'Bırak bu dış güçler masalını, hep senin yüzünden'

Sözcü yazarı Murat Muratoğlu, "Milletin yarısından fazlası dış güçlere karşı ekonomik savaş yürütüldüğünü sanıyor." dedi.

'Bırak bu dış güçler masalını, hep senin yüzünden'

Sözcü yazarı Murat Muratoğlu, "Milletin yarısından fazlası dış güçlere karşı ekonomik savaş yürütüldüğünü sanıyor." dedi.

20 Temmuz 2018 Cuma 09:52
'Bırak bu dış güçler masalını, hep senin yüzünden'

"Sonra da faizler neden artıyor? Enflasyondan! Yabancının getirdiği parayı betona yatır, tüketime aktar, yandaşa dağıt, ihale ver, lüks harcamalar, ölü yatırımlar, seçim rüşveti derken suyunu çekiyor." diyen Muratoğlu'nun bugünkü yazısı şöyle:

Eller günahkar!

Ekonomimizi batırmak suretiyle Türkiye'yi ele geçirmeye çalışanlar var. Şüphesiz dış mihraklar! Anlatılanlardan yola çıkarsak özellikle Erdoğan ve AKP'ye fena tutuklar!

Dünyadaki tüm devletlerin temel amacı mümkün mertebe Türkiye'ye zarar vermek… Suçlu Avrupa, suçlu Amerika, suçlu İngiltere, suçlu İsrail denir. Gerekirse suçlu üst akıl ilan edilir. Sahi üst akıl dedikleri kimdir?

* * *

Elalemin de çok umrundaydı bizim memleketin ekonomik hali… Herkesi saydılar fakat bir türlü ekonomiyi yönetenlere sıra gelmedi. Yapılan hataları hiç üstlenmedi! Eller günahkar ilan edildi!
Bakın, bu ülkenin dış mihraklara 466 milyar dolar borcu var! Bizi batıracaklar ve paralarını alamayacaklar. Öyle de geri zekalılar… Ciddi ciddi buna inananlar var!

* * *

Milletin yarısından fazlası dış güçlere karşı ekonomik savaş yürütüldüğünü sanıyor. “Savaş ortamındayız, bazı şeylere katlanmak ve fedakarlık yapmak zorundayız” diyor. Bu savaşın sonunda da fakirleşmeyi kabul ediyor.
Ne alakası var? Hadi son dönemde döviz kurundaki iniş çıkışlar dış güçlerin Türkiye'ye karşı bir operasyonu… Tamam da, Türkiye'de doların artması nasıl yarayacak işlerine bana onu anlatsa ya!

* * *

Peki, faizleri kim artırıyor? Faiz lobisi! Faiz lobisi kim? Bankalar… Faiz artışından bütün bankalar zarar yazar! Salak mı bunlar?

Basitçe anlatmaya çalışayım. Bankalar mevduat toplayacaklar ki kredi versinler. Önce enflasyona bakıyorlar. Yüzde 15'i geçti… Başlıyorlar hesaplamaya…

Parasını faize yatıran, getirisinin enflasyondan fazla olmasını talep eder ki kaybı olmasın. Tadını kaçırmayıp onu da sadece yüzde 1 fazlalık ile sınırlayalım. Topla, kaç oldu? Yüzde 16… Devlet mevduattan yüzde 15 stopaj kesiyor. Bankalar size faizin yüzde 85'ini ödüyor. Yani kaç faiz vermesi gerekir ki yüzde 16 net getiri versin? Yüzde 18.85 teklif etmeli.

* * *

Bir de topladığı mevduata zorunlu karşılık ayırıyor. Bankaya maliyeti yaklaşık yüzde 20.70'e geliyor. Eh bankalar bu işi babalarının hayrına yapmadığına, binlerce kişiye maaş ödediğine, cebinden kira, elektrik, donanım, yazılım parası çıktığına göre kâr koyacak elbet.

* * *

Bir de batan krediler var. Bu pay onları da kapsayacak. Haliyle genel kabul görmüş pay olan ortalama 4 puan koysa bile kredi faizleri yaklaşık yüzde 24-25'ten başlayacak.
Bu orandan kredi alan ne yapacak da para kazanacak? Olan sermayesini zaten hazine tahviline koysa risksiz yüzde 20'yi alacak!

* * *

Sonra da faizler neden artıyor? Enflasyondan! Yabancının getirdiği parayı betona yatır, tüketime aktar, yandaşa dağıt, ihale ver, lüks harcamalar, ölü yatırımlar, seçim rüşveti derken suyunu çekiyor.

Sen milyarlarca doları tatlı tatlı ye, bitir. Yenisi gelmeyince de “Suç bende değil” deyip aradan çekil. Bırak bu dış güçler masalını, ülkenin başına gelenler hep senin yüzünden, ne istedin ekonomiden?

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KECi COBANI 2018-07-20 10:46:24

DIS GÜCLERiN BiR SEY YAPMASINA GEREK YOKTUR ERDOGANIN ÜLKEYi EKONMiYi VE KENDiNi YIKACAGINI BiLEREK KAHKAHA ATIYORLAR ZAMAN BU DURUMDA ERDOGANA VE TÜRKiYEYE KARSI CALISIYOR

Avatar
Antalyalı Attalos 2018-07-20 10:48:50

Bu ülkenin başında,%60 lık ağzı açık ayran budalasının seçtiği,Yel değirmenleriyle düşman diye savaşan Don Kişot un bir kopyası var.Bununla bu ülke nereye kadar gidecek doğrusu çok merak ediyorum.Bindik bir alamete,gidiyoz kıyamete netekim.

Misafir Avatar
Antalyalı Attalos 2018-07-20 16:23:48 @Antalyalı Attalos

AYna,hassiktir pezevenk g..t gılı yavşak.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Enterasan bir video !!!!!! lütfen seyredin! 2018-07-20 14:25:36 @Antalyalı Attalos

https://www.youtube.com/watch?v=bjrWCiGePhg

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AYna 2018-07-20 12:55:11 @Antalyalı Attalos

@Antalyalı Attalos x--------------- chp, hdp, hayranları siz partinizin ne iyiliğinden ne başarısından nede aşık olduğunuzdan sevmiyorsunuz peşinden gidiş gayeniz bildiğinizden değil. sadece sizi kandıran basın yayın kuruluşları, açık orurumlar, ağzı laf yapan küfürbazlar kandırmış. siz aynen koyunu çoban nereye yöneltse koyun oraya gider siz koyun sürüsü gibi gazetelerin yönlendirdiği partiye şahsa yönelip onun kıç ını öeteğini elini öpüp yalıyosunuz. aynı kişi ve partiği gazete kınadımı kötü yönünü söyledimi o kişiyi kurumu parçalarcasına çanavarlaşıyorsunuz. işte çakal ve kurt özelliği taşıyan sizler. önce kendinizin ne MAL olduğunuza iyi bakın . sonra ASİL VE SOYLU VEDE VATANSEVER AK PARTİ lilere laf söyleyin yada özür dileyin. AKLI BAŞIND OLAN ZATEN ANLAR .

Beğenmedim! (41)
Misafir Avatar
@Antalyalı Attalos x----#### 2018-07-20 11:33:16 @Antalyalı Attalos

ayran budalsi devri bitti, simdi saman tüketicileri revacda!

Beğenmedim! (0)
Avatar
Yok yav 2018-07-20 10:13:14

Yapamıyorum demiyorda hep dış güçler.Gidemiyorum koltuğu bırakamıyorum demiyorda hep dış güçler

Misafir Avatar
hüss 2018-07-20 15:44:37 @Yok yav

BB rumuzlu trol, verdiğin rakamlar yanlış. 2002 'de işsizlik oranı % 11,34, 2018 haziran sonu ise % 10,1, üstelik işsizlik oranını düşük göstermek için hesaplamalarda onca değişikliklere rağmen. Siz bu trollemelerinizle halka, bu millete iyilik yapmıyorsunuz, unutmayın.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
@Yok yav x--------####### 2018-07-20 11:01:53 @Yok yav

Senin yorumunun altina cok saman tüketicileri birikmis !!!!!

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
okur_yazar ----###### 2018-07-20 10:58:39 @Yok yav

bazilarina da saman yedirince böyle yorumlar ortaya cikiyor. nasil geviş getirebiliyormusun?

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
okurlar 2018-07-20 10:52:06 @Yok yav

Murat Murat oğlu ve benzerleri etkisizleştiler, büyük kaymak gelirleri kesildi, borularını hükümet zerinde öttüremiyorlar ondan kuyruk acıları var. devletin sırtından tatil, gezi, hediye ödül alamadıkları için kin dolular. ama bu kervan yürüyecek. soytarılar hırsızlar, rüşvetçiler kahırlarından ölecekler.

Beğenmedim! (34)
Misafir Avatar
aynen katılıyorum 2018-07-20 10:49:58 @Yok yav

ak psrti 16 yılda 20 milyon insana iş gücü sağlamış. 16 yıl önce devlet fakirdi yatırım yapamıyordu halk fakirdi alım gücü yoktu . bu gün yerli turist tatil yerlerini dolduruyor. her ilçede avm ler var köylerde şehirleşti hereksde araba var, her çiftçi traktör sahibi. param yok yiyecek alamıyorum, param yok ilaç alamıyorum, param yok doktora gidemiyorum yalanları artık yok. YAŞASIN DEVLETİMİZ.

Beğenmedim! (39)
Misafir Avatar
BB 2018-07-20 10:45:52 @Yok yav

Türkiye cumhuriyeti en güçlü döneminde . TC en gelişmiş, en kalkınmış döneminde şuan. AK PARTİ iktidara geldiğinde 2002 de işsizlik yüzde 20 nin üstünde idi.2002 yılında numusumuz 65 milyondu bu gün 81 milyon. arada 15 milyon nufus artışı var ve bu gün işsizlik yüzde 9 yüzde 20 nin farıda 3 milyon. eder 18 milyon . AK PARTİ DEMEKKİ 16 YILD 18 milyon insanımıza iş vermiş. daha zırvalayanların söz hakkı olamaz.

Beğenmedim! (38)
Misafir Avatar
okur_yazar 2018-07-20 10:34:47 @Yok yav

Paran varsaaa soytarıda arıyorsan bastırırsın paranı gazetenin birinin köşesinde soytarılık yaptırabilirsiniz. hele sevmediğini birisi varsa o soytarıya o sevmediğiniz adama saldırmasınıda söyleyebilirsiniz. bakmayın onlar gazeteci diye geçinirler ama soytarıdırlar..

Beğenmedim! (39)
Avatar
Kara Fatma 2018-07-20 10:35:53

Turpun büyüğü heybede. Üretim yok, istihdam yok. Bahane çok. İşsizleri millet kıraathanesinde beleş çay içip, kek yedirerek kandıramazsınız

Avatar
APATİ 2018-07-20 17:02:03

Herşeye bir cevapları var !!Paraları yandaşlara kazandırmak için taşa toprağa gömmenin sonu!!Evine 250 gr.et alamayan ampul kafaların bir adamı sarayda oturtacağız diye yırtınmasının sonucu!!Üzülürmüyüm asla!!

Avatar
A 2018-07-20 12:05:18

Abi adam ne derse inanıyorlar dış mihrak iç mihrak kimi suçlasa inanıyorlar. Uzun adam ne yapsın ne söylerse söylesin karşısında körü körüne inanan bir garip toplum var.

Avatar
Hacı Yatmaz 2018-07-20 10:29:26

Ülkenin geleceğini betona bağlarsan olacağı bu. Bahaneler hep hazır ya dolar lobisi yok üst akıl yok bilmem ne lobisi. Hiç birini de araştırıp açıklayamadılar. Gölgeleriyle kavga ettiler. Hayali düşman yaratmaya çalışıyorlar. Güçlü ülke güçlü ekonomin olursa kimse seni etkileyemez. Yönetim beceri eksiklerine, yanlış ekonomik karalarına ve yatırım hatalarına kılıf bulmak için hep mağdurum da mağdurum edebiyat.

Avatar
ziver 2018-07-20 15:23:19

uzaya 6 şerit yol yapılacak. ilk öce bayburtlular gidecek.