banner87

Diyanet'ten 'Deizm' açıklaması

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, gençlerde deizm ve ateizmin yaygınlaştığı iddialarına ilişkin, "Bizim milletimizin hiçbir ferdi böyle sapık, batıl bir anlayışa asla prim vermez. Milletimize, gençlerimize kimse iftira atmasın." dedi.

Diyanet'ten 'Deizm' açıklaması

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, gençlerde deizm ve ateizmin yaygınlaştığı iddialarına ilişkin, "Bizim milletimizin hiçbir ferdi böyle sapık, batıl bir anlayışa asla prim vermez. Milletimize, gençlerimize kimse iftira atmasın." dedi.

12 Nisan 2018 Perşembe 21:16
Diyanet'ten 'Deizm' açıklaması

Erbaş, TRT Haber'in canlı yayınında gündeme ilişkin değerlendirmede bulundu, soruları cevapladı.

Diyanet İşleri Başkanlığının DEAŞ ve Fetullahçı Terör Örgütüne (FETÖ) yönelik çalışmalarıyla ilgili soru üzerine Erbaş, Başkanlığın bütün terör örgütü ve din istismarı yapan gruplara karşı mücadele edeceğini söyledi.

FETÖ, DEAŞ, PKK gibi terör örgütlerine karşı toplumu bilinçlendirmek amacıyla hayata geçirilen faaliyetlere ilişkin de bilgiler veren Erbaş, "Öncelikli olarak Din İşleri Yüksek Kurulumuz FETÖ, DEAŞ terör örgütlerinin nasıl yapılandıklarını, nasıl bir din algısı üzerine felsefelerini kurduklarını masaya yatırdı, DEAŞ ve FETÖ raporlarını ortaya çıkardı." diye konuştu.

Erbaş, bu rapor ve kitapları Arnavutça, Arapça ve İngilizceye çevirdiklerini, binlerce adet basarak hem yurt içinde hem de yurt dışında dağıttıklarını söyledi. 
Ayrıca, "FETÖ Din İstismarının Arkasına Gizlenen Terör Örgütü" ve "DEAŞ Dehşete Dayalı Bir Din İstismarı" raporlarından 250 bin adet bastıklarını ve millete ulaştıracaklarını kaydeden Erbaş, şöyle devam etti:

"40 ilimize iki hafta içerisinde 117 ilim adamımızı gönderiyoruz. Onlar önce müftülüklerimizde müftülerimiz, vaizlerimiz ve tüm imamlarımızla toplantılar yapacaklar. Onlara karşı tedbirli olmaları noktasında gayret edecekler. Kredi Yurtlar Kurumunda (KYK) manevi rehber atamalarımız oldu. Diyanet İşleri Başkanlığından şu an itibarıyla 600'e yakın görevlimizi KYK'da manevi rehber olarak görevlendirdik. Ramazan ayına kadar 40 ilimizi, ramazandan sonra da diğer 41 ilimizi planlı, programlı bir şekilde bu konularda aydınlatmak için gayret içerisinde olacağız."

- "İSLAM'IN İLKELERİ VE KURALLARI VAR"

Yurt dışında bir camide kadın ve erkeklerin beraber namaz kıldığı fotoğrafın sosyal medyada paylaşıldığının hatırlatılması üzerine Erbaş, İslam'ın ilkeleri ve kuralları olduğunu söyledi.

Hazreti Peygamberin "Beni nasıl namaz kılıyorken görüyorsanız, öyle namaz kılınız" buyurduğuna işaret eden Erbaş, şu ifadeleri kullandı: 
"Yoksa biz Kuran-ı Kerim'e bakarak nasıl namaz kılacağımızı anlayamayız. İşte sünnetin önemi burada ortaya çıkıyor. Camilerimizi, kadınlarımız için nasıl uygun hale getirebiliriz ya da camilerde kadınlarımız namaza nasıl dururlar? En küçük ilmihal kitabında bile bu yer alıyor. 'Kadınlar, erkekler camide nasıl duracaklar?' Bunu anlatmamız abesle iştigal olur. Herkes bunu biliyor. Erkekler ile kadınların aynı safta, karışık bir ortamda namaz kılması İslam'ın uygun bulduğu bir şey değil."

Erbaş, Diyanet İşleri Başkanlığının camilerde kadınların namaz kıldığı ve abdest aldığı bölümleri düzenli hale getirmeye çalıştığını da söyledi.

"HANGİ MÜSLÜMAN PEYGAMBERİ İNKAR EDER"

Gençlerde deizm ve ateizmin yaygınlaştığı iddiasına ilişkin soru üzerine Erbaş, şunları söyledi:

"Şu anda Türkiye'de konuşulduğu kadarıyla bu konunun çok abartıldığını düşünüyorum. Milletin, gençlerin, insanların anlamını bilmediği bazı konuları allayıp pullayarak, batılın propagandasını yaparak belki de bir alan açmaya çalışan plan diye düşünüyorum bunu. Deizm, Peygamberi inkar etmektir. Hangi Müslüman Peygamberi inkar eder de Müslüman kalabilir? Yani siz bir Müslüman gence, 'Peygamberi inkar eden bir düşünceyi niye kabul ediyorsunuz?' dediğinizde 'Böylemiymiş, deizmin anlamı bu muymuş?' diyeceğini görürsünüz, rastlarsınız. Onun için açık konuşsunlar. Deizmin ne olduğunu milletimize anlatsınlar.”

Deizmin, "Peygamberi inkar eden felsefi bir düşünce" olduğunu ifade eden Erbaş, "Biz, Peygamberimiz için canını ortaya koyan çocuklarız. Böyle bir şey olabilir mi? Biz her gün Ayet-el Kürsi'yi okuyan bir milletiz. Ayet-el Kürsi deizmi kökten reddeden bir anlayışı ortaya koyuyor." dedi. 
Deizmin hiçbir şeye karışmayan Tanrı anlayışı olduğunu aktaran Erbaş, şunları kaydetti:

"Bizim milletimizin hiçbir ferdi böyle sapık, batıl bir anlayışa asla prim vermez. Milletimize, gençlerimize kimse iftira atmasın. Benim bu tanımımdan sonra hiçbir gencimizin ve insanımızın sapık ve batıl felsefi bir düşüncenin peşinden gidecek kadar buna itibar edeceğini zannetmiyorum."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 12.04.2018 23:46
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Muttalip 2018-04-12 21:51:34

Allah, Kuran, peygamber, Hadis ve sünnet diyerek devleti soyanlari gören genclerin ne yapacagini zannediyorsun ,hazret!

Misafir Avatar
Gerçekler acıdır 2018-04-13 11:10:01 @Muttalip

Gerçekler acıdır ama aklı kıtlar bir birde Osmanlıya kini olanlar maalesef gerçeği kabullenemiyorlar.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
iftiraci ---- cevap 2018-04-13 10:30:43 @Muttalip

Bazi seyler yazacagim insAllah kafan basar. Bir akp baskani tayyipin cocuklari sayisiz gemileri almak icin parayi nereden aldilar. Aksama kadar sifirliyamadiklari paralar nereden geldi.? Yatirim diyorsun; Özel sirketlerin yapmis oldugu köprülerden gecmeyen araclarin parasini devlet ödemiyormu bu soygun degilde ne? Yatirimlarin parasi ,yapimini üstlenen firmalardan ve bankalara borclanarak elde ediliyor.Türkiyenin borcunun ne kadar büyüdügünü biliyormusun? Bir de sattiklari devletin mallarinin parasi nereye gitti? Babalar gibi neleri sattilar ve yediler ? Müslümanim gecinerek bop baskani oldugu icin suriyeye terörist ve silah gönderenleri gözlerin görmüyormu. Taraftarlik kötüdür, hatalari görmez olaylara yüzeysel bakarsin. Zarraf davasi bitmedi bekle gör daha neler cikacak, Zafer caglayana 60 milyon verdim diye itiraf etti , iktidar ne yapti? Her hangi bir islem yapildimi? Evet evet müslümanim desin, her melaneti islesin mübah öylemi?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@Muttalip x-- iftiracılara 2018-04-13 10:04:25 @Muttalip

Kimmiş deveti soyan, kimmiş Allah kur an sünnet diyerek develti soyan?
seni sefil seni gafil . Siz hasetinizden, kıskançlığınızdan kuduruyorsunuz bu yüzden iftira ediyorsunuz. Senin başın secde görmüşmü acaba?
hiç sanmıyorum. ama halis temiz ve ülkesine gayet üstün başarılar büyük yatırımlar yapan çalışan müslüman kadroyu karalamak sizin kininizdendir yoksa bu üstün yetenekli insanların na acizliği ne beceriksizliği nede hırsızlığı değil. hırsız sizsiniz. ülkemize yapılan yatırımları saymayacağım ama söyleyin bakalım bu hükümet çaldıysa bunca dünyada eşi benzeri olmayan büyük yatırımlar neyle yapıldı? yine söyleyin bakalım AKP den önceki hükümetler sizin adamlarınız çalmadıysa seksen yıl bu ülkenin kaynakları nereye gitti? neden yatırımlar yapılmadı?

Beğenmedim! (6)
Avatar
Ossmann 2018-04-12 21:49:02

Haci algi yaratmaya calisiyor. Yobaz sen maasi kerhanelerden meyhanelerden faizlerden sans oyunlarindan alinan vergilerden alirsan genclerde senin temsil ettigin dini sorgular !

Misafir Avatar
iskenderun hırsız akp belediyesi 2018-04-13 08:22:53 @Ossmann

adamsanız alın size delilli isptlı haber hodri medya iskenderun akp belediye başkanı seyfi dingil ,meclis üyesi erdal böce oğlu,akp yeni ilçe başkanı beyazıt bestami bilgili burçak söve fabrikası sahipleri soner boz,mehmet boz,abdullah boz ve mermer atölyesi sahibi abdullah iskenderun akçay 342 nolu imarsız ve yarısı hazine arazisi üzerinde olan parsel rüşvetle ve ortaklıkla bina yaptırılmış ve ruhsat verilmiştir.bu vatandaşlardan erdal bönceoğlu soner boz ,abdullah 17 temmuz sabahı kıbrısa kaçmışlar ve ortaaaalık sakinleşince geri dönmüşlerdir.bunlar fetöcülükten kaçmışlardır hadi size gerçek haber araştırın hepsinin belgesi aleni var.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Zübük 2018-04-12 23:48:54 @Ossmann

Millet ac yatarken sen mercedes ile gezersen vatandaslarin verdigi vergiden en büyük payi alir sadece sünni vatandaslari temsil edersen deist olmayanin zaten akli yoktur.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Bir Dost 2018-04-12 22:24:02

Kıyafetiniz bile İslam'a yakışmıyor cübbe ve sarığınız lüksü işaret ediyor. Komşusu aç yatarken tok yatanın vay haline demişler peygamber efendimiz. Sizler saray yavrusu binalar, lüks otomobiller, sınırsız harcamalar. Bunu gören öğrenci kavram karmaşası yaşıyor. Sonra hayıflanıyorsunuz. Bir de şunu hatırlatayım; Allah(cc)'ın evi camilerde yapılan yoğun yapılan oy devşirme vaazları cami cemaati camiden uzaklaşıyor evlerinde huzur içinde kılıyorlar. Geçen mübarek kandil Mevlut'unda tıklım tıklım dolan camimiz yarı yarıya boş kaldı. Cami cemaati sıkıldı artık. Cemaat huşu içinde günü yaşamak istiyor ama oy devşirmeye çalışıyorsunuz İYİ günlere

Avatar
Vatandaş 2018-04-12 22:12:36

Saltanatta sınır tanımıyor yuh derler adama. Sonra İmam Hatipliler DEİST oldu veya İmam Hatipliler DEİZM kayıyor diye hayıflanıyor. Öğretilen İSLAM'i kural ve kaidelerle ile çevresindeki Müslümanım diye geçinenlere bakıyor. Bu ne ya? diye karmaşa yaşıyorlar. Yazık bu nesilleri mahvettiler. İYİ günlere

Avatar
Bekir 2018-04-12 22:13:53

Bende Deism;ne sandin milyarlarca yil var olan dünyanin insanligin var oldugunu düsünürsek,senin 1400 yil önce yazdigin cizdihinemi inanacam

Misafir Avatar
@Bekir x****cevap--- cvp 2018-04-13 11:30:19 @Bekir

Inanmamakla hürriyetini aklini ve mantigini kazanir ,burada cennetde yasar. Inandigi zaman aklini mantigini kaybeder, dinciler tarafindan sömürülür. Sizin ulemalariniz , din akil mantik isi degil diyorlar dogruda söylüyorlar. Cehennem sizin gibi cehenneme inananlara var. Allah hic bir yaratigina cehennemi yaratmamistir. cehennem insanlari korkutup biat ettirmek icin uydurulmusdur, cahiller arasinda da bayagi etkili. Insanlar cehennemden korktuklari icin Kurana ve peygambere inaniyorlar. Olmadigina inansa bile ya varsa misali korkudan biat ediyorlar. Allah senin yolunu acik etsin, Allah‘dan korkma onu sev ve insan olmaya cakis. Eline, beline, diline ve aklina sahip ol !

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@Bekir x****cevap 2018-04-13 10:09:36 @Bekir

Bekir , belli senin soyun müslüman ki ismini bekir koymuş. ama sen ne yazıkki sapıtmışsın. eee Allah cc buyuruyor cehennemide dolduracağım.. sen inanma Bekir burada hiiiç bir çile sıkıntı dert keder çekmeden yaşa. gününü gün et. BEKİR VAY SANA VAY ölüm anında göreceksin gideceğin yeri işte o zaman bütün dertler kederler sıkıntılar acılar senin olacak ama atrık çoook geç olmuş olacak. Bekir inanmak inanmamak insanın iradesine bırakılmıştır. inanmamakla kazandığın ne var onu bir düşün. peki inansan KUR AN a ne kaybedersin?
bir düşün derim.

Beğenmedim! (2)
Avatar
hastir lan dallama 2018-04-12 23:05:51

sizin milletiniz kim ya? ya bi adam olun kim o millet bi söyleyin

Avatar
Hacıyatmaz 2018-04-12 21:32:24

Sen ancak islamla ilgili devletin din işlerine bakarsın, hemşerim. Kalkıp başkalarının inançlarına, dinlerine hakaret etmeye hiç bir hakkın yok!. Hani nerede savcılar? Ağzını açanı 'hakaret' diye içeri atıyorlar. Şimdi bu adamı da içeri atmaları gerekmez mi? Mübarek diyanetin değil de İŞİD'in başı sanki!

Avatar
köylü 2018-04-12 22:28:23

şeriatçılar islamla müslümanlığı aynı din olarak millete yediriyorlar arkadaşlar islamla müslümanlık ayrı dinlerdir müslümanlık namaz dinidir emevi araplar kurdular ama islamda yüceALLAHIN sırlar hakikatleri vardır vatandaş okuması olmadığından aynı din diye yiyiyorlar