Binali Yıldırım'ı kurtarmak, küçük ortak MHP'ye düştü

TBMM Başkanı Binali Yıldırım'ın istifa etmeden AKP'nin İstanbul belediye başkan adayı ilan edilmesine yönelik muhalefetin tepkisi sürerken MHP'den yeni bir öneri geldi. MHP'li yönetici, "Yıldırım 'istifa etmem gerekir mi?' diye YSK'ya sorsun, bu tartışma bitsin" dedi.

Binali Yıldırım'ı kurtarmak, küçük ortak MHP'ye düştü

TBMM Başkanı Binali Yıldırım'ın istifa etmeden AKP'nin İstanbul belediye başkan adayı ilan edilmesine yönelik muhalefetin tepkisi sürerken MHP'den yeni bir öneri geldi. MHP'li yönetici, "Yıldırım 'istifa etmem gerekir mi?' diye YSK'ya sorsun, bu tartışma bitsin" dedi.

17 Ocak 2019 Perşembe 16:18
Binali Yıldırım'ı kurtarmak, küçük ortak MHP'ye düştü

Meclis Başkanı Binali Yıldırım'ın AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı ilan edilmesinin üzerinden yaklaşık 2 hafta geçti ancak istifa tartışmaları bitmedi.

İstifa tartışmasıyla ilgili “gerek yok”açıklaması yapan MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli son grup konuşmasında, "Bu tartışma sürecekse, çözüm olarak TBMM İçtüzüğü'nün 14. maddesi en kalıcı çözüm yoludur" diyerek bir formül önerdi.

Bahçeli'nin formülü Yıldırım'ın seçim propaganda ve yasaklarının başladığı tarihten oy verme gününe kadar, Ankara dışında olduğu dönemlerde, başkanvekillerinden birisine vekalet görevi vermesini öngörüyor.

Bahçeli'ye göre Yıldırım'a vekalet formülü ile polemikler ve itirazlar giderilebilir. Ancak MHP'li bir başka yönetici tartışmanın tamamen kapanması için bir başka formül daha önerdi.

Gazete Duvar'dan Nergis Demirkaya'nın haberine göre, "Ben olsam bugüne kadar çoktan YSK'ya başvurmuştum" diyen MHP'li yönetici, "Bu tartışma bitecek gibi görünmüyor. Ben olsam çoktan YSK'ya başvurmuştum. Yıldırım da YSK'ya başvursun, 'Benim istifa etmem gerekir mi' diye sorsun. Böylece tartışmalar da biter" dedi.

BAZI AKP’LİLER İSTİFA BEKLİYOR
31 Mart'ta yapılacak yerel seçimler için belediye başkan adaylarının resmi başvurusu 19 Şubat'ta yapılacak. AKP içinde bazı yöneticiler ve partililer Yıldırım'ın istifa etmesi gerektiği görüşünde.

Bir parti yöneticisi, "Sayın Yıldırım henüz resmi aday değil. Sadece bizim ilan ettiğimiz bir aday. Yıldırım'ın adaylığı seçim kuruluna başvuru yapılan 19 Şubat'ta resmileşecek. Sayın Yıldırım'ın adaylığının resmileşmesi sürecinde istifa edeceğini düşünüyorum. Bu tartışmaya gerek yok. İstifa etmeli" dedi.

YSK'nın seçim takvimine göre belediye başkan adaylarının isimleri seçim kurullarına 19 Şubat'ta sunulmuş olacak. Yapılan incelemelerin ardından kesinleşen adaylar 3 Mart tarihinde ilan edilecek.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kardelen 2019-01-17 17:58:09

Ahh bir istifa etmeyi becerseniz . Onurlu bir iş yapmış olursunuz .

Misafir Avatar
hasır altı 2019-01-18 09:28:17 @Kardelen

böyle muhalefetin amk.verin mahkemeye neyi bekliyorsunuz muhalfet gibi sizinde amk.anayasa24 madde mahalli idareler kanunu 217.madde.muhalefet sizde yavşaksınız.hadi hdp adamlar açık verdi komunist başkan tipli başkan hadiiii

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ege 2019-01-18 08:43:42 @Kardelen

Myve veren ağaç taşlanır. bu chp zihniyeti kıskancından adamlara iftira ediyor. ermeni tohumu, bilmem ne ne nee. yahu siz nesiniz önce kendinize bakın? siz zaten şeytanın kendisi olmuşsunuz. cünebetler, sarhoşlar, hırsızlar kalkmış asil ve soylu insanlara çamur atıyorlar. halk sanki görmüyor kimin çalışıp kimin ihanet ettiğini.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
KÖR lere 2019-01-18 08:41:45 @Kardelen

Binali Yıldırımın kariyeri belli, başarısı tescillenmiş. kişiliği ortada. makamların en üstlerinde görev yapmış. hayel edilemeyecek projeler üretmiş. şehirlerimizi ülkemizi sayısız eserle buluşturmuş olan bu Binali Yıldırıma laf söyleyen CAHİLLER ülkenizi şehrinizi seviyorsanız Binali Yıldırımı destekleyin. ben chp li yim ama gerçekler ortada. oyumu Binali Yıldırıma vereceğim.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
oy verin bunlara 2019-01-18 00:29:58 @Kardelen

ermeni, rum, yahudi, devsirme , Türkün makamini parasini calan hirsizlar bozkurt isareti yapiyor.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
salkimsacak 2019-01-17 21:12:52 @Kardelen

o isaerete oturacaksiniz topluca dur hele bi cin ali

Beğenmedim! (0)
Avatar
ella mono 2019-01-17 20:05:40

o kurt işareti bu salağa hiç yakışmamış şerefsizlerrr

Avatar
İnali bir zamanlar 2019-01-17 17:35:13

Pkk'yla masaya oturduklarında açılım'ı şöyle savundu: “Terör örgütünün ortaya çıktığı zamanki Türkiye topraklarıyla bugünkü Türkiye toprakları arasında ne fark var? Eksilme var mı? Yok. Artma var mı? Var. Dolgular yapmışız. Deniz dolguları. Türkiye 12 bin kilometre büyümüş. Neresi bölünüyor? Koca bir yalan. Bölünme yok.” demişti.

Avatar
Ülkücü arkadaş 2019-01-17 17:35:56

Cumhur ittifakının küçük ortağı, Yazıklar olsun sana. Koltuk sevdana Ülkücüleri saraya kapıkulu yaptın, Bozkurtları akkurt yaptın. Milliyetçileri saray kapısına paspas yaptın. Hele geçen gün aday tanıtım törenin de müsade ile Bozkurt işareti yapması rencide etti bizleri. Milliyetçiler, ülkücüler, Bozkurtlar kimsenin tekelinde değildir ve boyuduruk vuramaz.

Avatar
Kardelen 2019-01-17 17:54:52

Bu kadarmı durum vahim .kim kimi kurtaracak acaba kim bilir belkıde ikisinde birden yok olur .

Avatar
Gereksiz 2019-01-17 16:39:25

Vay anasına, boşuna istifa ettirilmedi/etmedi. İstanbul garanti değil demek ki ittifakın oyuna muhtaç olduğu anlaşılıyor. Ülkücüler seyretsin müsade ile Bozkurt işareti yapan adayınız bir yana, oy ihtiyaç için yapılan Bazkurt isaretinibir yana koyun bakalım. Karar sizin. Ülkücü TANRI TÜRKÜ KORUSUN VE YÜCELTSİN düsturuna vazgeçmez herhalde.

Avatar
Gereksiz 2019-01-17 22:54:48

Ah keşke parmak mürekkebi geri gelse. Mükerrer oy kullanımı oldukça önlenir. Gerçi bunların piri feto mezardakilerde oy kullandırılacak demişti. OY sayımında ve kayıtlarında hile veya oy çalmak, seçmem taşımak, sandık kaçırmak gibi işlemlerinin nasıl yapıldığını pirlerinin talebelerinden ögrendilerindeler ve uygulayacaklar. Korkunun ecele faydası yok. Kaybedecekler uykuları kaçtı.

Avatar
ERZINCANLILAR 2019-01-18 08:14:31

Yildirim AKBULUT, Binali YILDIRIM ve ERZINCAN. Biri fikralara konu olmus Turgut OZAL'in emri eri. digeri bugunun IN BINALI'si ve Her ikiside Erzincanli. BU ERZINCANLILILAR BU SEFER ISTANBULDA hele bir DURALI diyecekler ve memleKETE ERZINCANA geri gonderecekler