banner87

Diyanet: Haram olan bazı şeyler yasal, mesela içki, faiz...

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, Din İşleri Yüksek Kurulu tarafından verilen fetvaların zaman zaman medya tarafından tepkiyle karşılanmasının sebebinin din-devlet ilişkilerinde yaşanan ikilemden kaynaklandığını söyledi. Erbaş, örnek olarak İslam dinine göre haram kabul edilen faizin yasal olmasını gösterdi.

Diyanet: Haram olan bazı şeyler yasal, mesela içki, faiz...

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, Din İşleri Yüksek Kurulu tarafından verilen fetvaların zaman zaman medya tarafından tepkiyle karşılanmasının sebebinin din-devlet ilişkilerinde yaşanan ikilemden kaynaklandığını söyledi. Erbaş, örnek olarak İslam dinine göre haram kabul edilen faizin yasal olmasını gösterdi.

16 Aralık 2017 Cumartesi 18:22
Diyanet: Haram olan bazı şeyler yasal, mesela içki, faiz...

Avrasya İslam Şurası Fetva Meclisi 2. Toplantısı açılışında konuşan Ali Erbaş, bazı fetvaların zaman zaman medya tarafından tepkiyle karşılanmasının sebebinin, din-devlet ilişkilerinde yaşanan ikilemden kaynaklandığını söyledi.

Erbaş şu ifadeleri kullandı:

"Örneğin devletin yürürlükte olan sistemi içerisinde yasal olan bir uygulama dini açıdan caiz olmayabiliyor. Yani haram olabilir. Bir örnek vereyim; faiz meselesi. Yasaldır ama haramdır. Ya da içki, kumar, şans oyunları… Ayetler açıktır. Bu konuda sorulan bir soruya 'caiz değildir' ya da 'haramdır' fetvası verildiğinde, kimi kesimler biraz da spekülasyon katarak bu fetvaya karşı çıkıyor. Burada yasal olan bir şeyin bazen caiz olmadığı haram olduğu ortaya çıkmakta, vatandaşlarımız kurulumuzun vermiş olduğu fetvaları gördüğünde buna dikkat etmelerini özellikle istirham ediyorum."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 16.12.2017 23:36
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hiro 2017-12-16 18:38:48

Mesela, rüşvet hem yasaktır hem de haramdır. Hırsıza hırsız demek caizdir, fakat yasaktır. Yalancıya oy vermek helaldir, eğer alnı secdeye değerse... Oooff, bıktık bu cahiliye zihniyetinden.

Misafir Avatar
o ZAMAN NAPCENNN 2017-12-17 15:13:12 @Hiro

:::::::::::::ALCAN ELİNE TESBİHİ,,,,,,,başlayacan,,,cennetten kovulma soyundanım deyu,,,,,,,""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH""""""""""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH""""""""""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH""""""""""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH"""""""" ::::::::::::::.ESTAĞFUĞRULLAH EL AZİM:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::de manası ne,,bunlar sana ne düşündürüyor diye,,,,vesaire de,,,her an biri de HER ZAMAN ÇIKABİLİR,,,

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
amin 2017-12-17 10:46:16 @Hiro

ALLAH (C.C) SENİN DE ALLAH HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIĞININ BELASINI VERSİN ,,,diyecek yokmu yavvvv,,,,,,,,,,,,,,Allah(c.c),,varsa,,olursa,,,haddi aşmış şeytanlığımın belasını versin,,((amin))) be...........amin (((veselamun alel murselin)(velhamdulillahirabbilalemin)):::::::::::salakmıyım haddi aşmış şeytanlıkla koyun koyuna olayım :)))))))))))))))))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AMİN 2017-12-17 10:42:34 @Hiro

ALLAH (C.C) ..haddi aşmayın derken,,,,,bu duayı etttirmemek isteyen HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIKLARIN ayrıca belasını versin (amin)(amin)(amin).......büyük şeytanlıksa haddi aşmışlığı,,,kebairlikle,,,orta şeytanlıksa,,,nisbetiyle,,,,küçük şeytanlıksa aynıyetiyle....ALLAH C.C HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIKLARIN BELASINI VERSİN(AMİN)

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AMİN 2017-12-17 10:38:17 @Hiro

BİLEREK BİLMEDEN,,,,ALLAH HER NE HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIKLARLA YAŞAYAN ,,,İRADELERİN,,,HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIKLARININ BELASINI VERSİN (((AMİN)(AMİN)

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
(AMİN) 2017-12-17 10:35:50 @Hiro

ALLAH BENİMDE,,,,SENİN DE ,,,ONUN DA,,,,HERKESİN DE,,,,HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIĞIMIZIN BELASINI VERSİN(AMİN)))::::::::::::::::SALAKMIYIM,,SALAKMISIN,,,SALAK MI YA,,,HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIKLARLA YAŞANACAK BİR DE.......... :))))))))))) AMİN,,,,AMİN....AMİNNNNN

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
engüzel duALARDAN...(AMİN) 2017-12-17 10:33:46 @Hiro

ALLAH(C.C) HADDİ AŞMAYI YASAKLAR,,,HER CUMA SÖYLENİR...........................................BİRBİRİMİZE YAPILACAK EN GÜZEL DUALARDAN,,,,,,,BELA OKUMAK İSTİYORSAN,,,,,DİN KARDEŞİNSE BİR DE,,,ALLAHA İNANANSA,,,,AYRICA,,,,,,,DİLİNLE YAHUT,,SAKLI,,,,,[[[[[[[[[[[[[ALLAH HADDİ AŞMIŞ ŞEYTANLIĞINIZIN BELASINI VERSİN]]]]]]]]]DEMEK GEREKİRMİŞ

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ülkem 2017-12-17 09:56:54 @Hiro

HUZUR İSLAMDA
gençler, genç peygamber hz ibrahimi bilin örnek alın, genç peygamber hz yusuf as mı örnek alın iffet ve şeref sahibi hz meryem i örnek alın. iki cihan güneşi en iyi öğretmen, en iyi idareci, en iyi tüccar, en iyi baba, en iyi arkadaş, en iyi eş en güvenilir olan hz Muhammed sav i örnek alın.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ege 2017-12-17 09:53:19 @Hiro

Hırsızlık tabiki haramdır. hırsızlık yapanın Allah belasını versin. ama iftirada haramdır , yalanda haramdır. iftira edenin yalan söyleyeninde Allah belasını versin. hadi hep beraber amin diyelim. amin amin aminnnn.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
SEN NASILSIN MESELE O 2017-12-17 00:07:37 @Hiro

UFUK OLSUN İNŞAALLAH,,,

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Öyle:::::::::: 2017-12-17 00:04:18 @Hiro

HERKES İŞİNİ YAPACAK DİYOR,,,ATATÜRKÜMÜZ ,,,

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Hepsinden başka,, 2017-12-17 00:03:54 @Hiro

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ayrıca,,,,devletimizin,,,,DİYANET İŞLERİ DE,,,”””””””””””””””””””””vazifesini yapıyor ki,,,,VAZİFESİNİN GEREĞİNİ konuşuyor..:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::NE YANİ,,,,hürriyet gazetesinde””””””””eski diyanet işleri başkanı ,,,,,,DİYANET İŞLERİ MUTLAĞINDAN AYKIRI YAZILAR MI YAZABİLİRMİŞ”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
DE DENİLİRCE..
SEVGİLER SAYGILAR HÜRMETLERLEESSELAMU ALEYKÜM VE RAHMETULLAHİ VE BEREKATU

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Hepsinden başka,, 2017-12-17 00:03:02 @Hiro

DAHASI::::::::::::::DEVLETİN,,,,koruma altına aldığı,,,içki faizdir dense,,,HATAYA(YEİSE)) DÜŞÜLMÜŞ OLUNUR”””DİYENLER VAR Kİ,,,
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
DEVLET,,,,,,,,,,(((((YAŞSAL İFADE EDİŞLERLE ,,,AYRICA,,,,,YENİDOĞAN MUTLAĞI,,,ÇOCUKLUK MUTLAĞI,,,ERGENLİK MUTLAĞI BAMBAŞKACA OLURCA,,,,,,,,, >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Beğenmedim! (1)
Avatar
omar hayyam 2017-12-16 21:58:10

hoca efendi bir örnekte ben vereyim .devlet kendine olan borçlarımızın her geçikmesinden faiz alıyor buda harammı .sonra bu haramsa bunu her yerde harcıyor.

Misafir Avatar
SEN NASILSIN MESELE O 2017-12-17 00:07:55 @omar hayyam

UFUK OLSUN İNŞAALLAH,,,

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
İkisi de devlet kurumu,,,2 2017-12-17 00:05:49 @omar hayyam

ANCAK,,,,
“””””DEVLETİN BAŞKA KURUMU””””,,,,
YANİ,,,”””””””””””””GIDA TARIMCILIK HAYVANCILIK BAKANLIĞI””””””””””””
,,,,,,YOK KARDEŞİM DİYOR,,,,ŞEKER İŞLETMESİ TEŞVİK EDİLİYOR,,,ancak,,,paralinli şekerleme üretemmmeezzssinnnnnn”””””””””””””””””””””””””””

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
İkisi de devlet kurumu,,,1 2017-12-17 00:05:19 @omar hayyam

Devletin bir kurumu,,,
YANİ SANAYİ TİCARET BAKANLIĞI,,
“””””””””şekerleme fabrikalarını teşvik ediyor””””””””””””
:::::::::::::::::::::

Beğenmedim! (1)
Avatar
harun 2017-12-16 19:47:30

Hoca size kimse inanmıyor**çünkü riyakarsınız*** Sizin rte vergi vermemek için MAN adasını dolaşacak.Tayibin konuşması yüzünden paramız deger kaybedecek FAİZ HARAM hadi git işine **Enfilasyon oranında zam haram değildir.....

Avatar
GELE ME 2017-12-16 19:18:08

biz fayiz almiyalimda bankalara hediyemi edelim banka benim parami isletip para kazanmiyormu iski heramdir veya helaldir beni ilgilendirmez ben yasaklara karsiyim cünkü yasaklar her seyi deyerli kilar RÜSFETE heramdir HIZSIZLIKTA heramdir HAKSIZLIK VE HUKKUKSUZLUKTA en buyük günahtir AMA DINCILERDE HER SEY MEVCUTTUR HER SEY MÜBAHTIR

Misafir Avatar
banka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2017-12-17 00:28:16 @GELE ME

iktisadatiyetiyei KURUMDUR::::::::::::::::::::::((devlet hayra vesileyi,,,kolaylaştırır))))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
(ÖZÜNDE)DEVLET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2017-12-17 00:23:42 @GELE ME

güzel şeylerin içinde olanların :::::::::::MUTLAK KORUYUCUSUDUR,,,,,,işbankasının,,,,halkbankasının(((kuruluşunu anlamak isteyen okusun))))))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
banka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2017-12-17 00:21:52 @GELE ME

borç verme kurumudur,,,,,,,,,,,,,,,,,,((devlet hayra vesileyi,,,kolaylaştırır))))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2017-12-17 00:20:32 @GELE ME

orasında bu konuyu kapatın,,,,,,,,,,,ÖZÜNDE DEVLET::::::::::::::"""""""""""KURANI KERİMDE ANLATILANCA:::::::::::::borç vermeyi teşvik eder:::::::::::::::::::::::::::::::::::::((((doğru ve emniyetlice,,,senetle,,makbuzla,,,,)))))))))))))))

Beğenmedim! (0)
Avatar
bilgehan 2017-12-16 19:34:29

KHK ile haram olanları rabia işaretiyle tanınanlar neden kaldırmazlar ki? Biri bizi essahtan kandıryo ya Bizi aldatan bizden değildir deyu berheva denilmemiş ola ya HU

Misafir Avatar
Hepsinden başka,, 2017-12-17 08:42:29 @bilgehan

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ayrıca,,,,devletimizin,,,,DİYANET İŞLERİ DE,,,”””””””””””””””””””””vazifesini yapıyor ki,,,,VAZİFESİNİN GEREĞİNİ konuşuyor..:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::NE YANİ,,,,hürriyet gazetesinde””””””””eski diyanet işleri başkanı ,,,,,,DİYANET İŞLERİ MUTLAĞINDAN AYKIRI YAZILAR MI YAZABİLİRMİŞ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””” DE DENİLİRCE.. SEVGİLER SAYGILAR HÜRMETLERLEESSELAMU ALEYKÜM VE RAHMETULLAHİ VE BEREKATU

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Hepsinden başka,,, 2017-12-17 08:41:01 @bilgehan

18 YAŞ MUTLAĞI,,,,KAH 25 YAŞ,,HJATTA 27-28 YAŞ MUTLAĞI İLE DE,,,
HÜR VİCDANI KORUR,,,,,,BU YÜZDEN (((kişi serbesitesi ile ilgili konudur,,,hayat tarzı ile ilgili konudur..Bu içki kumar meseleleri ,,,))).
Kİ,,,,HER NE VİCDANIN SINIRI,,,HADDİNE DEKTİR.BAŞKASINA ZARAR VERİRLİK,,,BAŞLADIĞINDA,,,,kişi karşılaşacağı NİZAMİYEYLE karşılaşır,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
YOKSA KİMSE,,,,REİNADA ,,,EĞLENMEYE BİRŞEY DİYEMEZ,,,,cümlesi bile abeste iştigaldir de deniliyor,,,,

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Hepsinden başka,,, 2017-12-17 08:39:56 @bilgehan

DEVLET,,,,,,,,,,(((((YASAL İFADE EDİŞLERLE ,,,AYRICA,,,,,YENİDOĞAN MUTLAĞI,,,ÇOCUKLUK MUTLAĞI,,,ERGENLİK MUTLAĞI BAMBAŞKACA OLURCA,,,,,,,,, >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Beğenmedim! (0)
Avatar
GİT İŞİNE BE D EYYUS İMAM TECAVÜZCÜ İMAMLAR 2017-12-16 20:46:13

SUSS lan sana ne .TÜRK ULUSUNUN İÇKİSİNDEN ..!! Kimbilir sen ne boklar yeminisindir.!Bir çoook günahların vardır .ÇEHENDEMİN nar ATEŞİNDE önce siz SAPIK İMAMLAR ,TECAVÜZCÜ HOCALAR İMAMLAR ölü YIKARKEN ŞEHVETE gelen ÖLÜYE TECAVÜZ EDEN ÖLÜ yıkıyıcı İMAMLAR..Vkıf altında ENSER VAK6FINDAKİ 6 ve 7 yaş arası oğlan ,kız demeden TÖBE HAŞA KURAN KURSU Palavrası ayağına çocul,çocuğa TECAVÜZ EDEN sapık HOCALAR, İMAMLAR uğuşturuyucu çekip ,çekip tecavüz eden sex manyağı HOCALAR önce kendinize bakın sana mı düştü içki içenin sorunu serseri manual, deyiş imam git işine be din soytarısı ,din İSTİSMARCISI..manyak ya bunlar yakında evde ne yeşilimize, içeriğimize kadar müdahale edecekler ..Sakın OLAKİ benim evime gelmeyin döverim sübürgeyle,terfiğimle sizi hepinizi hele ,hele türbanlilar hiiç kapımı çalmasınlar çook kötü dayak atarım sana ne benim sosyal yaşantımdan benim KOCAM bile bizim sosyal yaşam tarzımıza müdahale etmiyor biz moderen aileyiz ..sapık imam sen bi SUSS konuşmuş olmak için sapık, sapık ,saçmalama be soytarı imam ..ya bu sapık İMAMLAR insanı günaha sokuyor lar ..eşolueşşekler ..GİT İMAM ,ĞMAMIN KAYIĞINA BİN PATRONUN tayyip bi de al yanına .deyyus..imam.

Avatar
laz 2017-12-16 21:41:54

NE YAPSİN BU HALK AGZİNA SİCTİNİZ AKİLLİ AKİLSİZ HERKESİN. İSKİ HARAMMİS EVET TAMAMDA ORTADA DİN BİRAKMADİNİZ HER AYETİNİ HER SURESİNİ KENDİNİ RUHUNU SUİSTİMAL ETTİNİZ .ONA BAKARSAN ZİNA YASAKTİR AMA BADENMELE SERBEST BİRAKSALAR 10 YAS ALTİNİ OGLAN YAOACAKSİNİZ O NEDEN SERBEST BADEMLEME DİNDE VARMİ ...CEZA VS YOK ODULLENDİRME VAR. MALİM. VAKİF MESELA

Avatar
anlamsız yazı yazana 2017-12-17 01:48:52

bu sayfada anlamsız anlamsız peş peşe yazılar yazan gerizekalı senin icat eden ananın amk amk soytarısı adam gibi yazda okuyalım

Misafir Avatar
o ZAMAN NAPCENNN 2017-12-17 15:17:25 @anlamsız yazı yazana

:::::::::::::ALCAN ELİNE TESBİHİ,,,,,,,başlayacan,,,cennetten kovulma soyundanım deyu,,,,,,,""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH""""""""""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH""""""""""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH""""""""""""""TEVBE ESTAĞFUĞRULLAH"""""""" ::::::::::::::.ESTAĞFUĞRULLAH EL AZİM:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::de manası ne,,bunlar sana ne düşündürüyor diye,,,,vesaire de,,,her an biri de HER ZAMAN ÇIKABİLİR,,,

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
omuz omuza 2017-12-17 10:30:09 @anlamsız yazı yazana

isterse allami cihan denilsin[[[[[[[[küresel psikopatizme karşı omuz omuza]]]]]]]

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
HAYATTAMIYDIN O ZAMAN Kİ??? 2017-12-17 09:11:10 @anlamsız yazı yazana

SEN KORE HARBİ NEDİR BİLİR MİSİN?????,,,NASIL BİR KAFİR MÜNAFIKLIK,,,KARDEŞİ KARDEŞE ÖLDÜRTTÜ,,,DE,,,BÖLDÜ PARÇALADI,,,BİLİR MİSİN????,,,,,,,,,,,

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
amin 2017-12-17 08:55:20 @anlamsız yazı yazana

sen öyle kal,,,,ve azıcık dahi,,kımıldayama,,,,emi,,,.................geri gidersen ne aaalaaa((velhadulillahirabbilalemin) (((((İNŞAAAALLLAH)))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ayıp 2017-12-17 08:51:22 @anlamsız yazı yazana

BÖYLE yurt gazetesi küfür otomatı algısı budur,,,,,,beğenmedim otomatı budur,,,,,intibalılığı SÖZ EDİYORSUN ,,,ya yurt gazetesi.......,,,,,,,,,,,okumayabilirliğinde düşünülmeye başlanıldı az

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kötü söz sahibinindir ALEMİ... 2017-12-17 08:45:43 @anlamsız yazı yazana

seninle neden muhatap olsun O YAZILARI YAZAN....senin muhatapların bellidir zaten... ya da muhatap olabileceklerin...

Beğenmedim! (0)