banner79

Diyanet İşleri Başkanı Erbaş: İslam’ın değil...

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "İslam'ın güncellenmesi" gerektiği açıklamalarının ardından tartışmalar sürüyor. Katıldığı bir televizyon programında Erdoğan'ın sözlerini değerlendiren Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş,"İslam kelimesiyle reform kelimesini yan yana getirmek doğru değildir. İslam'ın güncellenmesi değil, ama fıkıhın güncellenmesi gerekiyor" ifadelerini kullandı.

Diyanet İşleri Başkanı Erbaş: İslam’ın değil...

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "İslam'ın güncellenmesi" gerektiği açıklamalarının ardından tartışmalar sürüyor. Katıldığı bir televizyon programında Erdoğan'ın sözlerini değerlendiren Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş,"İslam kelimesiyle reform kelimesini yan yana getirmek doğru değildir. İslam'ın güncellenmesi değil, ama fıkıhın güncellenmesi gerekiyor" ifadelerini kullandı.

12 Mart 2018 Pazartesi 23:22
Diyanet İşleri Başkanı Erbaş: İslam’ın değil...

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, CNN Türk’te yayınlanan programda konuştu. Gündemde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın  “İslam’ın güncellenmesi gerektiğini inkar eden zihniyet, dinimizde olmayan şeyleri varmış gibi gösteren zihniyetle aynıdır” sözleri vardı. İslam’ın güncellenmesinin sözkonusu olmadığını vurgulayan Erbaş, “İslam kelimesiyle reform kelimesini yan yana getirmek doğru değildir. Cumhurbaşkanımızın ifade ettiği güncelleme konusu idi. Fıkıh her zaman güncellemeye müsaittir ve güncellenmesi gerekir. İslam’ın en önemli iki kaynağı Kuran ve sünnettir. Kuran ve sünnet kıyamete kadar değişmezliğini devam ettirecektir” dedi.

“FIKIHIN GÜNCELLENMESİ GEREKİYOR”

Günümüzde bir takım problemlerin ortaya çıktığını ifade eden Erbaş, “O problemlere cevap vermek, çözüm getirmek gerekiyor. Bu konulara İslam alemlerinin çözüm getirmesi gerekiyor. Bu da en güzel ifadesiyle Cumhurbaşkanımızın işte o güncelleme tabiri… Gayet yerinde bir tabirdir. Zaman geçtikçe bazı problemler çıkıyor ve o konulara çözüm getirmek gerekiyor. İşte bu yüzden İslam’ın güncellenmesi değil, ama fıkıhın güncellenmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 12.03.2018 23:58
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Okur 2018-03-13 00:52:24

Diğer bir reform, 4 kadınla evlenme meselesi,niye erkeklere 4 kadın var,çünkü cinsel iştahıni gidersin, gözü doysun diye var.yok efendim savaşta erkekler ölüyorduda kadınlar fazlaydı da, Kur'an'ın neresinde var bu açıklama,?yok...kurandan utanmayin,olmayan şeyi eklemeyin,beni kandırmaya çalışmayın,bunu bana yutturamazsiniz ( bende taktım bu cümleye,rabbim beni affetsin:)

Avatar
Okur 2018-03-12 23:52:38

İslam'da cariyelik,ve kölelik reforma uğramış mıdır? Çünkü kölelik ve cariyelik yasaklanmamistir,gerçi zorlama bir yorumla sadece durumları iyileştirilmiş ama kesin olarak yasaklanmamistir,kölelere ve cariyeleri iyi davranin yönünde tavsiyeler vardır,kölelik ve cariyelik kesinlikle yasaklanmistir emri yoktur.Hadi bu devirde sıkıyorsa eve cariye getir,basortulusunden , başı açığına gözünü oynar valla.buda gösteriyor ki zamanla zaten kendiliğinden reforma uğruyor

Avatar
sen once 2018-03-13 01:35:18

o kafandaki fesat kalpaini indir insan ol islama ucun yetmez akp propandasi yapiyorsun dini kendinize oyuncak yaptiniz cikarlarinizi oylece soyarak yalanlarla sahtekarlikla surduruyosunuz dinden elinizi cekin artik benim ne kadar inanip inanmadigim beni ilgilendirir ahlaksizlik yapiyorsunuz sanki Allah sizi vekil atamis gibi

Misafir Avatar
son söz 2018-03-13 10:31:30 @sen once

HUZUR İSLAM da

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
@sen once x--- e cevap 2018-03-13 10:30:20 @sen once

Yahu birz sabır, biraz anlayış, biraz hoşgörü. Allah kullarının huzuru için hak ve doğru yolu bulmaları için Peygamber göndermiş, kitap göndermiş. Allahın kitabını ve peygamberini anlatmakda din adamlarının görevidir. yoksa sapıtır yoldan çıkar insan. kendi kendine yolunu bulan kim var arkadaşlar? ama ha nefsinizin oyununa gelmeyin. kalbim temiz deyip dinden uzak kalmayın, didara kin tutmayın. Din adamlarının itikatlı olanlarını dinleyin . diyanet en güvenilir dini mercidir. unutmayın.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
yörük haydar 2018-03-13 09:19:29 @sen once

bu adam erdonun sıçtığı boku temizlemeye çıkmış ekranlara ap açık ortada ossurayım derken sıçarsan işte böyle kokusu yayılır ortalığa

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
001 2018-03-13 01:52:23 @sen once

aynen katılıyorum

Beğenmedim! (0)
Avatar
demir kaya 2018-03-13 01:35:48