaşına bakmadan..."

"Bu sistem değişikliğinin nüfus etmesi ve hayata geçirilmesi tabi kolay bir şey değil. Biliyorsunuz ancak darbeciler gelirler, yıkar geçerler. Ondan sonra ertesi sene yeni bir anayasa yeni bir düzen; insanların gözünün yaşına bakmadan bu tür değişimleri gerçekleştirirler" diyen Bilal Erdoğan, şunları kaydetti:

"Ama gerçek değişim ve dönüşümler insanların hazmederek, isteyerek bizzat hayata getirdikleri değişimler dönüşümlerdir. 2007 yılında başlayan değişim dönüşüm, 15 Temmuz ile artık kesinleştirilen bu değişim dönüşüm bu seçimlerden sonra tamamen hayata geçmiş olacak. Hayatımıza yansımalarını inşallah bu seçimden sonra görmeye başlayacağız. Bu güne kadar bizim parlamenter sandığımız, parlamenter olmayan bence 'kabineter' olan bir sistemde, kabinenin kuruşunda siyasi saikler çok ön planda olmak zorundaydı. Şuraya bir milletvekili koymam lazım. Şuranın nabzını tutacak birisinin orada olması lazım gibi saiklerle oluşturduğumuz için hükümetleri; ne oluyordu burada? Örneğin bir bakan kendi seçim bölgesine icraat yapabiliyordu. Yeni sistemde ne olacak? Bu kaygılar değil, beraber çalıştığı cumhurbaşkanının başarılı olması ve halka hesap verebilmesi kaygısı ön plana geçecek. Bu sistemde devlet millet buluşmasının, halkın kendini gerçekten idare etmesinin mümkün kılınması bu yolla gerçekleşmiş olacak. Peki. Böylelikle meclis zayıflamış mı olacak. Meclis zayıflamış olsaydı herhalde AK Parti aday adayı başvuru rekoru kırmazdı. Demek ki meclis zayıflamıyor. Buradan da bunu görmemiz lazım. Geçen seçimlerde 6 bin civarı olan aday adaylığı bu seçimlerde 7 binin üzerine çıktı."

"Abdullah Gül üzerinde anlaşsalardı bile çok trajikomikti"

Bilal Erdoğan konuşmasında şu ifadelere de yer verdi:

"Biz şu 16 Nisan'ı başardık ya Allah'ın izniyle Türkiye'nin önünde çok daha ön görülebilir bir dönem var. Bugün Recep Tayyip Erdoğan'ın karşısına çıkan rakibin yani 15 yıldır devamlı seçim kaybeden partinin devamlı seçim kaybeden genel başkan adayı olmasından bunu anlıyoruz. Gel bakalım 'Muharrem' diyen. Böyle bir aday yani. Bunlar çok trajikomik. Böyle siyaseten atışma olsun diye söylenince çok şık olmuyor ama dayanılmaz bir durum bu. İnanın Abdullah Gül üzerinde anlaşsalardı bile çok trajikomikti. Çok acıklıydı durum"

Erdoğan uzlaşma kültüründen bahsederek de şöyle dedi:

"Hani deniyor ya. Türkiye'de uzlaşma kültürü yok. Onun için koalisyon hükümetleri başarısız oluyor. Bu sistemde en azından yüzde 51'lik uzlaşma zorunlu hale gelecek. Tayyip Erdoğan hep birinci turda kazanacak diye bu sistemin hep birinci turda biteceğini sanmayalım. Gün gelecek 2. turlarda ülkenin cumhurbaşkanı belirlenecek. Özellikle o zaman uzlaşma gerekecek. Birinci turda kazanabiliyorsa birisi, o ne anlama gelmiş olacak. Demek ki halk o liderin cumhurbaşkanlığında uzlaşmış anlamına gelecek. Şu anda dünyada çok gelişmiş geçinen ülkelerde iktidar patileri yüzde 30,35 böyle oylarla duruyorlar. Türkiye'deki iktidarın meşruiyetini sorgulamaya kalkan aymazlara ahmaklara bunu söylemek lazım. Ve yeni sistemde de yüzde 51 gerekecek. Yüzde 51 çok partili sistemlerde ciddi bir uzlaşmadır."

"Bu sistem inşallah muhalefeti de dönüştürür"

Bilal Erdoğan, sisteme ilişkin yanlış aktarılan unsurlara da değinerek, sözlerini şöyle tamamladı:

"Muhalefet işi ayağa düşürmüş durumda. Aslına bakarsanız hükümet sistemine inanmadıkları için kazanamayacaklarını bildikleri için de çıkamıyorlar, mertçe bir mücadele ortaya koyamıyorlar. 'Yok efendim Cumhurbaşkanının 100, 500 yardımcısı olacak', böyle şeylere de giriştiler. 'Cumhurbaşkanı partili olacak. Ben cumhurbaşkanının partili birisi olmamasını tercih ederim. Çünkü o bütün milletin cumhurbaşkanı olacak.' Yani var ya sen ülkenin başına gelemiyorsun diye anlamıyorsun ama gelsen sadece CHP'nin mi başbakanı, cumhurbaşkanı olacaksın? Bunu mu demek istiyorsun. Bunu demek istiyor, zaten onun için sapına kadar CHP'li, sapına kadar maalesef bu ülkenin değerleriyle kavgalı birisini aday yaptılar. İşte Demirtaş'ın özgürlüğünden bahseden, hiçbir hayatta başarısı olmayan, ekonomiden falan zerre kadar anlamayan biri oldu. Böyle bir muhalefetle de baş başa olduğumuz için de ben ayrıca çok üzgünüm. Bu sistem inşallah muhalefeti de dönüştürür. Yavaş yavaş mesela, cumayı kılarken CHP'liler dışarıda beklemiş falan, böyle bir halkının değerleriyle barışma görüntüsü oluşturmaya çalışıyorlar. Bu işte bu sistemin getirdikleri. Sen milletin bayram namazını dahi iştirak edemeyen bir zihniyetle bu ülkenin değerleriyle buluşamazsın be kardeşim. Bazen dincilik, gericilik, yobazlık diyorlar ama artık cuma namazı kılmak bu milletin geleneği. Cuma kılmak ne dincilik, ne gericilik. Eskiden kalkıp şehidin cenazesinde bile saf tutamayanlar vardı. Nerelerden nerelere geldik. Bir milletin değerleri, geleneği inancıyla şekillenir mi, şekillenir. Bugün Rum Ortodoks Patriği bile 'Selamün aleyküm, aleyküm selam', inşallah, maşallah diye konuşuyor ya. Müslüman mı yani? Dolayısıyla bu milletin değerleriyle kavgalı olanlara bu siyasette millet alan açmayacak, bu yeni sistemin özeti bu."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 06.05.2018 19:07
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KECi COBANI 2018-05-06 18:59:01

HANGi MÜSLÜMANLIKTAN BAHS EDiYORSUN NENEiN ADINI UNUTUNMU HANGi MEZHEPTE BiR KADININ ADI FARFULi OLUR NENENiN ADINI SiMDi HATIRLADINMI ViKiPEDYAYI ACIN DA HERKES KiM OLDUGUNUZU BiLSiN

Misafir Avatar
gemicikler 2018-05-19 19:59:50 @KECi COBANI

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/683879/Bilal_in_gemicikleri_satildi..._Erdogan_ailesi_milyon_dolarlari_TL_ye_cevirecek_mi_.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
CEM UZAN IN AIHM DE 198 MILYAR DOLARLIK 2018-05-19 19:48:22 @KECi COBANI

DAVASI VARDI BU PARAYA NOLDU NE ICIN KULLANDILDI ????

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP NO BOP NO AKP 2018-05-13 23:55:05 @KECi COBANI

ŞEYTAN VE BÜYÜK ORTADOĞU PROJESİ bir saat sonra @Okur
https://www.youtube.com/watch?v=kObV7pFd81k

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
NO BOP NO AKP 2018-05-13 23:54:16 @KECi COBANI

Aykut Erdoğdu Akp Yahudi Lobilerine 67 milyon dolar bağışladı. İşte belgeleri.. diyor.
https://www.youtube.com/watch?v=7A-cQfz2Kwg

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
3B EVET ‘Barışacağız, Büyüyeceğiz ve Bölüşeceğiz 2018-05-13 01:27:17 @KECi COBANI

3Y HAYIR Yolsuzluk, Yoksulluk, Yasaklar. Yarış, TAMAM NO NO

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
TAYYIP TEN AKP DEN COKKK 2018-05-12 02:39:13 @KECi COBANI

SIKILDIK HEP AYNI MASAL HEP AYNI TIYATRO SANKI ULKEYI UZAYLILAR YONETIYOR AKP ICIN HER SORUNDAN SORUMLU kur spekülatörleri faiz lobisi derecelendirme kuruluşu veya Feto BAHANE SUCLU HEP hazir veya Avrupa bizi kiskaniyor hep ayni senaryo AKP HIC BIR SEYDEN SORUMLU DEGILSE O KADAR MAASI NEDEN ALIYORLAR VE O KOLTUKLARDA HALA NEDEN OTURUYORLAR AKP HEP MASUM MELEK BOYLE BIR HIKAYE YE BOYLE BIR MASAL A KIM KANAR

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bahceliye kim inanir 2018-05-11 23:12:57 @KECi COBANI

eyy bahceli bahceli bir zamanlar recep tayyip erdogan tipi baskanlik sistemi Turkiyenin bolunmesinin recetesidir demokrasinin idam fermanidir diyordunuz ve birden bire baskanlik sisteminin onunu actiniz yetmedi Akp ile cumhur ittifaki yapiyorsunuz baskanlik sistemini destekliyorsunuz inanin sayenizde Kafam karıştı sizce hangi bahceliye inanmaliyim
??? https://www.youtube.com/watch?v=CxG13ZLB6rY

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
dram komedi 2018-05-11 22:55:46 @KECi COBANI

Bakan çocukları trilyonlarla oynarken gariban TROLLER de bedavadan avukatligina soyunmus

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BIKTIK 2018-05-11 22:53:57 @KECi COBANI

'Bakan çocuklarının trilyonlarla oynamasından bıktık'
http://www.yurtgazetesi.com.tr/gundem/bakan-cocuklarinin-trilyonlarla-oynamasindan-biktik-h92335.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyyy akp insana sormazlarmi 2018-05-11 22:38:25 @KECi COBANI

kur spekülatörleri faiz lobisi derecelendirme kuruluşu mu ulkenin fabrikalarini sat sat yea dedi eti samani tohumu sirbistandan rusyadan ordan burdan satin al dedi cogu gidayi ithal et dedi ?????? AKP MASUM MELEK OYLEMI ??????

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Gürcü-Yahudi'si 2018-05-11 17:36:26 @KECi COBANI

.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
akp bay bay 2018-05-10 14:52:05 @KECi COBANI

AKP SATA SATA SICAK PARAYLA EKONOMIYI 16 SENEDE BU HALE GETIRDI AKP SECMENI MADEM EKONOMIDE DIS GUCLERI SORUMLU TUTUYOR PEKI NEDEN SU SORUYU KENDINE SORMUYOR NEDEN SATILAN FABRIKALARIMIZIN COGU ISRAIL AMERIKAN BAYRAKLI SAMANI ETI GUBREYI ETI COGU GIDAYI ITHAL EDIYORUZ CIFTCI MUTSUZ ISCI MUTSUZ MEMUR MUTSUZ MILLET BORC BATAGINDA HALA SORUMLU DIS GUCLER MI ??AKP 1TANE FABRIKA KURDUMU ????2001 EKONOMI KRIZINI KOLAY ATLATTIK DEVLETE AIT FABRIKALAR BANKALAR VARDI KURUMLAR VARDI AKP COGUNU SATTI ELDE AVUCTA AZ BIRSEY KALDI SIMDIKI EKONOMI KRIZ GERCEKTEN DAHA KOTU AKP KOPRU YAPTI HASTANE YAPTI AMA HEPSI BORC DOLAR BAZINDA HAZINE GARANTILI BORC KOPRUYU KULLANANDA KULLANMAYANDA ODUYCEK

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
diploma ve mal varlığı.. 2018-05-06 20:12:22 @KECi COBANI

adaylar mal varlığı beyanlarını ve diplomalarını açıklamak zorundadırlar
hem oy ister hem açıklama..o zaman oy isteme..bırak adaylığı..
zaten diplomasını ve mal beyanını açıklamayana oy yoktur.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Bilo ya vatikandan davet var! 2018-05-06 19:59:05 @KECi COBANI

Bilo bir italyaya tatile gitsen insAllah masAllah diyen papa ile bir görüssen ne güzel olur. Adam san bir italyaya git.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
farfuli 2018-05-06 19:58:50 @KECi COBANI

yahudi ismi degilmi

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
CUMHURBASKANLIGI ADAYLARI VE AILELERI 2018-05-06 19:55:27 @KECi COBANI

MAL VARLIĞI BEYANINDA BULUNSUN

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
servet 2018-05-06 19:48:21 @KECi COBANI

http://www.abcgazetesi.com/iste-erdoganin-kucuk-capli-dedigi-bilalin-serveti-3990h.htm

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BU KİŞİ AKILLIMI 2018-05-06 19:45:23 @KECi COBANI

YOKSA APTAL ÇOGUNLUKTAMI.ARKADAŞ 16 YILDIR DONUNUZA SOYAN KİŞİLERİN BİR TİPLERİNE BAKIN.BECERİLERİ VARSA ONA BAKIN .ÇALMA YÖNÜNE BAKMAYIN YOKSA ÜLKEDE BİR ŞEY KALMADI.BU TÜR KİŞİLERE KÖPEGİN YEMEGİNİ VER İŞİ VERİLMEZ

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
inşallah, maşallah 2018-05-06 19:28:28 @KECi COBANI

almanda soyluyor masonda soyluyor ne varki bunda

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bilal bey 2018-05-06 19:27:37 @KECi COBANI

secsis sisteminin ana serveri hangi ulkede ??? veya nerde ??

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
17 - 25 ARALIK KOMEDİSİ 2018-05-06 19:18:40 @KECi COBANI

https://www.youtube.com/watch?v=WBFNfGOnEtM

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ossmann 2018-05-06 19:18:40 @KECi COBANI

türkiyede basörtüsü yasagi yüzünden egitimini amerikada egitimini tamamlamis tir. Türkiyede de 'Selamün aleyküm, aleyküm selam', inşAllah, maşAllah diyenler devleti soyuyorlar.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kac kilosun lan sen? 2018-05-06 19:17:13 @KECi COBANI

bu kelaynak kim oluyor da manset oluyor? Ezberledigi 3 kelime ile 2 cümle kuramayan bu sahis kim adina konusuyor?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Aslan avcısı hamza 2018-05-06 19:05:28

Askerliğini paralı yapan kızıl sakallı sen hiç konuşma senin yatacak yerin yok

Misafir Avatar
muhursuz oy kullanmak 2018-05-07 12:53:55 @Aslan avcısı hamza

hukuksuzdur muhure gerek yoksa millet neden sandiga gitsinki

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
cumhuriyet devri bittide padisahlik devrimi 2018-05-07 12:50:50 @Aslan avcısı hamza

basladi bizlerin neden haberi yok

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
la yoksa bunlar ortodoxmu 2018-05-07 08:29:31 @Aslan avcısı hamza

patrikmi vaktiz yaptı bunları acaba tecavüzcü katliamcı boşnak kardeşlerimizi katleden ortodox sırplardan eti bu yüzdenmi aldı acaba sırp başkan Allah razı olsun ekonomimi düzelttin diyiyor türk iş adamları gelsin diyiyor biz iş adamı ihraç ediyoruz ve aynı zamanda ithal gelsin diye dua ediyoruz neden acaba

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP hangi yuzle oy istiyor 2018-05-06 21:55:56 @Aslan avcısı hamza

Geçmediğin köprüye, inmediğin havalimanına para ödeyeceksin. Ülkemizin tüm stratejik tesisleri, enerji, iletişim sektörleri, petro kimya, şeker fabrikaları , verimli araziler yabancıya satıldı. Bu satışdan kazanilan para 70 milyar dolar. eti samani bile ithal ediyoruz 2016 yılı sonu itibariyle Devletin borcu 438 milyar dolar

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
inşallah, maşallah' 2018-05-06 21:41:00 @Aslan avcısı hamza

tayyip koltuktan inerse
dolar iner
avro iner
benzin fiyati iner
ciftcinin iscinin emeklinin memurun yuzu guler
gubre fiyatlari iner
ithal tohum yerine yerli tohum
elektrik faturasi iner
enflasyon iner
millet et yiyebilir
Turkiye iyilesir Ekonomi iyilesir komsularla 0 sorun
ince bey le hersey duzelir

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BOP PROJESİ VE BAŞKANLIK SİSTEMİ !! 2018-05-06 21:33:52 @Aslan avcısı hamza

BOP PROJESİ VE BAŞKANLIK SİSTEMİ !! BOP'DA SONA GELİNDİ !!
https://www.youtube.com/watch?v=a_CheC9CWCg

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ömer 2018-05-06 18:54:23

Bilal ya benim evde para varda...napim bunları...sen iyi bilirsin

Misafir Avatar
16 sene AKP DONEMI 2018-05-06 22:47:37 @Ömer

EKONOMI COKTU TERROR ARTTI AHLAKI COKUNTU VAR MILLET KOPEGE TAVUGA COCUGA TECAVUZ EDIYOR MILLET FAKIRLEDI millet borc bataginda et yiyemiyor 30 milyon yardima muhtac aile var deniliyor KOMSULARLA 0 sorun denildi kavgali olmadigimiz hangi ulke kaldi ?? MILLI VARLIKLARIMIZ SATILDI EMEKLILIK YASI ARTTI DEVLETIMIZIN BORCU ARTTI ETI SAMANI TOHUMU ITHAL EDER OLDUK DOLAR AVRO UCTU MILLI VARLIKLARIMIZIN COGU SATILDI

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Şehrizardan 2018-05-06 19:15:29 @Ömer

daire pardon villa pardon konak alsana

Beğenmedim! (0)
Avatar
Sabah-ATV nasıl el değiştirdi 2018-05-06 19:10:53

https://odatv.com/man-adasina-kadar-gitmeye-gerek-yok-sabah-atv-nasil-el-degistirdi-0112171200.html

Avatar
eyy bahceli bey 2018-05-06 19:06:44

bir zamanlar recep tayyip erdogan tipi baskanlik sistemi Turkiyenin bolunmesinin recetesidir demokrasinin idam fermanidir diyordunuz ve birden bire baskanlik sisteminin onunu actiniz yetmedi Akp ile cumhur ittifaki yapiyorsunuz baskanlik sistemini destekliyorsunuz inanin sayenizde Kafam karıştı sizce kime inanmaliyim neye inanmaliyim ???
https://www.youtube.com/watch?v=CxG13ZLB6rY

Avatar
Şehrizar Konakları 2018-05-06 19:08:45

https://odatv.com/sehrizar-konaklarindaki-dairelerin-tapusu-albayraklara-verildi-1009141200.html

Avatar