'Çok feci şeyler duydum'

Habertürk yazarı Sevilay Yılman, bugünkü "Gazetecilik zor zanaat" başlıklı yazısında anket şirketleriyle ilgili 'çok feci şeyler' duyduğunu, hiçbir anket sonucunu ciddiye almadığını söyledi.

'Çok feci şeyler duydum'

Habertürk yazarı Sevilay Yılman, bugünkü "Gazetecilik zor zanaat" başlıklı yazısında anket şirketleriyle ilgili 'çok feci şeyler' duyduğunu, hiçbir anket sonucunu ciddiye almadığını söyledi.

09 Haziran 2018 Cumartesi 11:24
'Çok feci şeyler duydum'

Sevilay Yılman bugünkü köşesinde bir iki anket şirketi hariç hemen tüm anket şirketlerinin siyasi partilere angaje olduğunu bildirdi. Köşesinde "Daha önce de yazmıştım hatırlarsanız, “Seçim sonuçlarını tahmin etmekte kendime güvenim tamdır” diye. Geçmişte pek yanılmamıştım bu konuda ama bu seçimde ben de çok zorlanıyorum. Çok açık söyleyeyim, günü gününe değişiyor tahminlerim" diyen Yılman, yazısının devamında şu ifadeleri kullandı:

"Mesela çok enteresan tiplerden çok değişik yorumlar alıyorum ve bundan hareketle de cumhurbaşkanlığı seçiminin birinci turda bitmesinin mümkün olmadığı fikrine kapılıyorum, ama ertesi günü başka enteresan yorumlarla karşı karşıya kalınca Erdoğan’ın ilk turda bu işi bitireceği fikri ağırlık basıyor bendenizde. Seçmende mi bir anormallik var yoksa bende mi bilmiyorum, ama gerçekten bu seçimde doğruyu tahmin edebilmek zor. O yüzden anketler de bana güven vermiyor. Ben anket yapanların da çok doğru veriler elde edebildiklerini düşünmüyorum. Tam da piyasalarının açık olduğu böyle bir dönemde bunu yazmam anket şirketleri sahiplerini kızdıracak ama bence artık kamuoyu araştırmalarını pek dikkate almamak ve buna göre planlama yapmamak lazım.

"SEÇMEN KETUM"

Böyle düşünmemin 3 temel sebebi var...

Birincisi, bir kısım seçmen hiç olmadığı kadar ketum bu seçimde. Deyim yerindeyse “Ser veriyor, sır vermiyor”. Soruyorsunuz mesela taksiciye, garsona veya tezgâhtara, ya “Daha karar vermedim” diyor ya da “Bu seçim oy kullanmayacağım” deyip başından savıyor.

"BAZI SEÇMENLERİN ROL KESTİĞİNE BİZZAT ŞAHİT OLDUM"

İkincisi nedenim ise bazı seçmenlerin rol kestiğine bizzat şahit olmamdır. Geçenlerde bir arkadaşım anlattı. Bir şirket telefonla arayıp siyasi araştırma yaptıklarını, katılıp katılmayacağını sormuş. “Normalde katılmam ama bu defa katıldım ve hiçbir soruya net ve doğru cevap vermedim” diyor. “Niye?” diye sordum. “Vallahi korktum... Belki test ediliyorum birileri tarafından falan diye düşündüm” cevabını verdi.

"HİÇBİR ANKET SONUCUNU CİDDİYE ALMIYORUM"

Üçüncü nedenim ise anketleri yapan şirket sahiplerinin sicillerinin sorunlu olması... Türkiye’de şu anda bir iki şirket hariç hemen tüm anket şirketleri sahipleri, bir siyasi partiye angaje! Bununla ilgili çok feci şeyler duydum, duymaya da devam ediyorum ve saydığım diğer iki neden olmasa bile sırf bu nedenle hiçbir anket sonucunu ciddiye almıyorum. Haksız mıyım?"

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 09.06.2018 11:31
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Özgür 2018-06-09 11:46:26

Artık Türkiyede hiç bir şeye güvenilmemesinin sebebi Akpnin algı oyunları ve yalanlarıdır.

Misafir Avatar
Batuhan 2018-06-09 15:17:41 @Özgür

Soru : Böyle bir ortamda Adınızın ve Soyadınız verildiği bir ankette kim doğruyu söyleyebilir ?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Hepimizin Cumhurbaşkanı MUHARREM İNCE 2018-06-09 13:42:45 @Özgür

İstanbul yıkıldı! Muharrem İnce İstanbul'da tarih yazdı! Yüzbinlerle gece mitingi yaptı
https://www.youtube.com/watch?v=0rFvak0irho

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2018-06-09 13:40:34 @Özgür

Metin Feyzioğlu Hayat Pahalılığını Anlattı 10 Mayıs 2018
https://www.youtube.com/watch?v=33NOCWIc-vM

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
akp ye oy yok 2018-06-09 13:39:26 @Özgür

AKP YATMA GARANTISI VERMIS ( sehir hastanelerine hazine garantili dolar bazinda yuzde 70 % hasta garantisi verilmis galiba 25 senelik ) AKP UCMA GARANTISI VERMIS ( havaalani icin ucanda ucmayanda oduycek hepimiz ucucaz ) AKP GECME GARANTISI VERMIS ( kopru icin hazine garantili dolar bazinda gunluk 40.000 arac garantisi verilmis kimbilir kac sene ?gecende gecmeyende oduycek

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Tayyip Erdoğan'ın Prompter'i 2018-06-09 13:34:58 @Özgür

https://www.youtube.com/watch?v=3vtvNu1i7-k

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ege 2018-06-09 12:10:28 @Özgür

ADAM GİBİ ADAM REİS . kardeşler, vatanseverler, insana saygı duyanlar, Allahını sevenler doğrunun yanında yanlışın karşısında olanlar REİSİMİZE DESTEK olalım.olmamız gerekiyor. iyilik isteyenlerin fıtratı iyinin yanında olması zorunludur mecburidir ALLAH ın emridir iyilerle beraber olmak kötülerden uzak durmak. Biz Erdoğanın iyi bir insan çalışkan ve başarılı bir lider olduğuna şahid olduk inanıyoruz ve desteklemek boynumuzun borcudur.

Beğenmedim! (29)
Avatar
HAKLISINIZ 2018-06-09 12:23:23

bizde oyle dusunuyoruz

Avatar
. 2018-06-09 12:25:31

https://odatv.com/binali-yildirim-bos-salona-konustu-26031800.html

Avatar
Batuhan 2018-06-09 13:06:05

Anket şirketleri seçimdeki hileleri saklama yönünde oluşturulmuş için yalan anket sonuçları yayınlıyorlar. Bunların da yasal cezası olmalı.. böyle anketler incelenip şirketler gerekiyorsa kapatılmalı...

Avatar
Nurali boz 2018-06-09 11:30:12

Bu sevilay yukselir simdi yilmanmi olmus massallas gezginci bir kisiligi var bunada yazar deyip gazeteye almis olan yurt gazetesini kinayayim bari

Misafir Avatar
CİDDİYET 2018-06-09 12:06:23 @Nurali boz

Evet anket sonuçları gerçekleri yansıtmıyor. ortalıkta dolaşan çok iyi çok fazla şişirilmiş bir muhalefet adayları var. seçimden sonra balonları sönecek. fena MAT olacaklar. Dikkat ediyorum muhalefet liderleri yetmiyor yandaşgazetecilerde şişirme pohpohlama yapıyor. halkı kamuoyunu yanlıtmaya gayret ediyor. yetmiyor AVRUPALI ABD Lİ, İSRAİLLİ DOSTLARIDA AYNEN KARA PROPOGANDAYA DEVAM EDİYORLAR. kısaca cahiller, zalimle satılmışlar, kaymağı kesilenler, dinsizler, hepsi hükümetimize devletimize milletimize karşı dişlerini bileyliyorlar. ALLAH fırsat vermesin onlara AMİN.

Beğenmedim! (14)
Avatar
. 2018-06-09 12:27:10

https://odatv.com/akp-mitingleri-bildiginiz-gibi-03061821.html

Avatar
Remzi 2018-06-09 13:01:26

Hani cesurduk biz, hani dogruyduk biz, hani biat etmezdik biz, hani Müslümandik biz. Ulan nerede kaldi arsiz, hirsiz, yalanci, aldanan ve aldatan bir adam ile pis yolda yürümeniz? % 60 siniz kaypak ve geri zekalisiniz. NOKTA!

Avatar
hasan 2018-06-09 12:17:40

Günaydın birde yazar olmuşunuz,Halkın arasına giremiyorsunuz**çünkü taraflısınız**Halkı aptal mı zannediyorunuz**siz yazar tayfasından tiksiniyor.25 HAZİRAN GÖRÜLECEK SEÇİM SONUÇLARI...