Diyanet'ten yeni fetva: Sigara haramdır

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş “Sigaranın pek çok ilim adamı ve alim tarafından haram olduğu söyleniyor. Şahsen benim de kanaatim bu yöndedir dedi.

Diyanet'ten yeni fetva: Sigara haramdır

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş “Sigaranın pek çok ilim adamı ve alim tarafından haram olduğu söyleniyor. Şahsen benim de kanaatim bu yöndedir dedi.

27 Ocak 2019 Pazar 18:42
Diyanet'ten yeni fetva: Sigara haramdır

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş “Sigaranın pek çok ilim adamı ve alim tarafından haram olduğu söyleniyor. Şahsen benim de kanaatim bu yöndedir" dedi.

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş sigaranın haram olduğunu belirterek “Sigaranın pek çok ilim adamı ve alim tarafından haram olduğu söyleniyor. Şahsen benim de kanaatim bu yöndedir. Bizim bu noktada çok dikkatli olmamız, hassas davranmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.

Diyanet İşleri Başkanlığının hac ve umre görevlendirmelerinde sigara içmeyen personelin tercih edileceğine ilişkin kararının bugüne kadar alınan en hayırlı kararlardan biri olduğunu belirten Erbaş, sigaranın asrın felaketleri ve insana zarar veren bağımlılıklar arasında yer aldığını kaydetti.

Erbaş, din görevlilerince sağlığa zararlı bir maddenin kullanılmasının çok yanlış olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:

"Bu yıl hem hac hem de umre organizasyonlarında sigara kullanmayan din görevlilerimizi tercih edeceğiz. Daha sonraki yıllarda sigara kullananlar sınava dahi giremeyecek. Belki daha sonraki aşamalarda din görevliliği sınavlarında sigara kullananlar tercih edilmeyecek. Bunu çok önemsiyorum.

Sigaranın pek çok ilim adamı ve alim tarafından haram olduğu söyleniyor. Şahsen benim de kanaatim bu yöndedir. Bizim bu noktada çok dikkatli olmamız, hassas davranmamız gerekiyor. Din görevliliği gibi mukaddes bir vazifede imamlarımızın, bütün görevlilerimizin bu tür alışkanlıklardan uzak durmaları gerekiyor."

Hac ibadetinin, müminin nefsine hakim olması noktasında bir nefis terbiyesi örneği olduğunu aktaran Erbaş, "Nefis terbiyesi için gittiğimiz Arafat'ta çadırların etrafındaki sigara izmaritlerini görünce benim yüreğime sanki bir hançer saplanıyor. Arafat'ta vakfe öncesi ya da sonrası bir Müslüman kardeşimin elinde sigara gördüğüm zaman çok üzülüyorum." ifadelerini kullandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Dogru Söyler 2019-01-27 18:59:25

Benim bildigim tek Haram sey senin o makamda oturmandir

Misafir Avatar
SİGARA SAĞLIĞA ZARARLIDIR !!!!! 2019-02-03 17:13:31 @Dogru Söyler

ONUN YERİNE PİPO , PURO , TÖMBEKİ NARGİLE İÇİN ! MİS GİBİ TÜTÜN ! İNSANLIK 12000 YILDIR TÜTÜN KULLANIYOR ! SİGARA DEĞİL ! AMA TEMİZ HAVADA İÇİN ! DEMLENİN ZEKÂNIZ AÇILIR ! FİLOZOFLAŞMA YAŞARSINIZ ! ;)

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-02-03 14:12:08 @Dogru Söyler

GERİCİLİĞİ VE BÖLÜCÜLÜĞÜ NERDE GÖRSEM TEPELERİM TEPELERİM TEPELERİM TÜRKİYE ŞEYHLER DERVİŞLER TARİKATLAR ÜLKESİ OLAMAZ EN DOĞRU TARİKAT AKIL VE BİLİM TARİKATIDIR. HAYATTA EN GERÇEK YOL GÖSTERİCİ BİLİMDİR. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE MUSTAFA KEMAL ATATÜRK *** ULUSALCILIK VATANSEVERLİKTİR ULUSALCILIK TAM BAĞIMSIZLIK VE ANTİ EMPERYALİZMDİR ULUSALCILIK LAİKLİKTİR ULUSALCILIK LAİK DEVLET ÜNİTER YAPI ULUS DEVLETTiR ULUSALCILIK HALKÇI KARMA EKONOMİDİR https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
okuruza cevap 2019-02-01 23:20:11 @Dogru Söyler

diyanet akpnin il başkanı gibi çalışıyor lavukda at gözlüğü sizde var 16 yıldır tayyıbın yalanlarına inanıyorusunuz uyuyorsunuz iyi uykular

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
anti diyanet 2019-01-29 23:45:11 @Dogru Söyler

peki a...koyim paraları sıfırlamak kamu malını yağmlamak kul hakkı yemek bluğ çağındaki çocukları ensar vakfında s..mek haram değilmi

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
OH BE İYİ MUHALEFET YAPAN BİR TV ''TELE 1'' !!!!!! 2019-01-29 19:31:42 @Dogru Söyler

https://tele1.com.tr/canli-yayin/

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hoca 2019-01-28 22:16:33 @Dogru Söyler

amk çocuğu haramla helali sendenmi öğreneceğiz adi yavşak kuranı senmi yazdın haramsa başkan sattırmasın aldığı vergiyle sana maaş veriyor haram maaşı neden alıyorsun sahtekar meczup imam

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
okuruz 2019-01-28 12:42:03 @Dogru Söyler

Diyanete tahammül edemeyen soytarılar. bakın inanıyorumki chp nin ismi değişse siz diyanete yine oy verirsiniz. bu kadar AT gözlüklü manyak tiplersiniz. ama diyanet şimdi bir din temsilcisi olduğu için alejiniz kabarıyor ve kuduruyorsunuz.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
ooooooooooooooooooooops! 2019-01-28 08:45:34 @Dogru Söyler

Dyanetin ismi geçti diye pusuda yatan cahiller bir yağzsız kemik gördü hemen fırlayıp diyanete dindara saldırdılar. bunlar cahil insanlığı aşmış şeytan ın uşakları olmuşlar be. annesi babası dedesi müslüman ama bu bozuk zihniyet bu cahilleri sapıtmış sapık eylemiş. yazık

Beğenmedim! (10)
Avatar
Gereksiz 2019-01-27 19:13:19

Sigara iyi birşey değil tüm insanlık biliyor. Senin görevin sigara fetvası vermek mi? Lağım ağızlı din yobazların fetvalarına bir diyeceğin yok mu? Din üzerinden nemalanan tarikatlara bir diyeceğin yok mu?

Avatar
Sağlığa zararlıdır 2019-01-27 19:05:23

Sen içme o zaman

Misafir Avatar
diyanete zarar veriyorsun ..ihtiyar..çek git. 2019-01-27 20:45:31 @Sağlığa zararlıdır

sana ne !
kimsenin hayatına karışamazsın.
git meyhanedeki içenlere söyle seni döverler..içkisine karış da gör..
akp. gidecek bu kişilerde değişecek..diyanete çok zarar verdiler.
8.5 katrilyon bütçeyi ne yaptınız..ondan haber ver..
fukaranın parasını yemek helal mı ...haklarımız sizlere domuz kanı gibi haram olsun..akp.uydusu..

Beğenmedim! (2)
Avatar
Okur 2019-01-27 19:37:26

Filtreli mi filtresiz mi?.........

Avatar
dıkkat 2019-01-27 19:13:31

hamgı kıtapta yazıyo haram dıye ozaman cematte cagunluk ıcıyo namaza gelmesınmı yapmayın gozunuzu seveyım mılletın gunahına gırmeyın

Avatar
Suleyman Akcay 2019-01-27 19:16:11

o zaman icme ve ceneni kapa.

Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-01-27 19:20:47

sigara haramsa sigara tekellerine engel ol o zaman

Avatar