Demirtaş'tan AYM üyelerine 'basit bir soru'

HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, KHK'ler hakkında denetleme yetkisi olmadığı kararı veren Anayasa Mahkemesi'ni (AYM) eleştirdi. Demirtaş, AYM üyelerine "İstifa etmeyi düşünüyor musunuz?" diye sordu.

Demirtaş'tan AYM üyelerine 'basit bir soru'

HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, KHK'ler hakkında denetleme yetkisi olmadığı kararı veren Anayasa Mahkemesi'ni (AYM) eleştirdi. Demirtaş, AYM üyelerine "İstifa etmeyi düşünüyor musunuz?" diye sordu.

27 Aralık 2017 Çarşamba 21:31
Demirtaş'tan AYM üyelerine 'basit bir soru'

Edirne Cezaevi'nde tutuklu bulunan HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, Anayasa Mahkemesi’nin (AYM) kanun hükmünde kararnamelerle ilgili kararı hakkında açıklama yaptı.

Demirtaş’ın Twitter hesabından yapılan açıklamada, “Madem OHAL KHK’leri denetlenemez diyorsunuz, AYM’ye basit bir soru: KHK ile AYM kapatılıp üyeleri de icra mahkemelerine atanabilir mi?

Ya da daha basit bir soru: KHK ile ‘kamusal alanda su içmek yasaktır’ şeklinde bir düzenleme yapılabilir mi? Yapılırsa bunu kim denetler? Hatta daha basit bir soru: İstifa etmeyi düşünüyor musunuz?” ifadeleri yer aldı.

AYM, KHK’ların bazı kurallarının iptallerine yönelik talepleri, yetkisizlik gerekçesiyle reddetmişti.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Yurt 2017-12-27 22:25:29

Adam gibi adam para calmaz, haram yemez, sahte müslüman da degil.
InsAllah!!

Misafir Avatar
Bak HELEE 2017-12-28 08:31:44 @Yurt

Terörist başına bakın hele! AYM heyetine soru soruyor ve bu gazetede bunun lafını yayımlıyor. kim kiminle bu ülkede? Hapisteki suçlu Hemde ağır suç, terör, bölücülük suçu , suçlusu haddini aşıyor ama gazetetede destek olmuş. ama kınama bunların merkezi beraberdir. patronları beraberdir. hepsi abd ye hizmet eden ajanlardır .

Beğenmedim! (0)
Avatar
Nurali Boz 2017-12-27 22:44:53

Anayasa mahkemesinde hakimmi varmis yook kim var kadi kadilarin istifa etmelerini muftu isterse olur baska istifa olmaz

Avatar
tunay 2017-12-27 22:54:08

anayasami kaldiki yüksek mahkemeside olsun .fetönünde yardimiyla demokrasi yok edildi resmen 12 eylülden bile olaganüstü bir durum var .tarihde tanikdirki 12 eylül nasil yenildiyse bugünkü durumda degisecektir .en sonunda demokrasi baris kardeslik kazanacaktir .

Avatar
Kartal 2017-12-27 22:21:08

Bu adam dısarda mı icerde mi.Demedi demeyin mart nisanda bu adam dısarda olacak.stop.yeni hdp projesi stop.

Avatar
heh heh 2017-12-27 23:18:49

askeriyeye konserve at eşek eti satmıslar satanlarda kesin milliyetçilerdir çok komik yaa

Avatar
Kartal 2017-12-28 01:00:14

Kürtlerin aklı olduğu için kıçını kaşıyan adama inanıyorsunuz ya.Yakalanıp gelirken ki uçaktaki görüntüsü neydi öyle.Yalvran uysal enik gibi.Kürtler daha onun çıkmayan göruntülerini görünce travma yaşayacaklar.Yazık.Yetistirdiginiz en büyük adam bu.

Avatar
YA İSTİKLAL..YA ÖLÜM.. 2017-12-28 02:21:57

Demirtaş ..ANYASA MAHKEMESİ BAŞKANI teyyo ..Davaların savcısı teyyo ,TSK,leri genel kurmayı,teyyo hani şu DÜĞÜNCÜ PAŞA varya ,PAŞA 8 ŞEHİTTEN,..sonra düğüne yetişmek için üstünü başını helikopterden değiştiren hayin TÜRK VATANİ ULUSU HAYİNİ PAŞA işte onun görevini bile teyyo yapıyor tek kelimeyle ,cümleyle,teyyo OSMANLININ SON PADİŞAHI ,dolayısı ile ülkemizde hukuk ,mukuk,FELÂN fistan yok dengesiz tayyip var teyyo her şey ,herşey ne demişti teyyo ben davaların savcısıyım ..Dolayısı ile anayasa oldu teyyo yaşa..anayasadaki SÖZDE mahlukları korkak altına kaçıran SÖZDE kanun adamlarını zaten teyyo delisi atadı ..dolayısı ile kimi kime şikayet edeceğiz ..? Bundan dolayı siz doğu ve güney doğudaki vatandaşlara ne yapın edin eğer TANRI KORUSUN ,tayyip hastası ,yine gelirse 2019 DA FACİA ,FELÂKET, DEHŞET .yaşatacak ..ap açık anlatın sizler 40 milyonsunuz ,40 milyonda bizler etti 80 milyon ..hadi bunun yarısı tayyip be verse yine kaybeder dolayısı ile alem edelim ,kallem edelim ne yapıp edip tayyip bin kıçına el ele verelim tekmeyi atalım yoksa artık kurtulamayız bu adamdan dan TANRI KORUSUN ..padişahlığını ilân eder bak referandumu unutmayın bir çok anayasada ki maddeleri değiştirecek en önemlisi aklı dengesi tamamen SIFIR ÇEKİYOR TANRI TÜRK ULUSUNU KORUSUN

Avatar
davut 2017-12-27 23:28:02

zaten anayasa mahkemesi bir işe yaramıyor bir adamın dudağı yeter türklerin aklı olmadığı için birkişi onlara yeter

Misafir Avatar
teo 2017-12-28 08:30:00 @davut

türkler olmasa siz birbirinizi d.......siniz yapmadığınız ne malum.ekmeğini kimden yiyiyorsun ozaman işte vermeyelim sizin gibi hıyarlara inşaatlara tarlalara bahçelere gelmeyin maho ağanız baksın size en güzel karılarınıza göz koysun puşt oğli puştlar.

Beğenmedim! (1)