CHP kurmaylarından kararname tepkisi

Yeni sisteme uyum için art arda çıkarılan kararnamelerle devlet yeniden düzenleniyor. Muhalefete göre sistem kriz üretecek.

CHP kurmaylarından kararname tepkisi

Yeni sisteme uyum için art arda çıkarılan kararnamelerle devlet yeniden düzenleniyor. Muhalefete göre sistem kriz üretecek.

16 Temmuz 2018 Pazartesi 08:50
CHP kurmaylarından kararname tepkisi

CHP, 24 Haziran seçimlerinin ardından başlayan yeni sistemle art arda çıkan ve son olarak dün toplu olarak yayımlanan 7 kararnameye tepki gösterdi. Cumhuriyet'ten İklim Öngel'in haberine göre, CHP kurmaylarının ifadeleri şöyle:

'TEK ADAMA KARŞI MİLLETİN İRADESİ'

-CHP Sözcüsü Bülent Tezcan: Tüm yetkileri Erdoğan’da toplayan kararnamelerle devlet tek kişiden ibaret hale getiriliyor. Bu sistem çok kısa zamanda tıkanmaya ve kriz üretmeye adaydır. Kararnamelerle TBMM ve milli irade, adım adım devredışı bırakılıyor. Parlamentonun görevi, hızla kararnamelerle düzenlenen alanlarda kanun çıkararak, tek adamın iradesine karşı milletin iradesini etkin kılmaktır.

'SORUMLULARDAN BİRİ DE MHP'

-Grup Başkanvekili Engin Özkoç: Damadına ve çevresine tanıdığı kararname imkânları, devlet iradesi değil kişi iradesiyle Türkiye’nin yönetileceğini, devlet imkânlarını ailesi ve yandaşlarına paylaştırılacağını gösteriyor. Damadın Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan sonra bir de YAŞ’a üye yapılması utanç verici bir durumdur. Bu Türkiye’nin tarihi geçmişi ve onurlu duruşuyla dalga geçmektir, kabul edilemezdir. Buna elbette CHP, siyasi olarak karşı olacaktır. Ancak Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinin geçerli olmasının önünde engel olmazsa bunun sorumlularından biri de MHP’dir. Bu tür kararnamelere destek vermek, devlet itibarını yok etmekle aynıdır.

'ARAP YARIMADASI GİBİ'...

-Grup Başkanvekili Özgür Özel: Bu, kanuna karşı yapılmış bir hiledir. Buna Anayasa Mahkemesi tarafından dur denilmezse, bu uygulama ciddi bir yetki tecavüzüne ve bir kişinin Meclis’in yerine geçip Meclis’in yetkisindeki yasaları değiştirmeye başlamasına dönüşecek. Berat Albayrak’ın YAŞ’a girmesi de kabul edilebilir değil. Damadın Yüksek Askeri Şura’ya girme meselesini dünya demokrasilerinde bulamayız ama Arap Yarımadası’ndaki şeklî demokrasilerde bile görülmüş bir şey değil.

‘DEVLET ÇÜRÜYOR’

-Grup Başkanvekili Engin Altay: Lale Devri uygulamaları devam ediyor. Türkiye’de devlet her geçen gün ciddeyet ve gelenekten uzaklaşıyor. Esasen devlet çürüyor demek daha doğru olur. Allah Türkiye’yi Erdoğan’ın aklının önüne geçen hırsından korusun. Partimiz açısından tüm kararnameler mercek altında. Anayasaya, hukuka aykırılık bakımında hem Meclis hem AYM nezdinde girişimlerimizi sürdüreceğiz. Türkiye için bir hukuk devleti demek mümkün değil. Bunu STK’lerle birlikte kamuoyu nezlinde 81 milyona anlatmaya çalışacağız.

'HEDEF LAİK CUMHURİYETİ YIKMAK'

-Genel Başkan Yardımcısı Muharrem Erkek: Türkiye Cumhuriyeti bir şahıs devletine son verilerek kuruldu. 100 yıl sonra büyük bir geriye dönüşle yeniden şahıs, hanedan devleti oldu. Hazine ve Maliye Bakanı neden YAŞ’ta bulunuyor? Milli Eğitim Bakanı neden bulunuyor? Hem toplumda hem TSK’de sosyal ve kültürel bir iktidar mı kurmaya çalışıyorsunuz? Türkiye bu sistemle gidemez. Sorunlarımız maalesef daha da ağırlaşacak ve bedeli yine millet ödeyecek. Yürütmenin başı olarak seçilen kişinin damadını Hazine Bakanı yapması başlı başına ahlak çökmesi. Yasaya göre; örtülü ödenek Maliye Bakanı’nın imzasıyla kullanılıyor. Bunu kayınpeder damat birlikte kullanacaklar. Türkiye’deki rejimin adı Saray rejimi. Asıl hedef laik Türkiye Cumhuriyeti’ni yıkmak. Demokrasi mücadelesini ciddi bir şekilde halkla birlikte vereceğiz.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 16.07.2018 09:05
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
devlet çöküyor..hani devlet.!? 2018-07-16 12:59:40

devlet mi ? hani devlet..saray ahalisi varken.!!!!

Avatar
sadece GÖLGE etme yeter 2018-07-16 08:58:29

CHP sen sadece gölge etme yeter. Türkiye Cumhuriyeti tıkır tıkır işliyor. yeterki chp çomak sokmasın .

Misafir Avatar
HİLE İLE SEÇİM KAZANMAK...HARAMDIR HARAMMM.. 2018-07-16 22:50:34 @sadece GÖLGE etme yeter

HİLE VARKEN HİÇ BİR PARTİ KAZANAMAZ HİÇ BİR SEÇİMİ...ysk..taraftar..550 milyon pusula neden basıldı..kullanılan ise 58 milyon pusula..yani çal..kutuya at..anlamıdır bu...çuvallarla pusula emniyet yakaladı..birde yakalanamıyanlar var..
Ysk. NEDEN 550 MİLYON OY PUSULASI BASTIRDI..NEDEN MUHÜRSÜZ OYLARI GEÇERLİ KABUL ETTİ..? NEDENNNN? HİLE İLE İŞ YAPAN SÜRÜNEREK CAN VERSİN..AMİN

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
DÜŞMAN lar ÇATlıyor 2018-07-16 11:44:43 @sadece GÖLGE etme yeter

Türkiye de düzen rayına oturuyor, güçlü mekanızmalar oluşuyor DÜŞMANLAR ÇAT LIYOR.

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
kindar ve sapina kadar ataturkcu 2018-07-16 09:58:42 @sadece GÖLGE etme yeter

ulan alcak yikmiyorsunuzda ne yapiyorsunuz chp nin Allah belasini versin sizin gibi alcaklar buralarda yaziyor eger bu chp halki sokaga cagirsaydi köpekler gibi saga sola kacisirdiniz bu partide ataturk un askeri falan yok zaten öyle biri olsaydi simdi suriyede siginmaci olmustunuz peren peren cil yavrusu gibi dagilmistiniz

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
yazar_ kasa 2018-07-16 09:17:37 @sadece GÖLGE etme yeter

CHP ye oy verenlerin yüzde 8 i kemikleşmiş değişmez chp lidir . chp pkk lıları toptan m vekili adayı gösterse bile bu yüzd 8 chp ye oy verir. bu yüzden chp baraj altında kalır diyordum. ama basın epey vatandaşımızı yanlış yönlendirdi chp oyunu yüzde 22 ye çıkarttı. ama artık millet gördü bu yerel seçimlerde chp dibe vuracak . umudum tam.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
bence chp ... 2018-07-16 09:10:58 @sadece GÖLGE etme yeter

Bence chp nin varlığı çıka bilecek olabilecek en en kötü kararnemeden daha kötüdür. CHP bu ülke nin tepesinde düşmek üzere olan bir bomba kadar tehlikelidir. PETROİT lazım ülkemize CHP den korunmak için.

Beğenmedim! (10)
Avatar
Bunun gibiler sallama çay 2018-07-16 09:08:52

Ulen felaket tellallığı yapmayın seviyesiz cehapeli terör savunucusuları... Karaktersiz fislik chpkk lı manyaklar

Misafir Avatar
bunun gibiler sallama cay 2018-07-16 10:15:59 @Bunun gibiler sallama çay

kindar senin zihniyetini götten sikeyim amerikan köpeği havlamayı bırakta gerceklere bak.. gücüne mı gitti terörist arkadaslarınız gebertildi diye.. haaa

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ERTUĞRUL 2018-07-16 10:14:44 @Bunun gibiler sallama çay

ulen karatesiz köpek amerikan döllemesi akp davul zurna ile indirdiyse AVUKATLIĞINI DA cehape yaptı araştır oku biraz cahil cehape zihniyetli zihniyetsiz... savundugun konulara hakim ol öyle konuş.. CHP millet vekili sezgin tanrıkulu ve avukatlıgını yaptı yani bütün teröristleri sikmek için ... sen bundan rahatsız mı oldun...

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
kindar 2018-07-16 10:04:05 @Bunun gibiler sallama çay

ulan agagilik köpek haburdan davulzurna aldiniz apo ya yat gezintisi yaptirdiniz yat diyarbakirlarda halaylar cektiniz oslolarda saraylarda ulkeyi sattiniz simdi burada akpkk yi chp ye yamamaya kalkiyorsun asagilik pislik bu 15 temmuzuda fetö falan yapmadi siz yaptiniz siz devleti tamamen teslim almak icin alcak vatan hainleri

Beğenmedim! (3)
Avatar
A 2018-07-16 09:37:28

.....Ama ekomomik göstergeler felaketin Allah korusun RESESYONUN yolda geldiğini ima ediyor. Sizin gibi hanzolar ekonomi haberleri dinlemiyor okumuyormu. Takmısınız Chp Chp bu memleketin ekonomisi çökerse hepimiz zarar göreceğiz. Veselem diyeceğim bundan ibaret haberleri gözünüzle okuyun lütfen...

Avatar
Camur deryası Akape 2018-07-16 10:09:51

Devlet önemlimi önemli olan belli kişiler çökmesin

Misafir Avatar
@Camur deryası Akape x----cp 2018-07-16 11:50:43 @Camur deryası Akape

@Camur deryası Akape x------------hastittir len manyak. sen wc klozetisin resmen. bok yiyen manyağı. defol . AKP ye laf söyleyecek hiç bir akıllı insan yoktur bu ülkede yaşayan. ama deli, manyak, hain, terörit soysuz olursa tabiki İT liğini yapacak. ama asil soylu akıllı insnlar AK PARTİ ye teşekkür eder faydalandığı hizmetlerden ötürü. sen nankörsün .

Beğenmedim! (4)
Avatar
A 2018-07-16 09:31:55

Ulan hanzolar chp'yi anladık seçim kazanamıyor

Misafir Avatar
HİLE İLE SEÇİM KAZANMAK..HARAMDIR HARAAMMM.. 2018-07-16 22:49:48 @A

HİLE VARKEN HİÇ BİR PARTİ KAZANAMAZ HİÇ BİR SEÇİMİ...ysk..taraftar..550 milyon pusula neden basıldı..kullanılan ise 58 milyon pusula..yani çal..kutuya at..anlamıdır bu...çuvallarla pusula emniyet yakaladı..birde yakalanamıyanlar var..
Ysk. NEDEN 550 MİLYON OY PUSULASI BASTIRDI..NEDEN MUHÜRSÜZ OYLARI GEÇERLİ KABUL ETTİ..? NEDENNNN? HİLE İLE İŞ YAPAN SÜRÜNEREK CAN VERSİN..AMİN

Beğenmedim! (0)
Avatar
taci 2018-07-16 09:54:38

Allah belanizi versin sizde seyredin iste

Avatar