CHP: Seçim iptal edilmeli

CHP, “Meşruiyet tartışmasını sona erdirecek ve milleti hukuk eksenin rahatlatacak tek bir karar var. Seçimin YSK tarafından iptal edilmesidir”

CHP: Seçim iptal edilmeli

CHP, “Meşruiyet tartışmasını sona erdirecek ve milleti hukuk eksenin rahatlatacak tek bir karar var. Seçimin YSK tarafından iptal edilmesidir”

17 Nisan 2017 Pazartesi 13:08
3331 Okunma
CHP: Seçim iptal edilmeli

Anayasa değişikliği ile ilgili referandum sonuçlarına dair en büyük tartışma, YSK’nın mühürsüz oyları kabul etmesi üzerinde yaşanıyor. Bu karar üzerine seçime muhalefet itiraza hazırlanıyor

Anayasa değişikliği ile ilgili referandum sonuçlarına dair en büyük tartışma, mühürsüz oyların Yüksek Seçim Kurulu (YSK) tarafından kabul edilmesi etrafında yaşanıyor. Muhalafet cephesinde YSK’ya büyük tepki var. Konuya ilişkin ilk değerlendirme CHP Genel Başkanı Kemal Kılıç- daroğlu’ndan geldi.

Kılıçdaroğlu, YSK'nın mühürsüz oy pusulaları ve zarf açıklamasına yönelik, “Kendinizi Parlamentonun üstünde hangi gerekçeyle görüyorsunuz ? Hangi gerekçeyle yapılan bir referandumu tartışmalı hale getiriyorsunuz ? Maç yapılırken maçın ortasında kural değişmez . YSK, zarflar açıldıktan sonra kuralları değiştiriyor. Üstelik yasalara aykırı olarak. Bunu doğru bulmuyoruz, asla kabul etmiyoruz” açıklamasında bulundu.

Yasal işlem başaltıldı CHP Genel Başkan Yardımcısı Bü- lent Tezcan ise anayasa değişikliği referandumuna ilişkin basın toplantısı düzenledi. Ankara'nın Sincan İlçesi'ndeki Kazım Karabekir İlkokulu'nda, 2227 numaralı sandıkta görevli bir avukat müşahidin çektiği görüntüleri izleten Tezcan, sandık kurulu üyesinin oy kullanılan sandıktan çıkan mühürsüz oyları usule aykırı olarak mühürlediğini savundu. Görüntünün sosyal medyada üretilen bir video olmadığını vurgulayan CHP'li Tezcan, söz konusu görüntüyle ilgili yasal işlem başlattıklarını da açıkladı.

Tezcan, “YSK, kanunun açık hükmüne rağmen arkasında sandık kurulu mührü olmayan oy pusulalarını geçerli saymıştır. Kanunda, zarflarda çift mühür olması gerektiği ve üzerinde ilçe seçim kuruluyla sandık kurulu mührü olmayan zarfların geçersiz olacağı hükme bağlanmışken, YSK bu açık kanun hükmüne rağmen o zarfları da geçerli saymıştır. Bunları sayım başladığı anda, başladıktan sonra geçerli saymıştır. Yani maç başlamış, kuralları değiştirmiştir. Sadece kendi genelgesi değil, kanuna aykırı şekilde kuralları değiştirmiştir. Bunu AK Parti temsilcisinin itirazları üzerine yapılmıştır. Sayım sırasında, bu karar alınmıştır. Bu, açık bir şekilde seçimin meşruiyetine gölge düşüren bir tutumdur” açıklaması yaptı.

SEÇİM İPTAL EDİLMELİDİR

SEÇİMİN YSK tarafından iptal edilmesi gerektiğini savunan CHP'li Tezcan, "Meşruiyet tartışmasını sona erdirecek ve milleti hukuk ekseninde rahatlatacak tek bir karar vardır, seçimin Yüksek Seçim Kurulu tarafından iptal edilmesidir. Aslolan bu seçimin iptal edilmesidir" dedi.


Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 17.04.2017 22:56
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Cavit 2017-04-17 18:23:49

Sayılmayan 1 milyon oyu ve kanunlara aykırı olan şu mühürsüz 1,5 milyon zarfları anlatın bakalım.cevap verin tüm ülke şuanda şaibeyi konuşuyor.böyle bir rezillik varsa ki öyle görünüyor. Muhattapları bu millete evet veren ve hayır veren herkese bunu açıklamak zorundadır

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-18 00:17:27

CHP: Seçim iptal edilmeli
CHP, Meşruiyet tartışmasını sona erdirecek ve milleti hukuk eksenin rahatlatacak tek bir karar var. Seçimin YSK tarafından iptal edilmesidir”

-------------------

TOPLUMSAL BARIŞ VE ADALET İÇİN KESİNLİKLE İPTAL EDİLMELİDİR !!!...

Avatar
vatansever turuş 2017-04-17 14:36:03

Bülent Tezcan , bir aynaya bak! Allah cc ne güzel yaratmış değilmi? akılda vermiş, merhamet duygusuda vermiş peki bu isyan neden, bu isyan kime, bu kabullenmemek kime? bu ülke istikrarsız olsun diyemi uğraşıyorsunuz ? lütfen elinizi vicdanınıza koyun sonuca razı olun. bu millet karar vermiştir. İnanın işbaşında olan yönetim sizede tüm türk halkınada adil ve başarılı bir yönetim yapıyor. milletin önderlerisiniz siz siyasiler lütfen liderlik yapın. karıştırmayın.

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-18 00:23:31

Sn Tezcan, lütfen elinizi vicdansızlığınıza koyun ve adaletsiz olan bu sonuca razı olun ve başkalarını da razi edin ki, haksızlık ve hileyle seçimi alanlar sonsuz mutluluklara gark olsunlar (!)

TIRIŞKADAN TURUŞKALAR...

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-18 00:32:03

PEKİ TÜM ONURLU DÜNYANIN, TÜRKİYE'DEKİ BU DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI İHLALLERİ KONUSUNDAKİ DUYARLILIKLARI VE İNSANİ TEPKİLERİ NEREDE ACABA ?!...

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-18 00:34:35

1-
YORGAN GİTTİ KAVGA BİTTİ Mİ ŞİMDİ YANİ ?!
Ben ömrü hayatımda böylesine rezil ve açıktan hileli bir seçim görmedim doğrusu ! İktidarı rezil, muhalefeti ayrı bir rezil ! Millet iradesi ve demokrasinin Türkiyede daha önceden bu denli aşağılandığını hatırlamıyorum gerçekten ! Türkiyede ‘hayırların, seçimi açık farkla kazandığı bir referandum ortamında muhalefetin, milletimizin bu seçim kazanımını, adeta danışıklı dövüş pasifliği ve teslimiyetçiliğiyle demokratik eylem-protesto tepkisizliği şekilli bu tavizleriyle, milletimizin bu ulvi, azimli ve özverili kurtuluş çabalarının, maalesef bu zayıf profilli Türkiye muhalefeti tarafından bir kalemde AKP zulüm iktidarının seçim hilelerine terk edildiğini, satılmakta olduğunu hissettikçe, maalesef iktidar ve muhalefetin, birlikte ve düzeysizce rol almış ve sergilemiş olduğu bu dandik hileli seçim demokrasisi oyunundan sonra artık inanır mısınız demokrasi ve seçim kavramlarına zerre inancım, saygım ve toplumsal kurtuluş ümidim ve beklentim

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-18 00:36:02

2-
kalmamış durumdadır maalesef ! Millet zaten seçimlerde kazanamasa da kaybediyor, kazansa da kaybediyor ! İyi de, iktidardan zaten öyle de böyle de gitmeyecekseniz ve seçimleri de, cebren ve hile ile bir biçimde her türlü kazanacaksanız, seçim yaparak neden zaman kaybediyorsunuz ki ?! Yapılan seçimler milletimize, şayet zulümden dürüst, demokratik, barışçı ve meşru bir yöntemle kurtulma ve milli irade değişikliği ümidi sunmayacaksa neden millet peki bu yönde kandırılıyor ve bu gereksiz seçimler de artık lağvedilmiyor ki ?!
CHP Genel Sekreteri ve İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındırın, AKP tarafından milletimizin yarısından fazlasının bu onurlu ve hayırlı seçim iradesine atılmış olan büyük ve tahkir edici referandum hilesi kazığı sonrasında, ‘Boşuna hak, hukuk aramaya ve hakkı geriye getirmeye filan kalkmayın ve bu haksız yenilgiye de dilerseniz razı olun artık ; çünkü, Atı alan, Üsküdarı geçmiştir ! şekilli milli iradeyle dalga geçen bu saygısız açıklamalar karşısında,

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-18 00:36:57

3-
milletin rencide edilmiş olan onurunu ve bu konudaki haklılığını en sert demokratik söylem ve protestolarla yanıtlayıp, savunması gereken sn. CHP Genel Sekreteri’nin, AKP’nin milletimize atmış olduğu bu büyük kazığına karşılık, yeri yerinden oynatıp, ‘’O koltukta, milletimizin yarısından fazlasının haksız, hileli, gayri meşru ve asla kabul edilemez bulmuş olduğu bu seçim sonucuyla orada asla gönül rahatlığıyla oturamazsınız ; millet olarak bu haksızlığa asla müsaade etmeyeceğiz ! ‘’ demesi gerekirken, AKP’nin bu hukuksuzluğuna karşılık, adeta milletimizi zıvanadan çıkaran bir bayram şekeri tatlılığı ve yumuşaklığıyla verdiği mülakata bakar mısınız Allah aşkına ?! Neymiş efendim ? ‘’Önemli bir halk oylamasının geride kaldığını belirterek, … “ şeklinde uzayıp giden tatlılıktaki açıklamaları sürüp gidiyor maalesef ! Muhalefet ve milletin çiğnenen onurunu, kaybolan haklarını ciddiyetle savunmak bu mudur Allah aşkına ?! Yahu gidin de, başka ülkelerden ciddi muhalefetin nasıl yapıldığını